search
menu

فرودگاه اصفهان | آشنایی با فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

[ پنهان کردن ]
تاریخچه فرودگاه اصفهان
کدام شرکت‌های هواپیمایی به فرودگاه اصفهان پرواز انجام می‌دهند؟
امکانات فرودگاه بین‌المللی اصفهان
شهر اصفهان یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است. در این شهر جاذبه‌های گردشگری مختلفی وجود دارد که زیبایی و جذابیت آن ها باعث شده که گردشگران خارجی برای دیدن آن ها راهی اصفهان می‌شوند. مسافرین ایرانی نیز به دلایل مختلفی همچون قرارهای کاری، شرکت در سمینارها و همایش‌های مختلف، حضور داشتند در کلاس‌های درس دانشگاه‌های اصفهان و همچنین بازدید از جاهای دیدنی اصفهان، راهی این شهر می‌شوند.
در شهر اصفهان یک فرودگاه بین المللی وجود دارد که با نام فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی شناخته می‌شود. روزانه پروازهای زیادی به این فرودگاه انجام می‌شود و این امکان را برای مسافران داخلی و خارجی فراهم کرده که با خرید بلیط هواپیما به این شهر تاریخی و زیبا سفر کنند. این فرودگاه یکی از پررفت‌وآمدترین فرودگاه‌های کشور است.
 فرودگاه اصفهان | آشنایی با فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

تاریخچه فرودگاه اصفهان


فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در سال ۱۳۰۶ ساخته شد. این فرودگاه در شرق شهر اصفهان، در بیرون از شهر قرار دارد. شهر اصفهان قبل‌از تاسیس فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی یک فرودگاه دیگر داشت که اکنون در اختیار سپاه پاسداران قرار دارد و این سازمان برای انجام فعالیت‌های نظامی خود از این فرودگاه قدیمی استفاده می‌کند.
فرودگاه شهید بهشتی ۲ ترمینال دارد که یکی برای پروازهای خارجی و دیگری برای پروازهای داخلی است.

 فرودگاه اصفهان | آشنایی با فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

کدام شرکت‌های هواپیمایی به فرودگاه اصفهان پرواز انجام می‌دهند؟


همان‌طور که گفتیم، فرودگاه شهید بهشتی یک فرودگاه بین‌المللی به حساب می‌آید. شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی به این فرودگاه پرواز انجام می‌دهند. در ادامه نام شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی که به سمت این فرودگاه پرواز انجام می‌دهند را مشاهده می‌کنید:

شرکت‌های هواپیمایی داخلی
• قشم ایران
• کیش ایر
• زاگرس
• نفت
• ماهان
• کاسپین
• عطا
• آسمان
• تابان
• ایران‌ایر
• ایران‌ایر تور

