search
menu

بهترین رستوران های تبریز

[ پنهان کردن ]
چند نکته برای رستوران‌گردی در سرزمین آفتاب
رستوران و باغچه سنتی برکه
رستوران ایپک یولو
اجاق رستوران کلاسیک معروف تبریزی‌ها
رستوران بام تبریز
رستوران حاج مجید
رستوران سنتی باغ آنا
فود کورت لاله پارک
رستوران جلالی سردرود تبریز (امیر سالار)
رستوران حاج علی
رستوران بالیق تبریز
رستوران باختر تبریز
رستوران دلستان تبریز
رستوران قرآنی تبریز
رستوران ائل گلی تبریز
رستوران سنتی هزار دستان
آدرس بهترین رستوران‌های سردرود
گشتی در غذاهای تبریزی ها
تبریز، دیار اولین‌های ایران است، سرزمین تاریخ و فرهنگ، پایتخت آق‌قویونلوها و قراقویونلوها، نخستین پایتخت حکومت صفویه و آغازگر انقلاب مشروطه برعلیه استبداد محمدعلی شاه قاجار، مهد مشروطه خواهی ملت ایران، جایی است که شما را به ضیافت مکان‌های دیدنی و توریستی و خوشمزه‌جاتی مثل: باقلوا و اریس و نوفا و قرابیه و قارنی یاریخ و دویماج و قورما شورباسی، در یکی از برترین مقصدهای گردشگری و مهمان‌نوازی ایران می‌برد.
ایرانگردی، بدون طبیعت‌گردی، شکم‌گردی، روستاگردی و بازارگردی در تبریز، هیچ معنا و مفهومی ندارد. در این گفتار، برای عاشقان تبریزگردی، فهرستی از بهترین رستوران های تبریز گردآوری شده که داده‌های خوبی برای اطلاع از برترین مقصدهای شکم‌گردی این دیار دیدنی و نوستالژیک دیار اهورایی ما است.
اگر شما مخاطب گرامی، ساکن تبریز هستید یا سابقه سفر به این شهر تاریخی خطه آذربایجان را دارید، توصیه می‌کنیم که نظرات و دیدگاه‌ها و پیشنهادهای ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. در سفر به تبریز از خدمات خرید اینترنتی تور تبریز سفرمارکت هم استفاده کنید تا سفری ارزان و خاطره‌انگیز و راحت را برای خود و خانواده و همراهانتان به ارمغان آورید.
با مروری بر بهترین رستوران های تبریز در مجله گردشگری سفرمارکت همراه ما باشید.
بهترین رستوران های تبریز

چند نکته برای رستوران‌گردی در سرزمین آفتاب


تبریز، دیار اولین‌های ایران است. ششمین شهر بزرگ ایران است. جای تعجب ندارد که این شهر مملو از کافه و رستوران و گالری و کاخ و موزه باشد. شهر اولین‌های ایران، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری در میان مراکز ۳۱ استان کشور بوده و میزبان شما در دیاری با قدمت چهار هزار سال است.
اولین چاپ‌خانه سربی ایران در تبریز افتتاح شد. اولین شعرنو، محصول انقلاب مشروطه، توسط تبریزی‌ها خلق شد. اولین ترجمه کتاب خارجی در سال ۱۱۹۸ هجری شمسی توسط میرزا رضا مهندس باشی تبریزی صورت گرفت. اولین کتاب نثر ویژه کودکان در تبریز منتشر شد.
اولین کتابخانه و مهدکودک ایران در تبریز بنا شد. اولین سینمای ایران به نام سینما سولی در تبریز افتتاح شد به سال ۱۳۰۵ شمسی. اولین مدرسه کر و لال‌های ایران (مدرسه باغچه بان) محصول تبریز بود. اولین طبیبی که به خارج از کشور اعزام شد، تبریزی بود. اولین کتاب‌های پزشکی ایران، در تبریز چاپ شدند. اولین عمل قلب باز ایران در سال ۱۳۴۱ و نخستین عمل پیوند کلیه ایران در سال ۱۳۴۷ در تبریز انجام شد.
بهترین رستوران های تبریز

