search
menu

ییلاقات سوباتان تالش

[ پنهان کردن ]
دلایل منحصر به فرد بودن ییلاقات سوباتان تالش
ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته ییلاقات سوباتان تالش
چگونه به ییلاقات سوباتان تالش برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به ییلاقات سوباتان تالش
اقامتگاههای نزدیک به ییلاقات سوباتان تالش
اگر برای اولین بار منطقه ییلاقات سوباتان تالش را ببینید، منظره کارتون‌های زیبای دوران بچگی، مانند هایدی یا بچه‌های آلپ برایتان تداعی می‌شود، همان‌قدر بکر، رویایی و روح‌انگیز.
در سوباتان با دشتی فراخ مواجهید که چمنزارهای آن جان می‌دهد برای دویدن، آرمیدن و قدم زدن. چمن‌زارهایی یک‌دست سبز که گل‌های وحشی قرمز، زرد، سفید و صورتی برخی نقاطش را چراغانی کرده‌اند. یک‌سو تاخت گله اسب‌ها و سمت دیگر دام‌هایی که به چرا مشغولند.
باد و ابرها، تعقیب و گریز بازی می‌کنند و خانه‌های چوبی، روحی بی‌نظیر به این تصویر می‌بخشند. کوه‌ها دور تا دور دشت نگهبانی می‌دهند و خورشید سرک‌کشان به منطقه نظارت می‌کند.
وفور شقایق‌های یاقوتی، این منطقه را به دشت شقایق نیز معروف کرده است و بازی رنگ‌ها در سوباتان، دیدنی است.
این قاب رویایی را در ییلاقات سوباتان تالش می‌توانید تماشا کنید. جایی که کیلومترها با زندگی ماشینی فاصله دارد و یک محدوده دنج است برای کسانی که به یوگا و مدیتیشن علاقمند هستند.
خوب است بدانید که این دشت ۲۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است، بنابراین زمستان‌هایی بسیار سرد و کولاک دارد. بهتر است بهار و تابستان را برای بازدید از ییلاقات سوباتان تالش انتخاب کنید تا بتوانید تمامی زیبایی‌های این قاب رویایی را یکجا به نظاره بنشینید.
اینجا همه چیز بوی زندگی می‌دهد. وقتی می‌گوییم کیلومترها با زندگی ماشینی و مدرن فاصله دارد، منظور فقط بعد مسافت نیست، بلکه این منطقه از مظاهر مدرنیته هم بی‌بهره مانده است و همین واقعی بودن، حس خوب حیات را القا می‌کند.
به عنوان مثال باید برایتان بگوییم که سوباتان حتی برق و گاز هم ندارد. یعنی تمام کلبه‌های چوبی اطراف که می‌بینید متعلق به عشایر و دامدارانی است که اصیل زندگی می‌کنند.
اگر به آثار باستانی علاقمند هستید، ییلاقات سوباتان تالش یک انتخاب خوب برای گردشگری پیش روی شماست. این منطقه علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، گورستان‌های هزارساله در دل خود دارد. گورستان‌هایی که بر خلاف تصور شما نه تنها تاریک و مرموز و ترسناک نیست، بلکه بسیار هم زیبا هستند و ارزش تاریخی دارند.
ییلاقات سوباتان تالش

دلایل منحصر به فرد بودن ییلاقات سوباتان تالش


• منظره‌ای دل‌انگیز از دشتی سرسبز با خانه‌های چوبی
• تماشای دشت شقایق‌های وحشی
• ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا و آب و هوایی خنک
• تماشای قله‌هایی که حتی در تابستان پوشیده از برف هستند
• بازدید از چشمه منحصر به فردی که از دل زمین می‌جوشد و آبش مجددا به زمین فرو می‌رود

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته ییلاقات سوباتان تالش


تا حضوری از ییلاقات سوباتان تالش بازدید نکنید، اوج آرامش و زیبایی این منطقه را درک نخواهید کرد. جایی که سرسبزی دشتی فراخ، با سرخی شقایق‌های وحشی، کرشمه‌های اسب‌ها، بوی نم و چوب کلبه‌ها و بازی ابرها درهم آمیخته است.
راستی! اگر عطر گلپر دوست دارید، خوب است بدانید که در این منطقه گیاه گلپر می‌روید. اصلا وجه تسمیه سوباتان همین است. تالشی‌ها به این منطقه، سووتون می‌گویند، به معنای محل روییدن گلپر.
البته روایت دیگری هم هست که معتقدند، این منطقه به علت داشتن چشمه‌ای که آبش داخل زمین فرو می‌رود، از کلمات سو به معنی آب و باتان به معنی فرو رفتن تشکیل شده است.
به هر حال، این حجم از اصالت، زیبایی و بکر بودن، بهترین فضا برای تفکر، استراحت، مدیتیشن، آرامش و غلبه بر ترس‌ها و اضطراب‌هایی است که زندگی مدرن برای انسان‌ها ساخته و پرداخته است.

