search
menu

حمام خرم سلطان؛ 5 نوع حمام مختلف

[ پنهان کردن ]
گشتی در حمام خرم سلطان ترکیه: اسپاگردی در استانبول
داستان حمام خرم سلطان
حمام خرم سلطان کجاست؟
سایت حمام خرم سلطان ترکیه
کافه رستوران حمام خرم سلطان
انواع بسته‌های حمام خرم سلطان
انواع بسته‌های ماساژ حمام خرم سلطان استانبول
بخش‌های ۳ گانه حمام خرم سلطان استانبول

گشتی در حمام خرم سلطان ترکیه: اسپاگردی در استانبول



حمام خرم سلطان استانبول، یکی از مقصدهای اسپاگردی در پایتخت گردشگری ترکیه بوده و عاشقان حمام ترکی، گزینه بهتری از این حمام در این کشور پیدا نخواهند کرد. حمام ترکی، یکی از گزینه‌های ویژه در هتل‌های لوکس در نقاط مختلف جهان بوده و آوازه بین‌المللی دارد. حمام خرم سلطان استانبول، از مقصدهای اسپا محبوب لاکچری‌گردها و عروس دامادهایی است که دوست دارند ماه عسل به یاد ماندنی را در استانبول‌گردی ثبت کنند.
حمام خرم سلطان استانبول، در نزدیکی مسجد ایاصوفیه واقع شده و در فهرست مقصدهای گردشگری معروف شهر قرار دارد. با خط ۱ مترو استانبول به راحتی به نزدیکی این مکان می‌توان رفت. در بازسازی حمام خرم سلطان استانبول، بیش از یک هزار متر مربع مرمر سفید استفاده شده و در فهرست بهترین جاذبه‌های شهر قرار دارد. شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما استانبول از سفرمارکت به استانبول سفر کرده و از این حمام زیبا دیدن کنید.
در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت، برای عاشقان اسپا و جاذبه‌های دیدنی شهر استانبول، به معرفی حمام خرم سلطان پرداختیم. اگر شما مخاطب گرامی، تجربه حمام ترکی دارید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.
با حمام گردی امروز سفرمارکت همراه باشید.

داستان حمام خرم سلطان


حمام خرم سلطان ایاصوفیه، از جمله مکان‌های دیدنی و محبوب اسپاگردها در شهر استانبول ترکیه است و یکی از بهترین حمام های ترکی استانبول محسوب می‌شود. از زیبا ترین حمام‌های تاریخی روزگار عثمانی‌ها که امروزه بارها بازسازی شده و به عنوان یک مکان حمام ترکی و ماساژ و برگزاری مراسم ویژه عروس و داماد از آن استفاده می‌شود.
این حمام بیش از چهارصد سال قدمت داشته و در فهرست آثار ملی ترکیه قرار دارد. حمام خرم سلطان به روزگار سلطان سلیمان که احتمالا سریال معروفش را دیده‌اید، مربوط است. ملکه امپراتور عثمانی، به معمار سنان، طراح مسجد رستم پاشا و مهر و ماه که معمار خلاق دربار محسوب می‌شد، دستور داد که حمامی برای اهالی دست و پا کنند و به نام او نام گذاری کنند. مثل حمام‌های ایران که نزدیک مراکز مذهبی و پر رفت و آمد شهر احداث شد، سنان نیز این حمام را نزدیک ایاصوفیا ساخت. بخش مردان و زنان متفاوت بوده و معماری دلنشین و زیبایی در آن به کار رفته است.

حمام خرم سلطان در ۷ کیلومتری میدان معروف تکسیم استانبول است و از مترو تا این حمام حدود هشت دقیقه رانندگی نیاز است. حمام خرم سلطان در ۱ کیلومتری ایستگاه مترو Marmaray Sirkeci Metro Station واقع شده است و حدود ۱۰ دقیقه پیاده روی نیاز دارد. حمام خرم سلطان در واقع یکی از اماکن دیدنی‌ استانبول است. برای عاشقان حمام ترکی، بهترین گزینه ممکن بوده و اگر دوست دارید به دوستان و آشنایان و معشوقه خود، هدیه‌ای بدهید، بسته حیات بی حمام خرم سلطان، ۲ ساعت حمام ترکی و ماساژ و پذیرایی لوکس را برایشان به ارمغان خواهد آورد.
طول بنای حمام خرم سلطان، هفتاد و پنج متر بوده و راهروی ستون دار و گنبد دارش، جلب توجه می‌کند. سقف راهرو گنبد دار حمام خرم سلطان از آجر ساخته شده و با ورقه سربی پوشیده شده تا آسیب نبیند. طاقچه های قوسی یادآور خانه‌های تاریخی و قدیمی ایران است. برای مهندسان مکانیک سیالات، سیستم گرمایش حمام خرم سطان که از سیستم HYPOCAUSE استفاده می‌کند، جالب توجه خواهد بود. لوله‌های آب داغ از میان دیوارها عبور کرده و سبب گرم شدن خانه می‌شود.

