search
menu

بهترین محله های استانبول برای گردش

[ پنهان کردن ]
چرا محله‌گردی در استانبول؟
دیدن ساختمان‌های رنگارنگ محله بالات استانبول
قایق‌سواری و کافه‌گردی در محله اورتاکوی استانبول
مراکز خرید لوکس محله عثمان بی استانبول (OSMANBEY )
بازید از جاذبه‌های توریستی محله سلطان احمد
محله‌گردی در تقسیم؛ مشهورترین محل استانبول
معماری قدیمی و خاص محله جهانگیر استانبول (CIHANGIR CD)
خوردن صبحانه با منظره فوق‌العاده محله گالاتا استانبول (GALATA)
کافه‌گردی در محله‌ کاراکوی
محله گردی در بشیکتاش و دیدن جاذبه‌های باستانی
محله شیشلی؛ یکی از لوکس‌ترین محله‌های استانبول
بازار ادویه و رستوران‌های محله امینونو استانبول
سواحل اروپایی محله ببک استانبول
استانبول گردی در محله کادیکوی
محله گردی در نیشاتاشی استانبول
محله آرناووت کوی استانبول
گشت‌وگذار در محله مشهور و محبوب فاتح استانبول
محله آکسارای با هتل‌های ارزان‌قیمت و به‌صرفه
بازدید از مناطق بکر محله بیکوز
محله مودا؛ لوکس و اعیانی
محله کورچشمه
محله‌های دیدنی استانبول بخشی از برنامه گردشگری مسافران ایرانی و غیر ایرانی در این شهر زیبا و توریستی ترکیه است. محلات استانبول فرصتی برای تماشای این شهر دوست‌داشتنی و لذت بردن از طبیعت سرسبز شهر و هم‌چنین تجربه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه ترک‌ها در مناطق مختلف شهر است. با شبکه مترو استانبول و خرید استانبول کارت، می‌توان سفری ارزان و راحت را تجربه نمود. مخصوصا اگر با تهیه تور لحظه آخری استانبول از سفرمارکت همراه شود.
در این گفتار از مجله گردشگری سفرمارکت، شما را با ده‌ها محله زیبا و معروف و جذاب استانبول آشنا می‌کنیم و با فرصت‌های گردشگری در مناطق مطرحی چون سلطان احمد، تقسیم، جیهانگیر، بشیکتاش، شیشلی و نیشان تاشی روبه‌رو خواهید شد.

چرا محله‌گردی در استانبول؟


با شبکه گسترده مترو استانبول که بیش از ۷ خط فعال و هم‌چنین ده‌ها ایستگاه دارد، می‌توان به راحتی به شمال و جنوب و شرق و غرب این شهر تاریخی و دیدنی رفت و با هزینه کم از طریق خرید استانبول کارت، سفری امن و آسان را تجربه نمود. اگر اهل کوله‌پشتی‌گردی یا رکاب زدن با دوچرخه برقی و غیر برقی هستید یا عاشق پیاده‌روی در خیابان‌های پرزرق‌و‌برق این شهرید، محله‌گردی در استانبول شما را با فرهنگ و هنر و تاریخ این شهر آشنا خواهد کرد.
عاشقان کافه‌گردی به خصوص فشن بلاگرها و توریسم بلاگرها، محله‌گردی و پیاده‌گردی در استانبول را گاهاً در دستور کار سفر خود قرار می‌دهند تا تجربه‌ای متفاوت از بقیه گردشگران داشته باشند. محله‌گردی سبب می‌شود که شما با فرهنگ، زندگی و آداب و رسوم ترک‌ها در منطقه آسیایی و اروپایی شهر بهتر و بیش‌تر آشنا شوید. با مردم شهر، نزدیک‌تر رابطه برقرار کنید و در جریان سبک زندگی روزانه آن‌ها قرار بگیرید. چیزهایی را تجربه کنید که کم‌تر در اخبار و رسانه‌ها و سایت‌ها به آن اشاره می‌شود. هر محله‌ای برای خود تاریخ و فرهنگی دارد که گفتنی‌ها و دیدنی‌های نهفته بسیاری در خود جای می‌دهد. اگر قصد دارید با پای پیاده ساعت‌ها در استانبول بگردید و با دوستان و آشنایان، بخش‌های مختلف شهر را بازدید کنید، محله گردی انتخاب خوبی در برنامه سفر شما خواهد بود. اگر عاشق کافه رفتن هستید و می‌خواهید در دل کوچه‌های استانبول، با فرهنگ این کشور آشنا شوید، مقاله بهترین کافه های استانبول را از دست ندهید.

