search
menu

آنچه درباره ایستگاه‌ های مترو اصفهان و خطوط مترو برون شهری باید بدانیم

[ پنهان کردن ]
درباره مترو اصفهان
آدرس ایستگاه‌های خط ۱ مترو اصفهان
خط ۱ متروی اصفهان
خط ۲ مترو اصفهان
ایستگاه‌های خط ۳ مترو اصفهان
مترو برون شهری اصفهان
زمان‌بندی حرکت قطارهای مترو اصفهان
قیمت بلیط مترو اصفهان
نزدیک ترین ایستگاه مترو به نقش جهان
نقشه مترو اصفهان و معرفی کلیه ایستگاه‌های مترو اصفهان و مقصدهای گردشگری نزدیک به آن در گفتار مجله گردشگری سفرمارکت ارائه شده است تا راهنمای جامعی در اختیار ایران‌گردان نصف جهان باشد. اصفهان، مقصد دیدنی و تاریخی گردشگری ایران، در فهرست برترین مکان‌های توریستی کشور هم برای گردشگران داخلی و هم بین‌المللی قرار دارد و سالانه میلیون‌ها گردشگر، با خرید آنلاین بلیط هواپیما اصفهان به تماشای عالی قاپو، میدان نقش جهان، زاینده رود، سی و سه پل و یادگارهای تاریخی به جا مانده از هزاران سال پیش تا عصر صفوی و قاجار می‌روند.
آنچه درباره ایستگاه‌ های مترو اصفهان و خطوط مترو برون شهری باید بدانیم

یکی از هیجان‌انگیزترین مقصدهای توریستی و تاریخی ایران، دارای ۴ خط درون‌شهری مترو است که خط ۱ با ۲۰ ایستگاه افتتاح شده است. از پایانه قدس در خیابان امام خمینی نصف جهان آغاز و با عبور از خیابان کاوه، چهار باغ پایین و چهار باغ عباسی، میدان آزادی، خیابان هزار جریب، در پایانه صفه به کار خود پایان می‌دهد. بیست و یک کیلومتر طول دارد. به اصفهان رفتید، فقط می‌توانید از همین بیست ایستگاه استفاده کرده و با دو هزار تومان از شمال به جنوب نصف جهان تردد کنید.
خط ۲ ایستگاه مترو اصفهان دارای ۱۶ ایستگاه است و بیش از ۲۰ کیلومتر طول دارد. از ایستگاه دارک در منطقه شمال شرق اصفهان آغاز می‌شود و با طی پانزده کیلومتر و با گذر از میان قدس و میدان امام علی، به میدان امام خمینی شهر می‌رسد. سپس با عبور از میدان امام حسین و اتوبان شهید خرازی به ایستگاه کهن دژ رسیده و احتمالاً سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری خواهد رسید.
خط ۳ ایستگاه مترو اصفهان از میدان آزادی آغاز می‌گردد و پس از طی حدود هشت کیلومتر با عبور از خیابان دانشگاه و بلوار کشاورز، به پل یزد خواهد رسید.
خط ۴ ایستگاه مترو اصفهان کوتاه‌ترین خط مترو است و پنج کیلومتر طول دارد و چهار ایستگاه برای آن تعبیه شده است. خط ۴ در امتداد خط یک حرکت دارد. از پایانه قدس آغاز می‌شود و پس از گذر از خیابان امام خمینی و میدان استقلال، به ایستگاه دانشگاه صنعتی اصفهان می‌رسد.
در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت، به منظور پیشنهاد سفری ارزان و راحت و آسان به مسافران نصف جهان، به بررسی ایستگاه‌های فعال مترو اصفهان پرداخته‌ایم. اگر شما مخاطب گرامی، تجربه استفاده از ایستگاه‌های مترو اصفهان را داشته و نظری و یا دیدگاهی درباره کیفیت و کمیت خدمات مترو اصفهان دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.
یادتان باشد که جذاب‌ترین روایت‌های گردشگران ایرانی و غیر ایرانی اصفهان‌گرد را می‌توانید در قالب عکس و ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در هشتگ #ISFAHAN یا #اصفهان تماشا کنید که بخشی از اصفهان گردی دیجیتالی است.
با مترو گردی سفرمارکت در نصف جهان ایران همراه ما باشید.

