search
menu
رشت keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های رشت ۱۹

درباره رشت

رشت مرکز استان گیلان و از شهرهای مهم ایران در بخش مالی کشور و در ساحل دریای خزر است. رشت از جمله شهرهای کلیدی و مهم خطه شمالی ایران است که به سبب جنگل‌های زیبا، کوهستان سرسبز، بافت سنتی فرهنگ بومی منطقه طبرستان، جایگاه مهمی در گردشگری ایران دارد.
مردم در شهر گیلان که به نام شهر باران هم نامیده می‌شود، بیشتر گیلک هستند و به گویش گیلکی هم سخن می‌گویند. رشت به سبب پرباری و حاصلخیزی فراوان، یکی از پرتراکم‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود و پرجمعیت ترین شهر ایران در ساحل دریای خزر یا کاسپین است.
رشت

تاریخچه رشت


رشت به سبب آنکه از دیرباز محل عبور مقام‌های سیاسی برای سفر به اروپا از راه دریای مازندران بوده، نقش راهبردی و مهمی داشته و گاه از آن به عنوان دروازه اروپا یاد می‌شده است.
رشت از جمله شهرهای تاریخی ایران است که به واسطه صنعت نساجی، کشاورزی، باغداری و بازرگانی اهمیت فراوانی داشته است. نام رشت نخستین بار در سده هفتم میلادی در اسناد تاریخی آمده است.
رشت رویدادهای تاریخی مانند شیوع طاعون و اشغال توسط نیروهای روسیه در جنگ‌های موسوم به جنگ‌های ایران و روسیه را تجربه کرده است.

جاهای دیدنی رشت


رشت از جمله شهرهای مهم و تاریخی نیمه شمالی ایران به شمار می‌رود. به همین سبب، رویدادهای سیاسی و تاریخی مهمی مانند قیام جنگل در آن روی داده و همین موجب پدید آمدن مکان‌های تاریخی مهمی در شهر رشت شده است. علاوه بر این رشت، از شهرهای پرباران، سرسبز و زیبای ایران است که تنها قدم زدن در آن یک تفرج به شمار می‌رود.
رشت
آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی، سبزه میدان و میدان شهرداری رشت، عمارت کلاه فرنگی و بازار سنتی رشت، از جمله جاهای دیدنی این شهر زیبا هستند.

فرودگاه رشت


مهمترین فرودگاه شهر رشت و استان گیلان، فرودگاه سردار جنگل رشت نام دارد که در ۱۰ کیلومتری شمال شهر رشت قرار دارد.


دیدنی های رشت