search
menu

باغ پرندگان اصفهان | معرفی کامل به همراه نشانی و تصاویر

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از باغ پرندگان اصفهان را پیشنهاد می‌کنیم؟
تاریخچه باغ پرندگان اصفهان
تفریحات باغ پرندگان اصفهان
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از باغ پرندگان اصفهان
فصل مناسب برای سفر به باغ پرندگان اصفهان چه زمانی است؟
جاهای دیدنی نزدیک به باغ پرندگان اصفهان
وقتی که نام باغ پرندگان اصفهان را می‌شنویم، ذهنمان ناخودآگاه به سمت زیبایی‌های بی بدیل شهر تاریخی اصفهان پر می‌کشد. دلیل این موضوع هم قطعا می‌تواند این باشد که کشور ایران و علی الخصوص استان اصفهان بیشتر به خاطر جاذبه‌های تاریخی و اماکن قدیمی شناخته می‌شنوند؛ به گونه‌ای که در میان عموم مردم جهان و حتی کشور خودمان، به داشتن تاریخی غنی و پر آوازه مشهور است. اما نکته جالب توجه درباره باغ پرندگان اصفهان، اهمیت حضور پرندگان در این مکان است. قطعا تجربه تماشای انواع پرندگان زیبا از جمله طاووس، طوطی، قرقاول و غیره از قاب تلویزیون یا در اینترنت و صفحات مختلف مجازی حس و حال خوبی دارد اما بدون شک احساسات غیر قابل وصف تماشای این پرندگان از نزدیک، زمین تا آسمان با قاب تلویزیون فرق دارد. باید اعتراف کنیم، حضور پرندگان در طبیعتی که زندگی می‌کنیم به یک نیاز تبدیل شده است؛ چرا که به وسیله زیبایی‌های منحصر به فرد خود، جلوه‌ای زیبا و عطر و بویی دلنشین به محیط پیرامون ما اضافه می‌کنند. تصور این که بتوانیم تعداد زیادی پرنده را در مکانی واحد ببینیم، بی شک حس و حال خارق العاده‌ای دارد. باغ پرندگان اصفهان جزو معدود اماکن تفریحی و گردشگری کل ایران به شمار می می‌رود که مختص پرندگان باشد و مسافران بتوانند از جذابیت‌های آن لذت ببرند. باغ پرندگان اصفهان با بیش از سه دهه فعالیت، توانسته تجربه لازم برای میزبانی از مسافران را به دست آورد و مقصد ایده آلی برای بازدید هنگام سفر به شهر اصفهان محسوب شود.
باغ پرندگان اصفهان | معرفی کامل به همراه نشانی و تصاویر

چرا بازدید از باغ پرندگان اصفهان را پیشنهاد می‌کنیم؟


یکی از دلایل قانع کننده برای خرید بلیط هواپیما و بازدید از باغ پرندگان اصفهان، محیط دلنشین و فضای جذاب آن است که به زیبایی‌های پرندگان اضافه می‌کند. همانطور که در اخبار و صفحات مجازی قابل مشاهده است، وضعیت پرندگان و سایر حیوانات در جهان و به خصوص کشور خودمان ایران، روز به روز اسفناک تر از قبل می‌شود و تعداد آنها یک شیب نزولی دارد. طبق آخرین آماری که منتشر شده است، ۹ هزار گونه پرنده در جهان وجود دارد که حدود ۱۰ الی ۱۳ درصد این تعداد از پرندگان در معرض انقراض کامل قرار گرفته‌اند. در باغ پرندگان اصفهان، انواع پرندگان کمیاب وجود دارند که متاسفانه به علت قرار گرفتن در معرض انقراض، قابل مشاهده در سطح شهر و انظار عمومی نیستند. اما خوشبختانه در باغ پرندگان اصفهان علاوه بر فرصت تماشای این پرندگان، شما می‌توانید پرندگان دیگر که تاکنون ۱۳۰ گونه هستند را نیز تماشا کنید.
نکته جالب توجه ماجرا این است که در کل کشور ما ۵۳۶ گونه پرنده وجود دارد که شما با خرید آنلاین بلیط هواپیما و سفر به استان اصفهان، می‌توانید حدود یک چهارم پرنده‌های کشورمان را در باغ پرندگان تماشا کنید. به غیر از فرصت غرق شدن در بحر زیبایی این پرندگان و محیط دلنشین باغ، سایر دیدنی‌های موجود در اطراف باغ، می‌توانند به جذابیت سفر مسافران بیافزایند و خاطرات ماندگاری را در ذهن آنها حک کند. البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که باغ پرندگان اصفهان صرفا مقصدی برای تماشای این مخلوقات خداوند نیست و محققان نیز می‌توانند از این مکان به عنوان منبعی جامع برای تکیمل مطالعات‌شان استفاده کنند. هر چند که در لا به لای همین تحقیقات هم می‌توان از جلوه زیبای آفرینش لذت برد. علاوه بر همه موارد فوق، باغ پرندگان اصفهان موقعیت مکانی بسیار خوبی نیز دارد و به مرکز شهر نزدیک است. همچنین، باغ پرندگان در همسایگی یکی از خوش آب و هوا ترین بخش های زاینده رود واقع شده است. به همین منظور باید گفت، باغ پرندگان به غیر از فاصله کم با اکثر جاذبه‌های استان اصفهان از جمله میدان نقش جهان، سی و سه پل و آتشگاه اصفهان، به بهترین هتل‌ها و رستوران‌های شهر اصفهان هم نزدیک است.
باغ پرندگان اصفهان | معرفی کامل به همراه نشانی و تصاویر

