search
menu

۸ دلیل برای اینکه همین امروز از پارک جنگلی ناژوان دیدن کنید

[ پنهان کردن ]
۸ دلیل برای اینکه همین امروز از پارک جنگلی ناژوان دیدن کنید
چرا باید همین امروز از پارک جنگلی ناژوان دیدن کنیم؟
۱- پارک جنگلی بکر و سرسبز
۲- امکانات رفاهی متنوع پارک جنگلی ناژوان
۳- باغ پرندگان بی‌نظیر
۴- باغ موزه‌ای از پروانه‌های خاص
۵- باغ خزندگان
۶- موزه‌ای از صدف‌های نادر
۷- تله سیژ سواری
۸- اولین آکواریوم ایران
مسیرهای دسترسی

۸ دلیل برای اینکه همین امروز از پارک جنگلی ناژوان دیدن کنید


امکان ندارد که عزم سفر کرده باشید و استان اصفهان، شهر گز و پولک، شیرینی‌های کرکی، منار جنبان و سی‌و‌سه پل به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر شما به ذهنتان خطور نکرده باشد. بی‌شک اصفهان یکی از شهرهای دیدنی کشورمان است که همواره مقصد بسیاری از توریست‌ها و گردشگران بوده و هست.
اما امروز می‌خواهیم شما را با نگین سرسبز این استان زیبا آشنا کنیم. شاید یکی از مکان‌هایی که نامش را کمتر کسی شنیده باشد، پارک جنگلی زیبایی به نام پارک ‌جنگلی ‌ناژوان است. پارک جنگلی ناژوان از مکان‌های زیبا و بی‌بدیلی است که دیدن آن می‌تواند یک خاطره به‌یادماندنی و فراموش‌نشدنی برای شما رقم بزند.
در این مقاله قصد داریم شما را با پارک جنگلی ناژوان آشنا کرده و هر آنچه باید از این پارک جنگلی زیبا بدانید را با شما به اشتراک بگزاریم. با ما باشید!
۸ دلیل برای اینکه همین امروز از پارک جنگلی ناژوان دیدن کنید

چرا باید همین امروز از پارک جنگلی ناژوان دیدن کنیم؟


پارک جنگلی ناژوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی اصفهان است که با زیبایی‌های بی‌بدیل خود همواره مقصد اصلی بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی بوده است. در ادامه با هشت دلیل برای بازدید از این مکان تماشایی آشنا خواهید شد.

۱- پارک جنگلی بکر و سرسبز


این پارک جنگلی با مساحتی بالغ بر ۱۲۰۰ مترمربع یکی از طبیعت‌های بکر و دست‌نخورده است که با مرور زمان همچنان سر‌سبزی و طراوت خود را حفظ کرده است. پارک جنگلی ناژوان با داشتن درخت‌های بسیار از گونه‌های صنوبر مانند تبریزی و کبوده که اسم این پارک برگرفته شده از همین درخت که تلفیق شده از دو کلمه ناژ و وان است، شهرتی فراوان دارد. ناژ به معنای صنوبر و وان پسوندی است که برای جا‌ و مکان بکار می‌رود.
یکی از مزیت‌های دیگر این پارک جنگلی داشتن اقامتگاه‌های نزدیک در اطراف آن است. استان اصفهان جز شهرهای توریستی و گردشگری است که در تمام طول سال مسافران زیادی برای بازدید از اماکن تاریخی، باستانی و تفریحی با خرید بلیط هواپیما ارزان سفرمارکت به آن سفر می‌کنند. ازاین‌جهت اقامت در این شهر بازار داغی دارد. در این شهر اقامتگاه‌های متنوعی از جمله باغ، ویلا، سوییت، آپارتمان و… وجود دارند.
اگر برای اقامت خود در این شهر، به دنبال مکانی مناسب و ارزان‌قیمت هستید، اجاره کردن سوییت اصفهان می‌تواند انتخاب خوبی باشد. زیرا که هم قیمت مناسبی دارند و هم از امکانات مجهزی برای شما برخوردار هستند. اما با اجاره سوییت می‌توانید از هزینه‌های سفر خود بکاهید.
از هتل‌های درجه‌یک و گران‌قیمت می‌توان به هتل‌های آسمان و کوثر اشاره کرد. اما اگر به دنبال هتل‌های ارزان‌قیمت‌تری نسبت به این‌ها هستید، هتل‌های ماهان و ستاره را به شما پیشنهاد می‌کنم که جز هتل‌های درجه دو استان با قیمتی ارزانتر هستند.
در اصفهان هتل‌های سنتی زیبایی وجود دارد و صد البته شما می‌توانید از اقامتگاه‌های بومگردی نیز استفاده کنید.
اما بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی ناژوان چه زمانی است؟ بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما اصفهان و بازدید از این طبیعت سبز، فصل بهار است که به روح انسان طراوت می‌بخشد. بدون شک فضای سبز این پارک می‌تواند روزی شاد را به دور از دغدغه‌های روزمره زندگی در کنار خانواده خود به شما هدیه دهد.
البته نمی‌توان به آسانی از زیبایی‌های این پارک در فصل پاییز گذشت. رنگ‌های جذاب و تماشایی برگ‌های درختان که گویی قطعه‌ای از بهشت را به تصویر کشیده‌اند!
۸ دلیل برای اینکه همین امروز از پارک جنگلی ناژوان دیدن کنید

