search
menu
تبریز keyboard_arrow_down close

تبریز

hotel
هتل های تبریز ۶۱

درباره تبریز

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی و بزرگترین شهر شمال غربی ایران است. این شهر با نزدیک به ۲ میلیون نفر جمعیت، از بزرگترین شهرهای ایران به شمار می‌رود. تبریز از دیرباز به سبب قرار گرفتن در بخشی از جاده ابریشم و همچنین داشتن پیشینه تاریخی کهن، دارای غنای فرهنگی بالایی است و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی دارد.

تاریخچه تبریز

تبریز هم در میان شهرهای ایران که به پایتختی برگزیده شده‌اند قرار دارد و در دوران حکومت‌های گوناگونی مانند اتابکان آذربایجان، ایلخانیان، جلایریان، آق قویونلوها و قراقویونلوها و در بازه‌ای از حکومت صفویه پایتخت بوده است. پیشینه شهر تبریز به دوران ایران باستان بازمی‌گردد و آثار باستانی این منطقه به جا مانده از هزاره دوم پیش از میلاد تا امروز است. در دوره قاجاریه، تبریز محل اقامت ولیعهد بوده است.
تبریز

جاهای دیدنی تبریز

جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری تبریز متنوع و گسترده هستند و هر کدام بخشی از گذشته و تاریخ این سرزمین و نمایی از سبک زندگی و فرهنگ مردم تبریز و اذربایجان شرقی را به نمایش می‌گذارند.
از جمله جاهای دیدنی تبریز می‌توان به بازار تبریز، موزه قاجار، باغ ائل گلی، خانه مشروطه، مسجد کبود، تله کابین تبریز، موزه شهرداری، جنگل ارسباران، روستای کندوان و مقبره الشعرای تبریز اشاره کرد.
تبریز

غذاهای تبریز

تبریز دارای مجموعه‌ای از غذاهای سنتی و بومی است. غذاهایی مانند کوفته تبریزی، کوکوی لوبیا سبز، آش میوه، آش ماست، آبگوشت دیزی سنگی، دویماج، آش گوجه فرنگی، دلمه برگ مو، خورش هویج و آش اوماج جزو این غذاهای محلی خوشمزه هستند.
زمان مناسب برای سفر به تبریز
تبریز شهری کوهستانی و سردسیری است. به همین دلیل بهترین زمان برای سفر به تبریز، نیمه اول سال تا اوایل پاییز است. مگر اینکه عاشق زمستان‌هایی سرد و پربرف باشید!

فرودگاه تبریز

مهمترین فرودگاه تبریز، فردگاه بین المللی تبریز است که به نام فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز هم شناخته می‌شود. این فرودگاه در شمال غربی تبریز و در کنار جاده تبریز-صوفیان قرار دارد.


دیدنی های تبریز