search
menu

سوغات کشور ترکیه چیست؟

[ پنهان کردن ]
مشهورترین سوغات ترکیه
سوغات ترکیه را از کجا بخریم؟
سفر به کشور ترکیه می‌تواند روحیه‌تان را عوض کند و شما را با تنوعی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی باقی‌مانده از امپراطوری‌های بزرگ تاریخ مثل امپراتوری عثمانی و امپراتوری بیزانس آشنا کند. همچنین در این کشور می‌توانید سوغاتی‌های جذاب، خوشمزه و ارزنده‌ای را خریداری کنید و برای دوستان و آشنایان خود هدیه ببرید. بسیاری از سوغاتی‌های کشور ترکیه را می‌توان از بازار استانبول خریداری کرد. همچنین می‌توانید از مغازه‌های محلی این کشور صنایع دستی آن شهر یا منطقه را خریداری کنید. برای سفر به این کشور کافی‌ست بلیط هواپیما استانبول را از سفرمارکت بخرید.

سوغات کشور ترکیه چیست؟

مشهورترین سوغات ترکیه


با خرید سوغات کشور ترکیه می‌توانید یادگاری از سفرتان به این کشور داشته باشید و همین‌طور با هدیه دادن آن، نزدیکان و دوستانتان را نیز خوشحال کنید.

فرش‌های ترکی


یکی از معروف‌ترین محصولات تولیدشده در کشور ترکیه که با استقبال عمومی زیادی روبرو بوده‌است، فرش‌های خوش‌رنگ و لعاب ترکی است. فرش‌های ترکی را می‌توانید در جای‌جای این کشور پیدا کنید. برای خرید این سوغاتی حتما به مغازه فرش‌فروشی معتبر مراجعه کنید تا بتوانید فرش مرغوب و اصیل ترکی را خریداری کنید. به فرش‌های ترکی قالی‌های آناتولی نیز گفته می‌شود. کیفیت بالای این دسته از فرش‌ها باعث جذابیت آن میان گردشگران خارجی شده‌است. همچنین طرح‌ها و نقش‌ونگارهای زیبایی این فرش آن را به یک سوغاتی جذاب و زیبا تبدیل کرده‌است. اگر دوست دارید خانه خود را با فرش‌های زیبا و خوش‌رنگ و لعاب ترکی تزئین کنید، یا دوستان و آشنایانی دارید که می‌خواهید برای آن‌ها سوغاتی ارزنده‌ای خریداری کنید، قالی‌ها و فرش‌های این کشور گزینه مناسبی است.

ظروف سفالی ترکی


یکی از جذاب‌ترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید در سفر به کشور ترکیه تهیه کنید، ظروف سفالی است. اگر به دیدن کاپادوکیا رفتید، این ظروف سفالی را می‌توانید در مغازه‌های این منطقه، در رنگ‌های مختلفی خریداری کنید. اگر دوست دارید صنایع دستی این کشور را با خود به سوغات ببرید، ظروف سفالی ترکی را می توانید خریداری کنید.

چای ترکی


اگرچه که قهوه ترک بسیار مشهور است اما از جنگ جهانی دوم به بعد خوردن چای در این کشور رایج شده‌است. در مغازه‌ها و بازارهای کشور ترکیه می‌توانید انواعی از چای‌های خوش‌طعم و خوشمزه را تهیه کنید. این چای‌ها شامل چای سیاه، چای سبز تا چای‌های گیاهی دیگر می‌شود. یکی از محبوب‌ترین چای‌های کشور ترکیه چای سیب است. هرچه قدر چای ترکی برای خود یا نزدیکانتان خریداری کنید، بالاخره روزی به پایان می‌رسد، می‌توانید در کنار آن، فنجان‌های کمر باریک و قوری‌های ترکی را نیز خریداری کنید تا یک دست چای و فنجان ترکی از سفرتان به این کشور به یادگار داشته باشید. اگر در طول روز زیاد چای می‌خورید، می‌توانید چای‌های ترکی را برای خود خریداری کنید. همچنین اگر دوستان یا آشنایانی دارید که به چای علاقه زیادی دارند، می‌توانید این سوغاتی را برای آن‌ها هدیه بگیرید.

