search
menu

بهترین زمان سفر به تفلیس

[ پنهان کردن ]
بهترین زمان سفر به تفلیس چه موقع از سال است؟
آب و هوای شهر تفلیس
تفلیس در ماه ژانویه (دی ماه)
تفلیس در ماه فوریه (بهمن ماه)
تفلیس در ماه مارس (ماه اسفند)
تفلیس در ماه اوریل (فروردین)
تفلیس در ماه مه (اردیبهشت)
تفلیس در ماه ژوئن (خرداد)
تفلیس در ماه جولای (تیر)
تفلیس در ماه آگوست (مرداد)
تفلیس در ماه سپتامبر (شهریور)
تفلیس در ماه نوامبر (آبان)
تفلیس در ماه دسامبر (آذر)

بهترین زمان سفر به تفلیس چه موقع از سال است؟


تفلیس پایتخت و بزرگترین شهر کشور گرجستان است. کشور گرجستان در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و به دلیل سابقه کهنی که دارد آثار تاریخی فراوانی از دو امپراطوری بزرگ دنیا (عثمانی و شوروی) در آن به یادگار مانده است. تفلیس یکی از جذاب ترین مقاصد سفر برای گردشگران در سراسر دنیا است. وجود جاذبه‌های تاریخی مختلفی چون کلیسای «سیمیندا سامبا»، قلعه ناریکالا، شهر قدیم و پل صلح، این شهر را به یکی از جذاب ترین شهرهای دنیا برای دوستداران تاریخ و فرهنگ تبدیل کرده است. با خرید بلیط هواپیما تفلیس، خود را به سفری فراموش نشدنی دعوت کنید.
بهترین زمان سفر به تفلیس
علاوه بر جاذبه های تاریخی مختلف و جاهای دیدنی تفلیس ، در شهر تفلیس می توانید حمام گوگردی بگیرید، بالن سواری کنید، زیپ لاین ۲۷۰ متری این شهر را امتحان کنید، در جاده کوهستانی «آبانو» به «توشتی» رانندگی پر هیجان را تجربه کنید، در بوستان «رایک» پیاده روی کنید،‌ در پارک آبی «یوروپارک» نهایت لذت را تجربه کنید و در شهربازی «متاتسمیندا» آدرنالین را تا پوست و گوشت تان احساس کنید.
تفلیس شهر بی نظیری برای سفر کردن است. اما بهترین مقاصد گردشگری نیز برای مدت زمان خاصی جذاب هستند و هنگامی که هوای آن شهر سرد می شود، آن شهر درگیر بحران های طبیعی یا سیاسی می شود سفر کردن به آن شهر به غیر از دردسر و مشکل چیز دیگری ندارد. اگر بهترین زمان سفر به یک شهر را ندانید ممکن است زمانی به آنجا سفر کنید که هیچ رویداد و جشنی در حال برگزاری نیست و مجبور شوید فقط ازجاذبه های تاریخی آن بازدید کنید. در ادامه مطالبی را می خوانید که به شما کمک می کند بهترین زمان سفر به شهر تفلیس را پیدا کنید.
در این مقاله قصد داریم وضعیت شهر تفلیس را در ماه های مختلف سال توضیح دهیم تا بتوانید بهترین زمان سفر به این شهر را بر اساس علایق و نیازهایتان پیدا کنید.

آب و هوای شهر تفلیس


آب و هوای این شهر در تمام طول سال مطبوع و لذتبخش است. آب و هوای شهر تفلیس در فصل بهار گرم و دلنشین است. در اواخر ماه آوریل روزهای آفتابی بهار آرام آرام به روزهای گرم تابستانی تبدیل می شود. فصل تابستان در شهر تفلیس گرم و شرجی است. در فصل پاییز و زمستان هوای پایتخت گرجستان معتدل است و به ندرت هوا برفی می‌شود.

