search
menu

محله ببک استانبول و جاذبه‌های آن

[ پنهان کردن ]
معرفی منطقه ببک
نحوه رفتن به محله ببک استانبول
تاریخچه محله ببک
سرگرمی‌های ببک
جاهای دیدنی نزدیک ببک استانبول
پارک ببک
قلعه روملی
پل بسفر یا شهدای ۱۵ جولای
دانشگاه Bogazici
کنسولگری مصر
رستوران‌های ببک
مراکز خرید ببک
استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا است. همه ساله گردشگران بسیار زیادی با خرید بلیط هواپیما و استفاده از این وسیله نقلیه به استانبول سفر می‌کنند. این شهر جاذبه‌های تاریخی، تفریحی، طبیعی و گردشگری بسیار زیادی دارد.
ببک یکی از مشهورترین و گران‌ترین محله‌های این شهر است که توریست‌های ایرانی و خارجی بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند. قیمت آپارتمان در محله ببک استانبول نسبت به سایر مناطق بیشتر است. ببک می‌تواند یک چشم‌انداز زیبا از تنگه بسفر را به گردشگران نمایش دهد. این منطقه یکی از مناطق لوکس در ترکیه محسوب می‌شود که انواع رستوران، کافه، مرکز خرید و مکان‌های تفریحی در آن قرار گرفته‌است. این منطقه دسترسی آسانی دارد و از طریق اتوبوس و یا تاکسی‌های موجود در سطح شهر می توانید به این منطقه برسید.
در این مقاله به معرفی بیشتر منطقه ببک استانبول خواهیم پرداخت و مناطق گردشگری آن را نیز بررسی خواهیم کرد.
محله ببک استانبول و جاذبه‌های آن

معرفی منطقه ببک


ببک (Bebek) یکی از محله‌های شیک و تاریخی در استانبول است. این منطقه در سواحل اروپایی بسفر قرار گرفته‌است. ببک در لغت به معنای کودک است و موقعیت بسیار خوبی در تنگه بسفر دارد. در گذشته ببک یک منطقه مسکونی تحت حکمرانی امپراطوری عثمانی بوده است اما امروزه یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین مناطق در ترکیه محسوب می‌شود.

نحوه رفتن به محله ببک استانبول


محله ببک در کشور ترکیه و شهر زیبای استانبول قرار گرفته‌است. ببک منطقه نسبتاً بزرگی را شامل می‌شود. ببک در محدوده منطقه بشیکتاش واقع شده‌است. این منطقه توسط چند محله دیگر به نام‌های اتیلر، روملی حیصاری و آرناووت‌کوی احاطه شده‌است. برای رسیدن به ببک می‌توان از خط متروی M6 در استانبول استفاده کرد. شما به کمک تاکسی‌های استانبول نیز می‎توانید در عرض نیم ساعت به اسکله آرناووت کوی و پس از آن به ببک برسید. اتوبوس‌ها قیمت مقرون به‌صرفه‌تری از تاکسی‌ها دارند اما زمان بیشتری برای رسیدن به ببک صرف می‌کنند.

تاریخچه محله ببک


این منطقه تاریخی دیرینه دارد و قدمت آن به سال‌ها پیش بازمی‌گردد. طبق اسناد و مدارکی که به‌دست آمده است، در گذشته و در زمان فتح استانبول توسط فاتیح، ببک یک روستای کوچک بوده است که ماهی‌گیران یونانی از آن استفاده می‌کرده‌اند. این منطقه طبیعت بسیار زیبایی داشته‌است به همین دلیل توجه مردم به آن جذب شد. در قرن ۱۹ اشراف عثمانی این منطقه را مکانی جهت ییلاق در نظر گرفتند. کاخ‌های تابستانی عثمانی‌ها نیز در این منطقه ساخته‌شد که متاسفانه در حال حاضر از بین رفته‌اند. برخی از آن‌ها همچون کنسولگری مصر همچنان پابرجا مانده‌اند. این ساختمان یک عمارت بزرگ و سفید رنگ است که ساخت آن اواخر قرن ۱۹ تکمیل شد.
ببک شهرت زیادی در ترکیه و استانبول دارد به همین دلیل در بیشتر ایام سال شلوغ است.

سرگرمی‌های ببک


ببک استانبول مکان‌های دیدنی بسیار زیادی دارد به غیر از تماشای کنسولگری مصر می‌توانید از قدم زدن در کنار اسکله لذت ببرید و به تماشای ماهی‌گیران در اسکله بپردازید. در اغلب فصول سال، اسکله آب و هوای مطبوعی دارد.
این منطقه رستوران‌ها و کافه‌های بسیار زیادی دارد که تمامی آن‌ها حال و هوای بسیار دلنشینی دارند و یکی از تفریحات زمستانی استانبول به حساب می‌آیند. می‌توانید به مراکز خرید ببک مراجعه کنید و برای دوستان و آشنایان خود سوغات خریداری کنید. خوردن یک صبحانه در اسکله بسیار لذت‌بخش است. شما می‌توانید از صبحانه‌های محلی و مخصوص استانبول نیز استفاده کنید. هم‌چنین اگر به شب‌گردی علاقه‌مند هستید، ببک یکی از بهترین محله‌ های استانبول جهت شبگردی است. قایق‌رانی یکی از بهترین تفریحاتی است که در محله ببک می‌توانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از قایق باید آن‌ها را اجاره کنید به همین دلیل بهتر است پیش از اجاره قایق از قیمت آن‌ها با خبر شوید.
در این منطقه مکان‌هایی مخصوص جهت دوچرخه‌سواری وجود دارد. می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و در امتداد بسفر دوچرخه‌سواری کنید.
محله ببک استانبول و جاذبه‌های آن

جاهای دیدنی نزدیک ببک استانبول


مکان‌های دیدنی بسیار زیادی در اطراف ببک وجود دارد که از ببک می‌توانید به راحتی به آن‌ها رسید. در ادامه برخی از مکان‌های گردشگری اطراف و نزدیک ببک را معرفی خواهیم کرد.

