search
menu

پیست اسکی فریدون شهر اصفهان

[ پنهان کردن ]
معرفی پیست اسکی فریدون شهر
امکانات رفاهی،‌تفریحی و تجهیزات پیست اسکی
اقامت در پیست اسکی فریدون شهر
هزینه‌های جانبی
تیوپ سواری در پیست اسکی فریدون شهر
نشانی و ساعت بازدید
یکی از بهترین تفریحات برای همه ما برف بازی و گذراندن یک روز هیجان انگیز در کنار عزیزانمان است. البته در سال‌های اخیر مناطق زیادی با هدف ورزش‌ها و تفریح‌های زمستانی تأسیس شده‌اند که به نوبه خود از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند اما در این قسمت می‌خواهیم راجع به یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی در ایران صبحت کنیم. همان‌طور که می‌دانید پیست اسکی فریدون شهر که در استان اصفهان واقع شده یکی از معروف‌ترین و همچنین مرتفع‌ترین پیست‌های کشور بوده و به علت موقعیت جغرافیایی خود از فضای برفی زیبایی برخوردار است. اگر در فصول سرد زمستانی قصد تفریح در این استان را دارید بعد از خرید اینترنتی بلیط هواپیما اصفهان برای تجربه سفری لذت‌بخش ساعاتی در پیست اسکی فریدون شهر بگذرانید و همراه با دوستانتان طعم یک روز برفی را بچشید.

معرفی پیست اسکی فریدون شهر


زمستان‌های سرد اصفهان اوقات لذت‌بخشی را برای دوستداران برف رقم می‌زند. این پیست با توجه به قرار گیری در ارتفاعات گردنه روستای چغیورت، شیب ۳۵ درصدی داشته و تنها پیست استاندارد شهر اصفهان به شمار می‌رود. البته ناگفته نماند در بعضی نقاط هم شاهد شیب ۷۰ درصدی هستیم که برخی افراد از آن برای اسکی استفاده می‌کنند. ارتفاع این پیست از سطح دریا ۲.۶۳۰ متر فاصله داشته و در بعضی مناطق هم تا ۳۰۰۰ متر می‌رسد. این پیست علاوه بر یک مکان تفریحی، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان اصفهان نیز به شمار می‌رود.
پیست اسکی فریدون شهر اصفهان

امکانات رفاهی،‌تفریحی و تجهیزات پیست اسکی


آیا شما هم از آن دسته افراد هستید که به ورزش‌های یخی و تفریحات روی برف علاقه دارید؟ پیست اسکی فریدون شهر مکانی را برای شما تعبیه کرده که اگر به این گونه ورزش‌ها مثل اسکی، اسنو برد و رشته‌های آلپاین علاقه‌مند هستید ولی مهارت لازم را برای لذت بردن از آن ندارید بتوانید در آن ثبت نام کرده و آموزش‌های لازم را فرا بگیرید. از دیگر تفریح‌های موجود در این پیست اسکی می‌توان از تله اسکی، سورتمه سواری، بالابر آموزشی، بالابر مخصوص اسکی بازها (بالابر بشقابی)، تله سیژ و زیپ لاین نام برد. برای استفاده از این امکانات نیاز است بلیط تهیه کنید و گاهی اوقات هم در صف منتظر بمانید. زیرا برای خانم‌ها و برای آقایون به صورت جداگانه لاین تعریف شده و ممکن است برای شروع بازی کمی معطل شوید. در زمان سفر به پیست اسکی فریدون شهر خیالتان بابت امکانات رفاهی آن راحت باشد. در این پیست پارکینگی با ظرفیت ۱۵۰۰ خودرو وجود داشته که دردسر سرقت و دل نگرانی‌هایتان را بابت ماشین شخصی از بین می‌برد و در صحت و سلامتی بعد از گذراندن یک روز خوش و هیجان‌انگیز ماشین را به شما تحویل می‌دهد. درمانگاه و سالن‌های مجهز به سیستم گرمایشی از دیگر مواردی است که برای رفاه حال مسافرین گرامی در پیست اسکی فریدون شهر قرار گرفته است. لازم به ذکر است در این پیست اقامتگاه‌های موقتی برای اسکی بازان و ورزشکاران وجود دارد که در نزدیکی آن‌ها رستوران و کافی شاپی مجهز با مواد غذایی لذیذ برای استفاده عموم تعبیه شده است.