بیش از ۱۵۰ سال پیش، نخستین هتل به سبک امروزی در شهر تبریز ساخته شد. اولین تراموای ایران نیز سر از تبریز درآورد. نخستین ضراب‌خانه ماشینی ایران نیز از تبریز به دیگر شهرهای کشور رفت.
دیاری تاریخی است، جایی است که هیچ نمونه‌ای برای آن در هیچ نقطه از استان‌های کشور نمی‌توان یافت. یعنی جایی منحصر به فرد است. لذا همه وقت خود را صرف کافه و رستوران‌گردی نکرده و از فرصت حضور در این دیار باور نکردنی و تاریخی با آن کارنامه درخشانی که گوشه‌ای از آن را در بالا ذکر کردیم، حداکثر استفاده را ببرید.
- روایت مشتریان از بهترین رستوران و کافه‌ها و گالری‌ها و مراکز دیدنی و تاریخی این سرزمین شگفت‌انگیز ایران را از طریق نظرات تبریزگردهای تریپ ادوایزر مطالعه کنید تا داده‌های خوبی برای سفری خاطره‌انگیز در اختیار شما باشد.
- واینرها و فودبلاگرهای معروف تبریزی، همواره شما را با بهترین کافه‌ها و رستوران‌های فرنگی و سنتی این شهر آشنا می‌کنند و روایت‌های دست اولی به زبان آذری در اختیار شما قرار می‌دهند. بد نیست آن‌ها را زیر نظر داشته باشید.
- بهترین و هیجان‌انگیزترین مقصدهای گردشگری و شکم‌گردی تبریزی‌ها را به روایت عکس‌ها و ویدیوهایی که مسافران ایرانی و خارجی شهر در هشتگ #TABRIZ یا #تبریز در اینستاگرام بارگذاری کردند، تماشا کنید. بیش از ۱ میلیون عکس و ویدیو درباره مکان‌های تاریخی، دیدنی، توریستی و غذاخوری‌ها و خانه‌های تاریخی تبریز روی هشتگ TABRIZ تگ شده که تجربه گردشگری فوق‌العاده پربار و مملو از اطلاعات گوناگون را در اختیار مسافران آینده این شهر قرار می‌دهد.
- پیش از عزیمت به تبریز، در صورتی‌که علاقه‌مند نوشیدن و خوردن غذاهای محلی این دیار پرجاذبه هستید، درباره دستور پخت و نحوه آماده‌سازی و مواد اولیه هر یک، اطلاعات مناسبی کسب کنید تا همواره فهرستی از بهترین غذاهای سنتی تبریزی‌ها در دسترس شما قرار بگیرد.
- اگر عازم بهترین رستوران های تبریز شدید و استوری و پست‌های اینستاگرامی پر لایک طوفانی را برای دوستان و آشنایان به اشتراک گذاشتید، حتما لوکیشن فارسی و انگلیسی زبان آن مرکز خدماتی را تگ کنید تا دیگران نیز در جریان مکان ارائه این تجربه شکم‌گردی شما قرار بگیرند و تبلیغ مراکز خدماتی این شهر شود.
- بهترین رستوران های تبریز الزاما در مرکز شهر نیست. بهتر است آدرس بهترین مراکز خرید باقلوا، اریس و نوقا و قرابیه و صنایع دستی و کافه و غذاخوری را از مردم محلی و راهنمایان گردشگری استان جویا شوید.
به منظور سفر هوایی به تبریز، از خدمات خرید اینترنتی بلیط هواپیما تبریز سفرمارکت استفاده کنید که سفری ارزان و راحت را برای شما و خانواده گرامی به ارمغان خواهد آورد.
بهترین رستوران های تبریز

رستوران و باغچه سنتی برکه


یکی از بهترین رستوران‌های تبریز، رستوران و باغچه سنتی برکه است که اتفاقا در مسیر عزیمت به رستوران و باغچه سنتی برکه، شماری از بهترین سفره خانه‌های سنتی و باغچه‌های سنتی تبریز، قرار دارد و گزینه‌های مطلوبی برای دیزی‌خورهای حرفه‌ای دیار اولین‌های ایران است. شما می‌توانید در این رستوران بهترین کباب و آبگوشت و کوفه تبریزی را نوش جان کنید و از فضای دل‌نوازش نیز بهره‌مند شوید. این رستوران تا سیصد نفر گنجایش دارد و برای گردهمایی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه، انتخاب دلپذیری برای صرف نهار و شام است. درختان استوایی که در طراحی دکوارسیون رستوران سنتی برکه تبریز در نظر گرفته شده‌اند، لذت بردن از طعم لذیذ غذاهای سنتی تبریز را دوچندان می‌کند.
یکی از نکته‌های مهمی که مشتریانش در اینستاگرام و گوگل ریویو و دیگر شبکه‌های اجتماعی بیان کردند، مخلفات در رستوران برکه است که همراه غذا سرو می‌شود. دیزی سنتی مجموعه در کنار برکه‌ای مملو از ماهی‌های زیبا و زینتی رنگارنگ، فضایی دوست‌داشتنی را برای مشکل‌پسندهای تبریز گرد به ارمغان می‌آورد.
اگر به رستوران سنتی برکه تبریز رفتید، علاوه بر دیزی، از آبگوشت ماهیچه، چلو ماهی، شیشلیک، جوجه‌کباب و چلو گردن نیز امتحان کنید. البته شیشلیک‌های برکه، دست‌کمی از شیشلیک‌های حسین شیشلیکی شاندیز مشهد ندارد. همیشه سرو غذا در ظروف مسی را به دلیل خاصیت ضدعفونی و تأثیرات مثبت برای سلامت بدن در نظر داشته باشید. میزهای چوبی گرد رستوران برکه که با صنایع‌دستی باشکوه تبریزی‌ها نیز تزیین شده است، در خدمت تبریزگردهای هنردوست ایران است.
اگر به دنبال صرف غذا در یکی از بهترین رستوران‌های تبریز با محیطی سرسبز و دل‌باز و باشکوه هستید، رستوران برکه، بهترین انتخاب ممکن است. فست فود و نوشیدنی گرم و سرد نیز در طول چهار فصل سال در این مقصد شکم گردی محبوب تبریزی‌ها، ارائه می‌شود. ناگفته نماند که این رستوران در نزدیکی برخی از جاهای دیدنی تبریز نیز واقع شده است.
- آدرس رستوران سنتی برکه تبریز: تبریز، کمربندی سردرود مابین زیرگذر اول و دوم
- تلفن رستوران سنتی برکه تبریز: ۴۱۳۴۲۱۶۱۵۹
بهترین رستوران های تبریز

