search
menu

ییلاقات قله درفک توتکابن

[ پنهان کردن ]
ییلاقات قله درفک توتکابن
دلایل منحصر به فرد بودن ییلاقات قله درفک توتکابن
ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته ییلاقات قله درفک توتکابن
چگونه به ییلاقات قله درفک توتکابن برویم
جاهای دیدنی نزدیک به ییلاقات قله درفک توتکابن
هتل ها و اقامتگاههای نزدیک به ییلاقات قله درفک توتکابن

ییلاقات قله درفک توتکابن


ییلاق در فصل تابستان حکم همان قطب جنوبی را دارد که هرگاه از شلاق بی‌رحمانه خورشید تابستان عاصی می‌شویم، آرزویش را داریم. ییلاقات قله درفک توتکابن علاوه بر خنکی و نسیم روح‌نوازش، از زیبایی خیره‌کننده‌ای نیز برخوردار است.
درفک از قله‌های معروف استان گیلان به شمار می‌رود که به سبب اینکه زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانوری خاصی است، مورد بررسی بسیاری از محققان قرار گرفته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این قله، یک آتشفشان خاموش است که سال‌هاست فعال نشده است و در اثر زلزله شدید سال ۱۳۶۹ با تخریب زیادی مواجه شده است.
ییلاقات قله درفک توتکابن
ییلاقات قله درفک توتکابن از جاذبه‌های شناخته شده رودبار محسوب می‌شود و برای کوهنوردان، مقصدی آشناست. تورهای بسیاری فتح این قله را در آخر هفته‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند و با یک تیر چند نشان می‌زنند، هم از آب و هوای مناسب منطقه بهره ‌می‌برند، هم از طبیعت مسیر لذت می‌برند و هم یک کمپ دلپذیر را تجربه می‌کنند.
از آنجا که هر اثر طبیعی قدیمی با افسانه و اساطیر گره خورده است، قله درفک نیز از این قافله عقب نمانده و قدیمی‌ترها معتقدند این قله محرم اسرار است و رازهای بسیاری را که قدما با آن مطرح کرده‌اند در سینه دارد.
با حضور در ییلاقات قله درفک توتکابن، بر بام گیلان می‌ایستید. این قله ۲۷۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و یادتان باشد در هر فصلی حتی در چله تابستان هم اگر به آن سفر کردید، لباس گرم و پتو همراه داشته باشید.
یک غار یخی در این منطقه وجود دارد که بازدید از آن می‌تواند برایتان جالب باشد، اما یادتان باشد هوای بیرون هر چقدر خنک است، فضای غار سردتر از بیرون است. طول این غار به ۱۰۰ متر می‌رسد و داخل آن طوری برف و یخ جمع می‌شود که نقش یک یخچال طبیعی را بازی می‌کند.
به ارتفاعات ییلاقات قله درفک توتکابن که برسید، ابرها احاطه‌تان خواهند کرد و منظره‌ای بی‌نظیر را شاهد خواهید بود. خودتان را لای ابرهای پنبه‌ای می‌بینید و تمام کوهستان‌ها و دشت‌های اطراف زیر پای شماست.

دلایل منحصر به فرد بودن ییلاقات قله درفک توتکابن


• قله درفک بلندترین قله استان گیلان در رودبار واقع شده است و ۲۷۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد
• داشتن یک یخچال طبیعی به طول ۱۰۰ متر
• داشتن آب و هوای خنک حتی در طول تابستان
• پوشش گیاهی زیبا
• زیستگاه جانوران بومی
• چشم‌انداز دیدنی ییلاق