دیدن ساختمان‌های رنگارنگ محله بالات استانبول


محله BALAT در منطقه اروپایی فاتح قرار دارد و با خطوط مترو به راحتی می‌توان به این نقطه از شهر رفت. محله بالات استانبول، یکی از محله‌های تاریخی استانبول است. منطقه‌ای قدیمی که ردپای مدرنیزاسیون در آن دیده نمی‌شود و پیش‌تر با نام محله یهودی‌ها شناخته می‌شد.
مثل برخی از ساختمان‌ها و کوچه‌های رنگارنگ زیبا در شهرهای کشور برزیل و حتی اسپانیا، شاهد کوچه و پله‌ها و ساختمان‌های رنگ‌شده در محله بالات هستیم. ساختمان‌های رنگارنگ، توجه گردشگران را در منطقه بالات به خود جلب می‌کند و لوکیشن خوبی برای سلفی بازها و استوری‌گیرهای اینستاگرامی است.
خانه‌های رنگی و شاد محله بالات استانبول، یکی از ظرفیت‌های معماری منظر منطقه به شمار می‌رود که خودش عاملی برای جلب توریست و رونق اقتصاد منطقه شده است. کافه و رستوران‌های دنج و خلوتی در این منطقه شهر در دسترس است تا شما با خیالی آسوده و دور از ازدحامی که در خیابان‌های معروفی چون استقلال تجربه کردید، طعم لذیذ کیک و شیرینی و قهوه و دمنوش ترک را بچشید.
برای اینکه نمونه های زیبایی از معماری مذهبی را در محله بالات ببینید از کلیسای بلغاری سنت استفان دیدن کنید، بنای منحصربه فردی که نمای نئوگوتیک آن از آهن ساخته شده است. بالاتر از این بنا، کلیسای چورا را می‌بینید که با موزائیک‌ها و نقاشی‌های دیواری‌اش از باشکوه‌ترین معماری های قرن ۱۴ به حساب می آید. بنای دیگری مثل کنیسه آهریدا که یکی از قدیمی‌ترین کنیسه های شهر است، در این محله واقع شده است. برای خیابان گردی و بازدید از گالری‌های هنری محله بالات به خیابان «ییلدیریم» و «وودینا» بروید.
بیش از 800 هزار عکس و ویدیو از بالات گردی کاربران اینستاگرام روی هشتگ #BALAT تگ شده است که اطلاعات خوبی درباره این محله تاریخی در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین محله های استانبول برای گردش

قایق‌سواری و کافه‌گردی در محله اورتاکوی استانبول


محله اورتاکوی استانبول در منطقه اروپایی بشیکتاش و در محله عثمان بی واقع شده و یکی از مقصدهای جذاب هیجان‌گردی برای عاشقان استانبول گردی با دوچرخه و پیاده است. محله اورتاکوی استانبول، از مطرح‌ترین محلات استانبول است. با مترو به راحتی می‌توان به این منطقه شهر رفت.
محله اورتاکوی یا ORTAKOY استانبول، ویژگی‌های خاصی دارد. مسجد اورتاکوی در این محله واقع شده و متعلق به قرن نوزدهم میلادی است و از دیدنی‌ترین مقصدهای گردشگری مذهبی شهر به شمار می‌رود. پل بسفر در نزدیکی این مسجد است. عاشقان بسفرگردی، محله گردی در اورتاکوی را در نظر داشته باشند. اسکله‌ای به همین نام نیز در این محله واقع شده است.
در محله‌گردی در اورتاکوی، فرصت قایق‌سواری برای شما فراهم خواهد شد. می‌توانید به دیگر اسکله‌های استانبول نیز دسترسی پیدا و بسفرگردی لذت‌بخشی را تجربه کنید. دقت کنید که برای کشتی‌سواری در تنگه بسفر، باید به اورتاکوی بروید. این کار هزینه کمی برای شما خواهد داشت و نیازی به استفاده از تورهای گران‌قیمت نیست.
محله اورتاکوی برای اهالی شهر پاتوق دیگری برای جوانان به حساب می‌آید. چون رستوران ها، کافه‌ها و مغازه‌های متنوعی را در خود جای داده و از این گذشته نایت لایف‌های آخر هفته اورتاکوی بسیار مفرح است. این منطقه برای پیاده‌روی و شهرگردی، محله امن و زیبایی است. اگر عاشق صنایع دستی ترکی و عربی هستید، اورتاکوی‌گردی این فرصت را برای شما ایجاد می‌کند که صنایع دستی شهر را ببینید، خرید کنید و خاطره خوبی را از این محله‌گردی برای خود به ارمغان آورید.


