search
menu

موزه های باتومی

[ پنهان کردن ]
چرا باید از موزه های شهر باتومی بازدید کنیم؟
موزه باستان شناسی باتومی ( Batumi Archeological Museum)
موزه هنر آدجارا ( Adjara State Museum)
موزه قوم نگاری برجگالو ( Ethnographic Museum Borjgalo)
موزه مذهبی دیوید کوماخیدزه ( David Komakhidze Religious Museum)
موزه صنعت برادران نوبل ( Nobel Brothers Batumi Technological)
موزه دولتی خاریتون آخلدیانی ( Khariton Akhvlediani Adjara State Museum)
موزه ایلیا چاچاوادزه ( Ilia Chavchavadze Museum)

چرا باید از موزه های شهر باتومی بازدید کنیم؟


باتومی شهری کوچک و ساحلی که در چندین سال اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است و جزو مقاصد پرطرفدار گردشگران، مخصوصا ایرانیان قرار گرفته است. توریست ها اکثرا در تابستان به فکر خرید بلیط هواپیما می افتند و سفر رویایی به شهری مدرن و کوچک باتومی آغاز می کنند. شهر جذاب باتومی دارای موزه ها، مراکز تفریحی، بناهای تاریخی و بازارهای متنوعی است که یکی از پرطرفدارترین جاذبه در این شهر موزه ها محسوب می شوند؛ موزه ها و گالری های هنری همواره اماکن مهم در شهرها محسوب می شوند که بازدید از آن ها شما را با فرهنگ و تاریخ آن کشور آشنا می سازد. گرجستان نیز کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی است که تعداد موزه افزایش یافته است. در این مقاله نیز قصد داریم شما را با چند مورد از Batumi Museums آشنا کنیم تا در سفرتان بازدید کنید و سفری خاطره انگیز به یادگار داشته باشید.

موزه باستان شناسی باتومی ( Batumi Archeological Museum)


موزه باستان شناسی، یکی از مهم ترین و بهترین موزه های باتومی که در سال 1998 میلادی تأسیس شده است. در موزه باستان شناسی همان طور که از اسمش پیداست آثار گرانبها و محلی از دوره های مختلف نگهداری می شوند که قدمت برخی از این آثار نگهداری شده به دوره برنز برمی گردند و این آثار در هنگام حفر در روستاهای اطراف کشف شده اند، علاوه بر آثار خیلی قدیمی، آثاری مربوط به قرون وسطی و دوران معاصر نیز در این موزه نگهداری می شوند. موزه باستان شناسی باتومی برای تاریخ دوستان و هنردوستان گزینه بسیار مناسبی است. برای بازدید از این موزه همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر می توانید مراجعه کنید.
موزه های باتومی

موزه هنر آدجارا ( Adjara State Museum)


موزه هنر آدجارا با ساختمان زیبای خود همواره مورد توجه توریست ها قرار می گیرد، تا حدی که می توان گفت در این موزه کوچک نمای بیرونی و داخلی ساختمان همانند آثار نگهداری شده جلب توجه می کنند. در این موزه زیبا، مجموعه ای از زیباترین و گیراترین نقاشی های هنرمندان گرجی و خارجی جمع آوری شده اند که بیشترشان متعلق به قرن بیستم یا بیست و یکم هستند. موزه هنر آدجارا ساختمانی دو طبقه است که در طبقه اول نمایشگاه های موقت مربوط به هنر و نقاشی در باتومی برگزار می شود و در طبقه دوم نیز نقاشی های زیبا برای تماشا قرار داده شده اند. بازدید از این موزه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر امکان پذیر است.
موزه های باتومی

موزه قوم نگاری برجگالو ( Ethnographic Museum Borjgalo)


یکی از موزه های جدید الاحداث در شهر باتومی مربوط به قوم نگاری برجگالو است که از سال ۲۰۱۶ آماده استقبال از گردشگران داخلی و خارجی است. در این موزه می توانید نقاشی ها، مجسمه ها و حکاکی های چوبی بسیار زیبایی را تماشا کنید. در هنگام بازدید از این موزه با شغل هایی مانند سفالگری، ساخت ظروف و اشیا سنگی، فلزکاری، نجاری و هنر بافندگی از نزدیک آشنا خواهید شد. در فضای بیرون موزه نیز فضای سبز همراه با گل کاری های جذاب و آبشاری ۹ متری چشم هر گردشگری را مسحور می کند و مقابل این موزه محل بسیار مناسبی برای عکاسی است. مورد جالب توجه در موزه قوم نگاری برجگالو اینست که تمامی اشیا توسط یک هنرمند ساخته شده است. با بازدید از این موزه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر لحظات ناب و خاطره انگیزی برایتان رقم خواهد خورد و مطمئنا با دوربینی پر از این موزه خارج خواهید شد.
موزه های باتومی