اقامت در پیست اسکی فریدون شهر


شاید برایتان جالب باشد که بدانید اقامتگاه‌هایی با کیفیت و با تمام اقلام رفاهی در این پیست وجود دارد و سالیانه میزبان افراد زیادی است که برای تفریح و گشت و گذار به پیست اسکی فریدون شهر آمده‌اند. این اقامتگاه‌ها به طور مجموع پنج سوئيت است و ظرفیت ۸ نفر را به صورت ایده آل دارد. در حوالی محل اقامت توریست‌ها برف روب‌هایی کاشته شده تا مسیر رفت و آمد را برای آن‌ها سهولت بخشد. این اقامتگاه‌های زیبا در کنار محوطه‌ای پر از برف به عنوان جاهای دیدنی اصفهان و به خصوص شهر فریدون شهر به شمار می‌روند. برای شب‌مانی و اقامت در این سوئيت‌ها در حال حاضر که مشغول نوشتار این مقاله هستیم حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان گزارش شده است. البته این هزینه جدای از وعده غذایی در نظر گرفته شده است.
پیست اسکی فریدون شهر اصفهان

هزینه‌های جانبی


بدیهی است که برای استفاده از تفریحات و امکانات رفاهی نیاز به پرداخت هزینه دارید اما باید بگوییم که این پیست اسکی هزینه ورودی ندارد و قیمت مواردی که ممکن است برای تفریح از آن استفاده کنید خیلی مناسب است. به عنوان مثال برای استفاده از سورتمه و گشت و گذار روی آن تنها کافی است ۳۰ هزار تومان پرداخت کنید یا برای کرایه تیوپ می بایست تنها ۲۰ هزار تومان خرج کنید. البته این در صورتی است که همراه خود تیوپ نداشته باشید و مجبور به خرید آن شده باشید. اگر نیاز به فرا گرفتن مهارت و آموزش در رابطه اسکی داشتید پیشنهاد می‌کنیم با پرداخت ۴۰ هزار تومان دانش لازم را یاد گرفته و اوقاتی حرفه‌ای‌تر را دنیای اسکی خود رقم بزنید. اگر با تور پیست اسکی فریدون شهر به این مکان سفر کردید می‌توانید به صورت گروهی از اسنو برد استفاده کنید و با پرداخت هزینه‌ای بین رنج ۳۰ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان شادی را به روی چهره خود بیاوردید. از دیگر موارد موجود در پیست اسکی فریدون شهر بالابر و زیپ لاین است که با پرداخت هزینه ۴۰ هزار تومان در دسترس توریست‌ها قرار می‌گیرد.

تیوپ سواری در پیست اسکی فریدون شهر


طبق گزارش‌ها و اخبار موجود در مورد این پیست اسکی به علت وجود زیاد برف و بسته شدن راه مسافرین این پیست مدت کمی به فعالیت خود ادامه داده و پس از گذشت چند روز به صورت موقتی بسته می‌شود. علاوه بر این موضوع باید حواستان به نوع کیفیت تیوپ و کنترل وزن خود روی آن باشید. تیوپ سواری تفریحی خوشایند و ساده در عین حال پر خطر است و ممکن است عوارض جبران ناپذیری را به بار بیاورد. توصیه ما به شما این است که در زمان استفاده از تیوپ سعی کنید مناطق کم شیب‌تری را برای تیوپ سواری خود انتخاب کرده و اتفاق‌های احتمالی را کاهش دهید.
پیست اسکی فریدون شهر اصفهان

نشانی و ساعت بازدید


نشانی پیست اسکی فریدون‌شهر اصفهان، جاده اصفهان-الیگودزر، سه راهی فریدون شهر، بعد از شهرستان فریدون شهر، جاده فریدون شهر به سیبک، سه راهی جاده روستای چغیورت است.
درست است که برای رفتن به پیست اسکی فریدون شهر باید فصول سرد را انتخاب کنید اما در اوایل فروردین هم گذراندن یک روز تفریحی برفی در کنار خانواده می‌تواند عیدانه جذابی را برایتان به ارمغان بیاورد. اما به طور کلی برای بازدید از این منطقه تفریحی می‌بایست بازه زمانی پاییز تا اوایل بهار را در لیست کارهای خود اضافه کنید. ساعات بازدید از پیست اسکی فریدون شهر در روزهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ و در روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۱۶ بازدید از آن امکان پذیر است.

پیست اسکی فریدون شهر اصفهان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است