سوغات کشور ترکیه چیست؟

قهوه ترک


یکی از معروف‌ترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید در سفر به کشور ترکیه تهیه کنید، قهوه ترک است. قهوه ترک بخشی از زندگی روزمره و فرهنگ کشور ترکیه تبدیل شده است. خوردن قهوه یکی از عادت‌های رایج و حتی جز مراسم سنتی مردمان این کشور به حساب می آید. اگر به خوردن قهوه علاقه زیادی دارید، کشور ترکیه برای شما بهشتی بر روی زمین است. بعد از چند روز ماندن در این کشور و نوشیدن قهوه‌های خوشمزه‌ی آن قطعا نمی‌توانید دست‌خالی به ایران باز گردید و حتما باید مقداری قهوه ترک را به‌همراه خود به ایران به سوغات بیاورید. اگر هم دوستان و نزدیکانی دارید که عاشق مزه قهوه ترک هستند، حتما چند بسته قهوه ترک را برای آن‌ها خریداری کنید. در کنار پودر و دانه قهوه ترک، می‌توانید فنجان و قوری سنتی که برای درست کردن این قهوه استفاده می‌شود را نیز خریداری کنید.

حوله حمام ترک


یکی از سوغاتی‌های جذابی که می توان در سفر به کشور ترکیه تهیه کرد، حوله‌های حمام ترکی است. این حوله‌ها را به‌راحتی می‌توانید در مغازه‌های مختلفی که در شهرهای کشور ترکیه وجود دارند، خریداری کنید. زمانی‌که به کنار ساحل می‌روید یا قصد دارید به حمام بروید، داشتن حوله‌های ترکی می‌تواند به کارتان بیاید. همچنین می توانید حوله‌های ترکی را به دوستان و آنشایانتان هدیه بدهید.
حوله های کشور ترکیه صد درصد از پنبه درست شده‌اند. به ‌سرعت آب را به خود جذب می‌کنند و سبک هستند. این حوله‌ها را می‌توانید در حمام‌های سنتی این کشور ببینید. این حوله‌ها بالغ‌ بر ۵۰۰ سال است که در حمام‌های سنتی کشور ترکیه استفاده می‌شوند. به‌عنوان سوغاتی نیز گزینه بسیار مناسبی هستند.

جواهرات و زیورآلات ترکی


طلا در کشور ترکیه در مقایسه با کشوهای دیگر، قیمت ارزان‌تر و کیفیت بالاتری دارد. در این کشور جواهرفروشان بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها انواعی از جواهرات و زیورآلات زیبا و ارزنده‌ای را برای خود یا دوستان و آشنایانتان خریداری کنید. همچنین اگر پول کافی به‌همراه داشته باشید، می‌توانید به جواهرسازان ترکی طرح مورد نظرتان را سفارش دهید تا جواهری مخصوص شما درست کنند. در زمان خرید این سوغاتی می‌توانید با فروشنده آن چانه بزنید تا قیمت کمتری را بابت زیورآلاتی که خریده اید، بپردازید.

