search
menu

چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

[ پنهان کردن ]
مجتمع گردشگری چالیدره مشهد
چرا بازدید از مجتمع گردشگری چالیدره مشهد پیشنهاد می‌شود؟
تاریخچه مجتمع گردشگری چالیدره مشهد
معماری مجتمع گردشگری چالیدره مشهد
تفریحات چالیدره مشهد
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از مجتمع گردشگری چالیدره چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از مجتمع گردشگری چالیدره چه زمانی است؟
در مجتمع گردشگری چالیدره از چه امکاناتی می‌توان بهره برد؟
چگونه به مجتمع گردشگری چالیدره مشهد برویم؟
در نزدیکی مجتمع گردشگری چالیدره مشهد از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی مجتمع گردشگری چالیدره مشهد برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به مجتمع گردشگری چالیدره مشهد هستند؟

مجتمع گردشگری چالیدره مشهد


مشهد یکی از شهرهای زیارتی در شمال شرق ایران است که در استان خراسان رضوی قرار دارد. از نظر آب و هوایی معتدل و متمایل به سرد و خشک است. این شهر علاوه بر اماکن مذهبی که به همین واسطه شناخته می‌شود و آن را به دومین شهر مذهبی جهان تبدیل می‌کنند، دارای جاذبه‌های گردشگری مختلفی هم هست که در دو دهه‌ گذشته تغییرات بسیاری داشته است. پرداختن به ظرفیت‌های ذاتی این شهر به عنوان یک شهر گردشگری باعث شده تا مسافران بیشتری به این شهر سفر کنند و علاوه بر اماکن زیارتی و مذهبی، از امکانات تفریحی آن نیز بهره‌مند شوند.
یکی از این تغییرات که به جاذبه‌های گردشگری مشهد کمک کرده است مجتمع گردشگری چالیدره مشهد نام دارد. مجتمعی که امروزه به یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی مشهد تبدیل شده است. این مجتمع گردشگری دارای امکانات تفریحی و رفاهی گوناگونی از جمله تله کابین، ماهی گیری،زیپ لاین و .. است. در اصل چالیدره یکی از مناطق طبیعی‌ شهر مشهد است که در شهرستان طرقبه به وجود آمده و از رودخانه‌ای به نام جاغرق سیراب می‌شود. احداث سد چالیدره بر روی این رود باعث ایجاد دریاچه‌ای شده است که علاوه بر آبادانی باغات اطراف خود، محیطی را فراهم آورده که باعث جذب توریست‌ها می‌شود.
چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

چرا بازدید از مجتمع گردشگری چالیدره مشهد پیشنهاد می‌شود؟


با توجه به وسعت صد و شصت هکتاری مجتمع گردشگری چالیدره این مجموعه می‌تواند ساعات زیادی موجب سرگرمی گردشگران داخلی و خارجی گردد.
این مجتمع تفریحی دارای سوئیت‌های اقامتی دو خوابه برای اسکان مسافران و توریست‌ها است که در نوع خود بی نظیر هستند.
مجتمع گردشگری چالیدره علاوه بر دریاچه چالیدره که به منظور قایق سواری و ماهی گیری از آن استفاده می‌شود، دارای پوشش گیاهی متنوع و چشم‌نواز است.
امکانات تفریحی متنوعی از جمله زیپ لاین، تله کابین، رستوران و کافه شاپ و اسکله‌ تفریحی در این مجموع فراهم آورده شده است.
مربیانی به منظور آموزش غواصی در دریاچه و قایق سواری حضور دارند که مسافران می‌توانند از حضور آن‌ها بهره‌مند شوند.