رستوران ایپک یولو


از بهترین رستوران‌های تبریز که یکی از شیک‌ترین و مجلل ترین رستوران‌های منطقه نیز محسوب می‌شود، رستوران اپیک یولو است. رستوران ایپک یولو، از غذاکده‌های بزرگ و شیک شهر بوده و برای عاشقان کباب‌گردی، حتما یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس است. در منوی این رستوران، انواع کباب ایرانی و ترک دیده می‌شود.
- آدرس رستوران ایپک یولو تبریز: استان آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان دارایی دوم، مرکز تجاری کاسپین
- تلفن رستوران ایپک یولو تبریز: ۳۵۲۳۸۸۹۰

اجاق رستوران کلاسیک معروف تبریزی‌ها


اجاق رستوران، نامی شناخته شده در تبریز است و در فهرست رستوران‌های خوب شهر قرار دارد؛ جایی بزرگ برای لذت بردن از غذاهای خوش طعم و لعاب ایرانی که سرآشپزش هم سفارش می‌گیرد. گوشت‌ها به انتخاب مشتری، سرخ یا کباب شده و همه نوع دورچین و سالاد نیز در دسترس مشتری قرار داده خواهد شد. بی‌تردید رستوران اجاق یکی از غذاکده‌های محبوب و باکیفیت شهر است.
- آدرس رستوران اجاق کلاسیک: تبریز، ولیعصر، فلکه رودکی، به سمت استاندارد، ساختمان نگارستان
- تلفن رستوران اجاق کلاسیک: ۴۱۳۳۲۹۵۱۵۸
ساعت کار رستوران اجاق کلاسیک از ۱۲ تا ۲۳ است.

رستوران بام تبریز


از جمله رستوران‌های معروف تبریز که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی می‌کنیم، رستوران بام تبریز است. رستوران بام تبریز، در یکی از مرتفع‌ترین نقاط تبریز واقع شده و چشم‌انداز زیبایی دارد؛ بر فراز پارکی جنگلی و کوهستانی به‌نام عینالی واقع شده و چشم‌اندازهای دل‌انگیزی برای شکم‌گردهای تبریزی که با خرید بلیط هواپیما ارزان سفر مارکت راهی این دیار دیدنی شدند، دارد. اگر دوست دارید طعم غذاهای فرنگی و ایرانی خوشمزه را در یکی از خوش‌آب و هواترین نقاط دیار اولین‌ها تجربه کنید، رستوران بام تبریز را در نظر داشته باشید.
- آدرس رستوران بام تبریز: تبریز، کوه عینالی
- تلفن رستوران بام تبریز: ۴۱۳۲۳۷۱۳۳۳
بهترین رستوران های تبریز

رستوران حاج مجید


رستوران حاج مجید، از دیگر رستوران‌های محبوب شهر تبریز است که در خیابان تربیت، جنب مسجد امام حسین قرار گرفته است و از رستوران‌های قدیمی شهر به شمار می‌رود. رستوران حاج مجید، یا حاج مجید مرغ‌فروش، متعلق به حاج مجید تویوخچی است. فقط چلومرغ طبخ کرده و دست‌پخت سرآشپزان آن طعم لذیذی دارد.
علاقمندان به چلومرغ، یکی از بهترین گزینه‌های آن‌ها، رستوران حاج مجید است. اگر قصد تبریز گردی دارید، یک چلومرغ هم در رستوران حاج مجید می‌توانید امتحان کنید؛ جایی که مشتریان زیادی در طول هفته به آن‌جا مراجعه می‌کنند. کیفیت غذای این رستوران مناسب بود و قیمت نیز در روزگار گرانی مقرون به صرفه است.