سوغات کشور ترکیه چیست؟

شیرینی‌ها و باقواهای ترکیه


یکی از خوشمزه‌ترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید در کشور ترکیه خریداری کنید، شیرینی‌ها و باقلواهای خوشمزه ترکی است. حتما در کشور ایران نیز باقلوای ترکی را خورده‌اید و مزه خوشمزه‌ی آن در زیر زبانتان مانده‌است. اگر اهل شکم گردی باشید، با سفر به این کشور می‌توانید شیرینی‌ها و باقلواهای بسیار خوشمزه‌ای را امتحان کنید. اگر دوست داشتید آن را به‌عنوان سوغات برای نزدیکان و دوستانتان خریداری کنید. باقلوا و شیرینی‌های ترکی را می‌توانید در مغازه‌های شیرینی‌فروشی شهر استانبول خریداری کنید. یکی از شیرینی‌های سنتی کشور ترکیه شیرینی‌های مکعبی شکل ژل مانندی است که در رنگ‌های مختلفی درست می‌شوند و می‌توان از آن به‌عنوان یک دسر خوشمزه یاد کرد. این شیرینی‌مزه‌ی مختلفی دارد و در آن از آجیل و میوه‌های مختلفی استفاده می‌شود. اگر قصد دارید شیرینی و باقلوا های متنوع و خوشمزه کشور ترکیه را خریداری کنید، می‌توانید به بازار بزرگ شهر استانبول مراجعه کنید. در مغازه‌های این بازار می‌توانید شیرینی‌های ترکی را قبل‌از آنکه به خرید امتحان کنید. اگر در میان دوستان و نزدیکانتان افرادی وجود دارند که عاشق مزه باقلوا و شیرینی‌های ترکیه هستند، حتما در سفر خود به کشور ترکیه این سوغاتی را برای آن‌ها خریداری کنید.

ادویه‌جات ترکی


یکی از خوش‌رنگ‌ترین سوغاتی‌های کشور ترکیه ادویه‌جات ترکی است. با سفر به شهر استانبول و بازدید از بازار بزرگ و بازار مصری‌ها می‌توانید مغازه‌های متعدد ادویه فروشی را مشاهده کنید و ادویه مورد نظرتان را از آنجا خریداری کنید. اگر دوست دارید زمانی‌که به ایران بازمی‌گردید در خانه خود غذاهای خوشمزه ترکی درست کنید یا از ادویه‌جات خوشمزه‌ی این کشور در غذاهای خود استفاده کنید، حتما به این بازار سر بزنید و مقداری از ادویه‌جات ترکی را برای خود بخرید. می‌توانید این ادویه‌جات را برای دوستان و آشنایانی که اهل آشپزی کردن هستند، خریداری کنید.

صابون روغن زیتون


در کشور استانبول علاوه‌بر سوغاتی‌های خوراکیِ خوش‌مزه می‌توان محصولات مراقبتی و زیبایی مختلفی پیدا کرد و به‌عنوان سوغاتی به کشور ایران آورد. یکی از این محصولات صابون روغن زیتون است. صابون‌های روغن زیتون را می‌توانید در بازاهای استانبول پیدا کنید. این صابون ها معمولاً به‌صورت دست‌ساز درست می‌شوند. صابون‌های روغن زیتون در فرهنگ و تاریخ کشور ترکیه سابقه دور و درازی دارد و برای چندین قرن است که در حمام‌های ترکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. صابون‌های زیتون از روغن‌ زیتون باکیفیت درست می‌شوند. برای پیدا کردن این صابون باید به بازار مصری‌های شهر استانبول مراجعه کنید. علاوه‌ بر صابون زیتون می‌توانید محصولات زیبایی مختلفی را در این بازار پیدا کنید. صابون‌های زیتون کشور ترکیه را می‌توانید هم برای خود و هم برای دوستان و آشنایانی که به زیبایی و سلامت پوستشان اهمیت می‌دهند، هدیه بدهید.

فانوس‌های ترکی


یکی از محصولات بسیار زیبا و جذابی که می‌توانید در سفر به کشور ترکیه تهیه کنید، فانوس ها و چراغ های رنگارنگ ترکی است. این فانوس ها را می‌توانید در بازار بزرگ شهر استانبول پیدا کنید. اگر دوست دارید در سفر به کشور ترکیه وسایل تزیینی و دکوراسیون جذابی را برای خانه خود بگیرید تا یادگاری از سفرتان باشد، این فانوس‌ها گزینه مناسبی است. اگر هم در اطرافیان خود افرادی را می‌شناسید که دوست دارند با وسایل زیبا خانه‌شان را تزئین کنند، فانوس‌های ترکی سوغاتی جذابی برای آن‌ها خواهد بود. این فانوس‌ها از شیشه‌هایی از جنس موزاییک درست شده‌اند و بر روی آن‌ها طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی ایجاد شده‌است. کافی‌ست که سری به بازار بزرگ استانبول بزنید تا فانوس‌های ترکی زیادی را در رنگ‌ها طرح‌ها و مختلفی ببینید. این سوغاتی را می‌توانید از بازارها و مغازه‌های دیگر کشور ترکیه خریداری کنید، اما اگر به استانبول سفر کردید، بازار بزرگ استانبول معدن فانوس‌های رنگارنگ است. حتما در زمان خرید چراغ‌‌های ترکی به فروشنده تذکر بدهید که آن را به‌خوبی بسته‌بندی کند تا بتوانید آن را صحیح‌ وسالم تا ایران بیاورید.