تفلیس در ماه ژانویه (دی ماه)


یکی از مهم‌ترین رویدادهایی که در این ماه برگزار می‌شود، جشن سال نو میلادی است. مردم گرجستان از تقویم ارتودکس پیروی می‌کنند. به همین دلیل جشن سال نو میلادی را خیلی مفصل تر می‌گیرند. مردم تفلیس جشن کریسمس را در ۷ ام ژانویه و جشن سال نو ارتودکس را در ۱۴ ام ژانویه می گیرند. جشن سال نو در این شهر حدود ۲ هفته طول می کشد. اگر دوست دارید در زمان جشن سال نو در بین مردم شهر تفلیس باشید و از نزدیک نحوه برگزاری این جشن را توسط مردم گرجستان مشاهده کنید حتما اول ماه ژانویه بلیط هواپیما بخرید و به تفلیس سفر کنید.
علاوه بر جشن سال نو،‌ در این ماه کارناوال آلیلو (Alilo) در روز هفتم ماه برگزار می شود. در این مراسم مردم از میدان گل سرخ (Rose Revolution) تا کلیسای مقدس ترینیتی (Holy Trinity Cathedral) راهپیمایی انجام می دهند.
میانگین دمای هوا در این ماه حدود ۴ درجه سانتی گراد است و طبق پیش بینی های هواشناسی معمولا ۴ روز ماه ژانویه باران می برد.
نکته: این اعداد و اعداد دیگری که در ماه های بعدی آورده شده به طور تقریبی است. اگر می خواهید اطلاعات دقیقی از دمای هوا و وضعیت آب و هوای شهر تفلیس به دست آورید بهتر است که خودتان در سایت و اپلیکیشن های معتبر جستجو کنید.
بهترین زمان سفر به تفلیس

تفلیس در ماه فوریه (بهمن ماه)


آب و هوای شهر تفلیس در ماه فوریه همانند ماه پیشین کمی سرد است. در این ماه رویداد و جشن خاصی برگزار نمی شود و مردم گرجستان لحظه شماری می کنند تا ماه بهار فرا برسد. اگر در این ماه به شهر تفلیس سفر کردید می توانید در خیابان های شهر پیاده روی کنید، به موزه ها سر بزنید و از غذاهای محلی گرجستان بچشید و لذت ببرید.
دمای هوا در این ماه حدود ۵ درجه سانتی گراد است و طبق پیش بینی های هواشناسی ۴ روز از این ماه باران خواهد بارید.

تفلیس در ماه مارس (ماه اسفند)


مردم گرجستان از این ماه به عنوان «ماه دیوانه» یاد می کنند. علت این است که آب و هوا در ماه مارس به طور غیر قابل پیش بینی تغییر می کند. ممکن است در یک روز هوای آفتابی، بارانی شود یا هوای بارانی ناگهان تبدیل به هوای آفتابی شود. در این ماه سرمای زمستان همچنان وجود دارد. اگر در این ماه از سال قصد سفر به شهر تفلیس را دارید حتما چتر و کت بارانی همراه خود داشته باشید. از نیمه دوم ماه مارس کم کم درختان شروع به شکوفه زدن می کنند.
دمای هوا در ماه مارس حدودا ۵ درجه سانتی گراد است و ۵ روز از این ماه باران می‌بارد.

تفلیس در ماه اوریل (فروردین)


آب و هوای شهر تفلیس در ماه آوریل گرم می شود و پیاده روی در شهر بسیار لذتبخش خواهد بود. اگرچه که چند روز اول این ماه هوا کمی سرد خواهد بود و هوای زمستان را حس خواهید کرد، ‌اما رفته رفته دمای هوا بیشتر می شود و تعداد بیشتری از مردم تفلیس را در پارک ها و مکان های تفریحی شهر خواهید دید. نهمین روز از این ماه، روز تراژدی ۱۹۸۹ است. در ۹ آوریل سال ۱9۸۹ تطاهرات ضد شوروی در گرجستان برگزار شد و نیروهای شوروی دست به سرکوب معترضان زدند. نتیجه این سرکوب ۲۱ کشته و صدها زخمی بود. این روز در تقویم گرجستان به عنوان «روز اتحاد ملی» نامگذاری شده است. این اتفاق در مجلس گرجستان رخ داده است و اگر در این روز به شهر تفلیس سفر کنید دسته گل های زیادی را در این محل خواهید دید.
دمای هوا شهر تفلیس در این ماه حدود ۵ درجه سانتی گراد است و ۷ روز از ماه باران خواهد بارید.