تاریخچه مجتمع گردشگری چالیدره مشهد


بین سال‌های ۱۳۷۶ -۱۳۸۱ به منظور توزیع عادلانه آب برای کشاورزی باغات منطقه طرقبه مشهد با همکاری شهرداری طرقبه و شرکت آب منطقه‌ای خراسان، سد آبی به نام چالیدره بر روی رودخانه جاغرق ساخته شد. این سد روی یکی از سرشاخه‌های فصلی حوضه آبریز گلستان قرار دارد. در ابتدا این اقدام برای آبادانی و تقسیم عادلانه آب در مناطق اطراف بود اما در ادامه موجب پدید آمدن دریاچه مصنوعی‌ زیبایی گردید و به مرور با تکمیل دیگر امکانات تفریحی امروز به یکی جاذبه‌های گردشگری مشهد تبدیل گشته است. در حال حاضر، این مجموعه را می‌توان یکی مهم‌ترین مراکز تفریحی و رفاهی در شهرستان طرقبه و مشهد دانست. زیرا روزانه پذیرای بیش از چندین هزار نفر گردشگر است.

معماری مجتمع گردشگری چالیدره مشهد


مجتمع تفریحی چالیدره دارای مساحتی بالغ بر یک صد و شصت هکتار است که ۱۵ هکتار آن را دریاچه و مابقی را زمین‌های این مجموعه تشکیل می‌دهند. این مجموعه دارای سوئیت‌های اقامتی مناسبی است که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. علاوه بر محیط‌های مناسبی که برای بازی کودکان فراهم شده، این مجموعه دارای اسلکه تفریحی، کشتی شناور، تله سیژ و ترن کوهستانی نیز هست که با خرید بلیط هواپیما مشهد می‌توانید لذت استفاده از آن را در طول سفر خود تجربه کنید.
چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

تفریحات چالیدره مشهد


در چالیدره مشهد می‌توانید انواعی از تفریحات هیجان‌انگیز و جذاب را امتحان کنید. موتورسواری، کارتینگ، تله کابین و قایق‌سواری تنها چند تا از تفریحات این مجموعه هستند. در ادامه تمام تفریحات چالیدره را معرفی می‌کنیم.

زیپ لاین چالیدره
اگر به ارتفاع علاقه دارید و دوست داری تفریحی مهیج را در چالیدره مشهد تجربه کنید، حتماً زیپ لاین آن را از دست ندهید. برای خرید بلیط این زیپ لاین شما دو حق انتخاب دارید. یکی مسیر کوتاه و دیگری مسیر بلند برای زیپ لاین سواری است. اگر علاقه داشته باشید می‌توانید عکس خود را در هنگام فرود که با دوربین عکاسی حرفه‌ای گرفته می‌شود خریداری کنید.
چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

ترن کوهستان چالیدره
یکی از تفریحات یا به نوعی امکانات چالی دره مشهد ترن کوهستان آن است. ازآنجاکه بخش ورودی چالی دره بر فراز کوه قرار دارد، افرادی که توانایی پیمودن این مسیر را ندارند، می‌توانند با استفاده از این ترن که با نام ترن کوهستان شناخته می‌شود، این مسیر شیب‌دار را طی کنند تا به ابتدای ورودی این مجموعه برسند.
چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

دکتر فیش چالیدره
یکی از تفریحات چالی دره ماساژ ماهی یا دکتر فیش است. در این مرکز حوضچه‌های مخصوصی قرار دارد که شما می‌توانید پای خود را درون آنها قرار دهید. در این حوضچه‌ها نوعی ماهی به نام «گارای قرمز» وجود دارد. به‌ محض آنکه پای خود را درون حوضچه بگذارید، این ماهی‌ها دور پایتان جمع می‌شوند و شروع به مکیدن پوست پای شما می‌کنند. با این اتفاق بافت‌های مرده پوست شما جدا می‌شود و یک پاک‌سازی طبیعی رخ می‌دهد. اگر دوست دارید تجربه‌ای منحصربه‌فرد از ماساژ پا آن هم با کمک ماهی‌ها را تجربه کنید، حتماً به دکتر فیش در چالیدره مراجعه کنید.
چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

لمکده و چایخانه‌های چالیدره
اگر علاقه دارید در زمان بازدید از چالیدره با دوستان و آشنایان خود بنشینید و چای بنوشید، به شما لمکده و چایخانه‌های چالیدره را پیشنهاد می‌کنیم. فضای دل‌نشین و چشم‌انداز جذاب این لمکده‌ها آن را به یکی از امکانات جذاب چالیدره تبدیل کرده است. ورود به ‌چایخانه‌های چالیدره رایگان است. ازآنجایی‌که دمای این منطقه کمی سرد است، نوشیدن چای می‌چسبد. پس حتماً به این چایخانه‌ها سر بزنید.
چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

