search
menu

برج دختر استانبول

[ پنهان کردن ]
درباره برج دختر استانبول
چرا بازدید از برج دختر استانبول پیشنهاد می شود؟
تاریخچه برج دختر استانبول
معماری برج دختر استانبول
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید
نحوه دسترسی به برج دختر استانبول
مکان ها و جاذبه های دیدنی نزدیک برج دختر
هتل های نزدیک برج دختر
رستوران های نزدیک برج دختر

درباره برج دختر استانبول


برج دختر استانبول یا برج میدن یکی از جذاب ترین و شاخص ترین جاذبه های گردشگری استانبول به شمارمی رود. استانبول سومین شهر توریستی جهان با بیشینه تاریخی بسیار غنی است. همچنین استانبول مرکز اقتصادی و فرهنگی ترکیه نیز به شمار می آید. بسیاری برج دختر را به عنوان سمبلی از شهر استانبول می شناسند و به ترکی استانبولی به آن Kız Kulesi می گویند. برج استانبول بر روی جزیره ای کوچک در میان تنگه بسفر جای گرفته است. برج دختر یا قلعه دختر به شکل نمادی از منطقه اسکودار (Üsküdar) درآمده و تنها اثر باقی مانده از دوره بیزانس در منطقه اسکودار است. قرار گرفتن در موقعیت مناسب و زیبایی منحصر به فرد این برج سبب شده است که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند. تاریخچه عظیم برج دختر استانبول یکی از مهم ترین دلایل معروفیت این برج است. منظره زیبای برج دختر در میان آب های استانبول به خصوص هنگام غروب آفتاب بسیار دیدنی است و مانند نیلوفر دریایی در میان آب های تنگه بسفر چشم هر بیننده ای را مبهوت خود می کند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما استانبول را داشتید، پیشنهاد می شود که حتما زمانی را صرف دیدن این بنای معروف و زیبا کنید.

چرا بازدید از برج دختر استانبول پیشنهاد می شود؟


یکی از شاخص ترین دیدنی های استانبول است.
برای دیدن این برج باید سوار قایق شوید که می توانید از منظره زیبا نهایت لذت را ببرید.
در رستوران بالای این برج می توانید به صرف غذا بپردازید و از منظره چشم نواز آن بهره مند شوید.
برج دختر استانبول

تاریخچه برج دختر استانبول


برج دختر یا قلعه دختر اولین فانوس دریایی استانبول است و علاوه بر کاربرد های زیادی که دارد با افسانه های مختلفی مشهور شده است. قدمت برج دختر یا Maidens Tower به دوران بیزانسی ترکیه یعنی نزیک ۱۰۰۰ سال پیش بر می گردد. برج دختر هم چنین با نام های لیندروس و دامالیس (به معنای گوساله) هم شناخته می شود که بعد ها امپراطور رم شرقی نام آدکلا را برای این برج انتخاب کرد که به معنای قلعه کوچک است. ساختمان اصلی این برج زمانی که قسطنطنیه توسط عثمانی ها تسخیر شد، به طورکامل از بین رفت سپس به جای آن سازه ای چوبی پدید آوردند که آن نیز در سال ۱۷۱۹ به طور کامل سوخت و از بین رفت. یکی از معماران مشهور استانبول این بنا را با سازه ای از سنگ بازسازی نمود. این برج در اپیدمی وبای ۱۸۳۰ به یک بیمارستان و ایستگاه رادیویی تغییر یافت سپس در سال ۱۹۶۴ این ساختمان به وزارت دفاع و بعد از ۱۸ سال به شرکت های دریایی واگذار شد. سرانجام پس از ۵ سال، درهای برج دختر در سال ۲۰۰۰ میلادی به روی عموم گشوده شد. هم اکنون در محل برج دختر یک موزه وجود دارد و در اتاق خود میزبان رستورانی کوچک است که در آن انواع غذا های ترکی و بین المللی سرو می شود. بازدید از موزه داخل برج رایگان بوده و می توانید از دیدن آن لذت ببرید.
برج دختر استانبول

معماری برج دختر استانبول


داماد ابراهیم پاشای نوشهری که یکی از معماران مشهور و نامدار استانبول است، نمونه سنگی این بنا را بازسازی کرد که بعدا یک کیوسک شیشه ای و گنبد سرب اندود به آن اضافه شد. امضای سلطان محمود دوم توسط خوشنویس معروف رحیم افندی روی سنگ مرمر حکاکی شد و فانوسی در سال ۱۸۵۷ بر روی آن نصب شد و در سال ۱۹۲۰به یک سیستم روشنایی اتوماتیک تبدیل شد. در بالای اتاق برج گنبدی سنگی وجود دارد که در مرکز آن میله ای مرتفع قرار گرفته است. با احتساب میله ارتفاع کلی برج به ۲۳ متر می رسد و بدنه آن از بتن ساخته شده است.
برج دختر استانبول

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید


جای تعجبی ندارد که ورود به چنین مکان زیبایی نیازمند هزینه باشد. برای بازدید از برخ دختر استانبول باید بلیط ورودی تهیه کنید. برای بازدید از برج نیازی به رزرو ندارید اما اگر قصد صرف صبحانه، ناهار یا شام دارید، لازم است از قبل برای رزرو اقدام کنید. مدت زمان پیشنهادی بازدید از برج دختر استانبول ۱-۲ ساعت است.

نحوه دسترسی به برج دختر استانبول


برای بازدید از این برج باید خود را به اسکله کاباتاش (Kabataş) و یا سالاجاک برسانید و سپس به آسانی و بدون هزینه به وسیله قایق به برج دختر بروید. این قایق ها معمولا هر یک ربع یا نیم ساعت یک بار حرکت می کنند.
برج دختر استانبول

مکان ها و جاذبه های دیدنی نزدیک برج دختر


کاخ دلما باغچه: ۱.۷ کیلومتر
موزه معصومیت: ۲ کیلومتر
برج گالاتا: ۳.۵ کیلومتر
کاخ موزه توپکاپی: ۴.۷ کیلومتر
موزه ایاصوفیه: ۴.۸ کیلومتر

هتل های نزدیک برج دختر


هتل تالا استانبول: ۳.۹ کیلومتر
هتل سرا بوتیک: ۴.۸ کیلومتر
هتل ایکون: ۴.۹ کیلومتر
هتل نیو پالاس: ۵.۳ کیلومتر
هتل والی استانبول: ۵.۳ کیلومتر

رستوران های نزدیک برج دختر


دونرچی حمدی اوستا: ۱.۸ کیلومتر
رستوران سلیمیه پارک: ۲.۴ کیلومتر
رستوران لیپا: ۲.۷ کیلومتر
رسوران چف بورگر: ۳.۸ کیلومتر
کافه رستوران بیبیز: ۴.۴ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است