search
menu

جاهای دیدنی خوانسار

[ پنهان کردن ]
با جاهای دیدنی شهر خوانسار اصفهان آشنا شویم
خوانسار کجاست؟
چطور به خوانسار برویم؟
گردشگری در خوانسار
پارک ملی سرچشمه
کوه و غار هیکل و تپه آریایی‌ها
گردشگری مذهبی در خوانسار
خانه‌های تاریخی خوانسار
مدرسه همسر شاه طهماسب
مقبره بابا پیر و حلمیه و نرگس
پل ساسان خوانسار
رویدادگردی در خوانسار
چند توصیه به خوانسار گردها

با جاهای دیدنی شهر خوانسار اصفهان آشنا شویم


خوانسار، دیار لاله‌های واژگون، کوچه باغ‌های هزار رنگ و هزار نقش، سرزمین عسل و گز و فرش ساروق (ویستی) و چشمه‌های پر آب، یکی از شهرستان‌های بسیار دیدنی استان اصفهان است. دیار دیدنی عسل و جاذبه‌های پیدا و ناپیدای فراوان برای عاشقان ایران‌گردی و طبیعت‌گردی. اگر قصد خرید بلیط هواپیما ارزان سفرمارکت به مقصد اصفهان چه در نیمه نخست سال چه نیمه دوم سال دارید، سفر به خوانسار اصفهان را فراموش نکنید. یکی از دیدنی‌ترین مقصدهای گردشگری اطراف شهر اصفهان بوده و در طول سال، هزاران گردشگر از داخل و خارج از کشور، رهسپار خوانسار می‌شوند. عاشقان روستاگردی و گردشگری سلامت، خوانسار را در برنامه سفر و سرمایه‌گذاری خود قرار دهند.
از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی خوانسار باید به پارک جنگلی سرچشمه، دشت لاله‌های واژگون و منطقه گردشگری گلستان کوه و غار دامنه اشاره کرد. خوانسار مثل اصفهان و تبریز و یزد و کاشان، خانه‌های تاریخی زیادی دارد که خانه ابهری‌ها و حبیبی‌ها از آن جمله است.
در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت، به خوانسار می‌رویم و با این شهر و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی و هنری و تاریخی آن آشنا می‌شویم. اگر شما مخاطب گرامی، تجربه خوانسار گردی دارید و تاکنون سفری به این خطه دوست‌داشتنی نصف جهان داشتید، نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.
با خوانسار گردی سفرمارکت همراه باشید.
جاهای دیدنی خوانسار

خوانسار کجاست؟


خوانسار از جمله شهرستان‌های استان اصفهان است. نام پیشین این دیار، خوسار یا خانسار یا خانیسار بوده است. شهری با قدمت تاریخی و یکی از مکان‌های ارزشمند برای بررسی تاریخ نصف جهان. روستاهای خوانسار، روایت و شاهدی بر قدمت این دیار است. روستای قودجان و روستای وانشان خوانساری‌ها، آتشکده و سنگ قبری دارد که به روزگار پیش از اسلام خوانسار برمی‌گردد.
برخی از مورخان، قدمت خوانسار را به عصر اسکندر مقدونی نسبت داده و پس از اسلام نیز این سرزمین، در قلمرو امویان و عباسیان و طاهریان و صفاریان و سلجوقیان و خوارزمشاهیان بود. خوانسار از جمله جاهایی است که از حمله تیمورلنگ، جهان‌خوار معروف عصر گورکانی، در امان نماند و شمار قابل‌توجهی از مردم خوانسار به دست سپاه وی کشته شدند.
خوانسار در عصر صفوی، مرکز مهم علم و ادب و صنعت ایران‌زمین بود. هنرهای دستی و کارگاهی در شهر خوانسار از صدها سال پیش رونق گرفت و امروزه کارگاه‌هایی نظیر روغن‌کشی و چیت‌بافی و کوزه‌گری و پشم‌زنی و قالی‌بافی و قاشق‌تراشی و گیوه‌دوزی، از میراث قدیم است که به خوانساری‌های امروزی به ارث رسیده است.
خوان به معنی چشمه و سار به معنی کثرت است. خوانسار یعنی کثرت چشمه‌ها، یعنی جایی که شما با چشمه‌سارهایی با آب زلال برخورد می‌کنید و یکی از مقصدهای چشمه گردی نصف جهان به شمار می‌رود. دهکده گردشگری گلستانکوه خوانسار هم در نیمه نخست سال و هم نیمه دوم سال به خصوص فصل زمستان، پاتوق زمستان‌گردهای اصفهانی است.
جاهای دیدنی خوانسار