حمام خرم سلطان؛ 5 نوع حمام مختلف

حمام خرم سلطان کجاست؟


حمام خرم سلطان استانبول، در منطقه فاتح یا FATIH قرار دارد. محله جانکورتاران یا CANKURTARAN و نزدیکی میدان AYASOFIA و به عنوان HURREM SULTAN HAMMA شناخته می‌شود. این حمام صرفا موزه تاریخی نیست بلکه می‌توان با پرداخت هزینه، از خدماتش استفاده کرد. در نزدیکی میدان ایاصوفیا، خط مترو اتوبوس استانبول قرار دارد و می‌توانید از آن برای عزیمت به حمام خرم سلطان استفاده کنید.

سایت حمام خرم سلطان ترکیه


به منظور رزرو وقت و استفاده از خدمات اسپا حمام خرم سلطان، می‌توان به سایت حمام خرم سلطان در نشانی: AysofiaHmami استفاده کرد و اطلاعات بیشتر شامل هزینه حمام خرم سلطان در سال مورد استفاده را بدست آورد. طیف هزینه‌های حمام خرم سلطان برای هر نفر بیش از ۵۵ یورو و طیف هزینه ماساژ حمام خرم سلطان به ازای هر نفر نیز بیش از ۴۰ یورو اعلام شده است.

ساعات کار حمام خرم سلطان استانبول


حمام خرم سلطان استانبول همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۲ آماده پذیرایی از مهمانان اسپا دوست استانبول گرد است.

کافه رستوران حمام خرم سلطان


اگر به دنبال یک لوکیشن عالی و تاریخی برای صرف نهار یا شام هستید، کافه رستوان مهری که متعلق به مجموعه تاریخی حمام خرم سلطان استانبول است، انتخاب خوبی برای فشن بلاگرها و فودبلاگرها و عاشقان رمانتیک گردی در استانبول به شمار می‌رود.
سالن سرد حمام خرم سلطان استانبول ترکیه و سالن داغ حمام خرم سلطان وجود دارند. کاسه‌های طلایی رنگ برای ریختن آب سرد روی بدن مهمانان است تا درجه حرارت بدن آن‌ها کاهش یابد. با خرید تور استانبول می‌توانید از تمامی این امکانات بهره مند شوید.


دکوراسیون داخلی زیبای حمام خرم سلطان استانبول
سالن گرم حمام خرم سلطان استانبول که ماساژ و کیسه با کف و حباب برای مهمانان انجام می‌شود. اگر شصت تا نود دقیقه ماساژ و حمام عالی گرفتید، می‌توانید به همراه دوستان و آشنایان و خانواده، برای لذت بردن از طعم لذیذ کافه و کیک و شیرینی و دسر و غذای ترکی و فرنگی، به رستوران حمام خرم سلطان بروید. جایی که منویی شگفت‌انگیز در انتظار شما است. این رستوران در فهرست بهترین رستوران‌های استانبول نیز قرار دارد. از سوپ تا سالاد تا غذای مدیترانه‌ای در دسترس شکم‌گردهای لاکچری دوست شهر است.در رستوران حمام خرم سلطان استانبول می‌توانید از ساعت ۸ تا ۲۴، صبحانه و نهار و شام نوش جان کنید.

