search
menu

دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد

[ پنهان کردن ]
دلایل منحصر به فرد بودن دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد
ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد
چگونه به دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد
هتل ها و اقامتگاههای نزدیک به دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد
فقط یک تفریح دلچسب است که می‌تواند خستگی یک هفته کاری سخت را از روح و تن انسان پاک کند. ممکن است که بارها با اتومبیل شخصی‌تان مسیر تهران تا رشت را پیموده باشید، اما تصورش را هم نکرده باشید که پشت کوه‌های به ظاهر خشک رودبار، چه منظره دیدنی نهفته است.
فکرش را بکنید از میان کوه‌های سنگی و خشک رودبار، ناگهان به دشتی سرسبز برسید که دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد را در خود جای داده است. دریاچه‌ای رویایی با دو رنگ آبی و سبز که همین رنگی بودنش آن را نه فقط در ایران بلکه در دنیا معروف ساخته است. رنگ آبی این دریاچه، انعکاس رنگ آسمان است. در روزهای ابری و سرد، دریاچه رنگ طوسی و خاکستری به خود می‌گیرد، اما رنگ سبز آن را جلبک‌ها می‌سازند.
بازیگوشی باد روی سطح دریاچه، جلبک‌ها را تکان می‌دهد و آب مانند دامن عروس به موج و طرب می‌افتد. بسیاری از زوج‌های رستم آباد و رودبار در کنار دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد، خاطرات شیرینی دارند. زیرا لوکیشن عکاسی آن‌ها برای مراسم نامزدی یا عروسی در کنار همین دریاچه بوده است.
بنابراین اگر قصد سفر به رودبار و حلیمه‌جان را داشتید، تجهیزات عکاسی با خود بردارید. شما در هر فصلی از سال که برای بازدید از این دریاچه عازم شوید، یک نقاشی مجزا و خاطره‌انگیز را خواهید داد.
در بهار و تابستان، دریاچه‌ای آبی و سبز با تلالوهای طلایی نور خورشید بر فراز آب، در پاییز انعکاس رنگارنگی برگ درختان همراه با رنگ سبز و طوسی دریاچه و در زمستان، دریاچه‌ای نقره‌ای سبز.
دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد در تمامی فصول سال پر آب است و تماشای آن در هر فصل، زیبایی خاص خود را دارد. برای ورود به این جاذبه طبیعی بکر و دیدنی نیاز به پرداخت ورودی یا خرید بلیط ندارید و اگر به مسیر آگاه باشید می‌توانید با ماشین شخصی‌تان تا کنار دریاچه بیایید.
دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد

دلایل منحصر به فرد بودن دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد


• دو رنگ بودن دریاچه به رنگ‌های آبی و سبز که رنگ آبی آن انعکاس آسمان است و رنگ سبز را جلبک‌های دریاچه به وجود می‌آورند
• مسیری پر پیچ و خم از میان کوه‌هایی سنگی که دریاچه‌ای بکر و جنگلی زیبا را در خود جای داده است
• فضای جنگلی اطراف دریاچه که در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد
• دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد در فصل زمستان میزبان لک‌لک‌های مهاجر است

