search
menu

ساحل گیسوم

[ پنهان کردن ]
درباره ساحل گیسوم
چرا باید از ساحل گیسوم بازدید کنیم
امکانات و تفریح‌های موجود در ساحل گیسوم
زمان پیشنهادی برای بازدید از ساحل گیسوم
چگونه به ساحل گیسوم برویم؟
جاذبه‌های نزدیک به ساحل گیسوم
هتل‌های نزدیک به ساحل گیسوم

درباره ساحل گیسوم


ساحل گیسوم یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های استان گیلان است. این ساحل برای کسانیکه می‌خواهند از شلوغی‌های شهری و فضای مجازی دور باشند یک مکان بسیار دنج و آرام است. همه ساله بخصوص در فصول معتدل گردشگران بسیاری به این نقطه از کشور سفر می‌کنند. جنگل گیسوم تونلی از درختان سرسبز بلند است که انتهای آن‌ها به ساحل شنی دریای خزر می‌رسد. بنابراین سفری همزمان به یک جنگل باشکوه و یک ساحل جذاب خواهید داشت. نام ساحل گیسوم از روستایی در تالش که در نزدیکی این منطقه است گرفته شده‌ است. این منطقه به‌عنوان قطب گردشگری معرفی شده است و هزینه‌های بسیاری برای توسعه و ایجاد امکانات رفاهی در آن در نظر گرفته شده است. می‌توانید از رانندگی، دوچرخه‌سواری، آهسته دویدن، خوردن تنقلات خوشمزه و استنشاق هوای تازه در جنگل لذت ببرید و در نهایت در کنار این ساحل بی‌نظیر آرامش مضاعفی را تجربه کنید. دوچرخه‌سواری در فضای آزاد اینجا و در جایی که از یک سو به دریا و از سویی دیگر به جنگل ختم می‌شود، می‌تواند از جمله جذاب‌ترین تفریحات این منطقه باشد. علاوه بر این، اسب‌سواری، آفرود، تفریحات آبی مانند قایق‌سواری، شنا و غیره فعالیت‌هایی‌ هستند که می‌توانید در ساحل گیسوم و دریا انجام دهید. اگر شما از یک شهر دور و با رزرو اینترنتی بلیط هواپیما یا بلیط قطار به گیلان سفر می‌کنید، بازدید از ساحل گیسوم را حتماً در برنامه خود قرار دهید. در ادامه همراه ما باشید تا با دیدنی‌های ساحل گیسوم این جاذبه پرطرفدار بیشتر آشنا شوید.
ساحل گیسوم

چرا باید از ساحل گیسوم بازدید کنیم


• این ساحل یکی از معروف‌ترین سواحل ایران برای گردشگران است.
• در فصول معتدل این منطقه آب و هوای بسیار خوبی دارد و علاوه بر طبیعت جذاب، آب و هوای آن نیز می‌تواند از عوامل مؤثر در جذب گردشگران باشد.
• قرارگیری ساحل گیسوم در انتهای جنگل گیسوم بر جذابیت‌های آن افزوده است و شما می‌توانید هم از جنگل و هم از دریا لذت ببرید.
• با توجه به نزدیک بودن جنگل گیسوم به این ساحل، مسافران برای اقامت خود می‌توانند از امکانات این جنگل نیز استفاده کنند.

امکانات و تفریح‌های موجود در ساحل گیسوم


وقتی وارد جنگل گیسوم شوید، درحالی‌که هنوز در شگفتی از زیبایی‌های جنگل هستید، دریای آبی خزر و ساحل شنی آن را پیش روی خود می‌بینید. در ساحل شنی گیسوم می‌توانید فعالیت‌های مختلفی را انجام دهید تا بیش از پیش از بودن در این ساحل لذت ببرید. می‌توانید به اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری، پاراگلایدر و شنا بروید. ازآنجایی‌که این منطقه یک منطقه توریستی است، نباید از قیمت بالای این تفریحات شگفت‌زده شوید. در سال‌های اخیر در این منطقه ساحلی بازارچه‌هایی نیز به وجود آمده‌اند که می‌توانید از آن‌ها سوغاتی نیز بخرید. در بازار کوچک ساحلی، صنایع‌دستی، مربای خانگی، و رول میوه به فروش می‌رسد. همچنین می‌توانید آش، فالوده و چغندر را نیز بخرید و مزه آن‌ها را با مواد تازه امتحان کنید. کباب ماهی فوق تازه را هم می‌توانید در این ساحل امتحان کنید. علاوه بر این تفریحات می‌توانید از دیدن طبیعت این منطقه که دارای ۷۶ نوع پوشش گیاهی است نیز لذت ببرید. علاوه بر پوشش گیاهی جذاب در نزدیکی این ساحل و در بخش‌های جنگلی این منطقه حیواناتی مانند: بز کوهی، خرگوش، قرقاول و ... وجود دارند که با احتیاط می‌توانید از دیدن تمام این جذابیت‌ها لذت ببرید. در نزدیکی ساحل گیسوم و در جنگل گیسوم امکانات اقامتی و رفاهی متعددی وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید چند روزی را در آن اتراق کنید. البته برای اقامتتان می‌توانید از خانه‌های محلی‌ها نیز استفاده کنید. شما می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما رشت و قطار از طریق تورهای گردشگری سفر راحتی را به رشت داشته باشید و از این شهر به راحتی به این منطقه سفر کنید.
ساحل گیسوم

زمان پیشنهادی برای بازدید از ساحل گیسوم


برای بازدید از ساحل گیسوم می‌توانید در هر فصل زیبایی‌های خاصی را ببینید و این منطقه زیبایی‌های خاص خود را در تمام فصول دارد. برای مثال در زمستان درختان مسیر این ساحل بسیار جذاب هستند و جلوه سپیدپوش درختان بسیار جذاب خواهند بود. اگر می‌خواهید در یک آب و هوای معتدل به ساحل گیسوم بروید می‌توانید فصول پاییز و بهار را برای سفر خود انتخاب کنید.

چگونه به ساحل گیسوم برویم؟


اگر با ماشین خود سفر می‌کنید باید از تهران به رشت بروید. مسیر خود را به سمت آستارا ادامه دهید و پس از طی ۱۴ کیلومتر از رضوانشهر، تابلوی خروجی گیسوم را مشاهده خواهید کرد.
اگر ترجیح می‌دهید با اتوبوس سفر کنید، می‌توانید از اتوبوس‌های تهران - رشت استفاده کنید. برای رفتن به آستارا از اتوبوس‌های رشت-آستارا استفاده کنید و از آنجا با تاکسی یا اتوبوس به جنگل گیسوم بروید.

جاذبه‌های نزدیک به ساحل گیسوم


پارک جنگلی گیسوم: ۴ کیلومتر
آبشار ویسادار: ۲۶.۸ کیلومتر
پارک جنگلی سیاه داران: ۴۰ کیلومتر
جاده اسالم-خلخال: ۶۲.۲ کیلومتر
قلعه رودخان: ۹۳.۸ کیلومتر

هتل‌های نزدیک به ساحل گیسوم


بوتیک هتل بلانکو: ۹۸.۶ کیلومتر
هتل آستارا: ۹۹.۲ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است