غواصی چالیدره
یکی از تفریحات مهیجی که می‌توانید در منطقه چالی دره مشهد امتحان کنید، غواصی است. در دریاچه این مجموعه امکان غواصی کردن برای علاقه‌مندان به این ورزش مهیج فراهم شده است. با استفاده از مربیان حرفه‌ای این مجموعه می‌توانید آموزش‌های اولیه را ببینید و وارد دنیای زیر آب دریاچه چالیدره شوید. در فصل زمستان نمی‌توانید این تفریح را امتحان کنید. متأسفانه در سال ۱۴۰۲ بخش غواصی دریاچه چالیدره تعطیل است.

قایق‌سواری چالیدره
یکی از تفریحات آرامش‌بخشی که می‌توانید در این منطقه امتحان کنید، قایق‌سواری بر روی دریاچه چالیدره است. دریاچه چالیدره یکی از دریاچه‌های مصنوعی ایران به حساب می‌آید. در این دریاچه چندین نوع قایق‌ها برای اجاره دادن وجود دارد. در ادامه نام برخی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید:
• پدالی قو
• پارویی
• پدالی فولکسی
• پدالی کابین دار
• پدالی دوچرخه‌ای
• پدالی خانوادگی
• قایق موتوری
• قایق وی آی پی
• قایق کودکان
چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

ماهیگیری چالیدره
اگر به ماهیگیری علاقه دارید، می‌توانید در مجموعه چالیدره این تفریح را امتحان کنید. در این دریاچه چندین گونه زندگی می‌کند. این ماهی‌ها از طریق جریان رودخانه وارد دریاچه می‌شوند. اگر وسایل ماهیگیری ندارید، می‌توانید با اجاره وسایل و تجهیزات ماهیگیری این تفریح را در مجموع چالیدره امتحان کنید. تجهیزات ماهیگیری به‌صورت گروهی و انفرادی اجاره داده می‌شود.
چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

اسکی روی آب چالیدره
اگر از تفریحات هیجان‌انگیز لذت می‌برید، حتماً در زمان بازدید از منطقه تفریحی چالیدره اسکی روی آب آن را امتحان کنید. اسکی روی آب بر روی دریاچه سد چالیدره انجام می‌شود. اگر به اسکی سواری زیاد علاقه ندارید، می‌توانید تفریحات دیگری را امتحان کنید. از دیگر تفریحات آبی این دریاچه می‌توان به شاتل و بنانا سواری اشاره کرد.

کشتی شناور چالی دره
اگر می‌خواهی چند ساعتی را در آرامش دریاچه چالیدره در کنار دوستان و خانواده‌تان بگذرانید و از منوی جذاب رستوران و کافی‌شاپ‌های این دریاچه، غذای مورد علاقه‌تان را امتحان کنید، بلیط کشتی شناور چالیدره را خریداری کنید.
این کشتی دو طبقه رستوران و کافی‌شاپ دارد. چشم‌انداز فوق‌العاده این کشتی به همراه موسیقی زنده آن باعث شده که گردشگران زیادی خواهان خرید بلیط آن شوند. اگر به دنبال برگزاری جشن و دورهمی هستید، این کشتی مکان مناسبی برای شما است.
می‌توانید در هنگام غروب آفتاب بلیط این کشتی را خریداری کنید تا از فضای آرامش‌بخش غروب آفتاب بر روی دریاچه نهایت استفاده را ببرید و عکس‌های جذابی را ثبت کنید. متأسفانه در سال ۱۴۰۲ کشتی شناور دریاچه تعطیل شده است.

