search
menu

آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته
چگونه به آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا
آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا یکی از زیباترین مناطق گردشگری تالش است. دلیل نام‌گذاری این آبشار، دو آبشار زیباست که در کنار هم واقع شده‌اند. این جا دیگر خداوند حسابی دست و دلبازی کرده است و یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت را به عرصه نمایش گذاشته است. اگر عاشق گردش در طبیعت و دیدن مناظر طبیعی هستید، نباید دیدن آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا را از دست دهید. حویق یک شهر جدید از توابع تالش است که جنگل‌های اطراف آن به زیبایی توانسته است گردشگران زیادی را به سمت خود بکشاند. در دل این جنگل‌ها آبشار دوقلو واقع شده است که حجت را بر گردشگران این خطه تمام کرده است. البته برای رسیدن به این آبشار باید کمی هم پیاده‌روی کنید؛ پیاده‌روی در دل طبیعت بکر و زیبای منطقه! حتی می‌توانید در رودخانه به صید ماهی بپردازید و ناهار خود را هم با کمپ زدن کنار این رودخانه از دل این آب بیرون بکشید.
آبشار بزرگ حدود ۱۵ متر و آبشار کوچک به صورت پلکانی از دو ارتفاع ۸ و ۴ متری برخوردار است. در هر فصلی از سال می‌توانید از این آبشار زیبا دیدن کنید؛ اما بهترین فصل برای بازدید از آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا بهار و تابستان است. هوای مطبوع و پر از اکسیژن این منطقه حسابی حالتان را جا می‌آورد. می‌توانید علاوه بر دیدن آبشار، در کنار رودخانه قدم بزنید، پیاده‌روی در دل جنگل‌های انبوه را تجربه کنید. صخره‌ها اکثراً پوشیده از جلبک‌های لیزی هستند که هنگام راه رفتن بر روی آن‌ها باید احتیاط کنید. پس از دیدن این طبیعت زیبا، می‌توانید از جاهای دیگری هم دیدن کنید که شامل قلعه صلصال لیسار، روستای کوته کومه، دره ساری داش و ... هم دیدن کنید. همچنین این امکان هم برای شما فراهم شده است تا در نزدیکی روستا کمپ بزنید و شب را در این طبیعت زیبا و بی نظیر به صبح برسانید.
آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا

چرا بازدید از آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا را پیشنهاد می‌کنیم؟


دیدن آبشار حال و هوای دلپذیری به انسان می‌دهد. به خصوص حالا که با یک آبشار دوقلو طرف هستید! آبشار این زیبایی طبیعت همیشه برای انسان ماوایی برای گذران اوقات خوش بوده است. در شهرهای مختلف به خصوص شهرهای شمال کشور آبشارهای زیادی وجود دارند؛ اما این آبشار طرفداران خاص خود را دارند. به همین علت ما هم توصیه می‌کنیم حداقل یک بار دیدن آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا را امتحان کنید. دلایلی که دیدن این آبشار برایتان جذاب است موارد زیرا هستند:
• موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی منطقه
• آب و هوای دلپذیر به خصوص در فصول گرم
• دو آبشار در یک مکان
• قرار گرفتن آبشار در دل جنگل‌های سر به فلک کشیده و زیبا
• امکان ماهیگیری در رودخانه

