search
menu

آبشار دریابن اسالم

[ پنهان کردن ]
آبشار دریابن اسالم
دلایل منحصر به فرد بودن آبشار دریابن اسالم
ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته آبشار دریابن اسالم
چگونه به آبشار دریابن اسالم برویم
جاهای دیدنی نزدیک به آبشار دریابن اسالم
هتل ها و اقامتگاههای نزدیک به آبشار دریابن اسالم

آبشار دریابن اسالم


آبشارهای گیلان از پررونق‌ترین اماکن گردشگری این خطه هستند که مخصوصا در فصول گرم سال، گردشگران زیادی را برای بهره‌گیری از خنکای آب و هوای مرطوب به خود جلب می‌کنند. آبشار دریابن اسالم نیز یکی از همین آبشارهای دیدنی و جذاب است که در میان جنگل‌های انبوه تالش جا خوش کرده است. اگر از کسانی باشید که دلباخته طبیعت بکر و دست نخورده خلخال هستند، قطعا با برنامه سفر اسالم به خلخال، این مسیر رویایی را پیموده‌اید.
همان جاده‌ای که معمولا از اواسط تابستان تا اواسط بهار سال بعد به علت برف و کولاک مسدود می‌شود، اما در فصل گرم سال، بسیار دیدنی است. آبشار دریابن اسالم، ۳۰ متر ارتفاع دارد و در روستای دریابن واقع شده است. برای دسترسی به این آبشار باید حدود نیم ساعت پیاده روی کنید و به سمت حوضچه پرورش ماهی حرکت کنید.
آبشار دریابن اسالم
طبیعت‌گردی در دل جنگل‌های خنک تالش نیازمند کفش مناسب و تجهیزات لازم است، بنابراین بی‌گدار به آب نزنید و لوازم مورد نیاز را به همراه داشته باشید. اگرچه نمای پاییزی این جنگل فوق‌العاده رنگارنگ و زیباست، اما اکثرا در فصل پاییز جاده رسیدن به این جنگل و آبشار، لغزنده و پوشیده از برف است.
شما در مسیر پیاده روی خود بعد از عبور از یک تنگه بسیار زیبای کوهستانی، آبشار دریابن اسالم را خواهید دید. این منطقه به سبب جنگلی بودن و فاصله تا روستا، فاقد امکانات رفاهی است. بنابراین پیش از عزیمت فکر توشه راه را بکنید.
جنگل‌های اطراف آبشار به قدری زیباست که حتما محو تماشای آن‌ها خواهید شد. شما در مسیر رسیدن به آبشار درختان انجیر، سیب، ازگیل، گلابی و فندق بسیاری را خواهید دید که جذابیت مسیر را دو چندان کرده‌اند.
هم‌چنین اگر علاقمند به حیات وحش باشید، خوب است بدانید که در این منطقه خرس قهوه‌ای، بز کوهی، پلنگ، راسو، سمور، سنجاب، روباه، گرگ و آهو هم زندگی می‌کنند. بنابراین لطفا هیچ نشانه‌ای از خود در محیط برجای نگذارید و زباله‌هایتان را با خود ببرید تا خدشه‌ای به حیات گونه‌های گیاهی و جانوری این منطقه وارد نکنید.

دلایل منحصر به فرد بودن آبشار دریابن اسالم


• آبشار دریابن اسالم ۳۰ متر ارتفاع دارد
• قرار گرفتن در دل جنگلی انبوه که درختان میوه را در خود جای داده است
• در مسیر رسیدن به آبشار یک تنگه کوهستانی بسیار زیبا قرار گرفته است

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته آبشار دریابن اسالم


شاید شما تا به حال پایتان را هم به جاده اسالم به خلخال نگذاشته باشید، اما اهل هر کجای ایران که باشید قطعا نام این جاده را شنیده‌اید. معمولا در اخبار هواشناسی صدا و سیما، خبر مسدود بودن محور اسالم به خلخال به سبب برف و کولاک شنیده می‌شود. به همین علت تقریبا همه مردم کشور ما اسم آن را شنیده‌اند.
یکی از علت‌های جذابیت آبشار دریابن اسالم نیز همین سرد بودن آن است که گردشگران را در گرمای طاقت‌فرسای تابستان به سمت آن می‌کشاند و فرصتی به آن‌ها می‌دهد که در خنکای طبیعت زیبای تالش، دلی تازه کنند.
اگر اسالم را برای سفر انتخاب کنید، یک بسته تفریحی تمام عیار را در مقابلتان خواهید داشت. می‌توانید از جنگل، دشت، دریاچه و آبشار بازدید کنید و در این طبیعت آرام و دست نخورده، استراحت کنید.
فرو ریختن آب از ارتفاع ۳۰ متری حوضچه‌ای را در پایین پای آبشار دریابن اسالم به وجود آورده است که گوش دادن به موسیقی آب برای بازدیدکنندگان بسیار مفرح خواهد بود. اگر اولین بار به آن سر بزنید، از زیباییش حیرت زده خواهید شد.
تلفیق آبشار با صخره‌های سخت و درختان تنومند و بلند، منظره‌ای دیدنی را ایجاد کرده است. به طوری که بی‌شباهت به یک نقاشی تخیلی نیست. به همین دلیل بسیاری از بازدیدکنندگان این بخش را قطعه‌ای از بهشت می‌دانند به سبب زیبایی و حیرت انگیز بودن آن.