لنج سواری چالیدره
در دریاچه چالیدره لنج‌های تفریحی مختلفی وجود دارد که گردشگران و خریداران بلیط هواپیما می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این لنج‌ها برای گشت‌های دریایی و آبی تعبیه شده‌اند. اگر قصد دارید که اطراف دریاچه را به‌خوبی مشاهده کنید می‌توانید بلیط این لنج‌ها را خریداری کنید. بعد از غروب آفتاب لذت لنج سواری بر روی این دریاچه، دو چندان می‌شود.
چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

زورب بال چالیدره
اگر به‌صورت گروهی به شهر مشهد سفر کرده‌اید، می‌توانید در هنگام مراجعه به چالیدره تفریحی بنام زورب بال را امتحان کنید. در جریان این تفریحی شما وارد یک توپ بزرگ می‌شوید و به همراه دوستان و خانواده‌تان فوتبال بازی می‌کنید. این توپ‌ها دو لایه دارند که لایه وسطی آن‌ها از هوا پر شده است. قطعاً امتحان کردن این تفریح مهیج لحظات لذت‌بخش و همچنین خنده‌داری را برای شما و اطرافیانتان به وجود می‌آورد.

تله سیژ چالیدره
یکی از تفریحانی که می‌توانید در زمان مراجعه به چالیدره امتحان کنید تله سیژ است. تفاوت تله سیژ با تله‌کابین در این است که شما با خرید بلیط تله سیژ بر روی یک نیمکت می‌نشینید و خبری از سقف و دیواره‌های تله کابین نیست. تله سیژها نیمکت‌های دونفره دارند و شما را به ارتفاعات بالاتر می‌برند و از آنجا می‌توانید دریاچه چالیدره و کوه را تماشا کنید.
بهترین زمان استفاده از تله سیژ چالیدره فصل‌های گرم سال است. البته در فصول سرد سال نیز امکان استفاده از تله سیژ وجود دارد اما سرمای هوا ممکن است شما را اذیت کند.
چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

تله‌ کابین چالیدره
یکی از تفریحات جذابی که می‌توانید در چالیدره امتحان کنید، تله‌کابین سواری است. تله‌کابین چالیدره ۲۷۰ متر طول دارد. شما با قرار گرفتن در کابین‌های تله‌کابین می‌توانید از مناظر اطراف نهایت لذت را ببرید. بعد از آنکه به فراز قله رسیدید، چشم‌انداز جذابی منتظر شما است.
چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

سافاری چالیدره
اگر دوست دارید لحظات هیجان‌انگیزی را در زمان بازدید از چالیدره تجربه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که سافاری چالیدره را از دست ندهید. مسیر سافاری، محوطه‌ای کوهستانی با جاده‌های خاکی است. ماشین‌های آفرود چالیدره که رانندگان حرفه‌ای آن را می‌رانند، شما را با سرعت زیاد بر روی تپه‌های این منطقه می‌گردانند و لحظات هیجان‌انگیزی را برای شما به وجود می‌آورند.
چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

بانجی جامپینگ چالیدره
اگر از امتحان کردن ورزش‌های هیجان‌انگیز لذت می‌برید و عاشق ارتفاع هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً بانجی جامپینگ چالیدره را امتحان کنید. اگر مشکل قلبی و تنفسی دارید، بهتر است به سراغ تفریحات کم هیجان این منطقه بروید. متأسفانه کودکان نیز نمی‌توانند بانجی جامپینگ را امتحان کنند. در جریان این تفریح افراد کارآزموده و متخصص تجهیزات ایمنی را بر روی شما نصب می‌کنند و با آموزش‌هایی که به شما داده می‌شود، آماده پرش از ارتفاع می‌شوید.
چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

پیست کارتینگ چالیدره
اگر به رانندگی و سرعت علاقه دارید، به پیست کارتینگ چالیدره سر بزنید. می‌توانید به‌صورت گروهی، به همراه خانواده یا دوستانتان، در این پیست پر پیچ ‌و خم کارتینگ سواری را امتحان کنید. حداکثر می‌توانیم ۵ دور را در این پیست رانندگی کنید. اگر به موتورسواری علاقه دارید، بخش بعدی این نوشتار را از دست ندهید.