تفلیس در ماه مه (اردیبهشت)


مردم تفلیس عاشق ماه مه هستند. زیرا در این ماه هوا به قدری گرم شده که می توانند لباس های خنک خود را بپوشند اما گرمای هوا به اندازه فصل تابستان آزار دهنده نیست. در این ماه رویدادهای مختلفی برگزار می شود. در روز نهم از این ماه مردم گرجستان جشنی با عنوان «پیروزی بر فاشیسم» دارند. طی این رویداد کهنه سربازان لباس رسمی خود را به تن می کنند و به پارک ویک (Vake) می روند. طی این مراسم دسته گل های زیادی را بر روی بناهای یادبود شهر تفلیس می بینید.
۲۶ مه در کشور گرجستان به عنوان «روزاستقلال» شناخته می شود. در این روز جاده های مرکزی برای عبور ماشین های معمولی بسته می شود تا نیروهای ارتش بتوانند به راحتی فعالیت کنند (رژه بروند) و رئیس جمهور و نمایندگان دولت سخنرانی خود را ارئه دهند. در این روز در خیابان روستاولی (Rustaveli) نمایشگاهی برگزار می شود که در آن هر وزارتخانه یک غرفه را راه اندازی می کند و دستاوردهایشان را به عموم مردم نمایش می دهند.
اگر عاشق کتاب هستید می توانید در ماه مه به شهر تفلیس سفر کنید تا در نمایشگاه بین المللی کتاب تفلیس شرکت کنید. ناشران مختلفی در این نمایشگاه شرکت می کنند و می توانید کتاب های مختلفی را با موضوعات متفاوت با تخفیف خریداری کنید.
علاقه مندان به فیلم های مستند می توانند در فستیوال بین المللی فیلم CinéDOC شرکت کنند. در این فستیوال بهترین فیلم های سال به نمایش گذاشته می شود.
معمولا ۹ روز از ماه مه در شهر تفلیس باران خواهد بارید و دمای هوای در این شهر به ۲۰ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

تفلیس در ماه ژوئن (خرداد)


این ماه مناسب مسافرانی است که دوست ندارند از گرمای تابستان عرق بریزند. مردم محلی تفلیس دوست دارند در این ماه در تراس کافه های قهوه بنوشند، ‌در جشنواره ها شرکت کنند و در پارک ها اوقات خوشی را تجربه کنند. در این ماه جشنواره موسیقی تفلیس به نام "Tbilisi Open Air" برگزار می شود. در این جشنواره هنرمندان و موسیقیدانان راک و الکترونیک هنر خود را به مردم نشان می دهند. این رویداد در حومه شهر تفلیس برگزار می شود. اگر به پارک لیسی (Lisi) و ترتل (Turtle) بروید مردم محلی این کشور را می بینید که در کنار خانواده و دوستان خود اوقات خوشی را سپری می کنند.
میانگین دمای هوای شهر تفلیس در ماه ژوئن ۲۵ درجه سانتی گراد است.