البته کاروانسرای گلستانکوه خوانسار نیز که از اقامتگاه‌های شیک و مدرن با معماری زیبا و نورپردازی دیدنی شبانه در اطراف شهر اصفهان است، از دیگر مقصدهای اقامتی این شهرستان محسوب می‌شود تا مسافران خوانسار، اقامتگاه‌های خوبی برای اسکان داشته باشند.
خوانسار دارای سه دهستان به نام چشمه ساز، گلسار و کوهسار بوده و پنجاه و پنج روستا دارد. روستاهای خوانسار، طبیعی زیبا و فرح‌بخشی هم در بهار و هم در پاییز هزار رنگ و هزار نقش ایران دارد. اگر عاشق روستاگردی در پاییز هستید، خوانسار اصفهان یکی از پاتوق‌های روستاگردی شما در این دیار تاریخی و معروف ایران‌زمین خواهد بود. عکس زیر نمایی کارت پستالی از غروب سحرانگیز پاییز شهرستان خوانسار است.
اقتصاد کشاورزی خوانسار، قوی‌تر از اقتصاد صنایع‌دستی است. سالانه هزاران تن گندم و جو و علوفه و صیفی‌جات و مرکبات از باغات و مزارع خوانسار اصفهان، روانه بازارهای داخلی می‌شود. خوانسار را با عسل و گردو و آلو آن می‌شناسیم. یکی از خوش آب و هواترین شهرستان‌های استان اصفهان است.
جاهای دیدنی خوانسار

خوانسار، پوشش گیاهی متنوع داشته و باغات و دشت‌های سرسبز و پر آب دارد. یک لوکیشن عالی برای علاقه‌مندان به استوری‌های طبیعت‌گردی در نصف جهان همین جاست. این شهر خوش آب و هوای استان اصفهان، جایی برای تماشای رویش لاله واژگون است. اگر قصد لاله گردی دارید، دشت گلستانکو را در نظر داشته باشید.
دمای هوا در خوانسار در گرم‌ترین ماه تابستان، به ندرت بالای سی و پنج درجه سانتی‌گراد است. بهار خوانسار مثل بهار مازیچال و فیلبند و سوباتان، یکی از خاطره‌انگیزترین بهارهای ایران با مناظر چشم‌نواز و دیدنی است. طبیعت هفت رنگ خوانسار، زیبایی‌های وصف‌ناپذیر دارد که باید رفت و تجربه کرد.

چطور به خوانسار برویم؟


اگر قصد طبیعت‌گردی در خوانسار دارید، نیمه اول سال توصیه می‌شود. اگر رمانتیک گرد هستید و عاشق عکاسی در طبیعت و مشتاق کوچه باغ گردی و روستاگردی، پاییز خوانسار فراموش‌نشدنی است. اگر از تهران عازم خوانسار هستید، مسیر قم به سلفچگان و به مسیره ساوه به سلفچگان را در نظر داشته باشید.
شما بایستی به سمت دلیجان بروید و از آنجا پس از طی چهل کیلومتر مسافت، جاده گلپایگان، در سمت راست شما دیده می‌شود. هنگامی‌که به گلپایگان رسیدید، میدان قاضی زاهد و میدان ولی‌عصر، روبروی شما خواهد بود. از آنجا به سمت چپ پیچیده و به سمت جاده خوانسار بروید.