حمام خرم سلطان؛ 5 نوع حمام مختلف

برگزاری مراسم ویژه برای عروس و دامادها
از مقصدهای ویژه برای عروس و دامادها، همین حمام خرم سلطان است. برای جشن عروسی و دامادی، خدمات خاص ارائه می‌دهد که به شرح زیر است:
- کاسه طلایی حمام سنتی خرم سلطان با لباس سنتی حمام و دمپایی ویژه یک بار مصرف
- ارائه لوازم آرایشی و بهداشتی به همراه شانه و دستکش و روغن زیتون و انواع نرم‌کننده
- مراسم سنتی کیسه و لیف بدن به همراه شست و شوی کامل برای کلیه مهمانان
- مراسم سنتی کیسه و لیف بدن به همراه شست و شوی کامل در کف و حباب برای عروس خانم
- ماسک رسی و روغنی و مرطوب کننده بدن عروس
- مراسم حنابندان در سالن سرد حمام خرم سلطان
ارائه دسر و مزه ترکی و شربت‌های خوشمزه در حمام خرم سلطان در دسترس مهمانان لاکچری گرد قرار دارد که با موسیقی زنده نیز همراه می‌شود. تصویر صابون‌های معطر حمام خرم سلطان استانبول که برای شست و شوی بدن مهمانان استفاده می‌شود‌. جامه حمام که به بانوان داده می‌شود به همراه لوسیون و نرم کننده‌های خوش بو. جامه‌های صد درصد نخی بدون حساسیت و اختصاصی برای هر مهمان. تصویر نوشیدنی‌ها و سینی همراه که در اختیار آقایان در بسته‌های حمام و ماساژ قرار می‌گیرد.

انواع بسته‌های حمام خرم سلطان


چند نوع بسته حمام در مجموعه تاریخی حمام خرم سلطان در دسترس گردشگران است که در ادامه این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت به آن اشاره می کنیم:
- حمام اصلی خرم سلطان که شامل کم هزینه ترین بسته حمام بوده و مشمول لیف و پذیرایی با نوشیدنی خنک و سنتی است. معمولا سی دقیقه حمام اصلی به طول می‌انجامد.
- حمام سفیدی برف خرم سلطان که شامل کیسه کشیدن بدن مهمان و استراحت و حمام سنتی در کف و حباب و ماساژ گردن و سر است. این بسته حمام نیز با نوشیدنی خنک و سرد از مهمانان پذیرایی می شود و حدود چهل و پنج دقیقه به طول می انجامد.
- بسته لذت حمام خرم سلطان، شامل کیسه کشیدن بدن و استراحت و حمام سنتی در کف و حباب و ماساژ عطری بوده و در اتاق مخصوص صورت می‌گیرد. با نوشیدنی‌های خوشمزه نیز همراه می‌شود و شصت دقیقه است و گران تر از ۲ بسته فوق الذکر است.
- بسته طعم پاکیزگی حمام خرم سلطان، بسته ای است که کیسه با روغن درخت ارغوان انجام می‌شود. کف و حباب و ماساژ عطری، از خدمات این بسته بوده و حدوده یک ساعت و نیم به طول می‌انجامد و با پذیرایی نیز همراه می‌شود.
- بسته حیات حمام خرم سلطان، گران ترین و طولانی ترین بسته حمام است. حدود دو ساعت بوده و شامل کیسه بدن در ایوان سلطان، ماسک رسی با روغن درخت ارغوان، استراحت و حمام سنتی در کف و حباب و ماساژ کل بدن با عطر و ماسک صورت و ماساژ در اتاق مخصوص است که با پذیرایی نیز همراه می‌شود. شامل نوشیدنی خنک و البته میوه‌های قطعه قطعه شده.

انواع بسته‌های ماساژ حمام خرم سلطان استانبول


ماساژ عطری یکی از ماساژهای حمام خرم سلطان استانبول است. پنجاه دقیقه بوده و برای دفع سموم بدن مفید است. انعکاس عطری از دیگر ماساژهای حمام بوده و محبوب کشورهای چین و هندوستان است. معمولا حدود نیم ساعت به طول می‌انجامد. ماساژ ضداسترس از دیگر ماساژهای رایج در حمام خرم سلطان بوده و برای القای آرامش به بدن توصیه می‌شود. ماساژ پشت نیز که سی دقیقه به طول می‌انجامید، از ماساژهای محبوب حمام خرم سلطان استانبول بوده و نواحی سر و گردن و کتف توسط ماسورهای، ماساژ داده می‌شود.