شرکت‌های هواپیمایی خارجی
• ترکیش ایر
• قطر ایر ویز
• العراقی

امکانات فرودگاه بین‌المللی اصفهان


در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان تقریباً تمام امکانات مورد نیاز برای برطرف کردن نیازهای مسافرین داخلی و خارجی تعبیه‌شده است. در ادامه با این امکانات بیشتر آشنا می‌شویم:
دفتر فروش بلیط هواپیما و بخش رزرواسیون هتل‌های اصفهان
اگر بدون برنامه‌ریزی قبلی به شهر اصفهان سفر کردید و به هر دلیلی نتوانستید رزرو هتل مورد نیازتان را در این شهر انجام دهید، می‌توانید بعد از آنکه در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی از هواپیما پیاده شدید به غرفه رزرواسیون هتل‌های شهر اصفهان مراجعه کنید و هتل مورد نیازتان را از آن‌جا رزرو کنید.
اگر هم قصد سفر به دیگر شهرهای ایران یا کشورهای دیگر را دارید و نتوانستید از طریق وب سایت‌های خرید بلیط هواپیما یا مراجعه به آژانس‌های هواپیمایی پرواز مورد نیازتان را رزرو کنید، می‌توانید به دفتر فروش بلیط هواپیما که در این فرودگاه قرار دارد، مراجعه کنید و با کمک مسئولین آن بلیط هواپیمای مورد نظرتان را رزرو کنید.
اگر هم از شهر اصفهان قصد سفر به دیگر شهرهای ایران یا جهان را دارید اما به هر دلیلی سفرتان پروازتان تاخیر دارد و عجله دارید تا هرچه سریع‌تر به مقصد مورد نظرتان سفر کنید، می‌توانید سری به دفتر فروش بلیط هواپیما در این فرودگاه بزنید تا بتوانید پرواز دیگری را برای خود انتخاب کنید.
خدمات اجاره خودرو
اگر دوست دارید در مدت‌زمان سفر خود در شهر اصفهان یک خودرو زیر پایتان باشد تا بتوانید به‌راحتی و بدون معطلی به نقاط مختلف این شهر دسترسی داشته باشید، می‌توانید به غرفه اجاره خودرو واقع در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی مراجعه کنید.
خدمات اجاره خودرو برای مسافرینی مناسب است که مسافت شهر محل اقامتشان تا شهر اصفهان طولانی است و دوست ندارد این مسیر را با خودروی شخصی طی کنند. اما ترجیح می‌دهند زمانی‌که به شهر اصفهان رسیده‌اند به‌جای کرایه کردن تاکسی یا استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی یک ماشین در اختیار داشته باشند تا اصفهان گردی کنند و هر زمان به هر کجای شهر که خواستند بروند.
 فرودگاه اصفهان | آشنایی با فرودگاه شهید بهشتی اصفهان
مغازه‌های سوغاتی فروشی
اگر در سفر خود به شهر اصفهان فرصت نکردید که به بازارهای سنتی این شهر مراجعه کنید و سوغات اصفهان را خریداری کنید و مجبور شدید با عجله به فرودگاه مراجعه کنید تا از پروازتان جا نمانید، می‌توانید در مدت‌زمانی که منتظر پرواز خود هستید به غرفه‌های فروش سوغاتی در این فرودگاه مراجعه کنید تا دست‌خالی شهر اصفهان را ترک نکنید.
رستوران‌ و مغازه های فروش چای و قهوه
یکی دیگر از امکانات جذابی که در فرودگاه اصفهان قرار دارد رستوران‌ها و غرفه‌های فروش چای و قهوه است. اگر دوست داشتید قبل‌از شروع پرواز کمی گلویتان را با چای و قهوه تازه کنید و یا زمان زیادی تا پروازتان باقی‌مانده و حوصله تان سر رفته می‌توانید به یکی از مغازه‌های فروش چای و قهوه در این فرودگاه مراجعه کنید.
اگر هم تازه پروازتان در فرودگاه شهید بهشتی به زمین نشسته و دلتان می‌خواهد قبل از مراجعه به محل اقامت تان، با خوردن چای و قهوه کمی سرحال‌تر شوید، می‌توانید به غرفه‌های فروش چای و قهوه این فرودگاه مراجعه کنید.
اگر هم گرسنه شدید، در این فرودگاه رستوران‌هایی وجود دارد که می‌توانید از غذاهای آن‌ها میل کنید. این رستوران‌ها برای مسافرینی که نمی‌خواهند غذای داخل هواپیما را میل کنند نیز مناسب است. این افراد می توانند غذای مورد دلخواهشان را قبل از پرواز و در این رستوران‌ها میل کنند.
اینترنت رایگان
یکی از امکانات کاربردی که در فرودگاه بین‌المللی اصفهان وجود دارد اینترنت رایگان و پرسرعت است. در تمام قسمت‌های فرودگاه، از ترمینال پروازهای خارجی گرفته تا پروازهای داخلی، می‌توانید به اینترنت پرسرعت این فرودگاه متصل شوید و کارهای روزمره خود را در شبکه‌های اجتماعی و ... انجام دهید.
