search
menu

جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

[ پنهان کردن ]
آکواریوم استانبول | Istanbul Aquarium
پارک برفی یا اسنو پارک استانبول | Torium AVM
مینیاتُرک استانبول | Miniaturk
پارک کیدزانیا استانبول | KidZania Istanbul
پارک شهربازی ویالند استانبول | Vialand Park Istanbul
دلفیناریوم استانبول | Istanbul Dolphinarium
موزه اسباب بازی استانبول | Istanbul Toy Museum
مزرعه پروانه استانبول | Istanbul Butterfly Farm
سفر به بویوکادا | Buyukada
موزه رحیمی کوچ استانبول | Rahmi M Koç Museum
فارستانبول | Forestanbul
تور بسفر استانبول | Bosphorus
موزه دریایی | The Naval Museum
مرکز خرید آکوافلوریا | Aqua Florya
هتل مناسب کودکان در استانبول | Momciergi Hotel
استانبول یکی از محبوب ترین شهرها میان گردشگران در سراسر دنیا است. آب و هوای این شهر در اغلب فصل ها مناسب است و زمستان های آن یخبندان ندارد. به همین دلیل کودک شما مورد آزار قرار نمی گیرد. از طرف دیگر در استانبول تفریحات مناسبی برای کودکان در نظر گرفته شده است. اگر به دنبال یک سفر خانوادگی و پرهیجان هستید، استانبول گزینه مناسبی برای شما است. یکی از مهم ترین نکته ها در سفر این است که برای تمامی اعضای خانواده جذاب باشد. این شهر دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی برای بزرگسالان است. در کنار آن کودکان نیز می توانند از تفریحات و جاذبه های مخصوص سن و سالشان لذت ببرند. بلیط هواپیما به شهرها و کشورهای مختلف برای کودکان تا کمتر از یک سنی، به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد. هم چنین بسیاری از تفریحات هم چون کنسرت، پارک آبی و ... نیز برای کودکان نصف قیمت هستند.

جاهای دیدنی استانبول برای کودکان
در این مقاله به معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحات مناسب کودکان در شهر استانبول خواهیم پرداخت:

آکواریوم استانبول | Istanbul Aquarium


یکی از مکان هایی که تماشای آن هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان جذاب است، آکواریوم بزرگ استانبول است. بازدید از آکواریوم استانبول، همانند این حس است که شما به زیر دریا سفر کرده اید. در این آکواریوم می توانید ماهی های کوچک و بزرگ با رنگ ها و مدل های مختلف را تماشا کنید. کوسه های بزرگ و کوچکی در این آکواریوم در حال شنا کردن هستند که می توانید به آن ها غذا دهید و در کنارشان غواصی کنید. هزاران گونه از موجودات دریایی در این آکواریوم گردآوری شده اند.
این مکان گردشگری در فاصله کمی نسبت به مرکز شهر قرار گرفته است بنابراین دسترسی به آن راحت است.
با مراجعه به این مکان گردشگری می توانید ۲ الی ۳ ساعت در آن وقت بگذرانید. در یکی از بخش های این مجموعه یک سینمای ۵ بعدی با تکنولوژی پیشرفته صدا، صوت و تجهیزات فضاسازی قرار گرفته است. کافه و رستوران نیز در این مجموعه وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.
جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

پارک برفی یا اسنو پارک استانبول | Torium AVM


پارک برفی استانبول در تمامی فصل های سال پذیرای گردشگران و توریست ها است. حتی در فصل های گرم تابستان نیز می توانید به این پارک بروید و همراه کودکان خود از تفریحاتی هم چون اسکی، تیوپ سواری، سرسره های برفی و ... لذت ببرید.