رستوران سنتی باغ آنا


اگر به دنبال فضایی زیبا و سبز هستید تا روی تخت‌های چوبی، طعم لذیذ غذای ایرانی را که سرآشپزهای مطرح تبریزی طبخ کردند، تجربه کنید، رستوران سنتی و باغ آنا در شهر تبریز را توصیه می‌کنیم. این رستوران سرپوشیده است، بنابراین نگران سرما و گرما نباشید. فضای رستوران طبیعت جنگلی را شبیه‌سازی کرده تا در محیطی دوست داشتنی و باصفا، انواع غذای ایرانی را امتحان کنید.
رستوران سنتی و باغ آنا جایی دنج است و غذاهای اصیل آذربایجان را که در انتهای گفتار مرور خواهیم کرد، در منوی خود دارد. این رستوران انتخابی فوق‌العاده در روزهای نیمه اول و دوم سال است، چراکه کیفیت خوبی دارد و خاطره خوش را برای شکم‌گردهای تبریز به ارمغان خواهد آورد. در رستوران باغ آنا تبریز، غذاها به عالی‌ترین شیوه طبخ می‌گردد و انواع کباب و دیزی و ماهیچه و شیشلیک در خدمت مسافران دیار اولین‌های ایران زمین قرار خواهد گرفت. ناگفته نماند که موسیقی زنده، پایان بخش شکم‌گردی هیجان‌انگیز شما در باغ رستوران آنا تبریز خواهد بود. اگر مسافر تبریز شدید، یکی از بهترین گزینه‌های رستوران‌گردی شما حتما باغ رستوران آنا است.
- آدرس رستوران سنتی باغ آنا: آذربایجان شرقی، تبریز، اول جاده تبریز، آذرشهر، مابین زیر گذر اول و دوم،
- تلفن رستوران سنتی باغ آنا: ۴۱۳۴۲۰۹۵۲۵
بهترین رستوران های تبریز

فود کورت لاله پارک


از دیگر مقصدهای غذاخوری معروف تبریز، فود کورت لاله پارک است. فود کورت لاله پارک، در یک ساختمان ۷ طبقه واقع شده که مثل مرکز خرید کوروش تهران، سینما و شهربازی و رستوران و کافه نیز دارد و در طبقه هفتم، فود کورت واقع شده است. این مکان تراس بزرگی دارد و امکان صرف غذا را برای ارتفاع‌گردهای تبریزی فراهم می‌کند.
تنوع منوی خوبی در فود کودت لاله پارک وجود دارد. در رستوران چیپوتله، غذاهای مکزیکی سرو شده و از سوسی و کالباس و روغن در محصولاتش استفاده نمی‌کند. در غذای سنتی پاتیل نیز کلکسیونی از غذاهای سنتی و خانگی عرضه می‌شود. در رستوران بالیقچی این فودکورت، غذای دریایی عرضه شده و استیک ماهی آن، طرفداران زیادی دارد. در پیتزا توسکا فود کورت لاله نیز می‌توان مرغ سوخاری و پیتزا و همبرگر سفارش داد. فود کورت لاله پارک، فود کورت برج بلور و فود کورت مرکز خرید اطلس از جمله فود کورت‌های محبوب در شهر تبریز است.
- آدرس فودکورت لاله پارک تبریز: تبریز، اتوبان پاسداران، بعد از میدان فهمیده، مجتمع تجاری لاله پارک
- تلفن فود کورت لاله پارک تبریز: ۴۱۳۶۶۰۰۳۱۰

رستوران جلالی سردرود تبریز (امیر سالار)