مناطق مهم محله اورتاکوی استانبول


محله اورتاکوی از جاهای دیدنی استانبول است. شمار قابل توجهی گالری و کافه و رستوران در این منطقه در دسترس بازدیدکنندگان است. رستوران کنیالی احمت، اوستا، کافه مستر کومپیر، دنرکوی و رستوران مادو از مقصدهای شکم‌گردی محله است.
هتل رادیسون، هتل اورتاکوی، بسفروس، هتل چراغان پالاس و کمپینسکی از اقامت‌گاه‌های معروف محله اورتاکوی استانبول به شمار می‌آید. مسجد جامع مجیدیه، مسجد اورتاکوی، پل بسفروس در این محله است. فاصله فرودگاه بین‌المللی صابیحا گوکچن نیز با این محله حدود ۳۰ کیلومتر است.
محله اورتاکوی یکی از جذاب‌ترین و زیباترین سواحل شهر استانبول را در اختیار داشته و گزینه خوبی برای پیاده‌روی و رکاب‌زنی عصرگاهی است. لوکیشن عکاسی عروس و دامادها نیز به شمار می‌آید. محله اورتاکوی بین محله بشیکتاش و ببک است و مسجد اورتاکوی از مقصدهای گردشگری مذهبی شهر در این محله قرار دارد.

بهترین محله های استانبول برای گردش

مراکز خرید لوکس محله عثمان بی استانبول (OSMANBEY )


از دیگر مقصدهای محبوب محله‌گردی در استانبول بایستی به محله عثمان بی استانبول اشاره کرد. محله عثمان بی استانبول در منطقه اروپایی شیلی در ناحیه نیشانتاشی محله عثمان بی واقع شده و با شبکه مترو استانبول و تهیه استانبول کارت به آسانی می‌توان به این منطقه شهر رفت.
محله عثمان بی، یک محله کوچک است. این محله کلکسیونی از مراکز خرید کوچک به خصوص فروشگاه‌های عرضه‌کننده پوشاک و اکسسوری بانوان دارد که برای بانوان محله‌گرد در استانبول، یک فرصت خوب برای خریدهای ارزان و دوست‌داشتنی است. البته پوشاک ارزان و غیر برند محله عثمان بی صرفا عامل شهرتش نیست و فرصت‌های شکم گردی و اقامت ارزان را نیز در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

بهترین محله های استانبول برای گردش

بازید از جاذبه‌های توریستی محله سلطان احمد


محله سلطان احمد یکی از محلات دیدنی این دیار سه‌هزار‌ساله ترکیه است. این محله قلب مقصدهای گردشگری بوده و ماهانه میلیون‌ها توریست از آن دیدن می‌کنند. شماری از تاریخی‌ترین و مطرح‌ترین مقصدهای توریستی شهر در محله سلطان احمد واقع شده است که پایتخت امپراتوری روم شرقی و عثمانی نیز بود. قصر توپکاپی در این منطقه واقع شده و میدان هیپودروم (ارابه رانی) نیز در محله سلطان احمد قرار دارد. موزه موزاییک هم شما را با یادگاری‌های به‌جا‌مانده از امپراتوری روم آشنا می‌کند.
اگر ایستگاه ایاصوفیه پیاده شوید، دسترسی به محله سلطان احمد دارید. خط ۶۱B اتوبوس شما را به تکسیم برده و از آنجا به بایزید و سپس از تراموا به سلطان احمد می‌روید. حمام بخار عالی در محله سلطان احمد، بخشی از ظرفیت‌های گردشگری سلامت است که محبوب اسپاگردهای استانبول است. حمام خرم سلطان در این محله در دسترس است.
یکی از فرصت‌های محله گردی در محله سلطان احمد، امکان خرید ارزان از چهارشنبه بازار است. در طول خیابان روبروی مسجد فاتح، غرفه‌هایی از خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی و مدرن شهر را مشاهده خواهید کرد. بازار آراستا نیز در محله سلطان احمد از دیگر فرصت‌های خرید ارزان قیمت در ترکیه است.

