search
menu

ییلاق سلانسر رودبار

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از ییلاق سلانسر رودبار را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته
چگونه به ییلاق سلانسر رودبار برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به ییلاق سلانسر رودبار
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به ییلاق سلانسر رودبار
ییلاق سلانسر رودبار یکی از مقاصد گردشگری بسیار زیبای استان گیلان است که در فاصله ۱۵ کیلومتری رودبار قرار گرفته است. زیبایی این منطقه و دشت‌های سرسبزی که در سلانسر قرار گرفته است، مأوای گردشگرانی است که راهی استان گیلان می‌شوند. آب و هوای دلپذیر و تمیز همگی برای ایجاد یک حال خوب مفید هستند و باعث می‌شود تا سفری بسیار رؤیایی را در مسیر این ییلاق پشت سر بگذارید. حتی در میانه مسیر از ابرها هم عبور می‌کنید. وقتی بالاتر می‌روید که همانند اقیانوسی از ابر زیر پایتان است و به شما چشمک می‌زند. این منطقه زیبایی خاصی دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.
هرچند در ییلاق سلانسر رودبار امکانات رفاهی مانند آب و برق نیست؛ اما دیدن زیبایی‌های طبیعت و اقامت در این دشت زیبا حتی برای ساعاتی می‌توانند حالتان را حسابی خوش کند. برای اینکه بیشتر از این طبیعت لذت ببرید، بهتر است از اواخر بهار تا تابستان را برای گردشگری انتخاب کنید. به خصوص در فصل بهار گل‌های بهاری و هوای دل‌انگیز آن‌قدر منطقه را زیبا می‌کند که جان می‌دهد برای عکس‌برداری و ثبت خاطرات بی نظیر!
حتی اگر شب هم بتوانید در این هوای آزاد کمپ بزنید و زیبایی‌های منطقه را در شب ببینید باز هم شگفتی‌هایی از زیبایی طبیعت را می‌بینید. آسمان پر از ستاره است. مه و ابرهایی که در قسمت پایین پای شما هستند و نور مهتاب را برگشت می‌زنند بسیار خیره‌کننده هستند. حتی هنگامی که ابرهای پایین دست کنار می‌روند مناظر و چشم اندازهای از چراغ‌های شهر و روستاهای اطراف نیز خودنمایی می‌کند. پس می‌توانید این منطقه گردشگری زیبا را چه در شب و چه در روز به عنوان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری طبیعی انتخاب کنید. اگر عاشق گردشگری هستید، حتماً این منطقه را در برنامه خود بگنجانید. با دیدن این منطقه خاطره ماندگاری برای خودتان بسازید. البته لباس گرم را فراموش نکنید، حتی در دل تابستان نیز این منطقه خنکای بی نظیری دارد که گاهی اوقات ممکن است واقعاً سردتان شود. به خصوص اگر می‌خواهید شب را در این منطقه بگذرانید.
ییلاق سلانسر رودبار

چرا بازدید از ییلاق سلانسر رودبار را پیشنهاد می‌کنیم؟


ییلاق سلانسر یکی از بهترین مناطق گردشگری است که در دل تابستان می‌توانید به آنجا سفر کنید. لحظاتی پر از هیجان را در این مکان تجربه می‌کنید. البته گردشگری در طبیعت به خصوص شهرهای شمالی همیشه حالتان را حسابی خوب می‌کند. با این حال دلایلی وجود دارند که ییلاق سلانسر رودبار را به یک منطقه گردشگری پرطرفدار تبدیل کرده است که شامل موارد زیر هستند و باعث شده‌اند تا دیدن این منطقه را به شما توصیه می‌کنیم:
• هوای مطبوع و دلپذیر منطقه
• دشت‌های سرسبز و پرگل
• درختان تنومند و بزرگ برای کمپ زدن زیر سایه آن‌ها
• امکان برداشت گونه‌های گیاهی دارویی
• جاده بسیار زیبا
• بالا رفتن از ابرها و مشاهده پدیده اقیانوس ابر در پایین دست