مینیاتُرک استانبول | Miniaturk


یکی از بهترین تفریحات برای کودکان در استانبول بازدید از موزه مینیاترک استانبول است. خانواده ها در کنار کودکان خود می توانند لحظات بسیار شادی را سپری کنند. این موزه آثار دیدنی ترکیه را با ظاهری منحصر به فرد به بازدید کنندگان نمایش می دهد. این موزه بیش از ۱۰۵ مدل از آثار تاریخی ترکیه را در خود جای داده است. این مدل ها ابعاد کوچکی دارند که تمامی ویژگی های مدل های بزرگ و اصلی در آن ها وجود دارد. تماشای این مدل ها برای کودکان بسیار جذاب است.
موزه مینیاترک استانبول بزرگ ترین پارک موزه مینیاتور در جهان است. در تمام روزهای هفته به جز جهارشنبه می توانید از این موزه بازدید کنید.

پارک کیدزانیا استانبول | KidZania Istanbul


یکی از بهترین تفریحات برای کودکان، پارک کیدزانیا در این شهر است. کودکان ۴ الی ۱۴ ساله می توانند در این پارک حضور پیدا کنند و از تفریحات آن لذت ببرند. پارک کیدزانیا یک تفریح نسبتاً متفاوت محسوب می شود. این مجموعه شبیه به یک شهر ساخته شده است. کودکانی که به این پارک مراجعه می کنند هم چون شهروندان آن هستند و می توانند شغل مورد علاقه خود را در این پارک بازی کنند. کودکان در پارک کیدزانیا می توانند بیشتر از ۳ ساعت وقت بگذرانند. در تمامی روزها می توانید از ساعت ۱۰ صبح الی ۴ بعد از ظهر با کودک خود به این پارک مراجعه کنید.
جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

پارک شهربازی ویالند استانبول | Vialand Park Istanbul


یکی از بهترین شهربازی های استانبول، ویالند پارک است. این شهربازی از وسایل و بازی های بسیار گوناگونی تشکیل شده است که می تواند تمامی رنج های سنی را پوشش دهد. برای رسیدن به این پارک می توانید از اتوبوس و یا تاکسی های بیسیم استانبول استفاده کنید. بلیط های وسایل بازی شهربازی اسفانبول یا ویالند به دو نوع تقسیم می شوند. بلیط هایی که باید برای استفاده از آن ها در صف بایستید و بلیط هایی که نیاز به صف ندارند. دستگاه های این پارک شامل تجهیزاتی هم چون تونل سافاری، رودخانه دیوانه، جت اسکی، کینگ کنگ، ترن هوایی، چرخ و فلک و ... می شود.
یک مرکز خرید نیز در این مجموعه وجود دارد که می توانید به آن مراجعه کنید.

دلفیناریوم استانبول | Istanbul Dolphinarium


دلفیناریوم استانبول یکی از بهترین پارک های مصنوعی استانبول است که در منطقه ای به نام ایوپ قرار گرفته است. این مجموعه بزرگ ترین دلفیناریوم در اروپا است. در این مجموعه می توانید نمایش های مختلفی از دلفین های باهوش و بازیگوش را تماشا کنید و سایر موجودات دریایی هم چون نهنگ های سفید را از نزدیک ببینید. این تفریح برای کودکان بسیار لذت بخش است.

موزه اسباب بازی استانبول | Istanbul Toy Museum


این موزه در یک ساختمان قرار دارد که به سبک باروک طراحی و ساخته شده است. این موزه یک فضای کلاسیک دارد. بیش از 4 هزار اسباب بازی قدیمی را در خود جای داده است. این اسباب بازی ها از سراسر دنیا جمع آوری شده اند و تماشای آن ها برای کودکان و حتی بزرگسالان لذت بخش است.
جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

مزرعه پروانه استانبول | Istanbul Butterfly Farm


در این مزرعه بیش از صد نوع پروانه مختلف نگهداری می شود که تماشای آن ها کودکان را بسیار ذوق زده می کند. در بدو ورود به این مزرعه یک فیلم چند دقیقه ای از زندگی پروانه ها پخش می شود و پس از آن یک راهنما شما را به بازدید پروانه های مختلف می برد. می توانید این پروانه ها را از نزدیک به صورت زنده تماشا کنید و با آن ها عکس بگیرید.

