search
menu

دریاچه سراگاه تالش

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از دریاچه سراگاه تالش را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته
چگونه به دریاچه سراگاه تالش برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به دریاچه سراگاه تالش
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به دریاچه سراگاه تالش
دریاچه سراگاه تالش از دیدنی‌هایی است چشمتان را حیرت‌زده می‌کند. دنیایی زیبایی و طراوت در کنار هم قرار گرفته‌اند. آنچه شما را سر وجد می‌آورد، هوای مطبوعی است که از همان ابتدا وارد ریه‌هایتان شده و احساس شادابی بی‌نظیری به شما می‌دهد. به خصوص که با بوی خوش شالیزار هم همراه است! آب زلال این دریاچه مانند آینه‌ای درختان سرسبز اطراف را در خود نمایان می‌کند.
تالش از شهرهای استان گیلان است که در مجاورت دریای خزر قرار گرفته است. این دریاچه در ۱۰ کیلومتری شمال غرب تالش واقع شده است. مردمان روستای تالش، دریاچه را به عنوان منبع درآمد خود می‌بینند و در آن به پرورش ماهی می‌پردازند. یک روز تعطیل می‌توانید در کنار دریاچه کمپ بزنید و به دیدن زیبایی‌های طبیعت بپردازید.
بهترین فصل برای دیدن این دریاچه آرامش‌بخش، اواخر بهار و تابستان است. برای افرادی که به دنبال آرامش و مکانی برای تخلیه انرژی‌های منفی خود هستند، دیدن این دریاچه یک غنیمت محسوب می‌شود. آرامش محیط به قدری است که احساس می‌کنید، کاملاً در فضایی خلأ حضور دارید. حتی می‌توانید کمپ بزنید و در کنار این دریاچه شب را به صبح برسانید. البته می‌توانید از کلبه‌های چوبی که برای اقامت از آنها استفاده می‌کنند نیز بهره ببرید. پس از یک گردش دلپذیر در کنار دریاچه سراگاه تالش، می‌توانید برنامه‌ریزی کنید و به مکان‌های دیدنی اطراف این دریاچه هم بروید. دیدن پارک جنگلی گیسوم، منطقه ییلاقی دوخاله کوه تالش، منطقه ییلاقی سوباتات و آبشار ورزان از این مناطق هستند که هر کدام خود به زیبایی شما را مشغول می‌کند تا از سفری بی‌نظیر بهره‌مند شوید. یادتان باشد برای دیدن دریاچه سراگاه تالش باید کمی هم پیاده‌روی کنید. پیاده‌روی در دل طبیعت زیبا، سپس به این دریاچه زیبا می‌رسید و در کنار آن اتراق کنید.
دریاچه سراگاه تالش

چرا بازدید از دریاچه سراگاه تالش را پیشنهاد می‌کنیم؟


در کشور ما به خصوص شهرهای شمالی، مناطق گردشگری متعددی وجود دارند. اما برخی از این جاذبه‌ها دارای خصوصیات ویژه‌ای هستند که باعث می‌شود تا خاطرات آن در ذهنتان همیشه ماندگار باشد. یکی از این جاذبه‌ها، دریاچه سراگاه تالش است که به دلایل متعددی پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده است از دیدن آن لذت ببرید:
• طبیعت بکر و بی نظیر اطراف دریاچه
• هوای دلپذیر و پر از طراوت منطقه
• دیدن شالیزارها و بوی خوش آن‌ها در محیط
• مناطق گردشگری متعدد در اطراف دریاچه برای یک گردشگری کامل
• امکان اقامت در کلبه‌های چوبی منطقه و کمپ زدن کنار دریاچه
• آرامش خاص و بی نظیر دریاچه