موتور ای ‌تی ‌وی چالیدره
در مجموعه تفریحی چالیدره پیستی مخصوص موتورهای چهار چرخ ATV قرار دارد. این پیست خاکی است و در یک محوطه بزرگ ساخته شده است. می‌توانید به همراه دوستان یا خانواده‌تان موتورسواری را امتحان کنید یا حتی با هم مسابقه بدهید. همان‌طور که گفتیم، این پیست خاکی است و اگر چپ هم کردید یا از روی موتور افتادید، اتفاق خاصی برای شما نمی‌افتد. اگرچه که شیوه طراحی این موتورها به‌گونه‌ای است که احتمال چپ شدن شما کم است. در هنگام موتورسواری با موتورهای ای‌تی‌وی چالیدره حتماً باید بر روی سرتان کلاه ایمنی بگذارید.
چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

باگی سواری چالیدره
باگی نوعی موتور چهار چرخ است که برخلاف موتور" ATV" سقف دارد. این موتور برای عبور از مسیرهای ناهموار و تپه‌های خاکی طراحی‌ شده است. باگی سواری در مسیرهای چالیدره لحظات هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی را برای شما ایجاد می‌کند.

تونل وحشت چالیدره
اگر دوست دارید کمی ترس و استرس را آن هم به شکل کنترل‌شده احساس کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که تونل وحشت چالیدره را از دست ندهید. با عبور از این تونل لحظات ترسناکی در انتظارتان است و اگر عاشق فضاهای ترسناک باشید، احتمالاً عبور از این تونل برایتان هیجان‌انگیز خواهد بود.

عکاس‌خانه سنتی چالیدره
اگر عاشق عکاسی با لباس‌های محلی هستید به عکاس‌خانه سنتی چالیدره بروید. در این عکاس‌خانه لوکیشن‌های مختلفی تعبیه شده است و شما می‌توانید لباس‌های زیبا و رنگارنگ مردم منطقه خراسان را تن کنید تا در لوکیشن‌های این مجموعه، عکس‌های حرفه‌ای و جذابی از شما گرفته شود.
چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

پارک بازی کودکان چالیدره
اگر با کودکتان به مشهد سفر کرده‌اید، در زمان بازدید از چالیدره در تور مشهد می‌توانید به پارک بازی کودکان مراجعه کنید. در این پارک انواعی از وسایل تفریحی و بازی برای کودکان تعبیه شده است. نگران کیفیت و ایمنی این وسایل نباشید. اگر می‌خواهید کودکتان برای چند ساعت هم که شده سرگرم باشد، می‌توانید او را به این پارک ببرید.
از جمله امکانات این بخش از چالیدره می‌توان به قطار یو شکل، ورزش راپل و ژیمناستیک اشاره کرد. در کنار تونل وحشتی که در بخش‌های پیشین معرفی کردیم نیز جز این پارک بازی است.
چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

پل معلق چالیدره
اگر دوست دارید با هر قدم که برمی‌دارید هیجان وصف‌ناپذیری را تجربه کنید، به پل معلق چالیدره بروید. بر فراز این پل معلق می‌توانید بالا رفتن ضربان قلب و تندتر نفس کشیدنتان را احساس کنید و متوجه شوید که چقدر قدم زدن بر روی یک زمین صاف می‌تواند احساس امنیت به شما بدهد. اگر مشکل قلبی دارید یا از ارتفاع می‌ترسید، یکی دیگر از تفریحات چالیدره را امتحان کنید. اما اگر عاشق ارتفاع هستید و می‌خواهید تفریحی چالشی و هیجان‌انگیز را امتحان کنید، حتماً به این پل بروید.
چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از مجتمع گردشگری چالیدره چه قدر است؟


برای بازدید از مجتمع گردشگری چالیدره مشهد و گردش و تفریح در این مکان هیجان انگیز باید هزینه‌‌ای پرداخت کرد و بلیط ورودیه آن را تهیه نمود. این هزینه معمولا بر حسب تعداد گردشگران و فصل مسافرتی شما متغیر خواهد بود. پس از پرداخت این هزینه شما می‌توانید حداقل ۳ تا ۵ ساعت از زمان سفر خودتان به شهر مشهد را به خاطره‌سازی در این مجموعه دوست داشتنی اختصاص دهید.