بهترین محله های استانبول برای گردش

محله‌گردی در تقسیم؛ مشهورترین محل استانبول


محله تکسیم استانبول از دیگر مقصدهای محله گردی در این شهر است. در بخش اروپایی واقع شده و از معروف‌ترین محله‌های شهر به شمار می‌آید. خیابان استقلال که در نزدیکی میدان تقسیم واقع شده، مشهورترین خیابان‌های استانبول است که پاتوق لاکچری گردها و عاشقان سلفی و استوری پر لایک اینستاگرامی به ویژه علاقمندان به خرید و نوشیدن در بهترین فروشگاه‌ها و رستوران های ترکیه است. قلب ترکیه مدرن، فرصتی برای آشنایی با گردشگران از سراسر جهان است.
لذا محله گردی در تقسیم یا تکسیم، انتخابی برای گردشگری رنگارنگ است. ماهانه میلیون‌ها گردشگر از این محله دیدن می‌کنند. خیابان استقلال محله تکسیم، بیش از یک کیلومتر طول داشته و مقصد پیاده‌روی در طول روز است. بسیاری از ساختمان‌هایی که در شانزلیزه ترکیه مشاهده می‌کنید، در زمان صدارت عثمانی‌ها ساخته شده و دیدنی است. برج معروف گالاتا نیز در این منطقه قرار دارد و روزگاری، بلندترین برج استانبول بود بنابراین جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم کم نیستند.
تکسیم استانبول سابقه اقدامات تروریستی در سال‌های اخیر داشته اما پس از کرونا، یکی از مناطق هم‌چنان پر استقبال میان گردشگران به خصوص ایرانیان ترکیه گرد است. ۴ ایستگاه اتوبوس در نزدیکی میدان تکسیم در دسترس است.

بهترین محله های استانبول برای گردش


معماری قدیمی و خاص محله جهانگیر استانبول (CIHANGIR CD)


از دیگر ظرفیت‌های جذاب محله گردی در استانبول بایستی به محله جیهانگیر یا جهانگیر اشاره کرد که در نزدیکی میدان تکسیم و خیابان استقلال واقع شده است. جیهانگیر از محلات پر طرفدار در میان استانبول گردها بوده و شوری ۲۴ ساعته در این منطقه شهر برپا است. کوچه‌های تنگ و باریک و ساختمان‌هایی با معماری قدیمی، همه و همه بخشی از پتانسیل گردشگری و عکاسی محله جهانگیر برای توریست‌های خوش سلیقه است.
گالری گردی و عتیقه فروشی، از دیگر امکانات محله جیهانگیر استانبول است. محله جیهانگیر در بخش اروپایی شهر واقع شده و در شمال میدان تکسیم، شما را به یکی از محبوب‌ترین محلات شهر می‌برد. سلطان سلیمان پس از فوت پسرش جهانگیر، منطقه را به نام وی نام‌گذاری کرد و هم‌چنان هم به یاد وی برجا ماند.
برخی از آپارتمان‌های محله جهانگیر منظره باشکوه به بسفر و مسجد سلطان احمد داشته و کافه‌های رنگارنگش، آن را تبدیل به محلی برای گذران لحظاتی خوش برای توریست‌های مشکل‌پسند کرده است. معماری ساختمان‌ها و رنگ آمیزی آن‌ها در محله جهانگیر یادآور معماری منظر محله بالات استانبول است.