از جمله رستوران‌های شیک و حرفه‌ای و مجلل تبریز، رستوران سردرود تبریز است. این رستوران در سال شصت شمسی در شهری نزدیکی تبریز (سردرود) افتتاح شد و شادروان اسماعیل جلالی، بنیانگذارش بود. شهرستان سردرود یکی از خوش آب و هوا ترین شهرهای نزدیک شهر تبریز است. در حال حاضر شعبه ۳ دارد و طعم واقعی غذاهای ایرانی را در دیار اولین‌ها در اختیار مشتریان و مهمانان ایرانگرد خود قرار می‌دهد.
کیفیت غذاهای این رستوران، مورد تایید شمار زیادی از مخاطبان اینستاگرامی بوده و انواع و اقسام غذای فرنگی و دریایی در طبخ آن طبخ می‌شود. در این رستوران بهترین گوشت و بهترین سرآشپزها در پخت غذا فعال هستند.
- آدرس رستوران جلالی سردرود: آذربایجان شرقی، ۱۵ کیلومتری شهر تبریز، خیابان امام نرسیده به پمپ بنزین
- تلفن رستوران جلالی سردرود: ۴۱۳۴۲۰۳۴۳۴
- آدرس رستوران جلالی سردرود (VIP): آذربایجان شرقی، تبریز، ولیعصر، فلکه رودکی، خیابان استاندارد
- تلفن رستوران جلالی وی آی پی مرکزی: ۴۱۳۳۳۲۱۲۶۵
شعبات رستوران بین المللی جلالی
- شعبه یک: واقع در میدان بسیج در سال ۱۳۸۲ تاسیس و با ۲ طبقه ی مجزا از هم
- شعبه دوم: واقع در رشدیه و در سال ۱۳۹۲ با چشم اندازی زیبا و پارکینگ
- شعبه سوم: واقع در بلوار ۲۹ بهمن در سال ۱۳۹۴ با عنوان رستوران بین الملی واقع در شمال غرب ایران فعالیت خود را آغاز کرده است.
این شعبه در سیزدهمین طبقه برج شهر یکی از برج های زیبای شهر تبریز که دارای چشم اندازی بسیار زیباستُ قرار داشته و ظرفیتی برابر با ششصد نفر را دارد. پارکینگ اختصاصی با ظرفیت بالا و کارواش مجهز نیز در خود جای داده است.
بهترین رستوران های تبریز

رستوران حاج علی


از رستوران‌های شهر تبریز که شهرت بالایی دارد و در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی می‌کنیم، رستوران حاج علی است. از قدیمی‌ترین غذاکده‌های شهر بوده و بیش از یک قرن سابقه دارد. رستوران حاج علی در بازار تبریز فعالیت داشته و انواع غذای سنتی مثل چلوکباب را سرو می‌کند.
یکی از مزیت‌های رستوران حاج علی آن است که در بازار تبریز واقع شده که بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان به شمار می‌رود، این یعنی هر وقت با خرید بلیط قطار تهران تبریز رهسپار این بازار تاریخی شدید، رستوران حاج علی را در نظر داشته باشید. سوپ مجانی نیز همراه غذا داده می‌شود. قیمت غذا، متعادل است و جایی شلوغ محسوب می‌شود. لوکیشن خاصی ندارد و این‌جا فقط به دنبال طعم ناب کباب تبریز باشید.
- آدرس شعبه مرکزی رستوران حاج علی تبریز: تبریز، بازار کلاهدوزان
- تلفن شعبه مرکزی رستوران حاج علی تبریز: ۴۱۳۵۲۴۵۵۵۳
- آدرس شعبه دوم رستوران حاج علی تبریز: آذربایجان شرقی، تبریز، بلوار بیست و نهم بهمن، روبروی دانشگاه سراسری تبریز، نرسیده به کتابخانه ولی عصر

رستوران بالیق تبریز


رستوران بالیق تبریز، از دیگر مقصدهای کباب‌خوری شهر است. البته از نوع گوشت سفید. چون اینجا مکانی است که فقط غذای دریایی سرو می‌شود و به همین خاطر، پاتوق مرغ‌خورها و کباب‌خورهای شهر یا پیتزا خورها نیست. البته کباب کوبیده برگ با ماهی برای مشتریان تهیه می‌شود و عرضه می‌گردد. این مکان دکوراسیون خوبی دارد و مثل یک کشتی نورپردازی شده است تا حال و هوای دریای شمال و جنوب سرزمین ایران را تداعی کند. بالیق یعنی ماهی. در رستوران بالیق تبریز، میگو پفکی و ماهی قزل آلا مشتریان زیادی دارد.
- آدرس رستوران بالیق تبریز: آذربایجان شرقی، تبریز، جاده ائل گلی، خیابان صادقی، گلشهر، نرسیده به سه راهی بیمارستان شهدا
- تلفن رستوران بالیق تبریز: ۴۱۳۳۸۵۹۲۹۵
بهترین رستوران های تبریز