آنچه درباره ایستگاه‌ های مترو اصفهان و خطوط مترو برون شهری باید بدانیم

درباره مترو اصفهان


مثل تبریز و شیراز و مشهد، مترو اصفهان نیز یکی از شبکه‌های مترو در ایران است که در حال حاضر بیست و اندی ایستگاه فعال دارد. اصفهان اگرچه باید سال‌ها پیش، خطوط مترو خود را کامل و ده‌ها ایستگاه را در اختیار گردشگران میلیونی خود قرار می‌داد، اما به‌هرحال، در سال ۱۴۰۱ شمسی، هنوز ایستگاه‌های زیادی در مرحله طراحی و ساخت قرار دارند که امیدواریم در دهه نخست ایران عصر ۱۴۰۰ شمسی، افتتاح و در خدمت گردشگران این دیار تاریخی و دوست‌داشتنی قرار بگیرد تا دسترسی به جاهای دیدنی اصفهان با هزینه بسیار اندکی برای گردشگران صورت گیرد.
آنچه درباره ایستگاه‌ های مترو اصفهان و خطوط مترو برون شهری باید بدانیم

طراحی و مطالعات شبکه راه‌آهن شهری در منطقه اصفهان، به قبل از انقلاب مرتبط است. پس از آن، مطالعات جامع حمل و نقل شهری اصفهان توسط دانشگاه صنعتی اصفهان انجام و مسیرهای جنوب و شرق و شمال و غرب مشخص گردید. مهندسین مشاور سوفرتو فرانسه به عنوان مجری مطالعات پیش امکان‌سنجی حمل‌ونقل سریع انبوه منطقه اصفهان در سال ۱۹۹۲ میلادی وارد کار شد و بخشی از کار مطالعات امکان سنجی حمل و نقل سریع و انبوه منطقه اصفهان سپس به شرکت استرالیایی PPK واگذار گردید.
شرکت مترو اصفهان در سال ۱۳۷۰ شمسی به منظور طراحی و برنامه‌ریزی توجیه فنی و اقتصادی و بهره‌برداری خطوط مترو تأسیس گردید و ۸ سال بعد یعنی در سال ۱۳۷۸ نیز، سازمان قطار شهری اصفهان با هدف اجرای خطوط درون‌شهری تأسیس گشت.
در حال حاضر، مترو اصفهان دارای ۲۰ ایستگاه فعال است و تعداد قابل‌توجهی ایستگاه نیز در مراحل طراحی و ساخت قرار دارد.
متأسفانه هیچ‌یک از ایستگاه‌های مترو اصفهان، پارکینگ ندارد و واگن‌های قطار مترو اصفهان، اینترنت وای فای ندارند. اما پوشش اینترنت و اپراتورهای موبایل در ایستگاه هرسال بهتر شده است.