بهترین محله های استانبول برای گردش

خوردن صبحانه با منظره فوق‌العاده محله گالاتا استانبول (GALATA)


تیم گالاتاسرای ترکیه، یکی از دلایل شهرت این محله است البته برج تاریخی گالاتا نیز در شهرتش بی تاثیر نیست. خیابان سنگفرش شده داشته و بناهایی با معماری نئوکلاسیک، زیبایی‌های آن را دوچندان کرده است.
اگر در محله‌گردی در گالاتا، از خیابان GALIP DEDE عبور کنید، به میدان برج گالاتا رسیده و اطرافش کافه و رستوران‌های خوبی برای گذران یک پیاده‌روی یا رکاب‌زنی هیجان‌انگیز را پیش روی شما قرار خواهد داد. مغازه‌های خوبی نیز در خیابان سردار اکرام در دسترس است و می‌توان سوغاتی‌ها و یادگاری‌های ارزانی از خرید بلیط هواپیما استانبول و سفر به این شهر را از این مغازه ها تهیه کرد. صبحانه در کافه پرایوتو و کافه ماورا، مقصدهای شکم گردی محله گالاتا است. موسیقی زنده و تجربه غذاهای خیابانی استانبول و نوشیدنی‌های خوشمزه ترک‌ها در محله گالاتا، توصیه فودبلاگرها به استانبول‌گردهای ایرانی است.
کافه پرایواتو چنین میز صبحانه‌ای را برای محله گردهای گالاتا تدارک دیده است. کلکسیونی از پنیر و مربای ترکی و شیرینی‌های دست ساز و میوه‌های فصل که با بوی قهوه ترک، فضایی سحرانگیز را برای هیجان‌گردهای شهر به ارمغان می‌آورد.

بهترین محله های استانبول برای گردش

کافه‌گردی در محله‌ کاراکوی


از بهترین محلات استانبول است. محله KARAKOY از شناخته شده‌ترین محلات شهر بوده و توریست‌های زیادی در طول هفته از آن بازدید می‌کنند. این محله در کنار یکی از بندرگاه‌های مهم سابق شهر بوده و ده سالی است که منطقه مطرحی در میان گردشگران بوده و در شبکه‌های اجتماعی گردشگران مثل تریپ ادوایزر به آن پرداخته می‌شود.
بوتیک‌ها و کافه‌ها و رستوران‌های شیک و دنجی در این منطقه شهر وجود دارد تا گردشگران سرگردان را جای داده و سفری خاطره‌انگیز را برایشان رقم بزند. کافه کاراباتاک (KARABATAK CAFÉ) استانبول در این محله واقع شده و در سال‌های اخیر با استقبال اینستاگردهای استانبولی نیز مواجه شده است. محل قرارگیری محله کاراکوی در جوار GOLDEN HORN است. دوچرخه سواری عصرگاهی این منطقه را در نظر داشته باشید.

بهترین محله های استانبول برای گردش

محله گردی در بشیکتاش و دیدن جاذبه‌های باستانی


بشیکتاش از دیگر مقصدهای محله گردی در استانبول است که از شناخته‌شده‌ترین محلات این شهر تاریخی و دیدنی بوده و تیم فوتبال معروفی هم دارد. محله بشیکتاش تاریخی به قدمت امپراتوری بیزانس دارد. این محله جاذبه‌های باستانی فراوانی دارد. بخشی از سبک زندگی مردم این شهر را می‌توان در محله بشیکتاش به نظاره نشست. غذاهای محلی از دیگر ظرفیت‌های گردشگری محله است. تورهای کروز در اطراف محله بشیکتاش می‌تواند سفری خوب را برای شما به ارمغان آورد.
یکی از مجهزترین استادیوم‌های ترکیه در این منطقه قرار دارد و موقع بازی تیم، تمام محله با بنرها و پرچم‌های طرفداران پر می‌شود و همه یکصدا آواز سر می‌دهند. کاخ دلمه باغچه نیز از افتخارات محله بشیکتاش است که بزرگ‌ترین قصر این کشور نیز نام دارد. جدا از این موارد وقتی به بشیکتاش رفتید حتما به بازار ماهی آن سر بزنید و یکی از ساندویچ های ماهی معروفش را امتحان کنید. گشت و گذار در این محله را از کنار مجسمه عقاب سیاه شروع کنید، هر چه پیش بروید با دیدنی های بیشتری از این محله شگفت زده می‌شوید.