سفر به بویوکادا | Buyukada


بویوکادا یکی از زیباترین جزیره هایی است که در نزدیکی استانبول قرار کرفته است. این جزیره منظره بسیار زیبایی دارد و آب و هوای آن معتدل و مطلوب است. در این جزیره تفریحات بسیار زیادی هم چون اسب سواری، دوچرخه سواری، تفریحات آبی و ... وجود دارد که می تواند برای کودک شما لذت بخش باشد.

موزه رحیمی کوچ استانبول | Rahmi M Koç Museum


موزه رحیمی کوچ یکی از هیجان انگیزترین تفریحات برای کودکان در استانبول محسوب می شود. در این موزه بچه ها می توانند بر روی صندلی هواپیما بنشینند و یا سوار زیردریایی شوند و سفر با آن را تجربه کنند. انواع ماشین آلات هم چون موتورهای بخار قدیمی و لوکوموتیو در این موزه وجود دارد که کودکان می توانند آن ها را تماشا کنند. تماشای قایق های قدیمی، اتوموبیل های کلاسیک و ... در این مجموعه برای کودکان خالی از لطف نیست.
بازدید از موزه رحیمی کوچ در میان کودکان بسیار پرطرفدار و محبوب است. دو رستوران بسیار با کیفیت نیز در این مجموعه قرار دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

فارستانبول | Forestanbul


یکی از بهترین مجموعه های تفریحی استانبول، فارستانبول است که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده است. این مجموعه یک نوع پارک جنگلی است که ۱۲ فعالیت مختلف تفریحی در آن وجود دارد. بخش مربوط به دیوار نوردی، طی کردن مسیرهای مرتفع با طناب، زمین های بازی مخصوص و ... بخش های مختلف این پارک را تشکیل می دهند.
جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

تور بسفر استانبول | Bosphorus


یکی از مهم ترین مکان های گردشگری استانبول پل بسفر است. تورهای مختلفی برای آشنایی با پل اجرا می شود. بخشی از این تورها روی قایق صورت می گیرد. قایق سواری و تماشای دریا برای کودکان بسیار جذاب است علاوه بر این به کمک این تورها می توانید با بخشی از تاریخ ترکیه نیز آشنا شوید.

موزه دریایی | The Naval Museum


این موزه در سال ۱۸۹۷ تاسیس شده است. موزه دریایی استانبول متشکل از تجهیزات قدیمی هم چون تورهای ماهیگیری، قایق ها، تجهیزات کشتی قدیمی، قطعات مختلف و ... است. تماشای این تجهیزات تجربه بسیار خوبی است و برای کودکان نیز لذت بخش است.

مرکز خرید آکوافلوریا | Aqua Florya


بخشی از مرکز خرید آکوافلوریا مخصوص کودکان و نوجوانان طراحی شده است. در یکی از طبقه های این مرکز خرید یک شهربازی با وسایل متفاوت قرار گرفته است. کودکان در این مجموعه می توانند از وسایلی هم چون واقعیت های مجاری، هاکی، بازی های کامپیوتری و ... استفاده کنند. در این مرکز خرید یک سینما و آکواریوم نیز قرار گرفته است.

هتل مناسب کودکان در استانبول | Momciergi Hotel


این هتل توسط یک مادر و نویسنده ترکیه ای ساخته شده و در خدمت کودکان و خردسالان قرار گرفته است. وسایل بازی بسیار زیادی مخصوص کودکان در این هتل قرار گرفته است. اگر قصد گشت و گذار در استانبول را دارید می توانید کودکان خود را به این هتل بسپارید.
سخن پایانی
بسیاری از افرادی که به استانبول سفر می کنند تنها به بازدید جاذبه هایی هم چون ایاصوفیه، مسجدها، موزه ها و ... می روند. این کار ممکن است برای کودکان خسته کننده باشد. بنابراین بهتر است از مکان هایی که برای کودکان نیز مناسب است بازدید کنید. استانبول جاذبه های گردشگری متنوعی دارد و برای عموم سلیقه ها در تمامی سنین مکان های تفریحی وجود دارد. بهترین زمان سفر به استانبول بهار و تابستان است. اگر با کودک خود به این شهر سفر می کنید بهتر است بلیط هواپیما استانبول خود را برای ماه های اردیبهشت الی شهریور خریداری کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است