چگونه به ییلاقات سوباتان تالش برویم؟


قطعا بهترین نوع سفر به یبلاقات سوباتان تالش، سریع‌ترین و راحت‌ترین آن است. برای رسیدن به ییلافات سوباتان تالش، بهترین شیوه خرید بلیط هواپیما و عزیمت به شمال کشور است.
سفر هوایی شما را کمتر خسته می‌کند و در وقتتان هم صرفه‌جویی می‌کند. برای خرید بلیط هواپیما از منزل و در سریع‌ترین زمان می‌توانید از سفرمارکت کمک بگیرید.
اپلیکیشن سفرمارکت ضمن اینکه خرید بلیط هواپیما را برای شما بسیار آسان می‌کند، امکان دسترسی به بلیط لحظه آخری و چارتر را نیز فراهم کرده است. پس اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت هم هستید، سفرمارکت، انتخاب خوبی است.
شما می‌توانید هم بلیط رشت و هم بلبط اردبیل را تهیه کنید. اگر در گیلان فرود آمدید باید به جاده تالش بروید و از آنجا به سمت سوباتان زیبا حرکت کنید.
اگر از اردبیل قصد رسیدن به ییلاقات سوباتان تالش را داشتید، ابتدا باید به سمت روستای بودالالو بروید و سپس مسیر دریاچه نئور را پیش بگیرید.

جاهای دیدنی نزدیک به ییلاقات سوباتان تالش


دریاچه نئور یکی ازجاذبه‌های طبیعی زیباست که در نزدیکی سوباتان واقع شده است. علاوه بر آن جنگل‌های تالش هم گزینه‌ای بسیار مناسب برای طبیعت گردان است.
ییلاقات سوباتان تالش با لیسار نیز فاصله کمی دارد، پیشنهاد می‌کنیم از جاذبه‌های طبیعی لیسار مانند قلعه تاريخی سلسال، شاليزارهای برنج، درخت‌های متعدد نارون و باغ‌های زیبای گيلاس دیدن کنید. ناگفته نماند که در نزدیکی سوباتان، ییلاق‌های اسبومار جوکندان نیز واقع شده است.
آبشار ورزان با ارتفاع ۳۰ متر می‌تواند هم برای شما و هم کودکانتان جذاب باشد، پس تماشای ان را از دست ندهید. یک غار افسانه‌ای هم در این منطقه وجود دارد که به آن غار گنج خانه می‌گویند.
اطلاعاتی درباره طول غار در دست نیست، چون محلی، ها معتقدند این غار طلسم شده است و کسی نباید وارد آن شود. تماشای پارک جنگلی الچالق را از دست ندهید. این پارک دارای زیبایی‌های زیادی است که قطعا برایتان جالب بخواهد بود.
هفت کیلومتر آن طرف‌تر، ییلاق شکردشت قرار دارد. جایی که به خاطر داشتن پوشش گیاهی خاصش، بسیار شناخته شده است و کوه‌نوردان معمولا پس از فتح کوه‌های اطراف، در این دشت خستگی در می‌کنند.
اگر به ییلاقات سوباتان تالش آمدید، پر کردن بطری‌هایتان از چشمه‌های آب معدنی را فراموش نکنید. نومندان بلاغی، سید بلاغی، نظیری باغی، ورزان بلاغی و.. از معروف‌ترین چشمه‌های سوباتان هستند که خواص درمانی نیز دارند.
ییلاقات سوباتان تالش

اقامتگاههای نزدیک به ییلاقات سوباتان تالش


امکان اجاره خانه‌های روستایی در سوباتان وجود دارد، اما بسیاری از افرادی که به این منطقه صعود می‌کنند، اقدام به برپایی کمپ یا چادر می‌کنند.
انصافا هم تماشای شب‌های پرستاره ییلاقات سوباتان تالش صحنه‌ای کم‌نظیر خلق می‌کند که اگر با تجهیزات کامل به این منطقه سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با برپایی کمپ، لذت خوابیدن در طبیعت را به خودتان هدیه کنید.
چنانچه قصد اجاره داشتید، موارد زیر می‌تواند برایتان کارگشا باشد:
• اقامتگاه بوم‌گردی تختعلی لیسار
• اقامتگاه خوش قدم
• هتل آپارتمان راستین تالش
هتل لیوادر تالش

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است