بهترین محله های استانبول برای گردش

محله شیشلی؛ یکی از لوکس‌ترین محله‌های استانبول


محله شیشلی استانبول یا SISLI از مقصدهای محله گردی در این شهر است. از مناطق لوکس در بخش مرکزی استانبول بوده و در قسمت اروپایی واقع شده است. با وجود هتل های ۵ ستاره و مراکز خرید بزرگ و معروفی که در محله شیشلی استانبول واقع شده‌اند، تقریبا پای هر گردشگری به خیابان های این محله باز می‌شود.
اینجا تنها چند قدم با میدان تقسیم فاصله دارد و رگه‌ای از فرهنگ معاصر ترکی را به نمایش گذاشته است. مراکز خرید معروفی مثل مرکز خرید جواهیر استانبول و مرکز خرید کانیون و جاذبه هایی مثل موزه آتاتورک، مسجد تشویقیه، کلیسای سنت اسپریت، کاخ ایهلامور و موزه ارتش در این محله اعیان نشین و زیبای بخش اروپایی استانبول واقع شده اند.
فاصله محله شیشلی تا منطقه فاتح نیز حدود ۸ کیلومتر و تا مسجد ایاصوفیه حدود ۹ کیلومتر است. ۲ مرکز خرید معروف استانبول یعنی مرکز خرید جواهیر و مرکز خرید آستوریا در این منطقه واقع شده است. پروفیلو، سیتیز نیشانتاشی، بومونتی و اوزدیلک همه در محله شیشلی قرار دارند. شماری از بهترین هتل‌ها و کبابی‌های شهر در شیشلی مستقر است.

بهترین محله های استانبول برای گردش


بازار ادویه و رستوران‌های محله امینونو استانبول


محله امینونو یا امین اونو یکی از محله‌های قدیمی استانبول است که بین پل گالاتا و مسجد جدید و در مجاورت شاخ طلایی واقع شده و بیشتر جاذبه‌هایش در میدان امینونو جای گرفته‌اند. از سمت سلطان احمد یا گالاتا و یا کاراکوی پیاده می‌توان به محله امینونو رفت. این محله هر ساعتی از روز مملو از اهالی شهر و گردشگرانی است که به تماشای قایق ها و کشتی‌های اسکله امینونو یا رفتن به آن سوی شهر آمده‌اند یا در یکی از رستوران‌ها و کافه‌های محله به گفت‌و‌گو نشسته‌اند و یا در بازار این محله می‌گردند. بازار ادویه استانبول که یکی از معروف‌ترین بازارهای دنیاست در میدان امینونو قرار گرفته است. با تراموا نیز می‌توان از این منطقه به نقاط مختلف شهر رفت. در منطقه امینونو فضای زیبای پل گالاتا برای پیاده‌روی و ماهی‌گیری در دسترس است. غذاهای دریایی این محله نیز شهرت زیادی دارد.

بهترین محله های استانبول برای گردش


سواحل اروپایی محله ببک استانبول


از مقصدهای استانبول‌گردی باید به محله BEBEK اشاره کرد. از سواحل اروپایی بسفر بوده و منطقه‌ای مسکونی تحت حکمرانی امپراطوری عثمانی دارد. زندگی پرشوری در این محله برپاست. برای رفتن به این محله می‌توان از خط شش مترو استانبول استفاده کرد یعنی M۶. لذا در ایستگاه اتیلر پیاده شوید. دانشگاه بوگازیچی با دانشگاه بسفر در محله ببک واقع شده است.
کنسولگری مصر و مسجدی کوچک در کنار کافه و رستوران‌های مختلف در این منطقه در دسترس است. پارک بزرگ ببک در این محله جای خوبی برای دوچرخه‌سواری عصرگاهی است. گیاهان تزیینی و درختان چند صد ساله، بخشی از ظرفیت‌های گردشگری محله ببک استانبول است. اگر می خواهید چشم‌انداز زیباتری از بسفر را تماشا کنید از برج های این قلعه بالا بروید. به جای پیاده‌روی می توانید دوچرخه کرایه کنید و با دوچرخه این محله را بگردید ولی فراموش نکنید که صبحانه‌های ترکی محله ببک بسیار لذیذ و پرطرفدار هستند.

