search
menu

پیست اسکی شیرباد مشهد؛ معرفی کامل + قیمت بلیط پیست شیرباد

[ پنهان کردن ]
معرفی پیست اسکی شیرباد
امکانات پیست شیرباد مشهد
شرایط و تجهیزات لازم برای رفتن به پیست اسکی شیرباد
قیمت بلیط پیست اسکی شیرباد
پیست اسکی شیرباد کجاست؟
ساعت کاری پیست شیرباد در روزهای عادی و تعطیلات
راه های دسترسی و آدرس پیست اسکی شیرباد مشهد
بهترین زمان برای بازدید از پیست شیرباد
کلام آخر
سؤالات متداول
قله شیرباد که بلندترین و مرتفع‌ترین کوه در رشته‌کوه بینالود در شمال شرق کشور بوده، همه‌ساله میزبان دوستداران ورزش اسکی در استان خراسان رضوی است. این رشته‌کوه که به بام خراسان نیز معروف است، در دامنه‌های شمالی دره نهل زشک و دره دولت‌آباد چناران قرار دارد.
این پیست اسکی برای ورزشکاران این رشته از ارزش بسزایی برخوردار است؛ البته در این پست اسکی اعضای یک خانواده می‌توانند در کنار هم این روزش را آموزش دیده و آن را تجربه کنند که قطعاً یک تجربه جذاب و دلنشین خواهد بود.
در این مقاله تصمیم به توضیح و معرفی پیست اسکی شیرباد مشهد داریم. اگر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات در این زمینه هستید یا تصمیم دارید به این مکان مراجعه کنید اما اطلاعات کافی از آن را ندارید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه سفرمارکت باشید.
پیست اسکی شیرباد مشهد؛ معرفی کامل + قیمت بلیط پیست شیرباد

معرفی پیست اسکی شیرباد


پیست اسکی شیرباد از خاص‌ترین جاهای دیدنی مشهد و اطراف این شهر بوده که به دلیل موقعیت مکانی خود، در اغلب ماه‌های سال برف‌گیر بوده که فضایی دلنشین و جذاب را رقم می‌زند. مساحت این محیط به ۵۰۰ هکتار می‌رسد. این پیست اسکی در سال ۱۳۸۸ و با بررسی‌های فنی توسط کارشناسان خبره افتتاح شد.
در پیست شیرباد مشهد متناسب با سطح توانایی افراد، سه مسیر مختلف برای انجام ورزش اسکی وجود دارد. کل مسافت این پیست اسکی در حدود ۱۲۰۰ متر است که بستر و محیط را برای افراد مختلف جهت انجام این ورزش مهیا می‌کند. همین‌طور کلاس‌های مخصوص اسکی نیز در این پیست زیر نظر مربیان مطرح کشوری برگزار می‌شوند. در ضمن می‌توانید تجهیزات مربوط به این ورزش را نیز در فروشگاه‌های شیرباد تهیه کنید.
پیست اسکی شیرباد مشهد؛ معرفی کامل + قیمت بلیط پیست شیرباد

امکانات پیست شیرباد مشهد


پیست اسکی شیرباد تمامی امکانات و تجهیزات مناسب و کافی برای تجربه‌ی یکی از بهترین تفریحات هیجان انگیز مشهد را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد و به مراجعان و ورزشکاران امکان می‌دهد بتوانند تجربه‌ای به‌یادماندنی را در این پیست رقم بزنند.
در ادامه به توضیح تمام امکانات این پیست اسکی خواهیم پرداخت.
پیست اسکی شیرباد مشهد؛ معرفی کامل + قیمت بلیط پیست شیرباد

مسیر‌های اسکی



همان‌طور که پیش‌تر نیز عنوان شد، در این پست اسکی از ۳ مسیر مختلف و متنوع برای تجربه بهتر ورزش اسکی وجود دارد. اگر تابه‌حال تجربه این ورزش را نداشته‌اید یا برای بارهای نخست است که به یک پیست اسکی مراجعه می‌کنید، توصیه می‌کنیم از پیست اسکی مربوط به افراد مبتدی استفاده کنید. در این لاین از حداقل سختی‌ها برای کسب تجربه بهتر استفاده شده تا علاوه بر یادگیری شخص، لحظات مفرح و جذابی نیز برای او ایجاد شود.
لاین دوم از پیست اسکی شیرباد، مخصوص افرادی است که تا حدودی با این ورزش آشنا بوده و تاکنون بارها آن را تجربه کردند. این سطح مابین سطح مبتدی و پیشرفته است و باعث می‌شود ورزشکاران مقدمات لازم برای رفتن به لاین حرفه‌ای را کسب کنند.
مسیر سوم از این پیست اسکی مربوط به آن دسته از افرادی است که به‌صورت حرفه‌ای اسکی را دنبال کرده‌اند. این لاین به بیشترین امکانات و تجهیزات مجهز بوده و افراد می‌توانند لحظات ارزشمندی را در آن بگذرانند.