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته


برای دیدن آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا باید یک روز کامل را وقت بگذارید تا از دیدن مناظر اطراف آن هم حسابی بهره ببرید. در هر موقعی از سال به خصوص فصول گرم، می‌توانید به راحتی ارزان‌ترین بلیط هواپیما را بگیرید و عازم شهرهای شمالی شوید. واقعاً به حضور در این محیط می‌ارزد! دیدن زیبایی‌های طبیعت قطعاً شما را شگفت‌زده می‌کند. آبشار دوقلو زمرد همانند نگینی در دل جنگل‌های حویق واقع شده‌اند. دو آبشار در کنار هم؛ زیباست نه! ولی باید حتماً آن را ببینید تا از ته دلتان آرزو کنید که بارها بتوانید به گردشگری در این منطقه بپردازید.
هنگامی که به سمت این روستا می‌روید، زیبایی‌های مسیر هم شما را به خود مشغول می‌کند. البته نباید خودتان را خیلی سرگرم دیدن مسیر کنید و از مقصد بازبمانید. از مسیر لذت ببرید و به سمت این زمرد زیبا قدم بردارید. یک روز صبح برنامه بریزید و از تالش به سمت شهر حویق بروید. در کنار روستای زمرد، از ماشین پیاده شده و راهی این آبشار زیبا شوید. پس از رسیدن به آبشار، می‌توانید خستگی درکنید و از صدای پرندگان، صدای آبشار و آرامش جنگل حسابی انرژی بگیرید. نگران ناهارتان هم نباشید، اگر کمی هم ماهیگیری بدانید، به راحتی می‌توانید در آب زلال و خنک این رودخانه ماهی قزل‌آلای طبیعی بگیرید و یک کباب ماهی عالی را در کنار آبشار سرو کنید. می‌بینید که طبیعت همه چیز را برایتان مهیا کرده است. فقط کافی است بلیط هواپیما چارتر بگیرید و خودتان را به آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا برسانید!
در مسیر بازگشت از آبشار هم می‌توانید از انواع محصولات محلی مردم این منطقه مانند برنج، لبنیات، عسل، گیلاس و سیب‌زمینی هم خرید کنید.

چگونه به آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا برویم؟


اما چگونه می‌توان خود را مهمان این زمرد بی نظیر کرد؟ این منطقه در ۴۵ کیلومتر تالش واقع شده است. برای رسیدن به آبشار باید از شهر حویق بگذرید. مسیر این شهر را به روستای زمرد در پیش بگیرید. حدود ۳۰ دقیقه هم باید پیاده‌روی کنید تا به آبشار برسید. البته در این پیاده‌روی از بین خانه‌های روستایی و چشم‌اندازهای بی نظیر عبور می‌کنید که چشمانتان را خیره می‌کند و اجازه نمی‌دهد که خسته شوید.

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا


ییلاقات دیدنی زیادی در اطراف این منطقه وجود دارند که می‌توانید با دیدن آن‌ها یک گردش کامل و پر از خاطره را برای خودتان رقم بزنید. ییلاقات زرگری، کته چول، برزوبگ و آترانماری را می‌توانید در نزدیکی این منطقه ببینید.
آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا

می‌توانید از غار گنج خانه دیدن کنید یا به منطقه دره ساری داش بروید. اگر دوست دارید از تفریحاتی متنوع‌تر هم بهره ببرید، می‌توانید تله‌کابین حیران و سورتمه ریلی تالش را هم در برنامه خود بگنجانید. همچنین با شنا در آبگرم علی داشی باز هم سفرتان را کامل‌تر کنید. همان‌طور که می‌بینید، این منطقه پر از زیبایی و جاذبه گردشگری برای شماست و در کنار آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا می‌توانید آن‌ها را هم ببینید.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا


وقتی که از آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا دیدن کردید نوبت به انتخاب یک محل اقامت برای رفع خستگی می‌رسد. در مسیر حویق و جاده اصلی، امکان اجاره سوئیت، خانه‌های محلی و آپارتمان فراهم است و می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. در روستاهای اطراف مانند هشتروچونی و زمرد نیز می‌توان از خانه‌های اجاره‌ای بهره برد. اگر هم علاقه‌مند به کمپ زدن هستید، می‌توانید در ییلاقات اطراف و همین‌طور پارک ساحلی حویق کمپ بزنید. البته برای افرادی که در هتل راحت‌تر هستید، هتل‌های تالش هم گزینه خوبی است.
• فاصله تا اقامتگاه بوم‌گردی آبشار زمرد ۵ کیلومتر
• فاصله تا مجموعه اقامتی رامین ۱۵ کیلومتر

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است