search
menu

پارک ملت رشت

[ پنهان کردن ]
درباره پارک ملت رشت
چرا بازدید از پارک ملت رشت به شما پیشنهاد می‌شود؟
تاریخچه پارک ملت رشت
امکانات و دیدنی‌های موجود در پارک ملت رشت
بهترین زمان مناسب برای بازدید از پارک ملت رشت
نحوه دسترسی به پارک ملت رشت
جاهای دیدنی نزدیک به پارک ملت رشت
هتل‌های نزدیک به پارکت ملت رشت

درباره پارک ملت رشت


پارک ملت رشت را می‌توان نمونه بارز یک جاذبه طبیعی در رشت عنوان کرد که طرفداران زیادی در این شهر دارد. پارک ملت یکی از پارک‌های تازه تأسیس رشت است. امکانات و سرگرمی‌های موجود در این پارک شامل: پارک زیبا، آکواریوم بزرگ پر از ماهیان استخوانی دریای خزر، باغ پرندگان، کتابخانه مجهز، مرکز نجوم و ستاره از جمله سرگرمی‌ها و بخش‌های متنوع این پارک است. این مکان دارای خانه‌ای روستایی است که در نزدیکی خیابانی به نام بلوار انصاری قرار دارد. این پارک بسیار شلوغ است ولی محیط صمیمی و سرسبز آن چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. علاوه بر موارد گفته شده، این پارک دارای زمین بازی فوتبال نیز هست. این باغ با نام سیاه باغ نیز شناخته می‌شود و ممکن است محلی‌ها آن را با این نام بشناسند. شما می‌توانید از طریق بلیط قطار یا بلیط هواپیما رشت به این شهر سفر کنید و از جاهای دیدنی رشت دیدن فرمایید. در ادامه به توضیحاتی بیشتری در رابطه با پارک ملت رشت خواهیم پرداخت.
پارک ملت رشت

چرا بازدید از پارک ملت رشت به شما پیشنهاد می‌شود؟


• این پارک محیط مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها است و آن‌ها می‌توانند در محیط سالم و سرسبز آن آخر هفته خوبی را بگذرانند.
• افرادی که به ورزش صبحگاهی علاقه دارند می‌توانند همه‌روزه در برنامه‌های ورزش صبحگاهی شرکت کنند.
• این پارک ۱۲ هکتار است و می‌تواند پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران باشد.
• خانه قدیمی موجود در پارک ملت رشت مکان مناسبی برای برگزاری جشنواره‌های مختلف است.

تاریخچه پارک ملت رشت


این پارک از جمله پارک‌هایی است که تقریباً تازه تأسیس است و در سال ۱۳۸۷ بعد از بازسازی و طراحی اصلی به ‌عنوان پارک افتتاح گردید. پارک ملت رشت دارای مساحت ۱۲ هکتار است و در منطقه سه شهر واقع شده است. ساعت آفتابی که در این مجموعه قرار دارد از سال ۱۳۸۱ به ‌عنوان اولین ساعت آفتابی از این نوع در ایران نصب شده است. در سال ۱۳۹۵ نیز آب‌نمای موزیکالی به این مجموعه اضافه شده است.

امکانات و دیدنی‌های موجود در پارک ملت رشت


پارک ملت در نزدیکی میدان گلسار ابتدای اتوبان رشت انزلی قرار دارد. این مکان به عنوان محل استراحت مسافرانی که از مکان‌های دیگر وارد می‌شوند نیز در نظر گرفته شده است. امکانات کمپینگ در پارک موجود است. گردشگران تازه‌وارد می‌توانند از اینجا راهنمایی و پشتیبانی کافی دریافت کند. در آخر هفته پارک ملت مملو از جمعیت محلی‌ها می‌شود. پارک ملت شهر رشت از جمله جاهای دیدنی رشت است که می‌توانید در آن فعالیت‌های مختلفی برای سرگرم شدن انجام دهید. از جمله فعالیت‌های ورزشی که می‌توانید در این پارک انجام دهید شامل: بسکتبال، فوتبال و والیبال است. مساحت بسیار زیاد پارک ملت رشت می‌تواند برای یک پیاده‌روی طولانی مناسب باشد. برای کودکان نیز وسایل بازی به قدر کفایت در این پارک وجود دارد. وجود یک خانه روستایی در این پارک بر جذابیت‌های آن افزوده است و می‌توانید از وجود این خانه برای برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های مختلف خود استفاده کنید. گردشگران در صورت داشتن سؤال می‌توانند به این خانه روستایی مراجعه کنند زیرا که این مکان به ‌عنوان محلی برای اطلاع‌رسانی گردشگران استفاده شده است. این خانه روستایی در سمت چپ ورودی پارک قرار دارد. یک ساعت آفتابی نیز در این مجموعه وجود دارد که ساعت آفتابی آنالماتیک است. البته همان‌طور که گفته شد در این پارک امکانات رفاهی هم وجود دارد و اگر مسافر هستید برای اقامت شما می‌تواند گزینه خوبی باشد. نمازخانه نیز در پارک ملت رشت وجود دارد و مسافران می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. استخر موجود در وسط پارک می‌تواند یکی از جاذبه‌های این مکان باشد و فواره‌های موجود در آن نیز بر جذابیت‌های پارک ملت رشت افزوده است. در این استخر آب‌نمای موزیکال نیز وجود دارد. سینمای چندبعدی و کتابخانه از جمله امکانات فرهنگی پارک ملت شهر رشت است. شما می‌توانید با رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و خرید بلیط هواپیما رشت از طریق تورهای گردشگری به این شهر سفر کنید و از دیدن جاهای دیدنی رشت لذت ببرید. حتی اگر با قطار نیز به رشت سفر می‌کنید می‌توانید از زیبایی‌های مسیر رسیدن به این شهر نیز لذت ببرید.
پارک ملت رشت

بهترین زمان مناسب برای بازدید از پارک ملت رشت


ازآنجایی‌که شهر رشت در زمستان سرد و در تابستان دارای آب و هوای گرم و شرجی است، بهترین زمان سفر به این شهر فصل بهار و پاییز است. البته زمستان نیز فصل خوبی برای کسانی است که می‌خواهند آدم برفی درست کنند و در یک مکان آرام در برف قدم بزنند. در ضمن باید به یاد داشته باشید که آخر هفته این پارک بسیار شلوغ است.

نحوه دسترسی به پارک ملت رشت


این پارک در بلوار شهید انصاری و در سه راه کانادا قرار گرفته است و با تاکسی به راحتی می‌توانید از هر نقطه شهر به این پارک بروید.

جاهای دیدنی نزدیک به پارک ملت رشت


سبزه میدان: ۳.۲ کیلومتر
بازار سنتی رشت: ۳.۷ کیلومتر
عمارت کلاه فرنگی رشت: ۴.۷ کیلومتر
آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی: ۸.۶ کیلومتر

هتل‌های نزدیک به پارکت ملت رشت


هتل اردیبهشت: ۳.۳ کیلومتر
هتل شبستان: ۳.۶ کیلومتر
هتل پردیس: ۵.۱ کیلومتر
هتل پامچال: ۵.۵ کیلومتر
هتل اقامتی باغ سالار: ۶.۹ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است