جاهای دیدنی خوانسار
همان‌طور که در مسیر بالا مشاهده می‌کنید، اگر بخواهید از میدان آزادی تهران عازم خوانسار شوید، حدود ۴۰۰ کیلومتر مسافت پیش روی شما قرار دارد و مدت زمان سفر شما نیز حدود ۵ ساعت خواهد بود. هم از مسیر ساوه و هم از مسیر اسلام شهر می‌توانید عازم دلیجان شده و پس از گذر از اقامتگاه حیات وحش موته و عبور از گلپایگان، به سمت خوانسار می‌روید.
درصورتی‌که در شهر اصفهان هستید و قصد خوانسار گردی دارید، وارد جاده نجف‌آباد و تیران شده و پس از تیران، مسیر را به سمت فریدن ادامه داده و جاده خوانسار در سمت راست شما قرار دارد.
اگر از میدان نقش جهان اصفهان، عازم خوانسار هستید، همان‌طور که در نقشه مشاهده می‌کنید، حدود ۱۸۰ کیلومتر مسافت پیش روی شما است و سفر شما نیز بین ۲ تا ۲٫۵ ساعت به طول خواهد انجامید. شما از ورپشت و داران گذر کرده و به سمت خوانسار می‌روید.
در مسیر مرکز شهر اصفهان به سمت خوانسار، شما از خمینی‌شهر و نجف‌آباد عبور می‌کنید. وارد حاجی‌آباد شده و پس از گذر از نهضت آباد و کوهان و تیران و تندران و هومان و افجان و عسگران و قلعه ناظر و دولت آباد و کرد علیا، به سمت روستاهای سنگ سفید و قلعه که نزدیک خوانسار هستند، طی مسیر خواهید کرد. اتوبان تیران –داران و خوانسار-دامنه، بزرگراه‌هایی است که از آن استفاده می‌کنید.

گردشگری در خوانسار


یکی از ظرفیت‌های عالی و کم‌تر توجه شده صنعت گردشگری خوانسار، طبیعت‌گردی خوانسار است. خوانسار، جاذبه‌های طبیعی بسیار دارد که بسیاری بر تورهای گردشگری ناپیدا است. چون شهری کوهستانی و مرتفع است، استپ کوهستانی داشته و شما را به ضیافت انواع گیاهان مثل گون و گزانگبین می‌برد که خواص درمانی دارند.
عاشقان طبیعت‌گردی در اصفهان، خوانسار نصف جهان را در نظر داشته باشند. اینجا جایی است که برشی از طنازی نقاش خلاق طبیعت را بر بوم اصفهان، به نظاره خواهیم نشست و حظ وافر می‌بریم. البته برای طبیعت گردها، دهکده گردشگری در سال هشتاد و هشت شمسی ساخته شد که دهکده گردشگری گلستان کوه نام دارد.
دهکده گردشگری گلستان کوه چهل و پنج هکتار است و از مقصدهای طبیعت‌گردی شهرستان خوانسار به شمار می‌رود.
گلستان کوه، در جنوب شهرستان خوانسار واقع شده و در فاصله پانزده کیلومتری این شهر است. منطقه خوش آب و هوایی است که پاتوق تابستان گردی اصفهانی‌ها به شمار می‌رود. اگر به دنبال خوش‌گذرانی در ییلاقی خوش آب و هوا در مناطق کویری ایران هستید، با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری سفرمارکت راهی خوانسار شوید. این شهر جایی است برای تماشای گون گزانگبین و پیاز وحشی و انواع و اقسام گل‌های زیبای خوش عطر رنگارنگ که لاله و اشک مژکان و لاله بیشه‌زار و لاله آتشی و لاله کوهی، صرفاً مشت نمونه خروار این طبیعت بکر و سرسبز خوانسار ایران است.
جاهای دیدنی خوانسار

اگر عاشق گیاهان دارویی هستید و سر رشته‌ای در طب ایرانی و سنتی دارید، بد نیست سری به طبیعت خوانسار و گلستان کوه بزنید و با شماری از گیاهان دارویی این منطقه آشنا شوید. اگر قصد خرید و فروش گیاهان دارویی و صادرات دارید، گلستان کوه جایی است که باید در کانون توجه و برنامه‌ریزی شما قرار بگیرد.