اگر مدت‌زمان زیادی به پروازتان باقی‌مونده و حوصله تان سر رفته می‌توانید با اتصال به اینترنت پرسرعت فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی سریال یا فیلم مورد علاقه خود را دانلود کنید یا به آهنگ مورد علاقه‌تان گوش دهید و یا اگر اهل بازی هستید، می‌توانید مدت‌زمانی را صرف بازی کردن کنید تا گذر زمان را متوجه نشوید.
پارکینگ طبقاتی
از دیگر امکانات مهمی که در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان وجود دارد پارکینگ طبقاتی است. اگر در اصفهان زندگی می‌کنید و قصد دارید با ماشین به فرودگاه اصفهان بروید و از انجا سوار هواپیما شوید و به مقصد مورد نظرتان سفر کنید، می‌توانید از پارکینگ طبقاتی این فرودگاه که در ۴ طبقه ساخته شده‌است و ظرفیت پذیرش ۳۲۰ خودرو را دارد استفاده کنید. اگر هم ظرفیت این پارکینگ طبقاتی پر شده بود می‌توانید از پارکینگ روباز فرودگاه اصفهان که ظرفیت پذیرش ۸۵۰ دستگاه خودروی سواری را دارد استفاده کنید.
اگر با خودروی شخصی به شهر اصفهان سفر کردید و به هر دلیلی قصد داشتید با هواپیما به شهر دیگر یا محل اقامت‌تون پرواز کنید با خیال راحت می‌توانید خودرویتان را در پارکینگ فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان پارک کنید.
هزینه ورودی برای پارکینگ روباز ۱۳۰۰ تومان و برای پارکینگ طبقاتی ۱۷۰۰ تومان است. برای هر ساعت پارک کردن در پارکینگ روباز فرودگاه اصفهان باید ۷۵۰ تومان و برای پارکینگ طبقاتی آن ۱۰۰۰ تومان بپردازید. اگر هم قصد دارید ماشین خود را به‌ صورت شبانه‌روزی در پارکینگ روباز این فرودگاه بگذارید، باید به‌ازای هر ۲۴ ساعت ۱۴ هزار تومان بپردازید. اگر هم قصد دارید خودروی شخصی خود را برای ۱ مدت‌زمان طولانی در پارکینگ طبقاتی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان قرار دهید، باید به ازای هر شبانه‌روز حدود ۱۶ هزار تومان را بپردازید.
بخش اشیاء گمشده
اگر در طول مدت‌زمانی که در فرودگاه منتظر پروازتان هستید، شیء با ارزشی را گم کردید، می‌توانید به دفتر نیروی انتظامی مستقر در فرودگاه مراجعه کنید و به مسئولین ذی‌ربط گم شدن شی‌ء مورد نظرتان را گزارش کنید تا در اسرع وقت برای پیدا شدن آن اقدام نمایند. همچنین می‌توانید برای پیگیری اشیای گمشده تان با شماره‌تلفن ۳۵۲۷۵۰۶۸ (با پیش‌شماره‌ی ۰۳۱) تماس بگیرید.
اما اگر در هواپیما شی‌ای را گم کردید که برایتان باارزش است باید به دفتر شرکت هواپیمایی که پرواز رفت یا برگشتتان با آن انجام‌شده است، مراجعه کنید یا با شماره‌تلفن آن تماس بگیرید و درباره شی‌ء گمشده تان در هواپیما پرس‌وجو کنید.
اگر در فرودگاه اصفهان یکی از مدارک شناسایی مثل کارت ملی، پاسپورت، گواهی‌نامه تان گم شد، نگران نباشید. مسئولین فرودگاه شهید بهشتی در صورت پیدا کردن مدارک شما آن را به آدرس محل سکونتتان پست خواهند کرد.
ایستگاه اتوبوس و تاکسی‌رانی
یکی از امکانات مهمی که باید در کنار هر فرودگاه وجود داشته باشد دفاتر تاکسی‌رانی و ایستگاه‌های اتوبوس است؛ تا اگر مسافران قصد استفاده از تاکسی یا اتوبوس را دارند به‌راحتی به این وسایل دسترسی داشته باشند.
در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان نیز تاکسی‌های مخصوص فرودگاه، در کنار ترمینال پروازهای داخلی قرار دارد تا مسافران را به‌صورت شبانه‌روزی به محل اقامتشان در شهر اصفهان برسانند. اگر هم قصد استفاده از اتوبوس را دارید، می‌توانید به ایستگاه اتوبوسرانی نزدیک فرودگاه مراجعه کنید و سوار اتوبوس‌هایی شوید که به سمت پایانه اتوبوسرانی کاوه می‌روند. اولین اتوبوس این خط در ساعت ۶ صبح کار خود را شروع می‌کند و آخرین اتوبوس در ساعت ۹ شب از ایستگاه حرکت می کند.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است