آدرس ایستگاه‌های خط ۱ مترو اصفهان


- آدرس ایستگاه مترو قدس اصفهان: واقع در خیابان سلمان فارسی، بین بهار دوم و خیابان طلوع واقع شده و نزدیکی مراکز خریدی چون بازارچه نور شهرک کوثر و کافه‌هایی چون کافه آکواریوم لاورلند، پایانه اتوبوسرانی قدس است.
- آدرس ایستگاه مترو گلستان: در خیابان بهارستان غربی بین نوبهار و گلستان واقع شده است. بوستان بهرام آباد یکی از مقصدهای پارک گردی نصف جهان نزدیک ایستگاه مترو گلستان است. شهرداری منطقه ۱۲ اصفهان نیز نزدیک ایستگاه مترو گلستان است.
- آدرس ایستگاه مترو شهید علیخانی: در میدان شهید علیخانی شهر اصفهان واقع شده است. مرکز خرید نقش جهان در نزدیکی این ایستگاه مترو است. از جمله ایستگاه خوب مترو اصفهان است و مراکز خرید خوبی در اطرافش قرار دارد.
- آدرس ایستگاه مترو مرکزی کاوه: در بلوار کاوه واقع شده است و بازار صفا در نزدیکی آن قرار دارد.
- آدرس ایستگاه مترو شهید باهنر: این ایستگاه در بلوار کاوه، خیابان حسن محمدی، بین حسین پهلوانی نژاد و معمار واقع شده است. هتل کوثر باهنر و حسینیه امام سجاد در نزدیکی این ایستگاه مترو است.
- آدرس ایستگاه مترو چهار راه تختی: ایستگاه مترو در چهار باغ پایین، نرسیده به درب کوشک واقع شده است و خانه تاریخی دهدشتی، حمام تاریخی علی قلی آقا، بازار قیصریه، مهمان‌خانه امیرکبیر، هتل آزادی، ورزشگاه تختی اصفهان در نزدیکی ایستگاه مترو چهار راه تختی قرار دارد.
- آدرس ایستگاه مترو انقلاب: در خیابان شمس آبادی واقع شده است. سی و سه پل، موزه ملی هنرهای اصفهان، بازار هنر اصفهان، هتل پارسیان عالی قاپو، پردیس چهار باغ، مجتمع عالی قاپو و رستوران شهرزاد از مقصدهای گردشگری و اقامتی اطراف ایستگاه مترو انقلاب این شهر است. اگر عازم اصفهان شدید، توقفی در ایستگاه مترو انقلاب داشته باشید و از امکان دیدنی و هنری و تاریخی اطراف دیدن کنید. ناگفته نماند که با رزرو تور اقساطی اصفهان دیگر نیازی نیست هزینه‌های گشت و گذار در این کهن‌شهر دیدنی کشورمان را یکجا پرداخت کنید، در نتیجه مدیریت بسیار بهتری در هزینه‌های سفر خود خواهید داشت.
- آدرس ایستگاه مترو دکتر شریعتی: در چهار باغ بالا، بین ابن سینا و مصطفی هدایتی واقع شده است. خانه بازی شادی پارک، مجتمع تجاری پارک، شهر کتاب شعبه چهار باغ بالا، رستوران خوانسالار، از مراکز مهم اطراف ایستگاه مترو دکتر شریعتی اصفهان است.
- آدرس ایستگاه مترو دانشگاه: در هزار جریب بین مرداویج و آزادی واقع شده است. اداره راه و شهرسازی و هایپر ارگانو و تالار دکتر شریعتی در نزدیکی این ایستگاه مترو است.
- آدرس ایستگاه مترو کوی امام خمینی: در محله هزار جریب و در خیابان هزار جریب، کوی بهار واقع شده است. ترمینال اتوبوسرانی صفه، ایستگاه اتوبوس کوی امام، هتل خورشید و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در نزدیک ایستگاه مترو کوی امام اصفهان قرار دارد.
- آدرس ایستگاه مترو جابر: این ایستگاه در خیابان شهید شهبازی شمالی واقع شده است. سالن ورزشی شهید مجید آقاخانی، در نزدیکی ایستگاه مترو جابر است.
آنچه درباره ایستگاه‌ های مترو اصفهان و خطوط مترو برون شهری باید بدانیم

