search
menu

سواحل باتومی

[ پنهان کردن ]
درباره سواحل باتومی
ساحل سیتی
ساحل اورکی
ساحل کواریاتی
ساحل گونیو
ساحل گرین پارادایس

درباره سواحل باتومی


وقتی صحبت از تابستان و سفرهای تابستانی به میان می آید، شهرهای ساحلی قطعا به انتخاب اول بسیاری از گردشگران تبدیل می شوند، چرا که هیچ چیز به جز تماشای دریا و استراحت در مناطق ساحلی، آفتاب تند و تیز فصل تابستان را به گرمایی دلپذیر مبدل نمی سازد. شهرهای ساحلی زیادی در دنیا وجود دارند که دست برقضا یکی از زیباترین آن ها در نزدیکی کشورمان واقع شده است: شهر ساحلی باتومی؛ شهری در قلب گرجستان که با سواحل خوش منظره و آب و هوای مطبوع خود، رخوت انگیزترین روزهای داغ تابستانی را به لحظاتی دلپذیر و خوش مبدل می کند. سواحل تماشایی باتومی که با سنگ های درخشان خود زیبایی دریای سیاه را دو چندان کرده اند، از چنان جذابیتی برخوردارند که هر گردشگری را به نشستن زیر سایبان چترها و تماشای صحنه برخورد موج های کف آلود با سنگ های مرمرین ساحل ترغیب می کنند. اگر شما هم مشتاق شده اید تا سواحل باتومی را از نزدیک ببینید با ما همراه شوید تا دیدنی ترین سواحل باتومی را در این مطلب برایتان معرفی کنیم تا زمانی که با بلیط هواپیما باتومی به این شهر زیبا سفر کردید، از آنها غافل نشوید.
سواحل باتومی

ساحل سیتی


در طول فصل های گرم سال، اغلب پیدا کردن ساحلی در شهر باتومی که جای کافی برای نشستن و استراحت کردن داشته باشد، کار دشواری است، چرا که جمعیت زیادی از اهالی باتومی و گردشگران خارجی برای گردش و تفریح به سواحل زیبای این شهر بندری می آیند. با این حال در گرمترین و شلوغ ترین روزهای سال، ساحل سیتی باتومی (City Beach) یکی از مکان هایی است که به دلیل وسعت زیادش همیشه می توانید برای گذران زمانی طولانی روی آن حساب کنید. این ساحل جذاب با طولی حدود ۷۰ کیلومتر و عرضی برابر با ۳۰ متر، بخش وسیعی از نوار ساحلی شهر باتومی را به خود اختصاص داده است و در دل شهر باتومی جای گرفته است. ساحل سیتی پر است از جذابیت های چشم نواز، منظره درخت های نخل که در سرتاسر ساحل سیتی باتومی خودنمایی می کنند و آب های زلال و شفاف دریای سیاهی که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
علاوه بر آن، نمای مشهور برج الفبایی (The Alphabetic Tower) به جذابیت ساحل سیتی باتومی افزوده است. جالب است بدانید از آنجا که سنگریزه های ساحل سیتی باتومی سرشار از مواد معدنی هستند، برای جنبه های درمانی به ویژه ماساژ درمانی از آنها استفاده می شود. با وجود اینکه ورود به این ساحل هیچ هزینه ای را برای شما در برنخواهد داشت، می توانید با پرداخت هزینه اندکی از سایبان های آفتاب گیر و صندلی های تخت شو ساحلی استفاده کنید و سری هم به اغذیه فروشی ها و کافه های ساحل سیتی بزنید تا نوشیدنی ها و غذاهای لذیذ آنها را چاشنی تجربه گشت و گذار در ساحل سیتی باتومی کنید. نگران اقامت هم نباشید. چون هتل های باتومی می توانند پذیرای شما و همراهانتان باشند.
ساعات بازدید: شبانه روزی
نشانی: گرجستان، شهر باتومی، ساحل سیتی

ساحل اورکی


ساحل اورکی (Ureci Beach) یکی از سواحل معروف باتومی است که خارج از شهر و در محدوده ۵۰ کیلومتری باتومی قرار گرفته است. در این ساحل همه چیز برای گذراندن بعدازظهر تابستانی فراموش نشدنی فراهم شده است که از جمله می توان به قایق های موتوری تفریحی، سرسره های آبی و چتربازی بر فراز ساحل اشاره کرد. به علاوه در این ساحل به دلیل عمق کم آب، کودکان هم می توانند از لذت شناکردن در دریای سیاه بهره مند شوند. جالب است بدانید که ساحل اورکی شهرت خود را به شن های مغناطیسی اش مدیون است. این شن های مغناطیسی به اعتقاد اهالی باتومی، خاصیت شفادهندگی بسیاری از امراض مفصلی و قلبی را دارد. از این رو با وجود آنکه ساحل اورکی در داخل شهر باتومی قرار ندارد، باز هم جمعیت عظیمی از گردشگران و اهالی شهر آن را به ساحل مرکز شهر باتومی ترجیح می دهند. اگر پس از خرید آنلاین بلیط هواپیما به باتومی و ساحل اورکی رفتید توصیه می کنیم که به جنگل سرسبزی که در نزدیکی آن قرار گرفته است هم سری بزنید.
ساعات بازدید: شبانه روزی
نشانی: گرجستان، شهر باتومی، روستای اورکی
سواحل باتومی