فروشگاه تجهیزات اسکی



اگر تاکنون نسبت به خرید تجهیزات اسکی اقدام نکردید یا نمی‌دانید چه وسایل و امکاناتی را باید برای این ورزش تهیه کنید، جای نگرانی نیست؛ زیرا در پیست اسکی شیرباد مشهد فروشگاهی برای خرید تجهیزات این ورزش قرار دارد. شما به‌راحتی می‌توانید ملزومات انجام این ورزش را تهیه و از آن‌ها استفاده کنید.

کلاس‌های آموزش اسکی



شیرباد مشهد در کنار داشتن یک پیست اسکی فوق‌العاده، کلاس‌های آموزش اسکی زیر نظر مربیان مطرح را نیز شامل می‌شود. مربیان باتجربه این رشته ورزشی تمام اطلاعات مربوط به این ورزش را در اختیار شما قرار خواهند داد؛ به‌این‌ترتیب حتی با یکبار مراجعه به این پیست می‌توانید لذت اسکی را تجربه کنید.
پیست اسکی شیرباد مشهد؛ معرفی کامل + قیمت بلیط پیست شیرباد

تله اسکی



اگر تصمیم دارید در کنار انجام ورزش اسکی، از دیدن مناظر طبیعی این پیست اسکی و رشته‌کوه موجود لذت ببرید، توصیه می‌کنیم حتماً از تله اسکی این بخش نیز استفاده کنید. این تله اسکی در مسافتی بالغ بر ۹۰۰ متر یک نمای زیبا از این کوه را به تماشاگران ارائه می‌کند.

اسکی کوب



اگر نیاز به جابه‌جایی دارید یا می‌خواهید به بخش دیگری از این پیست اسکی مراجعه کنید، می‌توانید از اسکی کوب بهره ببرید. این وسیله امکان حمل و جابه‌جایی به اسکی‌بازان و اسنوبرد سواران را می‌دهد.
پیست اسکی شیرباد مشهد؛ معرفی کامل + قیمت بلیط پیست شیرباد

اقامتگاه



اگر تصمیم دارید در این محیط زیبا ساکن شوید، کلبه‌هایی سنگی برای اقامت شما در نظر گرفته شده است. با اقامت در این کلبه‌ها می‌توانید شبی آرام را در دل رشته‌کوه‌های بینالود سپری کنید؛ کلبه‌های این اقامتگاه امکانات رفاهی مناسبی دارند که در کنار منظره‌ی خیره‌کننده‌ی کوه در شب، می‌تواند تجربه‌ای تکرارنشدنی را برایتان رقم بزند.

سایر موارد



علاوه بر موارد اشاره‌شده، در این پیست اسکی امکانات رفاهی دیگری نیز قرار دارد. رستوران، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی، تجهیزات کمک‌های اولیه و... از جمله امکاناتی است که در سایر طبقات این مجموعه قرار دارند.
پیست اسکی شیرباد مشهد؛ معرفی کامل + قیمت بلیط پیست شیرباد

شرایط و تجهیزات لازم برای رفتن به پیست اسکی شیرباد


پیست اسکی شیرباد مشهد در فاصله‌ی ۳۸ کیلومتری شهر قرار گرفته است؛ بنابراین بهتر است پیش از حرکت به سمت پیست، فهرستی از لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید تا در زمان بازدید از این مجموعه و همین‌طور در مسیر رفت و برگشت دچار مشکل نشوید.

• کرم ضدآفتاب: پیست اسکی در یک منطقه کوهستانی قرار دارد و شما در هنگام اسکی در معرض نور مستقیم خورشید قرار خواهید داشت؛ به همین توصیه می‌کنیم حتماً کرم ضدآفتاب همراه خود داشته باشید. نور خورشید منعکس شده از روی برف‌ها نیز می‌توانید موجب سوختگی پوست هنگام اسکی شود.
• بیمه ورزشی: یکی از نکات مهم و ضروری برای رفتن به پیست اسکی، این است که باید در این مکان حتماً بیمه ورزشی داشته باشید؛ بنابراین سعی کنید قبل از رفتن به پیست، این موضوع را پیگیری کرده و خود را بیمه کنید.
• انتخاب خودروی مناسب: پیست شیرباد در دامنه کوه قرار گرفته و مسیر رسیدن به آن باید در مسیری شیب‌دار و کوهستانی حرکت کنید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم با خود زنجیرچرخ آورده و نحوه‌ی بستن و استفاده از آن را نیز یاد بگیرید. در ضمن بهتر است با خودروی دو دیفرانسیل عازم این مسیر شوید.
• داروهای مورد نیاز: اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، سعی کنید داروهای خود را به همراه بیاورید. علاوه بر این، همراه داشتن برخی داروهای بدون نسخه پزشک، مانند مسکن یا داروهای ضد حساسیت می‌تواند مفید باشد.
• غذا و خوراکی: باتوجه‌به اینکه در این مکان کافی‌شاپ و رستوران وجود دارد، ضروری نیست مواد غذایی با خود بیاورید؛ بااین‌حال اگر پرهیز غذایی خاصی دارید یا ترجیح می‌دهید غذای خانگی بخورید، می‌توانید غذاها و خوراکی‌های موردعلاقه‌تان را همراه خود داشته باشید.
پیست اسکی شیرباد مشهد؛ معرفی کامل + قیمت بلیط پیست شیرباد