چگونه به آبشار دریابن اسالم برویم


اگر قصد بازدید از آبشار دریابن اسالم را دارید، وقت را تلف نکنید. همین الان از طریق اپلیکیشن سفر مارکت اقدام به خرید بلیط هواپیما با بهتربن قیمت کنید. شما می‌توانید بلیط خود را به مقصد اردبیل یا رشت تهیه کنید و سپس راهی جاده اسالم خلخال شوید.
البته یادتان باشد که پیش از عزیمت حتما از منابع معتبر، وضعیت آب و هوای تالش به ویژه اسالم را جویا شوید.
وقتی به تالش رسیدید، باید وارد جاده قدیم اسالم به خلخال شوید و مسیر روستای لاکه تاشون را در پیش بگیرید. در جاده قدیم پس از طی کردن ۱۲ کیلومتر به یک فرعی خواهد رسید، وارد فرعی شوید و حدود ۱۵ کیلومتر پیش بروید. این مسیر جنگلی و بسیار زیباست.
سپس تابلوی روستای دریابن را خواهید دید. اگر خودروی شخصی دارید، جایی آن را پارک کنید و تجهیزات طبیعت‌گردی خود را بردارید. شما باید حدود۳۰ دقیقه در دل جنگل پیاده‌روی کنید تا به آبشار دریابن اسالم برسید.
آبشار دریابن اسالم

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار دریابن اسالم


اینکه گفته شود یک جاده خودش جز جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود، برای ما ایرانی‌ها عجیب نیست. چراکه ما از این جاده‌های جذاب در کشورمان کم نداریم، جاده چالوس، جاده ماسوله و جاده اسالم به خلخال نمونه‌هایی از آن است.
شما به غیر از تماشای آبشار دریابن اسالم می‌توانید ساعات مفرحی را در جنگل‌های تالش بگذرانید، به جاده و ساحل گیسوم بروید، در بندر مرزی آستارا خرید کنید و از گشت و گذار در بازارهای پر تعداد آن لذت ببرید.
هم‌چنین می‌توانید از ییلاق لرزره، روستای ورگه دره، گردنه الماس، ییلاق متش، روستای اندبیل و خوجین نیز دیدن کنید.
اگر تصمیم بگیرید یک آخر هفته سرد و خنک را در تالش بگذرانید، با خرید بلیط هواپیما ارزان می‌توانید به سرعت به مقصد برسید و به جز آبشار دریابن اسالم از سایر جاذبه‌های گردشگری منطقه نیز دیدن کنید. اما اگر وقتتان تنگ باشد، می‌توانید دو یا سه جاذبه که در کنار یکدیگر قرار دارند را برای بازدید انتخاب کنید.

هتل ها و اقامتگاههای نزدیک به آبشار دریابن اسالم


امکان برپایی کمپ در نزدیکی آبشار دریابن اسالم وجود دارد اما باید حواستان به حیوانات وحشی منطقه هم باشد. ضمن اینکه همانطور که گفته شد محدوده آبشار فاقد امکانات رفاهی است، اگر مشکلی با این قضایا ندارید می‌توانید یک کمپ دلچسب را تجربه کنید. چه چیز بهتر از اینکه شب را با لالایی آبشار به صبح برسانید.
اما اگر سکونت در چادر برایتان سخت است یا فرزند کوچکی دارید که ترجیح می‌دهید شب را در یک سکونت‌گاه امن بگذرانید می‌توانید اقامتگاه‌های زیر را انتخاب کنید:
مجتمع اقامتی و گردشگری پادینگ اسالم
اقامتگاه بوم‌گردی اسالم لند
هتل هدهد اسالم
هتل آپارتمان راستین تالش
هتل لیوادر تالش
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است