search
menu

پارک طبیعی هفت حوض مشهد

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از پارک طبیعی هفت حوض پیشنهاد می شود؟
تاریخچه هفت حوض
در پارک طبیعی هفت حوض از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از پارک طبیعی هفت حوض چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از پارک طبیعی هفت حوض چه زمانی است؟
چگونه به پارک طبیعی هفت حوض برویم؟
از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی پارک طبیعی هفت حوض برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به پارک طبیعی هفت حوض هستند؟
سالهاست که بوستان طبیعی هفت حوض در دل کوه های خلج آشیانه کرده و با طبیعت بکرش چشم و دل گردشگران و خریداران بلیط هواپیما مشهد را تسخیر کرده است. پارکی که یک شاهکار طبیعی را در دل خود گنجانده است. در واقع جریان هزار ساله آب در دل کوه های خلج این اثر هنری را خلق کرده است. برای اینکه سفر به مشهد را به یادماندنی‌تر کنید باید دل به طبیعت های این شهر بزنید و جاذبه ای مثل هفت حوض را در بازدیدهای خود قرار دهید.

پارک طبیعی هفت حوض مشهد

چرا بازدید از پارک طبیعی هفت حوض پیشنهاد می شود؟


• پارک هفت حوض از آب و هوای خنک و دلپذیری برخوردار است.
• محل مناسبی برای برگزاری تورهای گروهی و خانوادگی است.
• طبیعت بکر این منطقه سوژه زیبایی برای عکاسان خواهد بود.
• پاتوق خوبی برای عاشقان طبیعت و کوهنوردان به شمار می رود.
پارک طبیعی هفت حوض مشهد

تاریخچه هفت حوض


در بستر آهکی یکی از شاخه های رودخانه طرق به سمت بینالود در اثر بارش باران اسیدی و جریان هزار ساله آب، گودال‌هایی به وجود آمده که به صورت زنجیروار به هم متصل هستند. آب در مسیر حرکت خود از یک حوضچه به حوضچه دیگری می ریزد و در نهایت در مسیر رودخانه به جریان خود ادامه می‌دهد. گفته می‌شود که آب از هزار سال پیش در این حوضچه‌ها جریان دارد و امروزه اصلی ترین جاذبه این پارک طبیعی همین حوضچه‌ها هستند. بنابراین هفت حوض را می‌توان یکی از رودخانه های اطراف مشهد دانست که طرفداران زیادی دارد.
مشخصات پارک
پارک طبیعی هفت حوض در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شرقی شهر مشهد واقع شده است. این پارک حدود ۵۷۰ هکتار از آن منطقه را در برمی گیرد. پارک هفت حوض هنوز با وجود طبیعت بکر و دیدنی اش و آرامش غیرقابل وصفش جزو جاذبه های ناشناخته یا کم تر شناخته شده مشهد به شمار می رود. برای برنامه ریزی بهتر برای بازدید از این مکان و دیگر دیدنی های مشهد، می‌توانید از راهنمای سفر به مشهد استفاده کنید.

