search
menu
گرجستان keyboard_arrow_down close

گرجستان

label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۳۰۷
restaurant
رستوران ها ۱

درباره گرجستان

جمهوری گرجستان کشوری در شمال غربی ایران و در منطقه قفقاز است. گرجستان در میانه آسیا و اروپا قرار دارد.
تفلیس بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر گرجستان پایتخت این کشور هم هست. منطقه زمانی گرجستان UTC+4 (GET) و اختلاف ساعت رسمی تفلیس با تهران، مثبت ۳۰ دقیقه است. گرجستان با کشورهای روسیه، ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان همسایه است. واحد پول گرجستان لاری نام دارد. جمعیت ۳ میلیون و هفتصد هزار نفری گرجستان در این کشور ۷۰ هزار کیلومتر مربعی زندگی می‌کنند.
زبان رسمی مردم گرجستان گرجی نام دارد و مردم گرجستان پیرو کلیسای ارتدکس گرجستان هستند.
گرجستان دارای پیشینه‌ای کهن در سکونت زندگی انسان است و گونه‌ای از انسان‌های نخستین در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند. نام باستانی گرجستان ایبریا بوده است و گرجستان واژه‌ای یونانی به معنای کشاورزی است.
گرجستان دارای تاریخ طولانی و پر فراز و نشیبی است و حمله مغول، جنگ با عثمانی‌ها، اشغال توسط اتحاد جماهیر شوروی و سپس استقلال از آن را پشت سر گذاشته است. گرجستان تا زمان قاجار بخشی از خاک ایران بود که در پی جنگ با روسیه و عهدنامه مشهور گلستان به روسیه تزاری واگذار شد.
گرجستان در شرق دریای سیاه قرار گرفته است و شهر باتومی دومین شهر پرطرفدار این شهر در کنار این دریای مشهور قرار دارد.
در کشور گرجستان، وجود کوهستان، ساحل و دشت در کنار هم، موجب پدید آمدن تنوع اقلیمی و آب و هوایی شده است.
گرجستان بیشتر به عنوان کشوری کوهستانی شناخته می‌شود که میانگین دمای نسبتا پایینی دارد. به همین دلیل بهار گرجستان مطبوع‌ترین فصل سال است. تابستان‌هایش کمتر گرم است و پاییزی پربارش و زمستانی نسبتا سرد دارد.
کشور گرجستان دارای مراکز تاریخی و گردشگری بسیاری است. بخشی از این جاذبه‌های تاریخی به دوره‌های گوناگون این کشور از دوران باستان و تمدن‌های اولیه و باستانی تا دوران فرمانروایی اشکانیان، رومیان، تزارها و جماهیر شوروی بازمی‌گردد. گرجستان همچنین در سال‌های اخیر روی امکانات تفریحی خود برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری آسیایی-اروپایی تلاش کرده است و از استقبال زیاد گردشگران ایرانی برای سفر به گرجستان می‌توان به میزان موفقیت این تلاش‌ها پی برد.

دیدنی های گرجستان