قیمت بلیط پیست اسکی شیرباد


برای اینکه بتوانید از امکانات و پیست اسکی شیرباد مشهد استفاده کنید، نیاز است مبالغی را پرداخت کنید. طی اطلاعات این مرکز در تابستان سال ۱۴۰۳، برخی از هزینه‌ها به شرح زیر است:
پیست اسکی شیرباد مشهد؛ معرفی کامل + قیمت بلیط پیست شیرباد
همچنین در این مجموعه اسکی، اقامتگاه نیز برای مسافرین و بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. در ادامه می‌توانید مبالغ اجاره این اقامتگاه‌ها در تابستان سال ۱۴۰۳ را مشاهده کنید:
پیست اسکی شیرباد مشهد؛ معرفی کامل + قیمت بلیط پیست شیرباد

پیست اسکی شیرباد کجاست؟


برای اینکه رسیدن به پیست اسکی شیرباد مشهد باید در حدود ۳۸ کیلومتر، یعنی در حدود دو ساعت از شهر خارج شوید. برای دسترسی به این پیست کافی است از شمال غربی مشهد به سمت شهرستان چناران حرکت کنید، ازآنجایی‌که این پیست در سمت جنوبی جاده قرار دارد، برای رسیدن به آن باید در دوربرگردان دور بزنید و وارد جاده دلت آباد شوید. پس از طی حدوداً ۱۸ کیلومتر به پیست شیرباد می‌رسید. پیست اسکی شیرباد فاصله‌ی کمی با ییلاق شاندیز مشهد دارد؛ توصیه می‌کنیم در بازدید از این پیست، سری هم به ییلاق شاندیز بزنید!
همان‌طور که گفتیم این مسیر تقریباً همواره بوده و می‌توان با ماشین‌های سواری به آن رسید؛ بااین‌حال به دلیل موقعیت مکانی منطقه و سرد بودن مسیر، توصیه می‌شود امکانات ایمنی از جمله زنجیرچرخ را با خود همراه داشته باشید.
پیست اسکی شیرباد مشهد؛ معرفی کامل + قیمت بلیط پیست شیرباد

ساعت کاری پیست شیرباد در روزهای عادی و تعطیلات


پیست شیرباد در ۵ ماه از سال، یعنی از اواسط آذرماه تا اواسط فروردین‌ماه قابل‌استفاده است. البته که اگر مسیر دسترسی و پیست موردنظر به دلیل بارش‌های سنگین غیرقابل‌استفاده باشد از طریق درگاه‌های ارتباطی این پیست مانند سایت، اطلاعیه صادر می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً قبل از حرکت ابتدا وضعیت آب و هوایی را چک کرده و با تماس با شماره ۳۷۶۱۸۴۹۵-۰۵۱ اطلاعات مربوط به باز بودن این پیست اسکی را جویا شوید.
پیست اسکی شیرباد در روزهای دوشنبه تعطیل بوده اما در سایر روزها باز و آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان است؛ شما می‌توانید طی ساعات ۹ صبح الی ۱۵ بعدازظهر از این مکان بازدید نمایید. همچنین در روز جمعه نیز این مجموعه به‌صورت ۲۴ ساعته باز است.
در صورت تمایل می‌توانید در هنگام بازدید از پیست اسکی شیرباد یا درصورت بست بودن این پیست، سری به جاهای دیدنی اطراف پیست، یعنی ییلاق شاندیز و طرقبه یا دره ارغوان مشهد بزنید؛ این جاهای دیدنی فاصله‌ی بسیار کمی با پیست شیرباد دارمد و می توانند تجربه‌ی یک روز فراموش‌نشدنی را برایتان رقم بزنند.
پیست اسکی شیرباد مشهد؛ معرفی کامل + قیمت بلیط پیست شیرباد