بهترین محله های استانبول برای گردش

استانبول گردی در محله کادیکوی


محله کادیکو استانبول به دلیل قیمت مناسب محصولاتی که در مغازه‌ها عرضه شده و سرویس اقامتگاه‌های یک ستاره تا چهار ستاره و امکانات حمل و نقل مناسب، گزینه خوبی برای خرید و اقامتی لذت بخش در استانبول است. محله KADIKOY از قدیمی‌ترین محلات استانبول بوده و نخستین مسجد شهر نیز در همین منطقه احداث گردید. اتاق فلورانس نایتینگل از پرستاران معروف قرن نوزدهم نیز در این منطقه واقع شده است.
یکی از مطرح‌ترین تفرج‌گاه‌های شهر به‌ نام فنر باغچه در این منطقه در دسترس است. بازار کادیکوی استانبول به خصوص سه شنبه بازارش شهرت زیادی دارد. خیابان بگهاد کادیکوی، پاتوق گردشگران و علاقمندان به خرید است. اگر قصد اقامت کم هزینه در استانبول دارید، اقامت‌گاه‌های ارزانی در این محله در دسترس است.


بهترین محله های استانبول برای گردش


محله گردی در نیشاتاشی استانبول


نیشاتاشی استانبول یکی از مقصدهای محله‌گردی در این شهر است. از مناطق محبوب بوده و به منطقه شیشلی متصل بوده و در امتداد خیابان روملی در جهت شمال شرقی قرار دارد. ۳ کیلومتر با مرکز محله شیشلی فاصله دارد.
این محله مغازه‌هایی برای خرید محصولات برندهای مطرح جهان و کافه و رستوران‌های مجللی دارد. نیشاتاشی محبوبیت زیادی در بین گردشگران اروپایی داشته و ساختار مدرن و شیک مثل یک شهر اروپایی است. خیابان عبدی ایپکچی، نیشانتاشی شهر، پارک ماچکا و مسجد تشویکیه و غرفه الامور و گالری هنری استانبول در این محله قرار دارد.
موزه نظامی هاربیه نیز از دیگر مقصدهای توریستی محله تلقی می‌شود. گفته شده که در فهرست ۳۰ خیابان گران جهان قرار دارد. یکی از مراکز اصلی برپایی جشن سال نو در پایتخت توریستی ترکیه، همین محله است. برای خرید خانه در این محله، بایستی بالای 1 میلیون لیر هزینه کنید. با خرید بلیط چارتر استانبول از طریق سفرمارکت، با فرصت‌های خرید خانه به منظور اخذ اقامت در ترکیه آشنا شوید.

بهترین محله های استانبول برای گردش


محله آرناووت کوی استانبول


عمارت‌های چوبی عثمانی محله تاریخی آروناووت زبانزد است. غذاهای دریایی و محوطه کالج رابرت با ساختمانی به قدمت بیش از یک صد سال، محله آرناووت کوی را به مکانی دیدنی تبدیل کرده است. اقوام از نقاط مختلف کشور و آسیا در این منطقه همزیستی مسالمت آمیز دارند. کلیسا و کنیسه و مسجد در این محله در دسترس است. محله آرناووت کوی یا آرناوتکوی قلب تپنده شب‌های استانبول به حساب می آید، چون نایت لایف‌های این محله حال‌وهوای زنده ای به شب‌های شهر می‌بخشد. محله آرناووت کوی درست مجاور بسفر واقع شده و با عمارت‌های مشرف به بسفر و رستوران‌های ماهی‌اش در دل اهالی شهر و گردشگران جا باز کرده است. از همان حوالی غروب جمعیت زیادی راهی کوچه و خیابان‌های آرناووت کوی می‌شوند تا شب‌های مفرحی را سپری کنند. البته هنگام روز هم قدم‌زنی در این خیابان و تماشای معماری خانه‌های زیبای آرناووت کوی که در مقابل بسفر ردیف شده‌اند، خالی از لطف نیست. با رزرو بلیط هواپیما استانبول می‌توانید از این محل زیبا دیدن کنید.

