search
menu

با ورزشگاه نقش جهان اصفهان بیشتر اشنا شوید

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از ورزشگاه نقش جهان اصفهان پیشنهاد می‌شود
تاریخچه ورزشگاه نقش جهان اصفهان
بخش‌های مختلف ورزشگاه نقش جهان اصفهان
چگونه به ورزشگاه نقش جهان اصفهان برویم
جاذبه‌های دیدنی نزدیک به ورزشگاه نقش جهان اصفهان
هتل‌های نزدیک به ورزشگاه نقش جهان اصفهان
رستوران‌های نزدیک به ورزشگاه نقش جهان اصفهان
ورزشگاه نقش جهان اصفهان از جمله ورزشگاه‌های جدیدی است که در اصفهان ساخته شده‌ است. نام این ورزشگاه در ابتدا ورزشگاه بزرگ یا ورزشگاه المپیک بود. این ورزشگاه با اهدافی چند منظوره ساخته شده‌ است و ظرفیت آن به حدود ۷۵ هزار نفر می‌رسد. اگر علاقه‌مند به فوتبال و به ویژه بازی‌های جام جهانی قطر هستید، بهتر است یکی از بازی‌های فوتبال ایرانی را حتما در این ورزشگاه ببینید. از لحاظ وسعت می‌توان به جرات گفت که این دومین ورزشگاه بزرگ در ایران است.
اگر در شهر دیگری بجز اصفهان هستید و می‌خواهید برای گذراندن تعطیلات به اصفهان سفر کنید می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما اصفهان به این شهر سفر کنید. طرح ساخت این ورزشگاه از سال ۱۳۶۷ زده شده‌ است اما ساخت آن بسیار طولانی شد و در سال ۱۳۹۹ ساخت آن به پایان رسید. در ادامه با تاریخ و قابلیت‌های این ورزشگاه بیشتر آشنا خواهید‌ شد.

با ورزشگاه نقش جهان اصفهان بیشتر اشنا شوید


چرا بازدید از ورزشگاه نقش جهان اصفهان پیشنهاد می‌شود


• این ورزشگاه از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های شهر اصفهان است و تماشای یک بازی فوتبال در این ورزشگاه به همه پیشنهاد می‌شود.
• شما به راحتی می‌توانید از امکانات مختلف این ورزشی این ورزشگاه بهره ببرید.
• بخش‌های مختلف این ورزشگاه نیز این امکان را فراهم آورده‌است که ورزش‌های متنوع و مختلفی در آن قابل انجام باشد.
• شهر اصفهان پر از جاذبه‌های مختلف است که با دیدن یک بازی ورزشی در این باشگاه، می‌توانید از سایر جاهای دیدنی اصفهان نیز دیدن فرمایید.

تاریخچه ورزشگاه نقش جهان اصفهان


در واقع می‌توان گفت طرح و ایده ساخت ورزشگاه نقش جهان اصفهان در سال ۱۳۶۷ زده شده‌ است؛ اما به دلیل مشکلاتی در روند ساخت آن و واگذاری دیر هنگام آن به شرکت چینی نکرد، ساخت آن بیش از ۳۰ سال به طول انجامید. آغاز رسمی ساخت ورزشگاه در سال ۱۳۶۷ انجام شد. که در اصل در این زمان خاکبرداری آن انجام شد. در فاز نخست و در سال ۱۳۸۱ فقط استادیوم فوتبال این ورزشگاه مورد بهره برداری قرارگرفت. در سال ۱۳۸۶ این ورزشگاه برای ساخت فاز دوم تعطیل شد. تا اینکه دوباره در سال ۱۳۹۳ شروع به کار کرد و بهتر است بدانید استادیوم این ورزشگاه از زمان ساخت تا ۲۰ و به گفته برخی از سایت‌ها تا ۴۰ سال به باشگاه سپاهان اصفهان واگذار شده‌است.
البته این باشگاه ورزشی به دلیل نداشتن استانداردهای لازم برای کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه سپاهان سپرده شده‌ است تا باشگاه سپاهان برای تکمیل آن اقدامات لازم را انجام دهد و کم و کاستی‌های آن به زودی جبران شود. تیم سپاهان دستاوردها و افتخارات بسیار از جمله قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی در این ورزشگاه را تجربه کرده‌است. بخشی که صندلی‌های تماشاگران وجود دارد دارای سقف است و از این رو تماشاگران حتی در روزهای بارانی نیز می‌توانند به تماشای بازی فوتبال بپردازند.