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته ییلاقات قله درفک توتکابن


ییلاقات قله درفک توتکابن در بهار و تابستان یک مامن آرامش‌بخش برای استراحت و تفریح است. اگر در فصل گرم سال هم کوه‌های اطراف را برفی دیدید اصلا تعجب نکنید. در مسیر می‌توانید از درختانی که میوه‌های آلوچه، گردو، ازگیل یا گلابی وحشی دارند بچینید. بسیاری از گیاهان دارویی را نیز می‌توانید در دامنه کوه پیدا کنید.
اگر در روزهای برفی بتوانید راهی به فتح قله پیدا کنید در اطراف، کبک، روباه، سمور، راسو و گراز را خواهید دید. اگر به دنبال استراحت در محیطی آرام هستید کافی است روی سبزه‌های کوتاه قامت دشت ییلاقات قله درفک توتکابن دراز بکشید و آسمان آبی را تماشا کنید و به موسیقی باد لابلای شاخ و برگ درختان یا زنگوله گله‌های گوسفندان و صدای بره‌ها گوش دهید.
اگر پای پیاده عزم رفتن به قله درفک را دارید، حتما با یک راهنما عازم شوید، بخشی از این مسیر نیازمند بلد راه است.
اگرچه از خنکای ییلاق در فصل گرما مطالب بسیاری گفتیم اما پاییز هزار رنگ در دل جنگل‌های درفک حس و حال بی‌نظیری دارد. حتما دوربین عکاسی به همراه داشته باشید و لوکیشن‌های جذاب اطراف قله را ثبت کنید.
خودتان را از لذت روشن کردن آتش با هیزم و خوردن یک چای یا سیب زمینی ذغالی محروم نکنید. قول می‌دهیم که طعم آن تا همیشه زیر زبانتان بماند، اما حتما آتش را خاموش کنید و از سرد شدن ذغال اطمینان حاصل کنید تا خطری مراتع اطراف را تهدید نکند.
در ییلاقات قله درفک توتکابن بازدید از غار را از دست ندهید. این غار در قدیم یخچال اهالی بوده است و از برف‌های ذخیره شده در آن برای آشامیدن و آب دادن به دام‌هایشان استفاده می‌کردند، البته هم اکنون نیز این غار پر از برف و یخ است. بازدید از این غار سرد هم تجربه جالبی برایتان خواهد بود.
ییلاقات قله درفک توتکابن

چگونه به ییلاقات قله درفک توتکابن برویم


برای رفتن به ییلاقات قله درفک توتکابن باید به سیاهکل بروید و از آنجا راهی شوید. پیشنهاد ما این است که رنج سفر به خود ندهید و با خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت خودتان را به رشت یا رامسر برسانید. با خرید بلیط هواپیما ارزان از خستگی محل سکونت تا رسیدن به گیلان کاسته اید و انرژی لازم برای کوهنوردی و گردش را دارید.
به هرحال برای رسیدن به ییلاقات قله درفک توتکابن باید به دیلمان بروید و از آنجا عازم شاه شهیدان شوید. از شاه شهیدان تا رسیدن به جنگل یک ساعت پیاده روی دارید، از جنگل تا رسیدن به ییلاق وزنه بن نیز ۶۰ دقیقه در راه خواهید بود تا به چشمه‌ای گوارا می‌رسید که دلی تازه کنید.
در اینجا قدری استراحت کنید و با تجدید قوا راهی درفک شوید، شما یک ساعت راه در پیش خواهید داشت. وقتی به ییلاقات قله درفک توتکابن می‌رسید، با تابلویی روبرو می‌شوید که رویش نوشته شده است: «اینجا محل عبور فرشتگان است، زمین را آلوده نکنید» با دیدن این تابلو فلش صعود به قله برایتان کشیده شده است.

جاهای دیدنی نزدیک به ییلاقات قله درفک توتکابن


شما در بازدید از ییلاقات قله درفک توتکابن میتوانید از ییلاقات دیلمان، بقعه شاه شهیدان، آبشار لونک دیلمان هم بازدید کنید. هم چنین این امکان برای شما مهیاست که از غار مرموز و زیبای دربند رشی، روستای دیورش و ییلاق لارنه نیز بازدیدی داشته باشید.

هتل ها و اقامتگاههای نزدیک به ییلاقات قله درفک توتکابن


هیچ چیز به اندازه برپایی کمپ و خواب در جاده در طبیعت بی‌نظیر ییلاقات قله درفک توتکابن دلپذیر نخواهد بود. شب‌های این ییلاق سرشار از آرامش و آسمانش پر از ستاره است. اما اگر به هر دلیلی دلتان خواست تا در یک اتاق گرم و نرم شب را به صبح برسانید می‌توانید روی اقامت‌گاه‌های زیر حساب کنید:
اقامت‌گاه درفک روستای استخرگاه
اقامت‌گاه گردشگری درفک در توتکابن
هتل تالار افرند
هتل بوم‌گردی گیلگمش رودبار
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است