search
menu
اصفهان keyboard_arrow_down close

اصفهان

hotel
هتل های اصفهان ۱۲۶

درباره اصفهان

اصفهان مرکز استان اصفهان و یکی از تاریخی‌ترین و گردشگرپذیرترین شهرهای ایران است. اصفهان در مرکز ایران و در منطقه‌ای نسبتا خشک در حاشیه کویر مرکزی ایران جای گرفته است. اما رود زایندرود به این شهر زندگی بخشیده است. اصفهان سومین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد است. اصفهان در تاریخ نام‌های گوناگونی داشته که مهمترین آنها سپاهان است که پس از ورود اعراب به اصفهان تغییر کرده است.
اصفهان تجربه قرار گرفتن به عنوان پایتخت ایران را نیز دارد و در زمان فرمانروایی سلسله صفویان به عنوان پایتخت ایران صفوی برگزیده شد. همین موضوع موجب شد، اصفهان دوران صفویه به اوج شکوفایی خود برسد و شمار زیادی از آثار تاریخی امروز اصفهان یادگاری از این دوران پرشکوه شهر است.
البته اصفهان تاریخی بسیار طولانی‌تری دارد و با نام «جی» شناخته می‌شده است. این شهر از دوران باستان تا روزگار ساسانی و سپس فرمانروایی‌های اسلامی، توسط حاکمان گوناگون مدیریت شده است و هر کدام یادگاری بر این شهر به جا گذاشته‌اند.
اصفهان

از مشهورترین جاهای دیدنی اصفهان می‌توان به میدان نقش جهان، عالی قاپو، سی و سه پل و چهل ستون اشاره کرد. از دیگر نقاط گردشگری اصفهان که شهرت چشمگیری دارند هم می‌توان از کلیسای وانک، پل خواجو، مسجد شاه و مسجد جامع اصفهان نام برد.
با توجه به اینکه اصفهان شهری نیمه‌کویری است، تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی را تجربه می‌کند. به همین دلیل فصل مناسب برای سفر به اصفهان، بهار و پاییز است. مخصوصا که معمولا در همین فصول، آب در زایند رود جاری می‌شود.
اصفهان به سبب برخی از غذاهای محلی و بومی خوشمزه‌اش از شهرت زیادی برخوردار است. از جمله این غذاها می‌توان به بریانی، کاله جوش، حلیم بادمجان، قیمه ریزه، یخنی لوبیا، نخودآب، خورش ماست اصفهانی و آماج سرکه و چغندر اشاره کرد.
مهمترین فرودگاه اصفهان، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان است.


دیدنی های اصفهان