سوغات کشور ترکیه چیست؟

محصولات چرمی


اگر در سفر به شهر استانبول دوست داشتید سوغاتی با کیفیتی را خریداری کنید که یادگاری از سفرتان به این کشور باشد، محصولات چرمی کشور ترکیه گزینه مناسبی است. محصولات چرمی این کشور یکی از ارزان‌ترین سوغاتی‌های شهر استانبول است. این محصولات به اشکال مختلفی نظیر ژاکت، کمربند، کیف پول مردانه و زنانه و دستبند به فروش می‌رسند. محصولات چرمی ترک، دست‌ساز هستند.
محصولات چرمی ترک را می‌توانید برای افرادی با سلیقه‌های مختلف و سنین مختلف هدیه بگیرید.

شال‌های محلی بنام پاشیمناز


اگر به‌دنبال خرید سوغاتی پوشیدنی در کشور استانبول هستید، قطعا شال‌های محلی بنام پاشیمناز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این شال‌ از ابریشم و ترمه درست می‌شوند و به‌همین دلیل جنس آن‌ها بسیار نرم و بادوام است.

ظروف سرامیکی ترک


سابقه ساخت ظروف سرامیکی در کشور ترکیه به قرن هشتم میلادی بازمی‌گردد. در این زمان به دلیل وجود جاده ابریشم صنعت سرامیک ‌سازی در این کشور رونق پیدا کرد. ظروف سرامیکی یکی از زیباترین و مهم‌ترین صنایع دستی کشور ترکیه نیز به حساب می‌آید. همچنین یکی از المان‌های فرهنگی کشور ترکیه است. کاشی‌ها و سرامیک‌های رنگارنگی که به دست هنرمندان ترک درست شده‌اند را می‌توانید در تزیینات مساجد این کشور مشاهده کنید. به‌طور مثال مسجد آبی در شهر استانبول محل مناسبی برای مشاهده هنر صنعتگران سرامیک ساز ترکیه است. برای خرید ظروف سرامیکی جذاب و رنگارنگ این کشور می‌توانید به بازار بزرگ شهر استانبول مراجعه کنید. اگر دوست دارید ظروف آشپزخانه تان رنگارنگ و زیبا شوند، حتما در سفر به کشور ترکیه ظروف سرامیکی جذاب این کشور را خریداری کنید. همچنین اگر دوستان و آشنایانی دارید که خانه‌دار هستند و دوست دارند ظروف رنگارنگ و جذاب ترک جزء وسایل آشپزخانه‌شان باشد، حتما ظروف سرامیکی کشور ترکیه را برای آن‌ها به سوغات سوغات بگیرید.

سنگ چشم زخم


اگر کمی در این کشور به گشت ‌وگذار بپردازید، متوجه می‌شوید که سنگ چشم‌ زخم تقریباً در هر مکانی که وارد شوید وجود دارد. مردم ترکیه از این سنگ در خانه‌ها، ادارات و ماشین‌هایشان استفاده می کنند. سنگ چشم زخم یکی از سوغاتی‌های کشور ترکیه است که می‌توانید آن را به‌راحتی در مغازه‌های مختلف این کشور پیدا کنید. سنگ چشم زخم یک طلسم شیشه‌ای قدیمی است که برای دور کردن انرژی‌های منفی و یا روح‌های شیطانی استفاده می‌شود. این طلسم جز فرهنگ مردمان این کشور به حساب می آید. سنگ چشم‌ زخم را می‌توانید به شکل‌های مختلفی نظیر دست‌بند، جاکلیدی و سنجاق سینه تهیه کنید. این سوغاتی را می‌توان یکی دیگر از ارزان‌ترین سوغاتی‌های کشور ترکیه به حساب آورد که برای دور کردن اتفاقات بد و خوش‌شانسی به کار می‌رود.