- آدرس ایستگاه مترو بهارستان: این ایستگاه مترو در خیابان شهدای مارچین، مهدیان، بین شبنم و میلاد واقع شده است و ایستگاه اتوبوس مارجین در نزدیکی این ایستگاه قرار دارد.
- آدرس ایستگاه مترو شهید مفتح: این ایستگاه در خیابان اصفهان، بهارستان غربی، بین شقایق و مفتح واقع شده و نزدیکی شهربازی ملک شهر قرار دارد.
- آدرس ایستگاه مترو شهید چمران: در بلوار کاوه خیابان مهدی زراعتی قرار دارد. بیمارستان سوانج سوختگی در نزدیکی این ایستگاه است.
- آدرس ایستگاه مترو شهدا: این ایستگاه در میدان شهدا واقع شده است. حمام تاریخی علی قلی آقا، مرکز خرید اصفهان، مرکز بهداشت این سینا در نزدیکی این ایستگاه است.
- آدرس ایستگاه مترو امام حسین: این ایستگاه در چهار باغ پایین، بین میدان امام حسین و مسجد سرخی واقع شده مکان‌هایی چون: سرزمین شادی‌ها، کاخ و عمارت هشت بهشت، موزه تاریخ طبیعی اصفهان و حیات‌وحش اصفهان و ارگ جهان‌نما و رستوران بریانی اعظم در نزدیکی این ایستگاه مترو است.
- آدرس ایستگاه مترو سی و سه پل: واقع در خیابان چهار باغ بالا (بین بابک و حضرت یحیی) و مراکزی چون سی و سه پل، مجتمع کوثر، هتل پارسیان کوثر اصفهان، رستوران آرا خوان، کارگزاری، گز آنتیک و شادونه چهار باغ در نزدیکی این مکان است.
- آدرس ایستگاه مترو آزادی: ایستگاه مترو آزادی در میدان آزادی شهر اصفهان قرار دارد. مجتمع تجاری کاویان در اطراف این ایستگاه است.
- آدرس ایستگاه مترو کارگر: ایستگاه مترو کارگر در محله هزار جریب و در خیابان آزادی، خیابان هزار جریب واقع شده است. هتل خورشید و پارک لاله و اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی اصفهان و دانشگاه دولتی فنی و حرفه‌ای شهید محسن مهاجر اصفهان در نزدیکی این ایستگاه مترو قرار دارد.
- آدرس ایستگاه مترو دفاع مقدس: این ایستگاه مترو در اتوبان شهید دستجردی واقع شده است. سرزمین عجایب، ترمینال مسافربری و هتل همام و پارکینگ ترمینال صفه و رستوران پاسارگاد در نزدیکی این ایستگاه واقع شده است. برای رزرو هتل اصفهان می‌توانید با مراجعه به سایت سفرمارکت و مقایسه امکانات و نرخ‌های اقامتی گزینه‌های مختلف اقامتی این شهر، مکان عالی و ارزان قیمتی را برای اقامت خود برگزینید.

خط ۱ متروی اصفهان


همان‌طور که در عکس مشاهده می‌کنید، خط ۱ مترو اصفهان مثل خط ۱ بسیاری از متروهای جهان مثل مترو تهران و استانبول و تفلیس گرجستان، به رنگ قرمز است. اصلی‌ترین خطوط مترو هر کشور معمولاً روی خط قرمز قرار دارند و شما با حرکت روی خط قرمز، می‌توانید به مهم‌ترین مقصدهای گردشگری، دیدنی، شلوغ و مراکز تجاری و اداری شهر دسترسی داشته باشید و برای اصفهان نیز همین موضوع صادق است.
آنچه درباره ایستگاه‌ های مترو اصفهان و خطوط مترو برون شهری باید بدانیم

در میان ایستگاه‌ها خط ۱، ایستگاه‌های میدان امام حسین و آزادی، ایستگاه‌های تقاطعی است و با خطوط ۲ و ۳ تلاقی دارند که بعداً راه‌اندازی می‌شود.
خط ۱ مترو اصفهان از ایستگاه قدس آغاز و تا ایستگاه دفاع مقدس ادامه دارد. پایانه مسافربری صفه نزدیک ایستگاه دفاع مقدس بوده و پایانه مسافربری کاوه نیز در نزدیکی ایستگاه مترو کاوه است. اگر قصد دارید به تماشای شکوه تاریخی سی و سه پل نصف جهانی‌ها بروید، ایستگاه انقلاب و ایستگاه سی‌وسه‌پل، نزدیک‌ترین ایستگاه به این برند گردشگری نصف جهان است.