تفلیس در ماه جولای (تیر)


از ماه جولای به بعد دمای هوا در شهر تفلیس آرام آرام بیشتر می شود. اکثر مردم گرجستان در این ماه برای اوقات فراغت خود به ساحل دریای سیاه می روند یا قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند. افرادی که در این ماه در شهر می‌مانند، معمولا برای فرار از گرمای هوا به دریاچه ترتل و لیسی پناه می برند.
در این ماه جشنواره ای سنتی در موزه مردم شناسی تفلیس برگزار می شود. نام این جشنواره آرت ژن (art gene) است. در این جشنوراه سنتی گروه‌های موسیقی و رقصنده های محلی اجرا دارند. اگر دوست دارید این جشنواره را از نزدیک ببینید باید در ماه جولای تور گرجستان را رزرو کنید و به شهر تفلیس بروید. حتما در هنگام گشت و گذار در شهر یک بطری آب به همراه داشته باشید. چرا که گرمای هوا شما را تشنه خواهد کرد.
میانگین دمای هوای شهر تفلیس در ماه جولای حدود ۲۵ درجه سانتی گراد است.
بهترین زمان سفر به تفلیس

تفلیس در ماه آگوست (مرداد)


آگوست گرم ترین ماه شهر تفلیس است. اگر از گرما فراری هستید به هیچ وجه در این ماه به شهر تفلیس سفر نکنید. مردم شهر تفلیس نیز نصف این ماه را در سفر هستند و جمعیت شهر کمتر از همیشه خواهد بود. اگر در این ماه به شهر تفلیس سفر کردید می توانید عصر هنگام از هتل خود بیرون بیایید و در کافه های روباز و پارک ها لحظات خوشی را سپری کنید.
میانگین دمای هوای شهر تفلیس در ماه آگوست به ۳۰ درجه سانتی گراد می رسد.

تفلیس در ماه سپتامبر (شهریور)


در ماه سپتامبر فصل پاییز در شهر تفلیس شروع می شود. هوا هنوز گرم است و آرام آرام برگ درختان زرد می شود. پیاده روی در شهر می تواند لذت بخش باشد. در یکی از روزهای ماه سپتامبر جشنی به نام "Tbilisoba" برگزار می شود. نام این جشن به معنی «روز تفلیس» است. این جشن به مناسب تاسیس شهر تفلیس برگزار می شود. تاریخ دقیق تاسیس این شهر هنوز مشخص نیست و به همین دلیل در هر سال تاریخ برگزاری این جشن تغییر می کند. در گذشته این جشن در هفته آخر ماه اوکتبر برگزار می شد. اما امروزه تاریخ برگزاری آن به روزهای آفتابی ماه سپتامبر انتقال پیدا کرده است.
در اواخر ماه سپتامبر جشنواره بین المللی تئاتر تفلیس برگزار می شود. این جشنوراه تا اوایل ماه بعدی (اکتبر) ادامه پیدا می کند. در این جشنواره شرکت های ملی و بین المللی تئاتر شرکت می کنند، کارگاه ها و کلاس های پیشرفته تئاتر برگزار می شود. همچنین نمایشگاه های با این موضوع برگزار می شود تا علاقه مندان به بازیگری و تئاتر بتوانند حداکثر استفاده را از این جشنواره ببرند.
میانگین دمای هوای شهر تفلیس در ماه سپتامبر با ۵ درجه کاهش، به ۲۵ درجه سانتی گراد می رسد.

تفلیس در ماه اکتبر (مهر)
دمای هوای شهر تفلیس از ماه اکتبر به بعد شروع به پایین آمدن می کند. اگر می خواهید در این ماه به شهر تفلیس سفر کنید باید منتظر هوای سرد باشید. حتما بارانی و چتر خود را به همراه داشته باشید.
در ۱۴ ام اکتبر مردم گرجستان به شهر متسختا (Mtskheta) می روند و در کلیسای Svetitskhovloba جشنی را برگزار می کنند. به دلیل آب و هوای سردتر و احتمال بارش باران در این ماه، رویداد خاصی در فضای باز برگزار نمی شود. اما هنوز تفریحاتی در شهر تفلیس وجود دارد که می توانید امتحان کنید. می توانید به تئاتر بروید و نمایش جذابی را تماشا کنید. می توانید به یکی از رستوران های شهر بروید و شاهد اجرای موسیقی زنده باشید.
اگر به عکاسی علاقه دارید حتما در ماه اوکتبر به تفلیس سفر کنید و در جشنواره عکاسی این شهر که با نام «جشنواره کولگا» شناخته می شود شرکت کنید.
میانگین دمای هوای شهر تفلیس در ماه اوکتبر به ۱۰ درجه سانیتی گراد می رسد.
بهترین زمان سفر به تفلیس