۲- امکانات رفاهی متنوع پارک جنگلی ناژوان


این پارک زیر نظر مدیریت طرح ساماندهی ناژوان وابسته به شهرداری است که برای آسودگی مسافران مکان‌های رفاهی بسیاری همچون زمین‌های ورزشی، استخر، کمپینگ و زمین‌های بازی کودکان، ایستگاه‌های درشکه سواری، اسب‌سواری، قایق‌رانی و محوطه دوچرخه‌سواری فراهم کرده‌اند.
همچنین شما برای تهیه غذا می‌توانید به بوفه و رستوران این مرکز مراجعه فرمایید.

۳- باغ پرندگان بی‌نظیر


باغ پرندگان در سال ۱۳۷۵ به دست شهرداری ساخته شد و هم اکنون زیر نظر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری اصفهان اداره می‌شود. مساحت این باغ برابر است با ۵۵ هزار مترمربع و محوطه داخلی دارای وسعت ۱۷ هزار مترمربع چنان زیبا فضاسازی شده که می‌تواند هرگونه نیاز پرندگان را تأمین و منظره‌ای بسیار جذاب و دلپذیر را برای علاقه‌مندان به پرندگان و طبیعت ایجاد کند. این باغ را بیش از ۵۰۰۰ گونه مختلف از پرندگان تشکیل داده است. پرندگان از کشور ایران و کشورهای دیگر مانند چین و تانزانیا، استرالیا و اندونزی جمع آوردی شده‌اند. برای این پرندگان فضاهایی مختلف، شبیه‌سازی شده با زیستگاه آن‌ها ساخته شده است. برای مثال:
- محیط سبز و پر از درخت برای انواعی از پرندگان مثل قرقاول و طاووس‌ها
- صخره‌های مصنوعی برای پرندگانی که در مناطق بیابانی و سنگلاخی زندگی می‌کنند مانند تیهوها، بلدرچین‌ها و کبک‌ها
- قفس‌هایی از جنس فلز برای انواعی از حیوانات شکاری که به دلیل نوع تغذیه آن‌ها امکان رهاسازی آن‌ها وجود ندارد مانند جغدها، عقاب‌ها و شاهین‌ها
- قفس‌هایی شیشه‌ای دارای امکاناتی خاص شبیه گلخانه برای پرندگانی که توانایی زندگی در سرمای زمستان اصفهان را ندارند مانند مرغ عشق‌ها و طوطی‌ها
ساعت بازدید در این مجموعه همه روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۸:۳۰ است.
قیمت ورودی: ۱۰۰۰۰۰ ریال
۸ دلیل برای اینکه همین امروز از پارک جنگلی ناژوان دیدن کنید

۴- باغ موزه‌ای از پروانه‌های خاص


پروانه‌ها جز زیباترین موجودات هستند که از ظرافت جذابی برخوردارند. این موجودات با طول عمری کوتاه با داشتن لطافت و ظرافت بسیار جذاب انسان‌ها را ناخداگاه به خود جذب می‌کنند. یکی از دلایل جذاب بودن آن‌ها داشتن رنگ و گونه‌های متنوع بسیار و نقش و نگارهای زیبا بر روی بال‌هایشان است.
مساحت این باغ حدوداً ۲۰۰۰ مترمربع است. در این باغ برای پروانه‌ها و بازدیدکنندگان بیش از ۱۰۰ گونه گل و گیاه از جمله درختچه سیکاس، درختچه فردوس، انواع بنجامین، انواع بگونیا، درختچه لیندا، انواع فیکوس، آگاو و ... کاشته شده است که از زیبایی خاصی در این فضا برخوردارند. در سه نقطه مختلف از این باغ با بدنه‌سازی‌های انجام شده به تعداد ۴۸ قاب که به صورت اتاله شده، شامل ۲۲۰۰ پروانه متنوع و جذاب برای بازدیدکنندان قرار داده‌اند.
حالا اتاله شده اشاره به چه چیزی دارد؟ اتاله مقدمات یا یک روشی است که قبلاً برای جابه‌جایی پروانه‌ها از صحرا به آزمایشگاه استفاده می‌شد. این روش شامل چسباندن حشره به داخل پروانه‌ها بعد از مرگ و چیدن نمونه‌های سنجاق شده با بال‌هایی بسته درون جعبه‌های چوبی بود. نمونه‌های خشک شده به مدت یک تا سه روز در ظرفی مرطوب کننده قرار داده می‌شود تا زمانی که نرمی خود را دوباره به دست بیاورد و در این زمان اتاله آخر و نهایی و نصب اتیکت بر روی نمونه انجام می‌شود.
زمان برای بازدید از این مجموعه همه روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۹:۳۰ است.
و قیمت ورودی: ۴۰۰۰۰ ریال