خط ۲ مترو اصفهان


خط ۲ مترو اصفهان با طول بیست‌وچهار کیلومتر، در مرحله ساخت است، به خط شرقی معروف بوده و از خمینی شهر آغاز و پس از عبور از خیابان اشرفی اصفهانی به ایستگاه مشترک با خط ۱ یعنی ایستگاه دروازه دولت می‌رسد و سپس با عبور از اطراف میدان نقش جهان، به خیابان حافظ رفته و به سمت شرق نصف جهان ادامه مسیر خواهد داشت.
طبق اعلام مسئولان، با راه‌اندازی خط ۲ مترو اصفهان، مهم‌ترین مشکلات حوزه حمل‌ونقل ترافیک و هوشمند سازی اصفهان مرتفع خواهد شد. باید توجه داشت که دولت سیزدهم با کمبود منابع مالی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام روبرو است و از بین ۷۵۰۰۰ طرح نیمه تمام در ۳۱ استان کشور در سال ۱۴۰۱ شمسی، ۳۵۰۰ طرح متعلق به استان اصفهان است.
بااین‌حال، خط دوم قطار شهری اصفهان، نیمی از مراحل ساخت را رفته است و باید از سال ۱۴۰۲ شمسی به بعد منتظر افتتاح ایستگاه‌های آن بود.

اسامی ایستگاه‌های خط ۲ مترو اصفهان به شرح زیر است:
- ایستگاه خمینی شهر
- ایستگاه ماربین
- ایستگاه شمس تبریزی
- ایستگاه پیام نور
- ایستگاه رهنان
- ایستگاه صمدیه
- ایستگاه جاوان
- ایستگاه کهن دژ
- ایستگاه خرازی
- ایستگاه کاشانی
- ایستگاه خلجا
- ایستگاه فلسطین
- ایستگاه نقش جهان
- ایستگاه امام علی
- ایستگاه ابن سینا
- ایستگاه قدس
- ایستگاه شاهد
- ایستگاه لاله
- ایستگاه عمان سامانی
- ایستگاه عاشق اصفهانی
- ایستگاه حرم زینبیه
- ایستگاه شهید غفاری
توجه داشته باشید که صرفاً ایستگاه دروازه دولت که محل تلاقی با خط ۱ مترو اصفهان است، بازگشایی شده است و ایستگاه‌های کهن دژ، خرازی، کاشانی، شاهد، در حال ساخت بوده و سایر ایستگاه‌های در فاز مطالعاتی قرار دارند.

ایستگاه‌های خط ۳ مترو اصفهان


خط ۳ مترو اصفهان خط میدان آزادی تا هفت تحت رستم (کوه دنبه) است که از میدان آزادی یا دروازه شیراز آغاز شده است و محل تلاقی خط ۱ و ۳ مترو اصفهان به شمار می‌رود. خط ۳ پس از گذر از خیابان دانشگاه، ارتش به سمت هفت تخت رستم یا کوه دنبه ادامه مسیر پیدا می‌کند.
آنچه درباره ایستگاه‌ های مترو اصفهان و خطوط مترو برون شهری باید بدانیم

ایستگاه‌های خط ۳ مترو اصفهان به شرح زیر است:
- ایستگاه آزادی
- ایستگاه حکیم نظامی
- ایستگاه ارتش
- ایستگاه سیمین
- ایستگاه باغ فردوس
- ایستگاه قائمیه
- ایستگاه اسلام آباد