موزه مذهبی دیوید کوماخیدزه ( David Komakhidze Religious Museum)


موزه خاص و کوچک که توسط خانواده ای در شهر باتومی در سال ۲۰۰۴ تاسیس شده است. با اینکه از لحاظ وسعت کوچک است، اما بازدیدکنندگان علاقه خاصی به تماشای این موزه دارند. در بازدید از موزه مذهبی می توانید تندیس، پیکره، معابد، نقاشی، عکس و کتاب را از نزدیک ببینید و با تاریخ باتومی و گرجستان آشنا شوید. توجه داشته باشید که این موزه منحصر بفرد با هدف موضوع مذهب تشکیل یافته است اما هموراه برای گردشگران با هر رده سنی و هر دین و اعتقادی جذابیت دارد. بازدید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر امکان پذیر است.

موزه صنعت برادران نوبل ( Nobel Brothers Batumi Technological)


موزه صنعت برادران نوبل همان طور که از اسمش پیداست دستاوردهای برادران نوبل است و محلی برای نشان دادن ۲۰۰۰ وسیله با فناوری های مختلف به جای مانده از قرن نوزدهم و قرن بیستم است که از سال ۲۰۰۷ تاسیس شده است. به کمک این موزه، تکنولوژی در تجارت بین المللی نفت به صورت بین المللی شناخته شده است. علاوه بر برادران نوبل دستاوردهای نفرات دیگری چون الکساندر مانتاشو و روستچیلد نیز در این موزه نگهداری می شوند. در طبقه بالای این موزه نیز آثاری مانند پیشرفت خط صنعت چای در گرجستان آشنا خواهید شد. برای بازدید می توانید همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر به این موزه مراجعه کنید.
موزه های باتومی

موزه دولتی خاریتون آخلدیانی ( Khariton Akhvlediani Adjara State Museum)


موزه دولتی خاریتون شامل آثار باارزش به یادگار مانده از قرن های یازده و دوازدهم پیش از میلاد است که در سال ۱۹۰۸ تاسیس شده است و می توان به وجود تبرهای عتیقه، تندیس بز برنزی و گنجینه هایی از قلعه گونیو اشاره کرد و اینکه جزو قدیمی ترین موزه ها همراه با آثار تاریخی در شهر باتومی محسوب می شود. البته آثار دیگری مانند پیکره هایی از جنس طلا، بطری ها و آویزهای طلایی، گردنبند هایی با جنس های مختلف، کمربند، سنجاق سینه همگی در این موزه به نمایش گذاشته شده اند که نشان دهنده فرهنگ و هنر مردم گرجی هستند. کلکسیون موجود در این موزه پر رمز و راز حدودا بالغ بر ۱۸۳ هزار مورد ریز و درشت است، یکی از جالب ترین آثار موجود این موزه فسیل ۲۵ میلیارد ساله از یک درخت است که توجه همگان را به خود جلب می کند. و این موزه را در لیست بازدیدکنندگانی قرار می‌دهد که بلیط هواپیما باتومی را تهیه کرده اند. برای بازدید همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر مراجعه کنید.
موزه های باتومی

موزه ایلیا چاچاوادزه ( Ilia Chavchavadze Museum)


موزه ایلیا چاچاوادزه، موزه ای کوچک در کوچه و پس کوچه های قدیمی شهر باتومی واقع شده است. برای بازدید از این موزه به زمان کمی نیاز دارید اما در همین زمان کم می توانید عکس ها و وسایل و همچنین ماکتی از خانه ایلیا چاچاوادزه را تماشا کنید. چاچاوادزه یکی از محبوب ترین سیاست مداران، نویسندگان، شاعران گرجستان است که در انقلاب گرجستان نقش پررنگی داشته است. برای زنده نگه داشتن نام وی که به عنوان پدر ملت گرجستان مشهور است و در سال ۱۹۸۷ به درجه قدیسی رسیده چنین موزه ای برای بزرگداشت وی افتتاح گردیده تا مجموعه آثار با ارزش ایلیا چاچاوادزه نگهداری شوند و نامش تا ابد جاویدان باشد. همچنین در فضای بیرونی موزه نیز تندیسی از این مرد بزرگ گرجی ساخته شده است. بازدید از این موزه زیبا همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است