رستوران باختر تبریز


اگر به دنبال کبابی خاص هستید و طعم و مزه متفاوت دوست دارید، رستوران باختر تبریز، یکی از بهترین چلوکبابی‌های شهر است. این رستوران برگ و کوبیده را سرو کرده و به سبک چلوکبابی‌های قدیمی، کار می‌کند. این مکان فضایی ساده و صمیمی دارد؛ شلوغ است و البته محبوبیت زیادی در بین کباب‌خورهای حرفه‌ای و خریداران بلیط هواپیما چارتر سفرمارکت شهر دارد. مثل کبابی گلپایگان خیابان شریعتی تهران، از لحظه بریدن گوشت تازه تا طبخ کباب، شاهد و ناظر فرآیند هستید.
کبابی باختر برای خوردن یک کباب دلچسب و خوش‌طعم در میان رستوران‌های تبریز، یک گزینه عالی محسوب می‌شود.
- آدرس شعبه بازار رستوران باختر: تبریز، پل قاری، ابتدای بازار حرم خانه، روبروی درب باغمیشه،
- آدرس شعبه برج شهر رستوران باختر: تبریز، بلوار بیست و نهم طبقه دهم برج شهر
- آدرس شعبه مرکزی رستوران باختر: تبریز، دروازه تهران، انتهای میدان بسیج، روبروی کارخانه اطلس پود
- آدرس شعبه ولیعصر جنوبی رستوران باختر: تبریز، دروازه تهران، کوی ولیعصر جنوبی خیابان باختر. سالن زیر زمین
- تلفن مرکزی رستوران باختر: ۴۱۵۱۰۳۳

رستوران دلستان تبریز


رستوران دلستان تبریز از دیگر رستوران‌های خوب این شهر بوده که سقف گنبدی آن یادآور بازارهای ایرانی است. دیوارهای سفالی‌ این مکان یادآور خانه‌های سفالی تاریخی ۳۱ استان کشور بوده و حوضچه شمسه‌ای آن، خاطره‌ای نوستالژیک را برای یزدگردها و اصفهان‌گردها و کرمان‌گردها در خانه‌های تاریخی آن دیار زنده می‌کند. پنجره‌های گره‌چینی شده آن را در برخی کاخ‌های ایران زمین دیده‌ایم.
خلاصه رستوران دلستان، برای دل به دریا زدن در یکی از زیباترین دکوراسیون‌های الهام گرفته از فرهنگ و معماری ایران زمین بوده و فضایی آرام و دلچسب را برای صرف غذاهای ایرانی خوش طبخ سرآشپزان این مجموعه، تدارک دیده است.
تلفیق معماری کلاسیک و مدرن و آشپزهای مجرب، فضایی دوست‌داشتنی را برای عاشقان کباب و جوجه با دکوراسیون چشم‌نواز فراهم می‌کند.
- آدرس رستوران دلستان تبریز: آذربایجان شرقی، تبریز، بلوار بیست و نهم بهمن روبروی جام جم
- تلفن رستوران دلستان تبریز: ۴۱۳۳۳۳۰۰۳۴
بهترین رستوران های تبریز

رستوران قرآنی تبریز


در معرفی غذاکده‌های معروف شهر، بایستی به رستوران قرآنی نیز اشاره کرد. این رستوران بیش از یک صد سال قدمت دارد و از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین کبابی‌های شهر تبریز محسوب می‌شود. اگر به قصد بازار گردی، خواهان کباب‌خوری هستید، رستوران قرآنی را توصیه می‌کنیم. طبقه دوم پاساژ کیان، رستوران قرآنی است که در خیابان جمهوری قرار دارد.

رستوران ائل گلی تبریز


رستوران ائل گلی تبریز، رستورانی است که در وسط استخر ائل گلی تبریز جا خوش کرده و غذاهای عالی طبخ می‌کند. سلف سرویس صبحانه‌ این رستوران، پاتوق صبح‌گاهی گردشگران تبریز است.

رستوران سنتی هزار دستان


از دیگر رستوران‌های محبوب شهر است. رستوران سنتی هزاردستان، مکانی دنج و با صفا برای صرف غذاهای سنتی آذری است. لوکیشن آن، روایتی از تاریخ معاصر تبریز و ایران است.
بهترین رستوران های تبریز

آدرس بهترین رستوران‌های سردرود


سردرود از شهرستان‌های نزدیک تبریز است و آب و هوای عالی برای طبیعت‌گردی و شکم‌گردی در نیمه نخست سال دارد. اگر به سردرود رفتید، بازدید از نارین قلعه را در برنامه سفر خود قرار دهید که ارزشمند ترین اثر تاریخی این شهر محسوب می‌شود و متعلق به بیش از سه هزار سال پیش است.
- آدرس رستوران برادران ایمانی: آذربایجان شرقی، سردرود، فلکه امام، روبروی کلانتری پشت باغچه
- آدرس رستوران و باغچه ولیعصر: آذربایجان شرقی کمربندی سردرود
- آدرس رستوران فرنگی پینار: آذربایجان شرق ی، سردرود، خیابان امام جنب دبیرستان امام خمینی
- آدرس رستوران جلالی سردرود: آذربایجان شرقی، ۱۵ کیلومتری تبریز، خیابان امام، نرسیده به پمپ بنزین
- آدرس رستوران باغچه سنتی چهار باغ: آذربایجان شرقی، سردرود، جاده آذرشهر، بالای شهرک رجایی