بهترین محله های استانبول برای گردش

گشت‌وگذار در محله مشهور و محبوب فاتح استانبول


از محلات محبوب استانبول است. محله فاتح، گردشگران زیادی را در طول سال میزبانی می‌کند. برخی از بناهای تاریخی و نمادین استانبول در این منطقه قرار دارد. مثل محله سلطان احمد، پذیرای خیل عظیمی از گردشگران در طول سال است. منطقه فنر، بالات و میدان قدیمی یونان و یهودی و میدان امینونو در این محدوده واقع شده است. با این همه، این محله برای رزرم هتل مناسب نیست و قیمت‌های عجیبی دارد. برای آشنایی بیشتر، مقاله بدترین محله های استانبول برای رزرو هتل را بخوانید.

بهترین محله های استانبول برای گردش


محله آکسارای با هتل‌های ارزان‌قیمت و به‌صرفه


محله آکسارای، از قدیمی‌ترین مناطق شهر است. مسجد معروف سلطان احمد در این محله قرار گرفته است و به نوعی پاتوق ایرانیان محسوب می‌شود. علاوه بر این، هتل‌های ارزانی در این نقطه از شهر قرار گرفته و برای خرید ارزان و متنوع و اقامتی مقرون به صرفه توصیه می‌شود. اگر به دنبال خرید سوغات ترکیه هستید، این محل برایتان مناسب است.


بازدید از مناطق بکر محله بیکوز


محله BEYKOZ از دیگر مقصدهای محله گردی شهر است. این محله در بخش آسیایی بغاز بسفر به سمت دریای سیاه واقع شده و از شلوغی استانبول به دور است. بیکوز از مناطق دلپذیر شهری است و فضای سبز دست‌نخورده بکری دارد. جنگل بیکوز و چشمه جذاب عثمانی نیز در این محله قرار دارد. خلاصه قلعه آنادلو و کاخ خدیو و کاخ سو، بخش‌هایی از ظرفیت گردشگری محله بی کوز است.

بهترین محله های استانبول برای گردش


محله مودا؛ لوکس و اعیانی


محله MODA از مناطق قدیمی و گران و لوکس استانبول است که در منطقه قاضی کوی بوده و نزدیک دریا قرار دارد. در این محله، کافه و فروشگاه زیادی در دسترس است و ساحل خوبی برای پیاده‌روی عصرگاهی خواهید داشت. چشم‌اندازهای فوق العاده‌‌ این محل، مودا را به یکی از پاتوق‌های محله گردی در استانبول تبدیل کرده است.


محله کورچشمه


از محلات بزرگ استانبول، محله‌ای به نام KURCESME یا چشمه خشک است. این محله در منطقه بشیکتاش است و در بین محله‌هایی که در بالا معرفی کردیم یعنی اورتاکوی و آرتاووت کوی واقع شده است. نام محل الهامی از یک چشمه تاریخی است. جمعیت کمی در این منطقه ساکن است و برای زندگی کم‌دردسر توصیه می‌شود. از جاذبه‌های دیدنی شهر بایستی به پارک CEMIL TOPZULU و محل کنسرت TURKCELL ARENA اشاره کرد.




سخن آخر
اگر قصد سفر ارزان یا لاکچری به استانبول دارید، سفرمارکت آماده ارائه بهترین پکیج شامل بهترین هتل‌ها و تورها و اقامتگاه‌های غیرهتلی و مسکونی و فراهم کردن تورهای خصوصی و اجاره خودرو مدرن در زمان اقامت شما در این شهر است. اگر تجربه سفر به این شهر دارید و محله گردی کردید، تجارب خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. اگر شما مخاطب گرامی، تجربه محله گردی در استانبول تاریخی در کناره تنگه بسفر دارید و تجربیات جالبی دارید، نظرات و دیدگاه‌های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

1
عالی
1
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
حسین اژدر 1371
۲۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۶‌

عالی
people_outlineخانواده (فرزند نوجوان)
todayتیر
alirza rasooli
۲۷ آذر ۱۳۹۹ | ۰۱:۲۶‌

جای بسیارعالی ودیونی خوش گذشت انشاالله بتزباسفرمارکت برویم
people_outlineخانواده (فرزند نوجوان)
todayتیر