search
menu

تالاب استیل آستارا

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از تالاب استیل آستارا را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته
چگونه به تالاب استیل آستارا برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به تالاب استیل آستارا
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به تالاب استیل آستارا
اگر می‌خواهید یکی از بهترین و جذاب‌ترین مناطق گردشگری را ببینید، سراغ تالاب استیل آستارا بروید. این منطقه زیبا آن‌قدر جذاب و دوست‌داشتنی است که در سال ۱۳۸۴ به عنوان یکی از پنج مناطق گردشگری برتر در استان گیلان شناخته شده است. این تالاب با نام‌های تالاب هستیل، تالاب درختان شناور و دریاچه متحرک هم شناخته می‌شود. هنگامی که به تماشای این تالاب می‌نشینید، انگار که یک نقاشی سه‌بعدی و زیبا را از آب و درخت مشاهده می‌کنید. تصویر درختان سرسبز و پرتراکم که در آب زلال تالاب افتاده است، آن‌قدر زیباست که نمی‌توانید از آن چشم بردارید. آب این تالاب همچون آینه‌ای در دل طبیعت است که زیبایی‌های اطراف خود را در آن منعکس می‌کند.
پدیده جالبی که البته برای ساکنان این منطقه عادی شده است و دلیل آن هنوز مشخص نیست، جابه‌جایی آب تالاب است. اگر شب را کنار این تالاب اتراق کنید، صبح که از خواب برمی‌خیزید، متوجه تغییر مکان آب می‌شوید که برخی درختان زیر آب رفته‌اند و برخی از آب سر بیرون آورده‌اند!
جنگل‌های انبوه و محیط سرسبزی که در اطراف این تالاب وجود دارند از دیگر زیبایی‌های طبیعی هستند که باعث شده‌اند تا جلوه‌گری تالاب بیشتر خود را نشان دهد. البته نباید پرندگان مهاجر را هم نادیده گرفت؛ پرندگانی که از مناطق قطبی و اروپای مرکزی به این منطقه سفر می‌کنند و مهمان این تالاب می‌شوند.
البته خاص بودن این منطقه را نمی‌توان به این چند مورد محدود کرد. درختان توسکای شناور با ریشه‌های رها در تالاب، هر لحظه در حال تغییر مکان هستند و همین عامل هم سبب شده است تا به عنوان یک مورد جذاب برای گردشگران تلقی شود. پس با این همه شگفتی در تالاب استیل آستارا بهتر است که هر چه سریع‌تر بار و بندیل سفر را ببندید و خود را به دل جاده بسپارید.
تالاب استیل آستارا

چرا بازدید از تالاب استیل آستارا را پیشنهاد می‌کنیم؟


مناطق گردشگری زیادی در آستارا و استان گیلان وجود دارند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. با این وجود توصیه می‌شود که حتماً تالاب استیل آستارا را ببینید. دلایل منحصر به فرد بودن این تالاب شامل موارد زیر است:
• حالت زلال و استیل گونه تالاب
• طبیعتی بکر و زیبا در اطراف تالاب
• وجود درختان توسکای با ریشه شناور در آب
• جابه‌جایی آب تالاب به گونه‌ای عجیب و ناشناخته
• پرندگان مهاجر قطبی