ساحل کواریاتی


اغلب سواحل دنج باتومی خارج از شهر و در مناطق بکر و زیبای روستایی قرار گرفته اند، ساحل کواریاتی (Kvariati Beach) نیز از این امر مستثنی نبوده است، پس اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که ساحلی آرامش بخش و دور از ازدحام جمعیت را ترجیح می دهید تا در سکوت مطلق از مناظر بکر طبیعی لذت ببرید، شک نکنید که ساحل کواریاتی همان جایی است که آرزویش را دارید. این ساحل در ۱۵ کیلومتری شهر باتومی و در روستایی با همین نام واقع شده است.
در ساحل کواریاتی چند کافه دنج ساحلی وجود دارد که می توانید بعد از غواصی در آب های عمیق این ساحل، خودتان را به نوشیدنی های دلچسب آن دعوت کنید. خوب است بدانید که یکی از جذابیت های منحصر به فرد ساحل کواریاتی، منظره کوه های اطراف آن است که در ترکیب با مناظر دریای سیاه تلفیقی چشم نواز به دست می دهد.
ساعات بازدید: شبانه روزی
نشانی: گرجستان، شهر باتومی، روستای کواریاتی

ساحل گونیو


برای دیدن یکی از بکرترین سواحل باتومی می توانید به جنوب باتومی بروید تا ساحل گونیو (Gonio Beach) را از نزدیک تماشا کنید. این ساحل بکر در روستایی در مرز گرجستان و ترکیه واقع شده است. گفتنی است امکانات تفریحی ساحل گونیو در مقایسه با دیگر سواحل باتومی محدود است؛ با این حال آب های تمیزی و شفافیت دریای سیاه، سنگ های درشت ساحل گونیو و سکوت آرامش بخش آن از جمله مزایای ساحل گونیو است که در سواحل دیگر باتومی کمتر دیده می شود. یکی از جذابیت های ساحل گونیو، قلعه معروف گونیو است که در چند قدمی این ساحل زیبا قرار گرفته است و از ساحل گونیو به راحتی می توان به آن دسترسی یافت. اگر آرامش و سکوت ساحل گونیو را می پسندید، می توانید شب را در خانه های روستایی اطراف آن بمانید و از این فضای ساحلی بکر بیشتر بهره ببرید.
ساعات بازدید: شبانه روزی
نشانی: گرجستان، شهر باتومی، گونیو
سواحل باتومی

ساحل گرین پارادایس


یکی از جذاب ترین و تماشایی ترین سواحل باتومی که به بهشت سرسبز ساحلی معروف است، ساحل گرین پارادایس (Green Paradise Beach) است. این ساحل دیدنی و سرسبز شهرت و محبوبیت خود را مدیون چشم اندازهایی رویایی است که نگاه هر گردشگر زیباپسندی را به خود خیره می کند. معمولا آخر هر هفته جمعیت زیادی از جوان های شهر باتومی و گردشگران خارجی به ساحل گرین پارادایس می آیند تا به تفریح و استراحت در این ساحل سرزنده مشغول شوند. گفتنی است که ساحل گرین پارادایس مملو از تفریحات سرگرم کننده ای است که از میان آنها می توان به کافه گردی در کافی شاپ هایی با منظره جنگل و دریا، حمام آفتاب در کنار ساحل و آب تنی در آب های تمیز و خوشرنگ دریای سیاه اشاره کرد. خوب است بدانید که با رفتن به ساحل گرین پارادایس می توان یکی دیگر از جاذبه های دیدنی باتومی به نام باغ گیاه شناسی باتومی را از نزدیک ببینید تا از این طریق به اصطلاح با یک تیر دو نشان بزنید. اگر قصد رفتن به این ساحل زیبا را دارید، بردن دوربین عکاسی را از یاد نبرید چرا که تلفیق پوشش گیاهی باغ گیاه شناسی و آب های دریای سیاه چشم انداز زیبایی را برای پس زمینه تصاویرتان فراهم می کند.
ساعات بازدید: شبانه روزی
نشانی: گرجستان، شهر باتومی، منطقه متساوانه کنتسخی
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است