حمام خرم سلطان؛ 5 نوع حمام مختلف

بخش‌های ۳ گانه حمام خرم سلطان استانبول


حمام خرم سلطان مثل بسیاری از حمام‌های سنتی در خاورمیانه، سالن سرد و گرم دارد. در سالن سرد، جایی است که شما در اول بار به آنجا می‌روید. نخستین قسمت حمام بوده و اتاق مخصوص و اتاق ماساژ و اتاق تعویض لباس و کمد و قسمت پذیرش در آنجا قرار دارد. در این اتاق، گرمایی حس نمی‌کنید. وسایل در کمدهای قفل دار است و خیال شما بابت وسایل راحت باشد.
سالن سرد حمام خرم سلطان استانبول، دکوراسیون چشمگیر داشته و با آبمیوه از میهمان پذیرایی می‌شود.
سالن داغ حمام خرم سلطان استانبول، فضای مرمرین داشته و با غرفه‌های بزرگ و کوچک دیزاین شده و فضایی آرمانی را روایت می‌کند. کاسه‌های مرمر و شیرهای آب را همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در دسترس است. دما حدود چهل و اندی درجه سانتی گراد خواهد بود. البته تا شصت درجه هم می‌رسد. در سالن گرم، آماده حمام ترکی خواهید بود. پیشنهاد می‌کنیم دیدار از این حمام و استفاده از بخش های سه گانه آن را در برنامه سفر استانبول خود قرارا دهید.


چند نکته مهم
- روایت و تجربه مشتریان حمام خرم سلطان را در هشتگ # hurremsultanhamami اینستاگرام دنبال کنید. بسیار جالب و شنیدنی است.
- از تخفیف‌های فصلی حمام و ماساژ حمام خرم سلطان استانبول در طول سال استفاده کنید.
- استانبول کارت شما را با استانبول گردی پر تخفیف همراه می‌کند. آن را در سفر خود تهیه کنید.
- شاید جالب باشد بدانید که در بازسازی حمام سنتی خرم سلطان ۱۳۰۰ متر مربع مرمر سفید استفاده شد.
- تنها گنبدهایی که در بنای حمام خرم سلطان به چشم می‌خورد، درست بر بالای خود حمام بوده و در یک خط راست هستند. ارتفاع گنبد بخش سرد حمام در حدود بیست و شش متر است.
- دمای سنگ‌های اتاق داغ در زمان ماساژ، برابر با ۴۲ درجه سانتی‌گراد و دمای اتاق خصوصی در حدود ۴۸ درجه سانتی‌گراد است.
- درصد بخار اتاق های خصوصی برابر با ۱۰۰ است.
- امروزه لُنگ‌ها و لباس‌های به خصوصی برای کاربران و مراجعان حمام سنتی خرم سلطان در نظر گرفته شده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و در عکس‌های بالا نشان دادیم که از جنس ۱۰۰ درصد نخ هستند.
- در قسمت کاسه‌های حمام خرم سلطان ۱۶۰ قطعه طلا به چشم می‌خورد که این کاسه‌ها برای استفاده میهمانان در نظر گرفته شده بودند.
- صابون‌های حمام خرم سلطان کاملا از روغن زیتون تولید شده‌اند و به شما نیز هدیه داده می‌شود.
- جالب است بدانید که سرویس‌های حمام ترکی خرم سلطان امروزه تنها محدود به بخش‌های حمام نمی‌شوند و در دیگر بخش‌ها نیز می‌توانید از بسته‌ها استفاده کنید.
- ماساژ طلا و اسپاهای فوق العاده در دوبی نیز دست کمی از استانبول ندارد.

سخن پایانی
اگر تجربه سفر به استانبول دارید یا از حمام خرم سلطان استفاده کردید، نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره قیمت بسته‌های حمام و ماساژ حمام خرم سلطان و کیفیت خدمات به اشتراک بگذارید.
لینک این گفتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به اطلاع دوستان و استانبول گردهای لاکچری گرد برسانید و در گروه‌های خانوادگی تلگرامی و واتساپی نیز به اشتراک بگذارید.
مجله گردشگری سفرمارکت هر روز شما را با بهترین مقصدهای گردشگری و لاکچری‌گردی در ایران و اقصی نقاط جهان آشنا می‌کند. پیج اینستاگرام ما را برای اطلاع از تخفیف‌های هیجان انگیز دنبال کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است