در پارک طبیعی هفت حوض از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟


حوضچه های طبیعی
در دل صخره ها و سنگ های صاف و صیقلی بستر رودخانه طرق ۷ حوضچه زیبا شکل گرفته اند که برخی از آن ها به اندازه یک استخر کوچک هستند و گردشگران در شرایط جوی مساعد داخل حوضچه ها آب تنی می کنند. سکوت این منطقه و صدای جریان آب یکی از زیباترین تجربه های حضور در پارک طبیعی هفت حوض به حساب می آید. البته برای رسیدن به این حوضچه ها باید مسیری طولانی را پیاده روی کنید ولی زیبایی حوضچه ها ارزش این همه انرژی و وقت را دارد.
این پارک در احاطه کوه های خلج جلوه های زیبایی به خود گرفته و حتی برخی از بازدیدکنندگان بعد از دیدن هفت حوض به کوهپیمایی و یا کوهنوردی در این کوه ها می روند. ناگفته نماند که عکاسی در پارک طبیعی هفت حوض یکی دیگر از سرگرمی ها و تفریح هاست و با سوژه های زیبایی که نصیبتان می شود از آن لذت خواهید برد.
پارک طبیعی هفت حوض مشهد
تفریح
یکی از جاذبه های این منطقه پیست سنگ نوردی و صخره نوردی آن است که برای علاقه مندان و هیجان طلبان فراهم شده و از بالای آن ها می توان شاهد چشم اندازهای زیبای این منطقه بود. ضمنا از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به چشمه های پارک، تنوره و کتیبه خلج اشاره کرد.
مسیرهای این پارک به غیر از معابر مفروش محدود با صخره های سنگی پوشیده شده اند و برای همین گشت و گذار در این پارک برای افراد مسن و کم انرژی سخت خواهد بود. در این بوستان تعدادی آلاچیق تابستانی و زمستانی وجود دارد که می توان بساط پیکنیک را در آن ها به پا کرد. البته امکانات رفاهی دیگری مثل رستوران سنتی، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی و پارکینگ نیز در مجموعه بوستان هفت سنگ وجود دارند.
در حال حاضر پروژه های متعددی برای این مجموعه در نظر گرفته شده و در دست احداث هستند. به طبع بعد از اتمام این پروژه ها، نام پارک هفت حوض شناخته تر خواهد شد و به شکل شایسته ای از مهمانان خود میزبانی خواهد کرد. ضمنا این پارک در نزدیکی روستاهایی قرار گرفته از نظر جاذبه های تاریخی و طبیعی پرطرفدار و پربازدید هستند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از پارک طبیعی هفت حوض چه قدر است؟


به جهت اینکه پارک هفت حوض یا هفت دره در خارج از شهر مشهد واقع شده باید حداقل نصف روز را به بازدید از این جاذبه اختصاص دهید و بهتر است تا قبل از غروب خورشید به داخل شهر برگردید. این پارک ورودیه ندارد و به غیر از هزینه رفت و برگشت و خرید تنقلات یا غذا هزینه ای برای مهمانانش در بر نخواهد داشت. پس اگر با خرید اینترنتی بلیط هواپیما در سفرمارکت به مشهد سفر کردید، دشواری زیادی برای بازدید از پارک هفت حوض پیش رویتان نخواهد بود.

فصل مناسب برای بازدید از پارک طبیعی هفت حوض چه زمانی است؟


زیبایی منطقه هفت حوض با آمدن بهار و شکوفه زدن گل های شقایق دو چندان می شود ولی در فصل پاییز این پارک خلوت تر بوده و آرامش و سکوت بیش تری بر آن حاکم است. اگر مسافر هستید و از تهران یا شهرهای دیگر به مشهد سفر می‌کنید، این فصل هم خلوت‌تر است و هم با قیمت مناسب‌تری می‌توانید از وسایل نقلیه استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت بلیط قطار تهران مشهد می‌توانید به صفحه قطار سفرمارکت سری بزنید.
پارک طبیعی هفت حوض مشهد

چگونه به پارک طبیعی هفت حوض برویم؟


فعلا خودروی شخصی بهترین گزینه برای رفتن به پارک هفت حوض به شمار می رود و باید مسیر مشهد به شهرک سیدی را در پیش بگیرید و به جاده خلج بروید. ورودی بوستان حدود ۳-۴ کیلومتری این جاده قرار دارد و بعد از پارک خودرو در آن جا باید بقیه مسیر را به صورت پیاده طی کنید.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


قله خلج: ۲ کیلومتر
گردنه خلج: ۵ کیلومتر
قله چینگ کلاغ: ۵ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی پارک طبیعی هفت حوض برای اقامت وجود دارند؟


هتل حلما: ۱۳ کیلومتر
هتل جواهر شرق: ۱۴ کیلومتر
هتل آسیا: ۱۵ کیلومتر
هتل جواد مشهد: ۱۵ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به پارک طبیعی هفت حوض هستند؟


کافه هفت حوض: داخل بوستان
کافه سنتی شهرزاد: ۳ کیلومتر
کافه خلج: ۵ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است