۵- باغ خزندگان


باغی منحصربه‌فرد که شامل گونه‌های متنوعی از خزندگان سمی، نیمه سمی و غیر سمی از جمله گونه‌های مارها، تمساح‌ها و سوسمارها و گونه‌های دیگر می‌شود. این باغ به طور کل شامل ۲۵ ویواریوم بزرگ و ۱۲ ویواریوم کوچک است.
اکنون شاید سؤال پیش بیاید که چرا باغ خزندگان اصفهان؟ واضح است! یکی از جاذبه‌های خاص اصفهان که می‌تواند تجربه متفاوتی برای شما و خانواده عزیزتان را برای شما به ارمغان بیاورد. این باغ امکان تماشای زنده خزندگانی از سرتاسر دنیا را به شما می‌دهد. تجربه‌ای تکرار نشدنی و به‌یادماندنی.
زمان بازدید از این مجموعه همه روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۱ است.
قیمت ورودی:۷۰۰۰۰ ریال
۸ دلیل برای اینکه همین امروز از پارک جنگلی ناژوان دیدن کنید

۶- موزه‌ای از صدف‌های نادر


دریا و موجوداتی که درآن زندگی می‌کنند همیشه مورد توجه انسان بوده است. در اعماق این آرامش و زیبایی که ما می‌بینیم زندگی‌های بسیاری پر از جنب و جوش وجود دارد. یکی از موجودات شناخته شده نرم‌تنان و صدف‌هایشان هستند. موزه صدف اصفهان اولین موزه در ایران است که صدف‌ها و حلزون‌های دریایی را در پارک جنگلی ناژوان به نمایش گذاشته است. این مجموعه جذاب یک مجموعه‌ای بی‌نظیر در جنوب غرب آسیا است که یکی از انتخاب‌های توریست‌ها از سرتاسر دنیا است.
این موزه اولین موزه تخصصی حلزون‌های دریایی و صدف در ایران است که به جز گونه‌هایی که در آب‌های خلیج‌فارس هستند از آب‌های دریای عمان و خزر و آب‌های دریاها و اقیانوس‌های دیگر جمع آوری شده‌اند. این مجموعه به نمایش گذاشته، مجموعه دیدنی از صدف‌ها و جانوران دریایی کمیاب که حدوداً ۲۰۰۰ نمونه از ۸۰۰ گونه مختلف را در برمی‌گیرد.
این مجموعه شامل چندین گونه از خارپوستان است که از سراسر دنیا یعنی از تنگه برینگ روسیه تا آب‌های کرانه جنوب شرقی آرام نزدیک جنوبگان و نرم‌تنان دریایی و خشکی، چند نمونه از خرچنگ‌های آب شور که توسط کاپیتان دریانورد، حسن خواجه، طی ۲۵ سال جمع آوری شده است.
حال دقیق‌تر به گونه‌های جانوری این مجموعه اشاره می‌کنیم:
سخت‌پوستان
خرچنگ‌های دریایی
نرم‌تنان
صدف‌های دریایی
سرپایان- شکم‌پایان- دوکفه‌ای‌ها
خارپوستان
طوطی‌های دریایی- ستاره‌های دریایی- سکه‌های دریایی

زمان بازدید از این مجموعه همه روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۱
قیمت ورودی:۴۰۰۰۰ ریال

۷- تله سیژ سواری


شاید یکی از مهیج‌ترین قسمت‌های این پارک جنگلی تله‌سیژ سواری باشد. حال تله‌سیژ چیست؟ تله سیژ مانند تله‌کابین است ولی به جای اتاقکی بسته از چند سری صندلی‌های چهارنفره که دارای ایمنی بالایی است و با اهرم‌هایی محکم افراد را نگه می‌دارد، تشکیل شده است.
۸ دلیل برای اینکه همین امروز از پارک جنگلی ناژوان دیدن کنید