سوغات کشور ترکیه چیست؟

آثار هنری


اگر عاشق آثار هنری هستید یا در اطرافیان خود دوستانی دارید که کلکسیونی از آثار و عکس‌های هنری دارند در سفر به کشور ترکیه می‌توانید مجموعه‌ای از آثار زیبا و جذابی را خریداری کنید و برای دوستان تان هدیه ببرید.

آلات موسیقی سنتی


اگر به موسیقی سنتی علاقه دارید و دوست دارید در سفر به کشور ترکیه آلات موسیقی سنتی ترکی را خریداری کنید و آن را به کشور ایران بیاورید می‌توانید به مغازه‌های فروش این آلات مراجعه کنید. این آلات شامل سازهای زهی، سازهای بادی و سازهای کوبه‌ای است که توسط نوازندگان ترک‌زبان استفاده می‌شود. اگر در اطرافیان خود دوستان یا فامیلی دارید که عاشق موسیقی سنتی ترکی هستند، می‌توانید این آلات موسیقی را به آن ها سوغاتی دهید. در ادامه نام برخی از سازهای سنتی ترکی را مشاهده می کنید:
• باغلاما
• چوگور
• قیچک
• بالابان
• توتک
• سرنا
• دوتار


وسایل آنتیک ترکی


اگر کمی درکشور ترکیه، به‌خصوص شهر استانبول زندگی کنید، متوجه مغازه‌های مختلفی می‌شوید که در آن ابزار و وسایل قدیمی را به فروش گذاشته‌اند. بسیاری از این مغازه‌ها را می‌توانید در خیابان چوکورشوما مشاهده کنید. اگر به وسایل آنتیک و قدیمی علاقه دارید یا دوستان و آشنایانی دارید که به این وسایل علاقه دارند و دوست دارند دکور خانه‌شان را با وسایل این‌چنینی بچینند، حتما در سفر به شهر استانبول این سوغاتی را برای آن‌ها خریداری کنید.

سوغات ترکیه را از کجا بخریم؟


برای خرید سوغاتی‌های کشور ترکیه می‌توانید به مراکز خرید استانبول سفر کنید و به بازارهای زیر سر بزنید:

بازار بزرگ استانبول


یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید در آن انواعی از سوغاتی‌های کشور ترکیه را خریداری کنید، بازار بزرگ استانبول است. حتما در زمان خرید از این بازار چانه‌زدن را فراموش نکنید. با چانه‌زنی می‌توانید برای محصولاتی که خریداری می‌کنید قیمت کمتری را بپردازید.

سوغات کشور ترکیه چیست؟

بازار مصری‌ها


یکی از بازارهای معروف شهر استانبول بازار مصری‌ها است. به این بازار بازار ادویه‌جات نیز گفته می‌شود. همان‌طور که از نام آن پیداست، در این بازار می‌توانید انواعی از ادویه‌ها و چای‌های ترکی را خریداری کنید.

مغازه‌های نزدیک به برج گالاتا


اگر به‌دنبال خرید سوغاتی‌های مدرن‌تری هستید، حتما به مغازه‌های نزدیک به برج گالاتا سر بزنید. در این مغازه‌ها می‌توانید آثار هنری جذابی را پیدا کنید. همچنین در این ناحیه از شهر استانبول، مغازه‌هایی را برای آلات موسیقی پیدا خواهید کرد.
نکته: حتما به این‌موضوع توجه کنید که ممکن است برخی از دست‌فروشان ترک‌زبان با یک قالی سر راه شما سبز شوند و اصرار کنند که قالی‌های با کیفیت و اصل‌شان را بخرید. به‌هیچ‌عنوان این کار را نکنید. سعی کنید برای خرید فرش‌ها و قالی‌های ترکی به مغازه‌های فرش‌فروشی این شهر یا شهرهای دیگر ترکیه مراجعه کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است