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته


حال که کمی با تالاب استیل آستارا آشنا شدید، بهتر است بیشتر به زیبایی‌های آن بپردازیم. اگر در گرگان یا تهران حضور دارید، می‌توانید به‌راحتی آخر هفته خود را در کنار این تالاب بگذرانید. اگر که از شهرهای دورتر به سمت این تالاب عازم هستید، می‌توانید بلیط چارتر هواپیما بگیرید و خودتان را به گرگان یا شهرهای اطراف برسانید. بدین صورت یک تعطیلات چند روزه هم برای دیدن این مکان مناسب است.
وارد آستارا که می‌شوید، دیدنی‌ها کم نیستند؛ اما تالاب استیل آستارا چیز دیگری است. این تالاب با ۱۳۸ هکتار مساحت، ۱۳ متر پایین‌تر از سطح دریا قرار گرفته است. آب شیرین این تالاب از باران تأمین می‌شود و ممکن است چشمه‌های اطراف هم در افزایش میزان آب آن مؤثر باشند. در همین محدوده کوچک بیش از ۸۰ نوع گیاه و جانور در خطر انقراض وجود دارند که اگر دست نجنبانید و آن‌ها را نبینید، ممکن است هیچ گاه این گونه‌ها را به تماشا ننشینید.
جنگل‌های سرسبز اطراف تالاب در این محیط آینه مانند به زیبایی منعکس می‌شوند. احساس می‌کنید زمینی آینه مانند جلوی رویتان است. البته در داخل این تالاب پر از ماهیان کپور و اردک ماهی است که پرندگان مهاجری که از دیگر کشورها و مناطق قطبی به این ناحیه می‌آیند از این آبزیان تغذیه می‌کنند.
می‌توانید در تالاب قایق‌سواری کنید و از قایق‌های پدالی یا موتوری برای دیدن قسمت‌های مختلف تالاب و یک گردشگری بی‌نظیر بهره ببرید. در جوار این تالاب کمپ بزنید و زیبایی‌های آن را با آرامش نگاه کنید. صدای پرندگان و هوای مطبوع منطقه آن‌قدر شما را جذب خود می‌کند که هیچ گاه از دیدن آن سیر نمی‌شوید و می‌توانید در نهایت آرامش در کنار بنشینید. می‌توانید در عمق تخیلات خود فرو بروید و به صدای طبیعت گوش دهید.
البته سوپرمارکت، رستوران و هتل‌هایی هم در نزدیکی شما واقع شده‌اند که برای راحتی گردشگران فراهم آمده‌اند. پس می‌توانید از این امکانات هم بهره ببرید تا گردشگری راحت‌تری در تالاب استیل آستارا داشته باشید.

چگونه به تالاب استیل آستارا برویم؟


برای رسیدن به تالاب استیل آستارا می‌توانید بلیط لحظه آخری بگیرید و به تهران یا گرگان بروید. ابتدا به آستارا سفر کنید. از آستارا به سمت جنوب این شهر ادامه مسیر دهید و خودتان را به جاده آستارا به سمت رشت برسانید. این تالاب در کنار جاده اصلی تالش واقع شده است. بعد از طی حدود ۵ کیلومتر به تالاب استیل آستارا می‌رسید. یک جاده کمربندی دورتادور تالاب کشیده شده که می‌توانید در همان ابتدا این چشم‌اندازهای زیبا را با یک دید کلی ببینید.

جاهای دیدنی نزدیک به تالاب استیل آستارا


طبیعت و جنگل سر به فلک کشیده اطراف این تالاب خود منطقه‌ای بکر و زیباست که می‌توانید برای جنگل نوردی از آن بهره ببرید.
پارک تالاب استیل یا عباس‌آباد هم جای مناسبی برای کمپ زدن و استراحت است.
در نزدیکی این تالاب باغ پرندگان آستارا قرار دارد. این باغ پر از پرندگان مختلفی است که برخی از آن‌ها را هیچ گاه ندیده‌اید. محیط داخلی این باغ هم آن‌قدر زیباست که احساس می‌کنید به یک بهشت پا گذاشته‌اید. به خصوص صدای پرندگان که در این باغ قرار گرفته‌اند بر زیبایی آن افزوده است. می‌توانید از آبشار میه کومه و آبشار لاتون هم در این گردشگری خود دیدن کنید.
تالاب استیل آستارا

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به تالاب استیل آستارا


هتل‌های مختلفی در نزدیکی این تالاب زیبا واقع شده‌اند. بعد از دیدن تالاب استیل آستارا می‌توانید از هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی که در اطراف آن واقع شده‌اند بهره ببرید. با توجه به این که در کدام قسمت تالاب کمپ زده‌اید، هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی در اطرافتان قرار دارند. به عنوان مثال در ضلع شرقی این تالاب هتل اسپیناس واقع شده است و در ضلع غربی آن هتل نگین استیل آستارا است که در کنار تالاب قرار گرفته است. برخی از این اقامتگاه‌ها و هتل‌های نزدیک این تالاب به شرح زیر هستند:
• فاصله تا هتل اسپیناس ۱۰۰ متر
• فاصله تا اقامتگاه حسین دارانیا ۱ کیلومتر
• فاصله تا هتل نگین استیل آستارا ۲۰۰ متر

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است