تاریخچه باغ پرندگان اصفهان


اگر بگوییم استان اصفهان همیشه جزو برترین استان‌های کشور در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری، شهرسازی و غیره بوده، اغراق نکرده‌ایم. بدون تردید یکی از دلایل اصلی این موضوع، ساخت و ساز ساختمان‌ها و جاذبه‌های گردشگری است. در همین راستا، اوایل دهه ۷۰ بود که مسئولان استان اصفهان در صدد احداث جاذبه‌ی گردشگری جدیدی بودند. تا اینکه در مرداد ماه سال ۱۳۷۵ این اتفاق افتاد و باغ پرندگان اصفهان شروع به فعالیت کرد. در واقع، از همان دوران آغازین و روزهای اول شروع به کار، این باغ به محبوبیت خاصی میان مردم اصفهان دست پیدا کرد و به یکی از مقاصد مسافران هنگام سفر به استان اصفهان تبدیل شد.

تفریحات باغ پرندگان اصفهان


باغ پرندگان اصفهان دارای بخش‌های دیدنی متنوعی است و به لطف همین موارد بوده که در دل مسافران جا باز کرده است. بخش‌های دیدنی باغ پرندگان به شش دسته و بر اساس نوع هر کدام از پرندگان تقسیم شده است که در ادامه هر یک از آنها به تفصیل شرح داده خواهند شد. باغ پرندگان اصفهان دارای ۴ برکه بزرگ و کوچک است که انواع پرنده‌ها مانند اردک‌، فلامینگو، پلیکان‌ و قو در این بخش قابل رویت هستند. بزرگترین برکه، در مرکز باغ قرار دارد و یکی از زیبا ترین بخش‌های این مکان به شمار می‎‌رود. این بخش از باغ، مختص پرندگان آبچر زیبا و همچنین کمیاب هست. دومین بخش تفریحی باغ، قفس‌های شیشه‌ای هستند که انواع طوطی‌ها، مرغ عشق‌ها و توکان‌ها در این بخش قرار دارند.
بخش قفس‌های شیشه‌ای به شکل گلخانه‌ای ساخته شده است و امکاناتی از قبیل کولر و دستگاه تهویه دارد تا برخی از پرندگان این بخش که به آب و هوای خشک استان اصفهان عادت ندارند، بتوانند در آن زندگی کنند. صخره، دیگر بخش تفریحی باغ است که مختص پرندگان بیابانی و سنگلاخی مانند تیهوها، کبک‌ها و بلدرچین‌ها است. به همین دلیل، فضای این بخش به گونه‌ای طراحی شده است که این پرندگان حال و هوای زندگی در محیطی صخره مانند را همچنان حفظ کنند. این بخش علاوه بر اینکه شباهت زیادی به صخره دارد، نامش نیز صخره است. یکی دیگر از جذاب ترین و زیبا ترین بخش‌ها، فضاهای سبز و پر درخت است که پرندگان زیبایی همچون طاووس‌ها و قرقاول‌ها در آن حضور دارند.
منظور از فضای سرسبز و پر درخت، همان محیط باغ است که این پرنده‌ها به سبب طبیعت و خوی آرام خود می‌توانند بدون هیچ مزاحمتی به بازدید کنندگان و سایر پرندگان، در آنجا قدم بزنند. همچنین، بخشی از باغ هم با عنوان قفس‌های فلزی شناخته می‌شود که در آنجا انواع پرندگان شکاری مانند عقاب‌، جغد، شاهین و کرکس سیاه زندگی می‌کنند و طبیعتا به علت نوع تغذیه، نمی‌توان آنها را از فقس خارج کرد. علاوه بر خطری که این پرندگان می‌توانند هنگام خروج از قفس بر دیگر پرندگان به وجود بیاورند، بازدید کنندگان نیز نمی‌توانند با آرامش خاطر از فضای باغ لذت ببرند. اما با حضور این پرندگان در قفس، آرامش و امنیت بر باغ حاکم می‌شود. بخش پایانی به بازدید کنندگانی اختصاص دارد که برای تحقیقات و پژوهش از باغ پرندگان بازدید می‌کنند. خود این بخش، به چند دسته تقسیم می‌شود و در هر کدام از این بخش‌ها، عمل خاصی صورت می‌گیرد. به عنوان مثال، بخش تکثیر به پرندگان نادر اختصاص دارد که بتوانند در آنجا تخم گذاری کنند. در این بخش، از جوجه‌ها نیز محافظت می‌شود. همچنین قسمتی نیز به نام بخش تغذیه در این باغ وجود دارد که به تغذیه پرندگان توجه می‌کند.
تغذیه پرندگان به چند دسته دانه‌خوار، میوه‌خوار، گوشت‌خوار و همه‌چیز‌خوار تقسیم می‌شود که در این قسمت از باغ به هر یک از آنها رسیدگی می‌شود. اما بخشی هم وجود دارد که در آنجا به عمل تاکسیدرمی پرندگان می‌پردازند. در واقع، این عمل به جدا سازی و فن نگهداری دراز مدت پیکر جانوران برای نمایش مربوط است. همچنین، قسمتی از باغ پرندگان به پرندگانی اختصاص دارد که تازه به این مجموعه اضافه شوند. در نتیجه، این پرندگان به مدت ده الی چهارده روز قرنطینه می‌شوند و آزمایش‌های متعدد روی آنها صورت می‌گیرد. این قسمت با اسم بخش قرنطینه شناخته می‌شود.
باغ پرندگان اصفهان | معرفی کامل به همراه نشانی و تصاویر