با ورزشگاه نقش جهان اصفهان بیشتر اشنا شوید


بخش‌های مختلف ورزشگاه نقش جهان اصفهان


ورزشگاه نقش جهان اصفهان دو طبقه دارد که ظرفیت هر کدام با طبقه دیگر متفاوت است. مساحت کلی آن حدود ۱۰۳۲۵۰ متر مربع بوده و ظرفیت طبقه اول آن ۴۲ هزار نفر و ظرفیت طبقه دوم آن نیز ۳۳ هزار نفر است. ورزشگاه به شکل بیضی است و به ورزشگاه سن نیکولا ایتالیا شباهت دارد. برای رسیدن به ورزشگاه جاده ویژ‌ه‌ای نیز در نظر گرفته شده‌است که بصورت دو باند مجزا است. برای ورود به ورزشگاه ۴ درب وجود دارد که هر کدام برای یک منظور ویژه‌ قرار داده شده‌است. زمین فوتبال آن دارای چمن طبیعی است.
علاوه بر استادیوم فوتبال بخش‌های دیگری از جمله پیست دو میدانی، بخش‌های اداری و امکانات مختلف تونل ماراتن، پیست ورزش‌های ۷ گانه، رختکن‌های اختصاصی بازیکنان و مربیان، اتاق تست دوپینگ، سرویس‌های بهداشتی و انبار نیز در این ورزشگاه وجود دارند. سالن‌های مجزایی برای والیبال و بسکتبال نیز وجود دارند که می‌تواند برای علاقه‌مندان به این ورزش‌ها نیز جالب توجه باشد. استادیوم این ورزشگاه دارای چمن طبیعی است و استانداردهای نسبتا کافی را نیز دارد. شما می‌توانید در کنار بازدید از جاهای دیدنی اصفهان برای ورزش یا مشاهده یک بازی فوتبال به ورزشگاه نقش جهان اصفهان بروید.

با ورزشگاه نقش جهان اصفهان بیشتر اشنا شوید

چگونه به ورزشگاه نقش جهان اصفهان برویم


این ورزشگاه بین دو شهر اصفهان و دولت آباد قرار دارد. وسیله نقلیه عمومی ویژه‌ای برای رفتن به این ورزشگاه وجود ندارد ولی شما به راحتی می‌توانید از طریق تاکسی به این بخش از شهر بروید.

جاذبه‌های دیدنی نزدیک به ورزشگاه نقش جهان اصفهان


پارک گل محمدی: ۱۰.۱ کیلومتر
باغ فدک: ۱۰.۴ کیلومتر
موزه هنرهای معاصر اصفهان: ۱۳.۴ کیلومتر
سی و سه پل: ۱۴.۵ کیلومتر
منارجنبان: ۱۸.۹ کیلومتر


هتل‌های نزدیک به ورزشگاه نقش جهان اصفهان


هتل سنتی اصفهان: ۱۲.۸ کیلومتر
هتل عباسی: ۱۲.۹ کیلومتر
هتل ستاره ۱۳.۵ کیلومتر
هتل کوثر پارسیان: ۱۵.۵ کیلومتر

رستوران‌های نزدیک به ورزشگاه نقش جهان اصفهان


خانه آشپزی پرشین هما: ۹.۱ کیلومتر
رستوران شهرزاد: ۱۳.۳ کیلومتر
مجتمع غذایی ترنج: ۱۷.۷ کیلومتر
رستوران لوتوس: ۱۷.۸ کیلومتر




فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است