search
menu

پارک کوه سنگی مشهد

[ پنهان کردن ]
چرا باید از پارک کوهسنگی بازدید کنیم؟
تاریخچه پارک کوه سنگی مشهد
بخش های مختلف پارک کوه سنگی مشهد
امکانات پارک کوهسنگی مشهد
چگونه به پارک کوهسنگی دسترسی داشته باشیم؟
ساعات بازدید از پارک کوهسنگی
در نزدیکی پارک کوهسنگی از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به پارک کوهسنگی هستند؟
چه هتل هایی در نزدیکی پارک کوهسنگی برای اقامت وجود دارند؟

چرا باید از پارک کوهسنگی بازدید کنیم؟


اگر قصد خرید آنلاین بلیط هواپیما این شهر را دارید بهتر است بدانید پارک کوهسنگی پس از پارک ملت دومین پارک بزرگ شهر مشهد است. پس از حرم مطهر و آرامگاه فردوسی در جایگاه سوم بازدید عمومی قرار گرفته است. حتی جزو قدیمی‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری مشهد نیز محسوب می شود. در پارک کوهسنگی با تلفیقی زیبا از طراحی آب، گیاهان، نور روبرو خواهید شد. پارک کوهسنگی دارای محیطی مناسب برای تفریح کودکان و خانواده‌ها است. پس از بالا رفتن از قسمت کوهی چشم‌انداز متفاوت و بی نظیری از شهر مشهد را مشاهده خواهید کرد.

تاریخچه پارک کوه سنگی مشهد


پارک کوهسنگی با چشم‌‌اندازی زیبا و هوایی مطبوع شامل دو قله از رشته کوه بینالود است و به همین دلیل نیز نام کوهسنگی برای این مکان انتخاب شده است. در هر نقطه‌ای از این پارک که باشید، قله‌ها را خواهید دید و همچنین می توانید از طریق مسیر سنگی به بالای آنها بروید. تا سال ۱۳۱۰ در ساختار طبیعی منطقه کوهسنگی هیچ گونه تغییری انجام نشده بود. با تاج‌گذاری شاه عباس در این مکان ساختمانی دو طبقه ساخته شد و با ایجاد حصار پارکی ایجاد گردید. از شهر میلان، دو عدد مجسمه شیر سنگی و دو مجسمه انسان به این پارک فرستاده شد که امروزه شیرهای سنگی را در ورودی می توانید ببینید، اما مجسمه‌های انسان بعد از انقلاب برداشته شده اند. با گذشت زمان امکانات تفریحی و رفاهی به این مجموعه اضافه شدند. ساخت فاز اول این مجموعه در سال ۷۶ آغاز شد و ساخت فاز دو در سال ۸۷ و فاز سه در سال ۹۸ کلید خورد. هم اکنون نیز فاز سوم در حال اجراست و تکمیل نشده است.
پارک کوه سنگی مشهد

بخش های مختلف پارک کوه سنگی مشهد


بخش جذاب پارک وجود دو قله است؛ دسترسی به بالای کوه، از طریق مسیر پلکانی سنگی امکانپذیر است که با ۱۳۰۰ متر طول شامل۳ قسمت پلکان است. در نظر داشته باشید برای رسیدن به قله نباید عجله نکنید و به آرامی مسیر را طی کنید، زیرا هم برای بالا رفتن از مسیر سنگی انرژی می خواهید و هم از تماشای مناظر لذت ببرید. با رسیدن به ارتفاعات کوهسنگی نمای دیگری از مشهد را خواهید دید. در هر ساعت از شبانه روز پارک کوهسنگی زیبایی های خاص خود را دارد. بالای قله‌ها، یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد برای عکاسی خواهد بود.
دریاچه و آبشارهای کوهسنگی: در جنوب پارک کوهسنگی دریاچه‌ای مصنوعی ساخته شده است که چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد و می توانید در این دریاچه قایق‌سواری را نیز تجربه کنید. همچنین فواره آبی تعبیه شده است تا آب را به ارتفاع قابل توجهی بالا بفرستد. تماشای این مناظر بسیار لذت بخش بوده و حس آرامش به شما دست خواهد داد.
مجسمه شیرهای سنگی: در ورودی پارک کوهسنگی، مجسمه دو شیر ایستاده خودنمایی می کنند که نماد این پارک هستند و هدیه شهردار میلان سال ها قبل است. با این شیرها حتما عکس یادگاری بگیرید.
پارک کوه سنگی مشهد
بازار هنر مشهد: در سال ۱۳۸۴ بازاری در پارک کوهسنگی احداث شد که بازار هنر مشهد یا بازار هنر خراسان نامیدند. این مجموعه فرهنگی-تفریحی واقع در پارک کوهسنگی همواره نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. این بازار شامل 54 مغازه و ۱۳ گروه هنری است که هنرهای خود را به فروش گذاشته‌اند، به راحتی می توانید سوغاتی های خود را از این مکان تهیه کنید.
موزه بزرگ خراسان: موزه بزرگ خراسان نیز با سبک معماری کاخ خورشید نادرشاه در ۱۲ طبقه ساخته شده است و به عنوان یکی از بزرگترین موزه های ایران و خاورمیانه شهرت دارد. در این موزه، اشیای تاریخی و مردم‌شناسی شامل ابزارهای سنگی، اشیای سفالی، شیشه‌ای، فلزی، قطعات گچبری، نسخ خطی و چرم به چشم می خورد.
آرامگاه میرزا ابراهیم رضوی و بزرگان دوره صفوی: آرامگاه میرزا ابراهیم رضوی یکی از نوادگان امام جواد(ع) در زمان صفویه بنا شده و مقبره هفت تن از بزرگان دوران صفویه نیز در کنار آن قرار دارند.