مترو برون شهری اصفهان


خطوط مترو اصفهان برای بخش برون شهری در مراحل آماده‌سازی قرار دارد که جزئیات آن به شرح زیر است:
- خط مترو اصفهان به زرین شهر: جاده اصفهان به زرین شهر، از مسیرهای پرترددی است که به بهبود کیفیت سیستم حمل و نقل عمومی نیاز جدی دارد. این خط از میدان آزادی آغاز می‌شود و پس از گذر از فلاورجان، ایمان شهر و فولاد شهر، به زرین شهر خواهد رسید. پس از خروج از زرین شهر نیز برای خدمت‌رسانی به پرسنل شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز طی مسیر می‌کند. مترو اصفهان به زرین شهر به صورت زیرزمینی است و از اتوبان ذوب‌آهن گذر خواهد کرد.
- خط مترو اصفهان به شاهین شهر: از جمله خطوط شلوغ خواهد بود. مسیر مترو اصفهان به منظور تردد مسافران شاهین شهر از ابتدای خط ۱، یعنی قدس آغاز می‌شود و پس از عبور از ایستگاه‌های مختلف داخل شهر، به سمت شاهین شهر خواهد رفت. طبق اعلام مسئولان در سال ۱۴۰۰ شمسی، خط مترو اصفهان به شاهین شهر در سال ۱۴۰۵ شمسی به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.
- خط مترو اصفهان به بهارستان: از نزدیک‌ترین شهرهای اصفهان است و صدها هزار نفر مثل پرند استان تهران، سکنه دارد. راه‌اندازی این مسیر مترو، هدیه‌ای برای ساکنان بهارستان خواهد بود. این خط از انتهای خط اول مترو اصفهان یعنی پایانه صفه، آغاز می‌گردد و پس از عبور از سپاهان شهر، به سمت بهارستان می‌رود. این مسیر در حال ریل‌گذاری است و شاید سال ۱۴۰۲ شمسی راه‌اندازی شود. بیش از ۹۰ درصد مسیر تونل مترو اصفهان به بهارستان در سال ۱۴۰۰ تکمیل شده است.
- خط مترو بهارستان به مجلسی: از جمله شهرهای استان اصفهان بوده و پنجاه کیلومتری مرکز اصفهان است. این خط از ایستگاه بهارستان آغاز می‌شود و پس از عبور از ده سرخ، زیباکنار و مبارکه به سمت مجلسی ادامه مسیر خواهد داد. طبق اعلام مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان در سال ۱۴۰۱، خط مترو بهارستان به مجلسی و مبارکه از برنامه زمان‌بندی خود عقب بود.

زمان‌بندی حرکت قطارهای مترو اصفهان


مترو اصفهان شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۶:۱۵ دقیقه تا ۲۱ فعالیت دارد و روزهای جمعه هر هفته نیز از ساعت ۹ تا ۲۱ کار می‌کند. اولین سرویس از ایستگاه قدس به سمت ایستگاه صفه، ساعت ۶:۱۵ دقیقه و اولین سرویس از ایستگاه دفاع مقدس به سمت ایستگاه صفه، ساعت ۶:۱۵ دقیقه است.
آنچه درباره ایستگاه‌ های مترو اصفهان و خطوط مترو برون شهری باید بدانیم