تفلیس در ماه نوامبر (آبان)


هوای شهر تفلیس در ماه نوامبر سردتر از ماه قبل می شود. سردی هوا و بارندگی دست و پای شما را برای گشت و گذار در شهر و دیدن جاذبه‌های آن و شرکت در رویدادها و جشنواره‌ها می بندد. ماه نوامبر، بهترین زمان سفر به شهر تفلیس نیست. اما اگر به دنبال زمانی برای سفر به این شهر می گردید که قیمت هتل ها و بلیط هواپیما کاهش پیدا کند، نوامبر بهترین زمان برای شما است.
در این ماه رویدادهایی برگزار می‌شود که می توانید در آن ها شرکت کنید و لذت ببرید. یکی از این رویدادها جشنواره موسیقی جاز تفلیس (Tbilisi Jazz Festival) است. این جشنواره یکی از محبوب ترین جشنواره های بومی این شهر است. هنرمندان و موسقیدانان جاز به تفلیس می آیند تا در این جشنواره شرکت کنند و هنر خود را به مردم نمایش دهند. افرادی که به عکاسی علاقه‌مندند نیز می‌توانند در جشنواره عکس تفلیس شرکت کنند و از دیدن عکس های هنرمندان اروپایی، آسیایی و خاورمیانه ای لذت ببرند.

میانگین دمای شهر تفلیس در ماه نوامبر که تقریبا معادل آبان ماه خودمان است برابر با ۵ درجه سانتی گراد یا ۴۱ درجه فارنهایت است. هوای شهر تفلیس در این ماه به نسبت ماه قبل سردتر می‌شود.
این نکته را در ذهن خود داشته باشید که حتی اگر در یک ماه از سال رویداد و جشنواره خاصی در شهر تفلیس برگزار نمی شود، جاذبه های تاریخی و مراکز تفریح شهر باز هستند و می توانید اقات خوشی را در این مکان ها سپری کنید.

تفلیس در ماه دسامبر (آذر)


ماه دسامبر را می توان یکی از خسته کننده ترین ماه های شهر تفلیس برای گردشگران دانست. در این ماه رویداد فرهنگی خاصی برگزار نمی شود. هوا آنقدر سرد است که نمی توانید با خیال راحت در شهر به گشت و گذار بپردازید. در شهر تفلیس به ندرت برف می بارد. اگر عاشق سرما هستید یا به هر دلیل دیگری مجبورید در این ماه به شهر تفلیس سفر کنید می توانید به پیست اسکی نزدیک این شهر، پیست اسکی گواداری (Gudauri) بروید. در آخر ماه دسامبر مردم گرجستان رفته رفته برای جشن سال نو میلادی آماده می شوند.
در ماه دسامبر که تقریبا معادل با آذرماه در ایران است، میانگین دمای شهر تفلیس، برابر با ۵ درجه سانتی گراد است.
در این مقاله سعی کردیم شهر تفلیس را ماه به ماه از دو منظر آب و هوا و رویدادهای و جشنواره های ملی و بین المللی بررسی کنیم. امیدواریم مطالعه این مقاله به شما کمک کرده باشد تا بر اساس نیاز و علاقه تان بهترین زمان سفر به شهر تفلیس را پیدا کنید. اگر قصد سفر به شهر تفلیس را دارید، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای صفر تا صد سفر به تفلیس را ببینید.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است