فصل مناسب برای بازدید از مجتمع گردشگری چالیدره چه زمانی است؟


قبل از خرید بلیط هواپیما تهران مشهد بهتر است بدانید مجتمع گردشگری چالیدره مشهد در هر فصل زیبایی‌های خاص خود را دارد. اما اگر می‌خواهید اوج لذت و هیجان را با ورود به مجتمع گردشگری چالیدره تجربه کنید، پیشنهاد ما این است که شش ماهه نخست سال، علی‌الخصوص از اواسط اردیبهشت تا اواسط مرداد را به این کار اختصاص دهید. شک نکنید که در این ماه‌ها، مجتمع گردشگری چالیدره مشهد شما را با زیبایی‌ها و جذابیت‌های منحصر به فرد خود، هیجان زده خواهد کرد.
چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

در مجتمع گردشگری چالیدره از چه امکاناتی می‌توان بهره برد؟


می‌توان گفت مجموعه تفریحی چالیدره تمامی سلیقه‌های مسافران را به منظور فراهم کردن ساعاتی لذت‌بخش پوشش می‌دهد برای همین در برنامه سفر مشهد خود می‌توانید با رفتن به این مکان سفر خود را به یادماندنی تر کنید. از تله کابین و تله سیژ و ترن کوهستانی، زیپ لاین که تفریحاتی هیجان‌انگیز هستند گرفته تا قایق سواری، کشتی شناور، غواصی، ماهی گیری که فعالیت‌های آرامش بخشی محسوب می‌شوند، همگی در مجتمع تفریحی چالیدره یافت می‌شود. رستوران و کافی شاپ با محیطی آرام و زیبا، تله کابین که از روی دریاچه نیز گذر می‌کند، بانجی جامپینگ، قایق موتوری، قایق پدالی و قایق پارویی نیز از دیگر امکانات مجتمع گردشگری چالیدره هستند که هر یک لذت خاصی به تفریح شما انتقال خواهند داد. البته لحظات خاطره انگیزی بر روی کشتی شناور این مجموعه را نیز نباید از دست داد. اگر می‌خواهید با دیگر اماکن طبیعی مشهد آشنا شوید، مقاله طبیعت گردی در مشهد را از دست ندهید.

چگونه به مجتمع گردشگری چالیدره مشهد برویم؟


چالیدره همان‌طور که گفته شد در استان خراسان رضوی و در شهر مشهد واقع شده است. فاصله‌ این مجموعه تا مشهد ۱۷ کیلومتر است. برای رفتن به آن می‌بایست از بلوار وکیل آباد عبور کنید و وارد جاده طرقبه شوید. بعد از آن وارد میدان طرقبه شوید و از آن جا تابلوهای راهنما شما را به سمت منطقه‌ چالیدره هدایت خواهند کرد. پیشنهاد می‌کنیم که اگر بلیط قطار سریع السیر تهران مشهد را خریداری کرده‌اید و مدت کمی قصد اقامت در مشهد دارید، حتما از طرقبه بازدید کنید. این منطقه زیبا دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است که می‌تواند اوقاتی خوش و خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزند.
برای بازگشت از شهر مشهد، خرید بلیط هواپیما مشهد تهران گزینه مناسبی است. این گزینه به شما این امکان را می‌دهد تا سفر خود را به آسانی و با سرعت به پایان برسانید.

چالیدره مشهد | راهنمای کامل بازدید از میهج‌ترین مجموعه مشهد

در نزدیکی مجتمع گردشگری چالیدره مشهد از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


پارک وکیل آباد مشهد: ۱۲ کیلومتر
سرزمین موج های خروشان طرقبه: ۱۳ کیلومتر
بوستان مینیاتوری: ۲۱ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی مجتمع گردشگری چالیدره مشهد برای اقامت وجود دارد؟


هتل بام طرقبه: ۵ کیلومتر
هتل سحاب: ۷.۲ کیلومتر
هتل پارک حیات: ۹ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به مجتمع گردشگری چالیدره مشهد هستند؟


رستوران چالی دو: ۵۰ متر
رستوران آبنوس: ۴.۲ کیلومتر
رستوران نگارستان عنبران: ۴.۷ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است