گشتی در غذاهای تبریزی ها


تبریز مثل اصفهان، یزد، کرمان، خراسان، گیلان و مازندران، سرزمین غذاهای خوشمزه است. اگر قصد عزیمت به تبریز و تجربه غذاهای لذیذ و دوست داشتنی تبریزی‌ها را دارید، شماری از غذاهای سنتی این دیار تاریخی و باشکوه را که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت لیست کردیم، در نظر داشته باشید. بهترین هتل های تبریز را از طریق خدمات رزرواسیون هتل تبریز سفرمارکت به آسانی رزرو کنید تا اقامتی ارزان و آراحت را نیز در دیار اولین‌های ایران تجربه نمایید.
در تبریز و اردبیل، از غذاهای خیابانی به راحتی عبور نکنید که خیلی خوشمزه و مقوی است.
کوفته تبریزی: اگر راهی دیار اولین‌های ایران شدید و کوفته تبریزی و ترشی و لبنیات محلی را مزه نکردید، احتمالا دست خالی باز خواهید گشت! کوفته تبریزی، معروف‌ترین غذای تبریزی‌ها است. بانوان آذربایجانی، اساتید مثال‌زدنی طبخ بهترین کوفته‌های تبریز هستند. از گوشت چرخ کرده در پخت این غذا استفاده شده و در برخی از رستوران‌هایی که در این گفتار معرفی کردیم، کوفته تبریزی هم سرو می‌شود.
بهترین رستوران های تبریز

کباب بناب آذربایجان: ناگفته پیداست که کباب بناب، اصالتی آذربایجانی دارد. در تبریز و بسیاری از شهرهای ایران، کبابی بناب، مشتریان بسیار دارد. کباب بناب را با نان مصرف می‌کنند، به خصوص نان داغ! البته نان داغ برای سلامتی مضر است و سعی کنید از نان برشته شده سرد استفاده نمایید.
دیزی سنگی: دیزی سنگی هم از غذاهای سنتی و محلی و بومی تبریز است. نوع تبریزی آن، طرفداران بسیار دارد و در بسیاری از سفره خانه‌های زیبایی که در این گفتار معرفی کردیم، عرضه می‌شود. برای تهیه این غذای دوست داشتنی و خوشمزه، از گوشت گوسفندی، دنبه و نخود و لپه و پیاز ادویه استفاده شده و برای سرو آن از ظرف‌های سنگی معروف به دوگوله، استفاده می‌شود. این غذا پخت آسانی دارد اما این معجون دوست‌داشتنی باید چند ساعتی روی آتش به آرامی بپزد. معمولا دیزی سنگی با دوغ و پیاز قرمز تبریزی سرو می‌شود.
کوکوی لوبیا سبز: از دیگر غذاهای مطرح شهر است. کوکوی تبریز مثل آش و دیزی و باقلوا تبریز، مشهور است، اگر چه کم‌تر در غذاکده‌های تبریز یافت می‌شود و گاها محبوب خیابان‌گردهای شهر است. کوکو لوبیا سبز، در افطار و سحر هم در دستور کار بانوان کدبانو تبریزی قرار می‌گیرد.
مواد اولیه کوکو لوبیا سبز تبریزی، سیب زمینی، گوشت چرخ کرده، لوبیا سبز خرد شده، سیر، پیاز، هویج، تخم‌مرغ گردو و زرشک بوده و غذای خودمانی و سریع و به نسبت ارزان این روزهای اقتصاد خانوار است.
خورشت هویج آلو: از دیگر خورشت‌های معروف اقوام ایرانی، خورشت هویج آلو است که در شماری از اغذیه فروشی‌های سنتی تبریز پیدا می‌شود. این خورش، غذای برنجی دیار تبریز است و مشتری زیادی دارد. هویج و آلو به هر غذا و شیرینی زده بشود، خوشمزه می‌شود. گوشت گوسفند با هویج و آلو خورشتی و رب و لیمو و پیاز سرخ شده با زعفران و ادویه جات، به مدت چند ساعتی روی شعله گاز قرار می‌گیرد تا شاهد رنگ و لعابی وسوسه‌انگیز به نام خورشت هویج آلو باشیم.
شیرپلو: سوتی پلو یا شیر پلو، از دیگر غذاهای سنتی این دیار خاطره‌انگیز شمال غرب کشور است. شیرپلو غذای اعیانی این دیار محسوب می‌شود و مثل مرصع پلو، پر از مخلفات است. از برنج و زعفران و گلاب و شیر و کشمش و مرغ و خلال بادام و خلال پسته در طبخ این غذا استفاده می‌شود و بایستی برنج را با شیر و گلاب زعفران دار جوشاند.
دلمه برگ مو: دلمه برگ مو را پیراخ دلماسی هم می‌نامند. پیراخ دلماسی تبریزی‌ها، واقعا خوشمزه و خوش‌طعم است. دلمه از معروف‌ترین غذاهای سنتی تبریزی‌های است و برای تهیه این غذای دلپذیر، بایستی لچه و سبزی معطر را با روغن یا ساری یاغ، تفت داد و به آن برنج و گوشت چرخ شده اضافه نمود و سرکه و شکر و نمک هم در آخر به آن اضافه کرد.
جزبز و جگر بارساخ: جغور بغور شنیدید؟ همان است! از غذاهای خوشمزه و با اصالت تبریز است که به واویشکای رشتی‌های مهمان‌نواز، شباهت بسیار دارد. البته در رشت و تبریز چون از شهرهای شمال کشور است، ردپای فرهنگ و آشپزی روس بسیار دیده می‌شود. این غذا ترکیبی از جگر چرخ شده سفید و روده گوسفند است و به آن پیاز و جگر و ادویه هم اضافه می‌شود.
شوربای تره تبریزی: از دیگر غذاهای سنتی و بومی این خطه دیدنی کشورمان، شوربای تره یا سوزی شورباشی است. این غذا کلسیم زیادی دارد و برای کودکان و میانسالان انتخاب خوبی است. شوربای تره ترکیبی از تره و برنج و سیب زمینی و گوجه و تخم‌مرغ و روغن و رب گوجه است و با سبزی و ترشی سرو می‌کنند.
دویماج: احتمالا این نام را شنیده‌اید! این غذا در حقیقت میان وعده‌ای تبریزی بوده و غذایی سبک است. دویماج ترکیب نان خشک و گردو و پنیر و سبزی خوردن است که شکلی بیضی دارد، درست مثل سمبوسه‌های پارکی که محبوب خیابان‌گردهای آخر شبی است.
بهترین رستوران های تبریز