در خوانسار مثل بسیاری از شهرستان‌های اصفهان و سایر استان‌های کشور، کوچه باغ‌هایی خاطره‌انگیز و شاعرانه در دسترس روستاگردان و گردشگران گرامی است. کوچه باغ‌های خوانسار، لوکیشن خوبی برای عکاسان و طبیعت گردها و نقاشان و شاعران است تا از طبیعت زیبا و معماری منظر، الهام گرفته و نثرها و نظم‌ها و تصاویری زیبا را ثبت و ضبط کنند.
شهر خوانسار را معماران، نمونه کامل یک باغ شهر در ایران می‌دانند. چیزی که ایران عصر مدرن به شدت به آن نیاز دارد تا جلوی آلودگی و بیابان‌زایی و جابجایی گرد و خاک را بگیرد. این باغ شهر کامل ایران، لوکیشن خوبی برای عکس‌برداری است. محبوب فشن بلاگرها و توریسم بلاگرهای خوش‌ذوق خواهد بود.
مثل شهمیرزاد سمنانی‌ها، درختان کوچه باغ‌های خوانسار، مثل یک طاق سبز روئیده‌اند. منابع آب کوچه باغ‌های خوانسار، چشمه بوده و ما در این شهر، با بیش از چهارصد چشمه روبرو هستیم که از عوامل اصلی سرسبزی شهر خوانسار به شمار می‌روند. خشک‌سالی سال‌های اخیر اصفهان سبب خشک شدن برخی از چشمه‌های خوانسار شده که امیدواریم سازمان حفاظت از محیط زیست خوانسار، راهکاری برای برون رفت از این بلای طبیعی، در ایران عصر ۱۴۰۱ شمسی، بیابند.
خوانسار، محلات باصفای بسیار دارد. اگر عاشق محله گردی هستید، محله‌های باصفای خوانسار را در نظر داشته باشید. محله‌هایی چون: وادشت، چهارباغ، جوزچه، مالگا، چیتگا، چغا، دور حسنه، دربند، صفاییه، بیدهند، هورستانه و بالاده از محلات خوانسار هستند. در این محلات می‌توان با سبک زندگی، آداب و رسوم و سنت‌ها و آیین‌ها و غذاهای خوشمزه و صنایع‌دستی مردم خونگرمش، آشنا شد.
قدیمی‌ترین محله خوانسار را محله شهرک وجیدا می‌دانند که در جنوب شهر واقع شده و گویا محل سکونت یهودیان خوانسار در قدیم بود.

پارک ملی سرچشمه


پارک ملی سرچشمه از جاهای دیدنی شهر خوانسار است. از مناطق نمونه گردشگری استان اصفهان بوده و بیش از پانزده هکتار مساحت دارد. پارک ملی سرچشمه خوانسار در جنوب این شهرستان واقع شده و چندین چشمه آب دارد که مرزنگشت یکی از آن‌ها محسوب می‌شود و آب مزارع این شهرستان را تأمین می‌کند. سالانه هزاران گردشگر با شرکت در تور اصفهان به پارک ملی سرچشمه خوانسار می‌آیند.
جاهای دیدنی خوانسار

چشمه مرزنگشت پارک ملی سرچشمه خوانسار اصفهان، همیشه پر آب بوده و طبیعت زیبایی دارد. در تابستان، یکی از مقصدهای اصلی طبیعت‌گردی خوانسار به خصوص روزهای پایانی هفته است. چشمه مرزن گشت، در کوه‌های جنوب غربی خوانسار قرار دارد. چشمه آهکی است.