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد


دریاچه حلیمه جان در روستایی به همین نام قرار دارد. روستایی زیبا و سرسبز که شالیزارهای زیادی را در دل خود جای داده است. اگر در فصل بهار به تماشای این دریاچه بروید، قطعا گیله‌مردان و گیله‌زنان بسیاری را خواهید دید که در حال نشای شالی هستند. اگر هم در فصل تابستان از دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد دیدن کنید، بوی برنج شمالی و مناظر دروی خوشه‌های برنج، هوش از سرتان خواهد برد.
همان‌طور که پیشتر نیز گفتیم، بازی باد با جلبک‌های سطح دریاچه به قدری زیباست، که اگر به تماشای آن بنشینید، گویی عروس دامن خود را جمع می‌کند و تورهای لباسش یکی پس از دیگری روی زمین کشیده می‌شوند. احتمالا علت نام‌گذاری این دریاچه، همین باشد.
دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد محل زندگی آبزیان و جانوران دو زیست فراوانی است. به محض رسیدن کنار دریاچه، صدای قورباغه‌ها را که سمفونی گروهی اجرا می‌کنند، خواهید شنید. اگر قدری تحمل کنید و اطراف دریاچه بی سر و صدا بنشینید، لاک‌پشت‌های زیادی را خواهید دید که سر از آب در می‌آورند.
اگرچه مسیر رسیدن به حلیمه جان در روزهای زمستانی و برفی قدری دشوار است، اما اگر بتوانید خودتان را به کنار دریاچه برسانید، صحنه‌های خارق‌العاده‌ای از انعکاس تصویر برف روی آب و نیز حضور حیواناتی مانند سمور، راسو، سنجاب و برخی پرندگان در اطراف را شاهد خواهید بوذ.
حضور لک‌لک‌های مهاجر با آن منقارهای خوشرنگ قرمز و بال‌های سیاه و سفید هم در اطراف دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد، بسیار دیدنی است. اواخر بهار، می‌توانید تمشک وحشی را در اطراف دریاچه ببینید و بچینید و لذت ببرید.
نگران امکانات رفاهی هم نباشید. پارکینگ، فروشگاه، اتاق برای اجاره، سرویس بهداشتی و رستوران‌های محلی هم در اطراف دریاچه وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم لذت خوردن کباب بره، ترش کباب با مرغ محلی و شامی رودباری را از دست ندهید!
راستی، تا یادمان نرفته این را هم بگوییم که امکان ماهیگیری در دریاچه عروس وجود ندارد، پس لطفا به اکوسیستم آن آسیب نزنید. اگر هوس ماهیگیری کرده‌اید، سفیدرود گزینه مناسبی است. فاصله آن تا دریاچه عروس هم زیاد نیست.

چگونه به دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد برویم؟


دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد، در روستای حلیمه جان از توابع بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار قرار دارد. فاصله حلیمه جان تا رودبار ۳۰ کیلومتر و تا توتکابن ۱۲ کیلومتر است.
اگر فاصله محل سکونت شما تا قزوین اندک است، آزادراه قزوین_رشت بهترین مسیر برای رسیدن به حلیمه جان است. بعد از امامزاده هاشم، یک جاده فرعی وجود دارد که با پیچیدن در آن تابلوی حلیمه جان را خواهید دید.
اگر در سایر نقاط کشورمان ساکن هستید، می‌توانید با خرید بلیط هواپیما ارزان خودتان را به رشت برسانید و سپس عازم دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد، شوید.
برای خرید بلیط هواپیما با مناسب‌ترین قیمت و سریع‌ترین زمان ممکن، استفاده از اپلیکیشن سفر مارکت بهترین گزینه است.
دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد

جاهای دیدنی نزدیک به دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد


روستایی که دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد، در آن قرار گرفته است، یک روستای تاریخی با قدمت چندین هزار ساله است. هم‌چنین شما می‌توانید از جنگل‌ و تالاب حلیمه‌جان نیز دیدن کنید و سری هم به سفید رود بزنید.
اگر قصد دارید از دیگر نقاط رودبار هم دیدن کنید، تماشای سد منجیل و توربین‌های بادی، ییلاق داماش و درفک و بقعه شاه شهیدان را نیز فراموش نکنید.

هتل ها و اقامتگاههای نزدیک به دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد


امکان برپایی کمپ در اطراف دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد، وجود دارد. همچنین می‌توانید از محلی‌ها اتاق اجاره کنید، اما اگر به دنبال سکونت‌گاه‌های رسمی هستید، گزینه‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم:
• اقامتگاه بوم‌گردی نگین رودبار
• اقامتگاه بوم‌گردی شمشاد در بلوکات
• هتل زیتون رودبار
• مجتمع اقامتی گردشگری آسمانسرا رودبار
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است