قورما شورباسی: قورما شورباسی یا شورباری گوشته قرمه، از غذاهای محبوب و معروف است که تبریزی‌ها در وعده‌های غذایی ماهانه معمولا در دستور کار دارند. گوشت سردست و لپه و سیب زمینی و رب و تخم‌مرغ و تره در طبخ آن نیاز است.
قارنی یاریخ: اگر علاقمند به غذاهای بادمجانی مثل کشک بادمجان هستید، غذایی به نام قارنی یاریخ یا بادمجان شکم‌پر تبریزی را توصیه می‌کنیم. این غذا خوشمزه است و با نان و ماست و سبزی سرو می‌شود و ترکیبی از بادمجان، گوشت چرخ کرده و سیر و پیاز و ادویه و جعفری خرد شده است.
آش دوغ: بعید است مسافر تبریز بشوید و کباب بناب و آش دوغ روبروی چشمان شما قرار نگیرد! آش دوغ و آش اوماج از آش‌های معروف و شناخته شده تبریزی ها بوده و لذیذ است. در فصل سرد سال در این دیار، طبخ شده و مقوی است. مخصوصا اگر با آب قلم و کره محلی تازه پخت شود.
اگر شما هم غذاهای محلی دلپذیر دیگر تبریزی سراغ دارید، از طریق کامنت به ما اطلاع دهید.

مخاطب گرامی
یکی از جامع‌ترین گفتارهای فارسی درباره مقصدهای شکم‌گردی تبریز در این نوشتار مجله گردشگری سفرمارکت ارائه شد. اگر شما هم، تجربه خوردن و نوشیدن در این غذاکده‌های محبوب تبریز را داشتید یا مواردی را در نظر دارید که در این فهرست از قلم افتاده است، دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.
شما با شرکت در تور تبریز قادر خواهید بود که از اماکن دیدنی این مقصد تماشایی با صرف هزینه نه چندان زیادی لذت ببرید و اقامتی رویایی را در این مکان تجربه کنید.
لینک این مقاله را نیز از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع دوستان و آشنایان و ایرانگردان برسانید و در گروه‌های خانوادگی در واستاپ و تلگرام نیز به اشتراک بگذارید. مجله گردشگری سفرمارکت را به منظور اطلاع از بهترین مناطق دیدنی و تاریخی و برترین غذاها و رستوران‌های ایران و جهان هر روز مطالعه کرده و سفرمارکت را برای برنده شدن در جشنواره تخفیف‌ها و مسابقات ماهانه، دنبال کنید و صفحه را به دوستان و هم‌کلاسی‌های خود نیز معرفی نمایید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است