راه های دسترسی و آدرس پیست اسکی شیرباد مشهد


همان‌طور که گفتیم پیست شیرباد در غرب مشهد است و یک از جاهای دیدنی چناران محسوب می‌شود؛ برای اینکه بتوانید به پیست شیرباد مشهد بروید، باید مسیر مشهد به سمت چناران، ارتفاعات رشته‌کوه بینالود، جبهه شمالی، انتهای دره دولت‌آباد را طی کنید تا به این پیست اسکی برسید. این مسیر از شهر مشهد تا پیست اسکی در حدود ۳۸ کیلومتر است.
همان‌طور که پیش‌تر نیز عنوان شد برای دسترسی به این مکان توصیه می‌شود حتماً از زنجیرچرخ استفاده نمایید تا در صورت لزوم دچار مشکل یا حادثه نشوید.
پیست اسکی شیرباد مشهد؛ معرفی کامل + قیمت بلیط پیست شیرباد

بهترین زمان برای بازدید از پیست شیرباد


همان‌طور که گفتیم، پیست اسکی شیرباد از آذرماه تا اواسط فروردین‌ماه باز و آماده خدمت‌رسانی به مشتاقان این رشته ورزشی است؛ بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند در این بازه زمانی از این مکان بازدید و در این رشته ورزشی شرکت کنند. توصیه می‌کنیم قبل از حضور در این مجموعه ابتدا از وضعیت آب و هوایی مطلع شوید و سپس با استفاده از تماس و کسب اطلاعات درباره باز یا بسته بودن مجموعه، اقدام به حضور در این پیست اسکی نمایید.
لازم به ذکر است که پیست شیرباد فاصله‌ی کمی با برخی از دیدنی‌ترین نقاط اطراف مشهد، یعنی ییلاق طرقبه و شاندیز دارد؛ پس اگر عازم این پیست شدید، سری هم به این مکان‌های دیدنی بزنید.
پیست اسکی شیرباد مشهد؛ معرفی کامل + قیمت بلیط پیست شیرباد

کلام آخر


در این مقاله به بررسی پیست اسکی شیرباد واقع در استان خراسان رضوی پرداختیم. ورزش اسکی از آن دسته فعالیت‌هایی است که بسیاری از افراد به دلیل غیرقابل‌دسترس بودنش، هرگز آن را امتحان نمی‌کنند؛ بااین‌حال پیست اسکی شیرباد در ۳۸ کیلومتری غرب مشهد این امکان را برای دوستداران ورزش و هیجان مهیا کرده است تا یک روز عادی زمستانی را به تجربه‌ای تکرارنشدنی تبدیل کنند.
امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات ارزشمندی را از آن کسب کرده باشید. شما می‌توانید سایر مقالات موجود در سفر مارکت را مطالعه کرده و اطلاعات خود را در زمینه‌های مختلف گردشگری افزایش دهید.

سؤالات متداول



نحوه تهیه بلیط پیست اسکی شیرباد به چه صورت است؟



برای تهیه بلیط پیست اسکی شیرباد باید به‌صورت حضوری به این مجموعه مراجعه کرده و در حین ورود، متناسب با تعداد افراد حاضر، بلیط مورد نیاز را تهیه کنید.

قیمت بلیط پیست اسکی شیرباد چقدر است؟


هزینه‌ی تهیه بلیط به‌ازای هر نفر، ۱۰۰ هزار تومان است. همچنین هزینه ورود به بخش اسکی نیز به‌ازای هر نفر ۱۵۰ هزار تومان است.

ساعت کاری پیست اسکی شیرباد چگونه است؟



این مجموعه در ۵ ماه سال حد فاصله اواسط آذرماه تا اواسط فروردین‌ماه باز بوده و در طول روزهای یکشنبه تا پنجشنبه (غیر از دوشنبه) فعالیت می‌کند. همچنین ساعت کاری این مجموعه نیز از ۹ صبح لغایت ۱۵ عصر است که این ساعات در روز جمعه به‌صورت ۲۴ ساعته خواهد بود.

آیا زنان و کودکان می‌توانند از پیست اسکی شیرباد بازدید کنند؟



پیست اسکی شیرباد به‌صورت خانوادگی ایجاد شده و افراد می‌توانند با حضور در کنار خانواده خود، از این مجموعه استفاده کرده و به ورزشی اسکی سرگرم شوند؛ بنابراین حضور کودکان و زنان در این مجموعه بلامانع است.

آیا پیست اسکی شیرباد در تابستان باز است؟



خیر، پیست اسکی شیرباد در ۵ ماه و از اواسط آذر تا اواسط فروردین باز است.

آنتن‌دهی موبایل در پیست شیرباد به چه صورت است؟



مناطق کوهستانی دارای حداقل امکانات مخابراتی هستند؛ بنابراین نباید چندان انتظار آنتن‌دهی در این مکان‌ها را داشته باشید. بااین‌حال در این مکان آنتن‌دهی در وضعیت راضی‌کننده و محدود وجود دارد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است