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از باغ پرندگان اصفهان


باغ پرندگان اصفهان همچون بیشتر جاهای دیدنی اصفهان ورودیه دارد اما هزینه ورود به باغ پرندگان اصفهان متغیر است و قیمت ثابتی ندارد. البته لازم به ذکر است که هزینه ورود در زمستان‌ها کمتر از سایر مواقع می‌شود. شما با پرداخت هزینه‌ای اندک می‌توانید ۲ تا ۳ ساعت از باغ پرندگان بازدید کنید و لذت ببرید. ساعات کار این مجموعه در نیمه اول سال از ساعت ۹ تا ۱۹ و در نیمه دوم سال نیز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ است. اگر قصد سفر به اصفهان را دارید بهتر است قبل از آن به خوبی راهنمای سفر به اصفهان را مطالعه کنید تا درمورد این شهر اطلاعات کاملی دریافت کنید.

فصل مناسب برای سفر به باغ پرندگان اصفهان چه زمانی است؟


اصفهان در سه ماه آغازین سال، آب و هوای بسیار خوبی دارد که می‌توان گفت یکی از بهترین مواقع سال برای سفر به این استان و بازدید از باغ پرندگان و سایر اماکن گردشگری است. اما اگر نگرانی‌ای بابت شلوغی روزهای تعطیل نوروز دارید، اردیبهشت ماه می‌تواند زمان ایده آلی برای شما باشد. هر چند استان اصفهان، در فصل پاییز نیز آب و هوای بسیار خوبی دارد و سالانه مسافران زیادی را از اقصی نقاط کشور و حتی جهان جذب می‌کند. چگونه به باغ پرندگان اصفهان برویم؟
باغ پرندگان اصفهان به علت نزدیکی به مرکز شهر و مجاورت با زاینده رود، به آسانی قابل دسترسی است. همچنین، از آنجایی که باغ پرندگان در مجموعه تفریحی ناژوان واقع شده است، مسیر دشواری ندارد و می‌توانید با استفاده از خودروی شخصی یا حتی تاکسی‌های اینترنتی به این مکان بروید. پس شما می‌توانید با رزرو بلیط هواپیما، بازدیدی از شهر اصفهان و این مکان زیبا داشته باشید.
باغ پرندگان اصفهان | معرفی کامل به همراه نشانی و تصاویر

جاهای دیدنی نزدیک به باغ پرندگان اصفهان


آکواریوم اصفهان: ۰/۶ کیلومتر
پارک ساحلی ناژوان: ۱/۲ کیلومتر
برج کبوترخانه مرداویج: ۸/۶ کیلومتر
عمارت عالی قاپو: ۸/۱ کیلومتر
هتل‌ های نزدیک به باغ پرندگان اصفهان
هتل چهل پنجره: ۴/۵ کیلومتر
هتل آسمان: ۵/8 کیلومتر
هتل سرای اردیبهشت: ۵/۹ کیلومتر

باغ پرندگان اصفهان | معرفی کامل به همراه نشانی و تصاویر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است