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته


اگر عاشق گردشگری در طبیعت هستید، ییلاق سلانسر رودبار یک مکان عالی برای گردش‌های دسته جمعی است. این منطقه در حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۵۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. نام سلانسر از آبگیر یا مرداب گرفته شده است؛ زیرا در گذشته اطراف آن پر از مرداب بوده است. این منطقه نه تنها از نظر گردشگری طبیعی بلکه از نظر تاریخی هم اهمیت ویژه‌ای دارد. بقایای قلعه لشکرگاه که به سده‌های ۵ و ۷ قمری برمی‌گردد، در ای منطقه قرار گرفته است. می‌توانید در کنار چشمه‌های منطقه اتراق کنید و در دشت‌های زیبا و مرتع‌های پر از سبزه و گل کمپ بزنید.
در بهار و تابستان برخی از افراد محلی برای ییلاق خود از ییلاق سلانسر رودبار استفاده می‌کنند. حتی می‌توانید از محصولات آن‌ها هم برای سوغاتی استفاده کنید. زندگی به بهترین نحو خود در این منطقه جریان دارد. درختان سر به فلک کشیده و بزرگی که می‌توانید در سایه آن‌ها استراحت کنید. در اطرافتان پر از گل‌ها و گیاهان دارویی است. به خصوص در اواخر فصل بهار گل گاو زبان به عنوان یکی از داروهای شناخته شده در طب سنتی به وفور در این منطقه می‌روید.
از زیبایی‌های طبیعی این منطقه که بگذرید و روز را به شب برسانید، زیبایی‌های طبیعت به گونه‌ای دیگر رخ می‌نمایند. اگر پدیده ابر اقیانوس ایجاد شده باشد و شب مهتابی باشد، یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعی را می‌بینید، نور مهتاب بر روی ابرها برگشت می‌خورد و آنقدر زیبا و جذاب است که هیچ‌گاه فکرش را هم نمی‌کنید. پس هر چه زودتر پرواز لحظه آخری بگیرید و خودتان را به طبیعت زیبای این منطقه برسانید.

چگونه به ییلاق سلانسر رودبار برویم؟


قبل از هر چیز، باید مسیر دسترسی خود را به این منطقه بدانید. اگر در شهرهای شمالی ساکن هستید، می‌توانید یک روز تعطیل به رستم آباد سفر کنید. در غیر این صورت می‌توان در یک تعطیلات چند روزه، با خرید اینترنتی بلیط هواپیما سفر مارکت خودتان را به گرگان برسانید. سپس به رستم آباد بروید. از خیابان امیرالمؤمنین به سمت این ییلاق ادامه مسیر دهید. تابلوهایی که در مسیر قرار دارند، شما را راهنمایی می‌کنند. قسمتی از جاده هم خاکی است و باید از خودرویی استفاده کنید که قدرت بالایی در بالا رفتن از این جاده‌های پرشیب و خاکی داشته باشد.

جاهای دیدنی نزدیک به ییلاق سلانسر رودبار


بعد از این که ییلاق سلانسر رودبار را حسابی گشتید، می‌توانید از جاذبه‌های اطراف آن هم لذت ببرید. آبشار وازگاه به عنوان یکی از زیباترین آبشارهای منطقه می‌تواند حسابی گردشتان را کامل کند. به علاوه اگر دوست دارید از گردشگری معنوی هم بهره ببرید، امامزاده ابراهیم هم مأوای خوبی است تا حال دلتان را حسابی خوب کنید. روستای گردشگری حلیمه جان، جنگل اسکولک و سد تاریک رستم آباد همگی در نزدیکی ییلاق سلانسر رودبار واقع شده‌اند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. در نهایت هم با یک آبتنی در آبگرم لویه حس خوبی به تن و بدنتان بدهید.
ییلاق سلانسر رودبار

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به ییلاق سلانسر رودبار


برای اقامت در این منطقه، می‌توانید چادر مسافرتی با خود ببرید یا کمپ بزنید. البته در فصولی که افراد محلی در این مکان زندگی می‌کنند، ممکن است بتوانید مکان اجاره‌ای هم از آن‌ها بگیرید. البته در این طبیعت گسترده برای یک کمپ دسته جمعی همیشه جا هست. با این وجود اگر ترجیح می‌دهید که برای اقامت هتل را انتخاب کنید، می‌توانید از هتل‌هایی که در نزدیکی ییلاق سلانسر رودبار هستند بهره ببرید.
• فاصله تا هتل چوبی مهیار ۴ کیلومتر
• فاصله تا هتل تالار اروند ۱۲ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است