پارک ببک


پارک ببک یکی از مهم‌ترین پارک‌های این منطقه است. این پارک در سال ۱۹۰۸ افتتاح شد و در سال ۲۰۰۸ نیز مورد بازسازی قرار گرفت. فضای سبز و محوطه این پارک مساحتی معادل ۸۸۰۰ متر دارد. این پارک از زمین بازی کودکان، مسیرهای مخصوص پیاده روی حیوانات خانگی، استراحتگاه و ... تشکیل شده‌است. گیاهان زینتی بسیار زیادی در باغچه‌های این پارک کاشته شده‌اند که زیبای آن را افزایش داده‌اند.

قلعه روملی


در تنگه بسفر و در ساحل روملی قلعه زیبایی به همین نام ساخته شده‌است. اگر به تاریخ علاقه دارید، بازدید از این قلعه زیبا را از دست ندهید. این قلعه با شکوه، در سال ۱۴۵۲ میلادی به دستور سلطان محمد فاتح بنا شده‌است. روملی یکی از زیباترین قلعه‌های دنیا است که معماری آن بسیار قابل توجه است و توجه تمامی گردشگران را به خود جلب می‌کند.

پل بسفر یا شهدای ۱۵ جولای


یکی از مشهورترین و دیدنی‌ترین مکان‌های گردشگری در ترکیه و شهر استانبول، پل بسفر است. این پل در بخش آسیایی استانبول واقع شده است که این بخش را به قسمت اروپایی متصل می‌کند. این پل ارتفاعی معادل ۱۰۵ متر و طولی برابر یا ۱۱۵۰ متر دارد. تماشای آب و محیط اطراف پل از بالای آن بسیار جذاب است. تورهای بسیار زیادی در تنگه بسفر برگزار می‌شود که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید از هر دو قسمت اروپایی و آسیایی استانبول دیدن کنید. این تور شما را با معماری ساختمان‌ها، فرهنگ و نحوه زندگی مردم در محله ببک و دیگر مناطق اطراف آن آشنا می‌کند.
محله ببک استانبول و جاذبه‌های آن

دانشگاه Bogazici


در محله ببک استانبول یک دانشگاه دولتی به نام Bogazici وجود دارد. این دانشگاه در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده‌است و یکی از برترین موسسات آموزشی در ترکیه محسوب می‌شود.

کنسولگری مصر


در محله ببک استانبول کنسولگری مصر در سال ۱۹۰۲ میلادی ساخته شد. معماران این بنا ایتالیایی بوده‌اند به همین دلیل در ساخت این ساختمان از عمارت‌ها و بناهای ایتالیایی الهام گرفته شده‌است. امروزه این ساختمان یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین بناهای ببک به شمار می‌رود. تنها نمای بیرونی این کنسولگری که به دریا مشرف است قابل تماشاکردن برای عموم است.
محله ببک استانبول و جاذبه‌های آن

رستوران‌های ببک


یکی از بهترین تفریحات در سفر رفتن به رستوران و کافه‌های شهر است. برای صرف صبحانه و یا قهوه می‎‌توانید به کافه ببک قهوه (Bebek Kahve) و یا کافه ببک کورو قهوه سی (Bebek Koru Kahvesi) مراجعه کنید. کافه کاپ آف جوی (Cup of Joy) بهترین قهوه‌ها و عصرانه‌های ببک را برای شما فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید برای صرف نهار و یا شام به ببک بروید، بهتر است کافه رستوران مانگری را انتخاب کنید. شیرینی سرای Bebek Badem Ezmecisi نیز در سال ۱۹۰۴ افتتاح شده‌است و یک گزینه عالی برای گذراندن وقت است. در این شیرینی‌سرا می‌توانید انواع و اقسام شیرینی‌های محلی ترکیه را پیدا و نوش جان کنید.

مراکز خرید ببک


ببک مراکز خرید و بوتیک‌های بسیار خوبی دارد. مرکز خرید TRU شعبه‌های بسیار زیادی دارد که یکی از آن‌ها در محله ببک واقع شده‌است. این مرکز خرید یک کافه و کتاب فروشی نیز دارد و یک مکان مناسب جهت خرید سوغات است. بوتیک Midnight Express لباس‌های روز و بسیار زیبایی برای فروش دارد و گردشگران از تمامی مکان‌های دنیا جهت خرید به این بوتیک مراجعه می‌کنند.
سخن پایانی
سفر به کشورهای مختلف جذابیت بسیار زیادی دارد. علاوه بر تفریح، شما را با فرهنگ و نوع زندگی مردمان آن کشور آشنا می‌کند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید بهتر و سریع‌تر با فرهنگ مردم یک کشور آشنا شوید، بازدید از مناطق مشهور و محله‌های اصلی هر کشور است. یکی از اصلی‌ترین محله‌های ترکیه ببک استانبول است. این محله به داشتن ساختمان‌های مسکونی لوکس و گران‌قیمت شهرت یافته‌است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است