کوه و غار هیکل و تپه آریایی‌ها


از دیگر جاهای دیدنی خوانسار که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی می‌کنیم، کوه و غار هیکل است. این غار یک صد و نود متر عمق داشته و چاهی به عمق یک صد و هفتاد متر در آن وجود دارد. غار چاهی است و دومین غار چاهی ایران به شمار می‌رود. اگر عاشق غار گردی هستید، بازدید از این غار را توصیه می‌کنیم. این غار در نزدیکی کوهی به نام هیکل واقع شده و به این خاطر به آن غار هیکل می‌گویند.
جاهای دیدنی خوانسار

کوه هیکل نیز پنج کیلومتر از خوانسار فاصله داشته و شبیه به پیکر دو سرباز است. محلی‌ها به حفره‌هایی که روی کوه هیکل قرار دارد، چاه‌های نفس کش زمین لقب داده‌اند. چون این غار از غارهای ریزشی بوده، برای غارگردی نیازمند تجهیزات تخصصی غار نوردی هستید.
غارهای طبیعی در خوانسار، دیدنی است. چون طبیعت خوانسار، کوهستانی است، لذا غارهای فراوانی در این دیار است. از معروف‌ترین آن‌ها، غار اشکاف است.
تپه آریایی‌ها، در روستای رحمت‌آباد در فاصله سی و پنج کیلومتری شمال ‌شرق خوانسار واقع شده است. اگر به خوانسار سفر کردید، توصیه سفرمارکت آن است که سری هم به این تپه که قدمتی در حدود هشت هزار سال دارد، بزنید.
در گذشته، غار‌هایی در دل این تپه تاریخی قرار داشته که از زیر تپه به هم متصل می‌شدند و انسان‌ها در آن‌ها زندگی می‌کردند. هنوز هم آثاری از درهای سنگی آن‌ها در این تپه مشاهده می‌شود. ساختمان‌های خشتی که در چند طبقه بالای غار از دامنه تا قله بنا شده‌اند، شکل خاصی به تپه داده و آن را خاص و منحصربه‌فرد کرده است.

گردشگری مذهبی در خوانسار


علاوه بر ظرفیت‌های طبیعت‌گردی و روستاگردی خوانسار، باید به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی اشاره کرد. گردشگری مذهبی، فرصتی برای رونق گردشگری در ۳۱ استان کشور بوده و از این ظرفیت تا حدی خوانسار استفاده می‌کند.
اگر به دنبال گردشگری مذهبی هستید، خوانسار چندین مکان مذهبی دارد. امام‌زاده احمد بن محمد بن علی نقی از مکان‌های زیارتی و مذهبی خوانسار است. بیش از یک هزار سال قدمت داشته و در خیابان آیت الله خوانساری قرار دارد.
امام زاده سید محمود بن محمد بن علی النقی، از نوادگان امام علی النقی علیه‌السلام است که به بابا ترک شهرت دارد. امام زاده علی النقی خوانسار در خیابان سیزده محرم قرار داشته و بقیه‌اش متعلق به عصر صفوی است.
امام زاده سید صالح از دیگر مقصدهای گردشگری مذهبی و تاریخی شهر خوانسار است که مربوط به نوادگان امام موسی کاظم علیه‌السلام است.
مسجد آقا اسدالله خوانسار، از مساجد خوانسار است که بیش از یک صد سال پیش توسط آقا اسدالله بنا شد. این مسجد در سال‌های اخیر مرمت شده اما در فهرست آثار ملی ایران قرار ندارد.
مسجد جامع شهر خوانسار نیز بیش از ۴ قرن قدمت دارد. درب شمالی مسجد جامع خوانسار، ارزش تاریخی و هنری بالایی دارد و کلکسیونی از منبت کاری است. مساحت مسجد بیش از سه هزار مترمربع بوده و بزرگ‌ترین مسجد خوانسار به شمار می‌رود. این مسجد، گنبد ندارد. مسجد جامع خوانسار در سال پنجاه و چهار شمسی در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

خانه‌های تاریخی خوانسار


اصفهان، یکی از بهترین مکان‌های ایران برای گردش در خانه‌های تاریخی پرابهت با معماری دیدنی و دلپذیر است. مثل دیار ترین‌های ایران (یزد) و دیار اولین‌های ایران (تبریز)، خانه‌های تاریخی اصفهان نیز شهرت ملی و جهانی دارد. در اصفهان، خانه‌های تاریخی زیادی مثل خانه‌های عباسیان، بروجردی‌ها و طباطبایی‌ها و عامری‌های کاشان، مقصد شکم گردی و اقامتگاه بومگردی در دل تاریخ معاصر نصف جهان است.
در خوانسار نیز خانه‌های تاریخی وجود دارد. خانه ابهری خوانسار که متعلق به زمان قاجار است، از جمله خانه‌های تاریخی خوانسار به شمار می‌رود.
جاهای دیدنی خوانسار