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته


اگر عاشق گردشگری هستید، قطعاً تجربه حس خوب در طبیعت را بارها چشیده‌اید. این روزها که زندگی پر از دغدغه‌های متعددی است، برای سلامت روح و جسم، نیاز است تا گاهی به دل طبیعت بزنید. طبیعت تالش با زیبایی و آرامشی که دارد شما را به سمت می‌کشاند. می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما سفر خود را به شهرهای شمالی آغاز کنید و یک روز تعطیل عازم تالش شوید. در میان کوه‌های بخش مرکزی تالش، دریاچه سراگاه تالش مانند نگینی قرار گرفته است. در فصل تابستان و بهار که درختان سرسبز است، مانند آینه‌ای به هر سو که می‌نگرید، زیبایی درختان و سرسبزی را می‌بینید. در این دریاچه همانند آینه‌ای تپه‌های سرسبز و درختان انبوه نمایش داده می‌شود. از مسیر که عبور می‌کنید، شالیزارهای مختلفی سر راهتان است. بوی عطر شالیزار و صدای وزغ‌ها آن‌قدر گوش‌نواز است که هیجان‌زده می‌شوید. برای دیدن این بهشت باید کمی پیاده‌روی کنید. اما زیبایی طبیعت و مسیر آن‌قدر زیاد است که فراموش می‌کنید مقصد کجاست و کی به مقصد می‌رسید. هنگامی که دریاچه را پیش روی خود می‌بینید، بیشتر هیجان‌زده می‌شوید.
البته فراموش نکنید که دریاچه سراگاه تالش، یک منبع درآمد برای اهالی منطقه است و باید به عنوان یک ملک شخصی به آن نگاه کنید. پس امکان ماهیگیری، شنا و قایق‌سواری در این دریاچه ندارید. پس از رسیدن به دریاچه می‌توانید کمپ بزنید و در کنار این دریاچه آرام و زیبا ساعاتی را سپری کنید. بدون شک از دیدن این همه زیبایی خسته نمی‌شوید.

چگونه به دریاچه سراگاه تالش برویم؟


حال که حسابی سر ذوق آمده‌اید که از دیدن دریاچه سراگاه تالش جا نمانید، بهتر است کمی هم از مسیر برایتان بگوییم. اگر در شهرهای شمالی و تهران ساکن هستید که به راحتی می‌توانید یک روز تعطیل را به دیدن این دریاچه زیبا اختصاص دهید. اگر از شهرهای دیگر قصد گردشگری در دریاچه را دارید، باز هم کارتان را راحت کرده‌ایم. می‌توانید از سفر مارکت بلیط هواپیما بگیرید و به شمال کشور و استان گیلان سفر کنید. سپس عازم تالش شوید و در سمت شمال غرب این شهر، روستای سراگاه است که به آنجا می‌روید. بعد از سه کیلومتر که به سمت روستای ریک پیاده‌روی می‌کنید، دریاچه سراگاه تالش روبرویتان قرار گرفته است.

جاهای دیدنی نزدیک به دریاچه سراگاه تالش


وقتی عزم سفر را می‌بندید، بهتر است مناطق دیگری را هم در اطراف دریاچه سراگاه تالش پیدا کنید تا بتوانید چند روزی را به گردشگری در این منطقه زیبا بپردازید. برخی از مناطق زیبایی که در این منطقه پیشنهاد می‌کنیم در برنامه خود بگنجانید شامل موارد زیر هستند.
پارک‌های جنگلی سیاه داران و جنگل گیسوم، منطقه‌های ییلاقی سوباتان و دوخاله کوه تالش، غار سوباتان و ... همگی در نزدیکی این دریاچه واقع شده‌اند که می‌توانید از دیدن آن‌ها لذت ببرید. اگر آثار باستانی و گشت و گذار در آن‌ها را هم می‌پسندید، دیدن کاخ ییلاقی و قشلاقی نصرالله خان یا سردار امجد و مناطق باستانی تول و بقعه شاه میلرزان را هم در برنامه خود بگنجانید.
البته طبیعت زیبای تالش شما را به دیدن جاذبه‌های دیگری هم دعوت می‌کند که می‌توانید آن‌ها را هم پیدا کرده و از دیدنشان لذت می‌برید. پس از دیدن دریاچه سراگاه تالش می‌توانید به تالش برگردید و روزهای دیگری هم برای اقامت خود برنامه‌ریزی کنید.
دریاچه سراگاه تالش

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به دریاچه سراگاه تالش


بدون شک دیدن دریاچه سراگاه تالش آن‌قدر جذاب است که برخی از گردشگران ترجیح می‌دهند تا چند روزی را مهمان ای منطقه زیبا باشند. پس خودتان را برای اتراقی چند روزه هم آماده کنید. ممکن است به راحتی نتوانید از این منطقه بکر و رؤیایی دل بکنید. در این مواقع، باید فکری به حال اقامت خود کنید. اگر کمپ زدن در طبیعت را دوست دارید، می‌توانید در کنار دریاچه کمپ بزنید و شب را در دل طبیعت به سر کنید. البته از هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استفاده کنید.
• فاصله تا کلبه‌های چوبی منطقه کمتر از ۱ کیلومتر
• فاصله تا قصر نگین تالش ۱۲ کیلومتر
• فاصله تا هتل لیوادر تالش ۱۴ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است