search
menu

ورزشگاه یادگار امام تبریز

ورزشگاه یادگار امام تبریز با ظرفیتی بالغ بر ۶۶،۸۳۳ نفر در شهر تبریز قرار دارد که به عنوان سومین ورزشگاه بزرگ فوتبال ایران نیز شناخته می شود. ساخت ورزشگاه یادگار امام در سال ۱۳۶۸ شروع شد و در سال ۱۳۷۵ در دهکدهٔ المپیک تبریز افتتاح گردید. بعد از گذشت چندین سال نیز امکانات جدید و همچنین طبقه دوم این ورزشگاه در سال 1395 بهره برداری شد. استادیوم یادگار امام تبریز از معدود ورزشگاه‌های ایران است که توانسته علاوه بر میزبانی بازی های فوتبال تیم تراکتورسازی، بازی‌های تیم ملی ایران و همچنین بازی شهرآورد پایتخت را نیز میزبانی نماید. جالب است بدانید که طراح ورزشگاه یادگار امام تبریز موفق به دریافت جایزه بین‌المللی ای‌اف‌سی شده و بعد‌ها ورزشگاهی مشابه به این استادیوم در شهر هیروشیمای ژاپن ساخته شده است.
ورزشگاه یادگار امام تبریز
ورزشگاه یادگار امام تبریز به دلیل نبود برخی امکانات موردنیاز، هنوز هم جای بازسازی و تعبیه امکانات مدرن دارد. چراکه کمبود امکانات رفاهی و نقص در جایگاه خبرنگاران، حفاظ‌های امنیتی لازم، رختکن برای تیم‌ها، سرویس‌های بهداشتی، سیستم‌های صوتی، نیمکت ذخیره‌ها و وضعیت نامناسب راه دسترسی از مهم‌ترین مشکلات این ورزشگاه است. از امکانات ویژه استادیوم یادگار امام تبریز می توان به چمن طبیعی، پیست دو و میدانی و قابلیت برگزاری مسابقات دو و میدانی، نورافکن هایی با 1500 لوکس و بالاتر از استاندارد ای‌اف‌سی، سیستم گرمایش از کف و آبیاری هوشمند به همراه تأسیسات جانبی اشاره نمود.
ورزشگاه یادگار امام تبریز
با توجه به پیشرفت قابل ملاحظه تیم تراکتورسازی در لیگ برتر، ورزشگاه یادگار امام تبریز به شهرت فراوانی در نزد مردم ایران و به خصوص تبریزی ها دست یافته‌ است. از این رو بسیاری از مسافران و گردشگرانی که راهی شهر تبریز می‌شوند، در کنار بازدید از اماکن دیدنی شهر اولین های آذربایجان، از استادیوم یادگار امام نیز بازدید می‌کنند. موقعیت مکانی ورزشگاه یادگار امام به صورت دقیق در جنوب شهر تبریز، اتوبان شهید کسایی، بعد از خروجی طالقانی قرار گرفته است.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است