خانه‌های تاریخی ایران اکثراً درون‌گرا است. چون اندرونی اهمیت فراوانی برای اهالی خانه داشته است. فضاهای خانه ابهری، در چهار جبهه حياط مستطيل شكل خانه جای گرفته‌اند. فضاهای جبهه شمالی خانه شامل تالاری پنج دری بوده که دو اتاق سه دری در طرفين آن قرار دارد كه باعث حفظ تقارن اين جبهه می‌شود.
در پشت تالار، اتاقی با تزيينات نفيس نقاشی ساخته شده است. در تزیینات نقاشی خانه ابهری، از رنگ‌های لاجوردی و قرمز آجری برای تزیین و رنگ‌آمیزی بخشی از فضاهای داخلی خانه و نیز بخشی از فضاهای حیاط استفاده شده است، كه بر روی سقف چوبی آن، تاريخچه ساخت بنا به نمايش در آمده است.
جاهای دیدنی خوانسار

خانه ابهری خوانسار، مساحت هشتصد متری داشته و محمد باقر ابهری آن را ساخت. خانه ابهری خوانسار در میدان سپاه، خیابان سیزده محرم، کوی زورخانه پوریای ولی قرار گرفته و در سال هشتاد و شمسی نیز به فهرست آثار ملی ایران اضافه شد.
خانه ابهری خوانسار اکنون موزه مردم شناسی است تا با سبک زندگی مردمان این دیار زیبا و خاطره‌انگیز نصف جهان آشنا شویم.
از دیگر خانه‌های تاریخی در خوانسار، خانه جعفری خوانسار است. به اواخر عصر قاجار باز می‌گردد و توسط حاج فضل‌الله جعفری احداث گردید. خانه جعفری خوانسار در خیابان آیت الله خوانساری، کوی امامزاده احمد قرار دارد و در سال هشتاد و پنج شمسی به فهرست آثار ملی ایران اضافه گردید.

مدرسه همسر شاه طهماسب


از دیگر جاهای دیدنی خوانسار که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت به آن اشاره می‌کنیم، مدرسه همسر شاه طهماسب است. از قدیمی‌ترین مدارس علمیه در شهر خوانسار بوده و بیش از ۴ قرن قدمت دارد. در زمان صدرات شاه سلیمان صفوی در جنوب شرقی شهر در کنار رودخانه شهر احداث شد. بنا حدود یک هزار و پانصد مترمربع مساحت دارد. این مدرسه به نام مدرسه مریم بیگم صفوی نیز شناخته می‌شود.
یکی از مدارسی که شخصیت‌هایی چون امام خمینی، محمد رضا گلپایگانی و میرزای قمی در آن تحصیل کردند، همین مدرسه است.

مقبره بابا پیر و حلمیه و نرگس


مقبره بابا پیر، از قدیمی‌ترین آثار باستانی خوانسار است. گفته می‌شود که صاحب این مقبره، از مؤسسان مذهب شیعه جعفری در نصف جهان است. گفته شده که شیخ صفی‌الدین اردبیلی، به منظور کسب دانش به نزد صاحب این بقعه آمده و کسب فیض کرده است.
مقبره حلیمه و نرگس خوانسار نیز مربوط به قرن سوم هجری بوده و بر روی سنگ آن‌ها، پنج منشور یا قاعده مربع حکاکی شده است.
جاهای دیدنی خوانسار

پل ساسان خوانسار


از جاهای دیدنی خوانسار، پل ساسان است که از پل‌های تاریخی این شهر بوده و در شمال شرقی روستای تیدجان قرار دارد. روستای تیدجان از توابع بخش مرکزی شهرستان خوانسار است. طول دهانه پل هشت گام است. معماری آن شباهتی به آثار عصر صفوی دارد.