امکانات پارک کوهسنگی مشهد


مجتمع توریستی - تفریحی کوهسنگی لند: این مجموعه تفریحی در دریاچه پارک کوهسنگی واقع شده است و شامل امکانات تفریحی مانند جت اسکی، قایق پدالی و موتوری، قایق خانواده و کودک، ترامپولین، بایک ریسینگ یا دوچرخه دربی، استخر توپ و قطار کودک است.
دوچرخه سواری و درشکه سواری: مسیر دوچرخه‌سواری و درشکه‌سواری یکی از ویژگی‌های خوب این پارک محسوب می شود. دو طرف این مسیر پوشیده از درختان کاج است و منظره‌ای بسیار دیدنی و رویایی را تجربه خواهید کرد.
امکانات دیگری نیز در پارک کوهسنگی وجود دارد، مانند محل هایی برای پیک نیک، سرویس بهداشتی، نیمکت، مسجد، فروشگاه صنایع دستی گنجینه، فرهنگسرای کودک و آینده، رستوران، زمین بازی کودکان، پارکینگ و آمفی تئاتر روباز است. با وجود این همه جاذبه‌های دیدنی دراین پارک اگر دوست دارید یک سفر فراموش نشدنی را تجربه کنید هم اکنون برای خرید بلیط هواپیما مشهد به سایت سفر مارکت سر بزنید. همچنین اگر قصد دارید یک تعطیلات سیاحتی و زیارتی تکرار نشدنی را در مشهد تجربه کنید از برنامه سفر ۳ روزه مشهد دیدن کنید.
پارک کوه سنگی مشهد

چگونه به پارک کوهسنگی دسترسی داشته باشیم؟


پارک کوهسنگی دارای سه ورودی است: خیابان کوهسنگی، بلوار کلانتری و خیابان ابوذر غفاری ۳۷. برای دسترسی به پارک کوهسنگی، می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. ایستگاه اتوبوس کوهسنگی در خیابان کوهسنگی و در شرق مجموعه قرار دارد. ایستگاه مترو کوهسنگی نیز در ورودی شرقی این مجموعه قرار گرفته است. ایستگاه مترو کوهسنگی در خط دو متروی مشهد قرار دارد. این خط مترو از میدان شهدا آغاز می‌شود و تا ایستگاه راه‌آهن ادامه دارد. بنابراین، مسافرانی که با بلیط قطار اهواز مشهد یا هر مسیر دیگری به مشهد سفر می‌کنند، می‌توانند به راحتی از طریق مترو کوهسنگی به ایستگاه راه‌آهن دسترسی داشته باشند. همچنین، مسافرانی که با بلیط هواپیما تهران مشهد به فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد آمده‌اند، می‌توانند از طریق مترو فرودگاه به ایستگاه مترو کوهسنگی دسترسی داشته باشند.

ساعات بازدید از پارک کوهسنگی


از این مجموعه همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز می توانید بازدید کنید و از زیبایی های ساعت های مختلف لذت ببرید. فقط در نظر داشته باشید که استفاده از امکانات تفریحی پارک کوهسنگی از ساعت ۹ صبح تا ۲ بامداد است.

در نزدیکی پارک کوهسنگی از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟


آرامگاه نادر افشار: ۵ کیلومتر
خانه ملک: ۵ کیلومتر
حرم مطهر امام رضا: ۶ کیلومتر
پارک ملت مشهد: ۸.۳ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به پارک کوهسنگی هستند؟


دیزی سرای کوهسنگی: ۱.۶ کیلومتر
خانه گریل: ۱.۶ کیلومتر
رستوران ایتالیایی لیو: ۱.۷ کیلومتر
رستوران قصر درویش: ۱.۸ کیلومتر
رستوران نرمک: ۲.۵ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی پارک کوهسنگی برای اقامت وجود دارند؟


هتل هما: ۲.۸ کیلومتر
هتل آسیا: ۳.۸ کیلومتر
هتل قصر طلایی: ۵.۲ کیلومتر
هتل حلما: ۵.۲ کیلومتر
هتل جواهر شرق: ۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است