با این تفاوت افرادی که سوار می‌شوند به خوبی می‌توانند در هوایی باز از طبیعت لذت ببرند. تله‌سیژ ناژوان حدوداً یک هزار و ۹۲۵ متر است؛ یعنی به ازای هر رفت و برگشت سه هزار و ۸۵۰ متر و دارای ۶۰ صندلی سه نفره که هر شخص با سوار شدن بر آن می‌تواند در این فضای باز و طبیعت دل‌چسب بر فراز درختان و در ارتفاع ۲۲ متری از سطح زمین، با سرعتی حدوداً ۲ تا ۳ متر بر ثانیه حرکت کرده و لذت ببرد. ايستگاه اول تله‌سيژ در ابتدای جاده الفت واقع در ابتدای ورودی پارک ناژوان و ايستگاه دوم جنب باغ پرندگان ناژوان در قسمت جنوب رودخانه قرار دارد و در هر دو طرف این ایستگاه‌ها برای رفاه حال مردم امکاناتی فراهم شده است. طبق گفته مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع سیاحتی ورزشی سپاهان وابسته به شهرداری که مسئول راه‌اندازی و ساخته این مجموعه تله‌سیژ بوده است، در طی این پروژه حتی یک درخت را هم قطع نکرده‌اند و این مجموعه به طور کامل زیست‌محیطی بوده است.
شاید از خودتان بپرسید که این مجموعه چقدر امنیت دارد؟
طبق گفته محمود فرمانی برای محافظت از جان مردم رعایت تمام موارد ایمنی از ابتدا جز اولویت‌ها بوده است. طبق قانون ما تمام موارد ایمنی را رعایت کرده‌ایم و همچنین طبق گفته او هرگونه نقص از سوی شرکت‌های بازرسی ایمنی مورد تائید برطرف شدند. تله‌سیژ یک وسیله مکانیکی بوده و در مرور زمان ممکن است که دچار استهلاک بشود، پس بعد از صدور تأییدیه، نظارت به صورت ۲ هفته، ۶ ماهه و سالانه حتماً به طور مداوم وجود دارد.
تله‌سیژ دارای تأییدیه است، پس می‌توان همراه خانواده و با اطمینان لحظات خوشی را سپری کرد.
زمان بازدید از این مجموعه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ است.
و قیمت ورودی:۱۸۰۰۰۰ ریال

۸- اولین آکواریوم ایران


این آکواریوم نیز در پارک جنگلی ناژوان ساخته شده است. تونل این آکواریوم ۶ متر پایین‌تر از سطح زمین در پارک جنگلی ناژوان است. این تونل شامل ۳۳ آکواریوم زیرمجموعه هم است. مجموعه آکواریوم اصفهان به عنوان اولین و همچنین بزرگ‌ترین آکواریوم کشور شناخته می‌شود که وسعت آن مساحتی بیش از ۳۵۰۰ مترمربع را در برمی‌گیرد و از یک تونل آکواریوم که همان دنیای زیر آب است به طول ۳۰ متر و به تعداد ۳۰ عدد آکواریوم‌های ۵ تا ۱۰ متری، آکواریوم‌های سیلندر و لمسی، چندین مرکز قرنطینه، آکواریوم به ابعاد بزرگ، آزمایشگاه، فروشگاه‌های هدایا و قسمت‌های دیگر تشکیل شده است. موجودات این مجموعه از آب‌های شور و ‌آب‌های شیرین سرتاسر دنیا جمع آوری شده و برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است.
زمان بازدید از این مجموعه از ساعت ۸ تا ۲۲ است.
و هزینه ورودی: ۲۱۰۰۰۰ ریال
۸ دلیل برای اینکه همین امروز از پارک جنگلی ناژوان دیدن کنید

مسیرهای دسترسی


برای دسترسی به پارک ناژوان اصفهان باید از وسیله نقلیه شخصی یا تاکسی استفاده کرد. متأسفانه تاکنون اتوبوس یا مترو برای این منطقه قرار نداده‌اند.
آدرس: اصفهان، اتوبان شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان
برای رفتن به پارک ناژوان خود را به غرب استان اصفهان برسانید. ابتدا وارد اتوبان شهید حبیب اللهی شوید و پس از آن به میدان سهروردی بروید. از آنجا وارد خیابان الفت شده و اکنون می‌توانید وارد پارک جنگلی ناژوان اصفهان شوید.
تلفن تماس:‌ ۰۳۱۳۷۸۶۰۰۳۶

سخن پایانی
ما در این مقاله سعی کردیم ۸ دلیل محکم که چرا باید از پارک جنگلی ناژوان بازدید کنیم را بیان کنیم. بدون شک این پارک جنگلی زیبا یکی از منحصربه‌فردترین و زیباترین مکان‌هاست که می‌توان از آن در استان اصفهان بازدید کرد. شما با رزرو تور اقساطی اصفهان می‌توانید بدون هیچ دغدغه‌ای بابت هزینه سفر، ابتدا سفری خاطره‌انگیز را به نصف جهان تجربه کنید و سپس هزینه سفر خود را به صورت اقساطی بپردازید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است