رویدادگردی در خوانسار


کسانی که به دنبال رویدادگردی هستند، شهر خوانسار به دلیل بافت تاریخی و سنتی، گزینه خوبی است. تعزیه، یکی از رویدادهای جالبی است که در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود. روستای قودجان، آیین تعزیه‌خوانی معروفی دارد. بیش از چهارصد سال قدمت تعزیه‌خوانی داشته و از مقصدهای مشاهده مراسم تعزیه در استان اصفهان است.
آئین تعزیه‌خوانی روستای قودجان شهرستان خوانسار استان اصفهان، در فهرست آثار ملی ناملموس ایران ثبت شده است. مراسم تعزیه‌خوانی روستای قودجان، در حسینیه ابالفضل العباس برگزار می‌شود.
جاهای دیدنی خوانسار

خوانسار یک شهر با مردمان مذهبی است و لذا در ایام محرم و صفر، مراسم ویژه‌ای در آن برگزار می‌شود که حرکت دسته‌های شترسوار و اسب سوار که نمایشی از حرکت کاروان حسین بن علی (ع) در غروب روز عاشورا است، از آن جمله به شمار می‌رود.

چند توصیه به خوانسار گردها


- اگر قصد سفر به خوانسار دارید، برنامه سفر را بر اساس هدف سفر تعیین کنید و آب و هوای چهار فصل سال این شهر را بررسی کنید.
- برای اطلاع از بهترین مقصدهای شکم گردی و کافه گردی و روستاگردی و خرید صنایع‌دستی و سوغات خوانسار و مشاهده نظرات و تجربه گردشگران فعلی و قدیمی شهر، تصاویر و ویدیوهایی منتشر شده روی هشتگ #KHANSAR اینستاگرام را دنبال کنید.
- بهترین و مرغوب‌ترین عسل خوانسار را از فروشندگان معتبر با تست معتبر آزمایشگاهی تهیه کنید و از خرید عسل خوانسار از دست فروش‌ها خودداری کنید.
- صنایع‌دستی خوانسار، آوازه ملی دارد و برای حمایت از اقتصاد روستا، نسبت به خرید صنایع‌دستی زیبای این خطه از فروشندگان مجاز، اقدام کنید.
- غذاهای محلی خوانسار مثل اشکنه و آبگوشت و دلمه سیرابی و کشک لبو را در نظر داشته باشید.
- خوانسار تا شهر اصفهان کم‌تر از ۲۰۰ کیلومتر است و حدود دو ساعت رانندگی نیاز دارد. خوانسار فرودگاه ندارد.
- فاصله دهکده گردشگری گلستانکوه خوانسار تا فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان حدود ۲ ساعت است.

مخاطب گرامی
اگر تجربه خوانسار گردی دارید یا به روستاها و شهرستان‌های استان اصفهان سفر کردید، نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. خوانسار، دیدنی‌های بسیار دارد و مقصد طبیعت‌گردی و روستاگردی و کمپینگ و پاییز گردی بوده و لوکیشن‌های عالی برای عکاسان طبیعت و عاشقان فشن توریسم دارد.
برای سفر به خوانسار، از خدمات رزرو بلیط قطار اصفهان، رزرو بلیط هواپیما اصفهان، رزرو تور اصفهان و رزرو اقامتگاه بومگردی اصفهان توسط سفرمارکت استفاده کنید که رقابتی‌ترین و ارزان‌ترین قیمت و بهترین کیفیت را در اختیار گردشگران محترم قرار می‌دهد. با نصب اپلیکشن سفرمارکت، می‌توانید از تخفیفات هیجان‌انگیز و خرید آنلاین بلیط هواپیما و تور و رزرو هتل و اقامتگاه استفاده کنید و از مشاوران ما برای سفری مطمئن و مقرون‌به‌صرفه بهره‌مند شوید.
لینک این گفتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به اطلاع دوستان و آشنایان برسانید و در گروه‌های خانوادگی تلگرامی و واتساپی به اشتراک بگذارید. اینستاگرام سفرمارکت را برای اطلاع از کمپین‌های شگفت‌انگیز پر تخفیف سفرمارکت دنبال کنید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است