یعنی اگر شما صبح زود در روزهای غیر جمعه هر ماه، از ایستگاه قدس عازم ایستگاه صفه شوید، ساعت رسیدن شما به ایستگاه‌های بین راهی به شرح زیر است:
- ساعت حرکت از ایستگاه قدس: ۶:۱۵
- ساعت رسیدن به ایستگاه بهارستان: ۶:۱۷
- ساعت رسیدن به ایستگاه گلستان ۶:۱۹
- ساعت رسیدن به ایستگاه شهید مفتح: ۶:۲۱
- ساعت رسیدن به ایستگاه شهید علیخانی: ۶:۲۳
- ساعت رسیدن به ایستگاه جابر: ۶:۲۵
- ساعت رسیدن به ایستگاه کاوه: ۶:۲۷
- ساعت رسیدن به ایستگاه شهید چمران: ۶:۲۹
- ساعت رسیدن به ایستگاه شهید باهنر: ۶:۲۱
- ساعت رسیدن به ایستگاه تختی: ۶:۳۵
- ساعت رسیدن به ایستگاه امام حسین: ۶:۳۷
- ساعت رسیدن به ایستگاه انقلاب: ۶:۳۹
- ساعت رسیدن به ایستگاه سی و سه پل: ۶:۴۱
- ساعت رسیدن به ایستگاه دکتر شریعتی: ۶:۴۳
- ساعت رسیدن به ایستگاه آزادی: ۶:۴۴
- ساعت رسیدن به ایستگاه دانشگاه: ۶:۴۶
- ساعت رسیدن به ایستگاه کارگر: ۶:۴۸
- ساعت رسیدن به ایستگاه کوی امام: ۶:۵۰
- ساعت رسیدن به ایستگاه دفاع مقدس: ۶:۵۲
آخرین سرویس خط ۱ مترو از ایستگاه قدس، ساعت ۲۱:۶ دقیقه عازم ایستگاه صفه می‌شود و فاصله بین هر ایستگاه نیز ۲ دقیقه طول می‌کشد. یعنی آخرین قطار خط ۱ مترو اصفهان، ساعت ۲۱:۴۳ وارد ایستگاه صفه می‌شود.

قیمت بلیط مترو اصفهان


قیمت بلیط مترو اصفهان همه ساله با تائید شورای شهر اصفهان اعلام و اعمال می‌شود. در سال ۱۴۰۱ شمسی قیمت بلیط مترو اصفهان برای عزیمت یک سفره (One Way Ticket)، هر نفر ۲۰ هزار ریال و قیمت استفاده از بلیط تک سفره مترو اصفهان تا اصفهان هر نفر ۱۶ هزار ریال است.
گردشگران گرامی می‌توانند برای استفاده از خدمات حمل و نقل مترو از اصفهان کارت یا بلیط تک سفره QR استفاده کنند.
آنچه درباره ایستگاه‌ های مترو اصفهان و خطوط مترو برون شهری باید بدانیم

نزدیک ترین ایستگاه مترو به نقش جهان


میدان نقش جهان، قلب تپنده نصف جهان ایران است. محال است کسی مسافر اصفهان باشد و این برند گردشگری ایران و نصف جهان را دیدن نکند. میدان نقش جهان، یادگار باشکوه تاریخ معاصر ایران، یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین میدان‌های ایران و خاورمیانه به شمار می‌رود. پاتوق فوتوشوت‌بازهای پرلایک اینستاگرام و محبوب گردشگری عصرانه و کافه‌گردی و خیابان‌گردی این شهر.
در میدان نقش جهان، چهار اثر تاریخی اصفهان مثل مسجد شیخ لطف الله، مسجد امام، سر در بازار قیصریه و کاخ عالی قاپو طنازی می‌کنند که هر یک، جهانی بنشسته در گوشه‌ای است و دیدنی‌ها و شنیدنی‌های بسیار دارد.
میدان نقش جهان اصفهان، در محله نقش جهان واقع شده و ایستگاه مترو دروازه دولت از ایستگاه‌های مترو نزدیک به این میدان است.
ایستگاه دروازه دولت اصفهان، در خیابان چهار باغ پایین واقع شده و به کاخ عالی قاپو نزدیک است. رستوران شهرزاد نیز در نزدیکی ایستگاه مترو دروازه دولت است.

مخاطب گرامی
اگر تجربه تردد درون‌شهری با مترو اصفهان را در خط ۱ داشتید، نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. لینک این گفتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به اشتراک گذارید و آن را به اطلاع دوستان اصفهان‌گرد خود قرار دهید. شرکت در تور اصفهان را برای بازدید از دیدنی‌ترین اماکن این مقصد تاریخی از یاد نبرید، چراکه امکان بازدید از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان را در مدتی کوتاه برای شما فراهم می‌سازد. همچنین اگر مایلید با بهترین رستوران های اصفهان آشنا شوید، مجله گردشگری سفرمارکت را دنبال کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است