search
menu

دولفیناریوم باتومی

[ پنهان کردن ]
درباره دولفیناریوم باتومی
چرا بازدید از دولفیناریوم باتومی پیشنهاد می‌شود؟
تاریخچه دولفیناریوم باتومی
جانوران دولفیناریوم باتومی
شرایط آب دولفیناریوم باتومی
ساعت و هزینه پیشنهادی برای بازدید از دولفیناریوم باتومی
سایر محل‌های دیدنی نزدیک به دولفیناریوم باتومی
هتل‌های نزدیک به دولفیناریوم باتومی
رستوران‌های نزدیک به دولفیناریوم باتومی

درباره دولفیناریوم باتومی


دولفیناریوم باتومی یک پارک آبی با دولفین‌ها و شیرهای دریایی در شهر باتومی گرجستان است. گرجستان یک کشور آسیایی است که بویژه در سالهای اخیر امکانات و تمهیدات مناسبی را برای جذب گردشگر تعبیه کرده است. گرجستان در نزدیکی اروپا قرار دارد و چندین شهر ساحلی نیز دارد. یکی از شهرهای ساحلی گرجستان باتومی است که در ساحل دریای سیاه واقع شده است و همین امر به جذابیت‌های گردشگری آن افزوده است. دولفیناریوم شهر باتومی مکان بسیار جذابی است که در آن گردشگران می‌توانند از نزدیک جانوران آموزش دیده دریایی را مشاهده کنند و با رفتار هوشمندانه آن‌ها آشنا شوند. دلفیناریوم باتومی دارای سالن آمفی تئاتر است که به ۴ بخش تقسیم شده و از ۸۸۷ صندلی تشکیل شده است. گردشگران با خرید بلیط هواپیما می‌توانند به شهر باتومی سفر کنند و از جاهای دیدنی باتومی بیشماری که در این شهر وجود دارد بازدید کنند.

چرا بازدید از دولفیناریوم باتومی پیشنهاد می‌شود؟


بازدید از دولفیناریوم باتومی یک سرگرمی مفرح و جذاب برای کسانی است که به دیدن موجودات دریایی علاقه دارند.
شهر ساحلی باتومی جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد که گردشگران علاوه بر بازدید از دولفیناریوم می‌توانند از سایر جاذبه‌های بی‌نظیر این شهر نیز دیدن کنند.
دولفیناریوم باتومی شهرت جهانی دارد و بازدید از آن می‌تواند تجربه‌ای منحصر بفرد و جذاب برای هر فردی باشد.
بازدید از دولفیناریوم برای تمام گروه‌های سنی بسیار مناسب است ومی‌تواند سبب سرگرمی تمام گروه‌های سنی شود.
یکی از جالب‌ترین تفریحات در دولفیناریوم باتومی شنا با دولفین‌هاست که تجربه رویایی و خاطره‌انگیز برای هر فردی می‌تواند باشد.
دولفیناریوم باتومی

تاریخچه دولفیناریوم باتومی


دلفیناریوم باتومی در سال ۱۹۷۵ افتتاح شده است. در آن زمان اولین دولفیناریوم نمایشی در اتحاد جماهیر شوروی بود. قبلاً به بزرگترین دولفیناریوم جهان شهرت داشت. وجود دولفیناریوم در کنار سایر دیدنی‌های جذاب در باتومی باعث جذابیت بیشتر شهر و کل منطقه برای گردشگران شده بود. به دلیل اینکه دولفیناریوم محبوبیت ویژه‌ای در بین گردشگران داشت به نماد شهر باتومی تبدیل شده بود. در ابتدای دهه 90 به دلیل مشکلات ناشی از اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور گرجستان دلفیناریوم بسته شد. پس از توقف ۲۰ ساله در فعالیت دولفیناریوم، دلفیناریوم کاملاً جدیدی به ابتکار تالار شهر باتومی و با تلاش صندوق خیریه "کارتو" به فعالیت درآمد. طراحی و ساخت این مجموعه متعلق به شرکت‌های معروف آمریکایی TJP Engineering و RCK است.
دولفیناریوم باتومی

جانوران دولفیناریوم باتومی


دولفیناریوم باتومی یک استخر است که در آن دولفین‌ها حرکات نمایشی و سرگرم کننده‌ای را انجام می‌دهند. در این مکان آکواریوم جالبی نیز وجود دارد. در استخر دولفیناریوم دولفین‌ها و شیرهای آبی وجود دارند که آموزش دیده اند و با حرکات جالب سبب سرگرمی و شادی بازدیدکنندگان می‌شوند. دلفین‌های موجود در دولفیناریوم شناگران زیبایی هستند که می‌توانند سرعت بیش از ۱۸ مایل (۳۰ کیلومتر) در ساعت داشته باشند. آنها اغلب برای تنفس روی سطح می آیند و این کار را هر دقیقه دو یا سه بار انجام می دهند. آن چیزی که سبب محبوبیت این دولفین‌ها می‌شود چهره دوستانه آن‌هاست و اغلب باهوش و کاریزماتیک هستند. شیرهای آبی از گونه کالیفرنیایی دیگر موجودات جالب این دولفیناریوم هستند این شیرهای دریایی جذاب به خوبی آموزش می‌بینند. ماده ها و نوجوانان هنگام خشک شدن به رنگ برنزه هستند، در حالی که جنس نر بزرگتر و قهوه ای است. شیرهای دریایی کالیفرنیا هنگام غواصی در اعماق آب ضربان قلب خود را کاهش می دهند تا بتوانند نزدیک به ده دقیقه در زیر آب بمانند و نفس بکشند. این توانایی به آنها قدرت تعقیب ماهی مرکب و صدف هایی را می دهد که رژیم اصلی آنها را تشکیل می دهد. علاقه مندان و گردشگران خارجی که با خرید اینترنتی بلیط هواپیما باتومی سفر می‌کنند می‌توانند با بازدید از دولفیناریوم جانوران آموزش دیده را از نزدیک ببینند.
دولفیناریوم باتومی

شرایط آب دولفیناریوم باتومی


آب موجود در دولفیناریوم در هر 2 ساعت به صورت مکانیکی فیلتر می‌شود و آب توسط ازن تصفیه می‌شود و پس از آن به استخرها برمی گردد. علاوه بر این، دمای آب حداقل ۱۵-۱۴ درجه سانتیگراد و حداکثر ۲۷-۲۸ درجه سانتیگراد، شوری و PH نیز به طور مداوم کنترل می شود. همزمان با تمام مراقبت‌ها و کنترل‌ها کیفیت شیمیایی و باکتریولوژیکی آب نیز کنترل می شود. حیوانات توسط متخصصان واجد شرایط نظارت می شوند و سلامت آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

ساعت و هزینه پیشنهادی برای بازدید از دولفیناریوم باتومی


گردشگران و بازدید‌کنندگان برای بازدید از این دولفیناریوم به حدود دو ساعت زمان نیاز دارند. هزینه بازدید از دولفیناریوم باتومی برای نمایش روز ۱۲ لاری و برای نمایش عصر ۱۶ لاری است. البته هزینه شنا با دولفین‌ها که از مهیج‌ترین بخش‌های بازدید از دولفیناریوم است نیز برای ۳ تا ۱۲ ساله‌ها ۶۰ لاری، برای ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها ۱۰۰ لاری و برای بزرگسالان ۱۵۰ لاری است.
دولفیناریوم باتومی

سایر محل‌های دیدنی نزدیک به دولفیناریوم باتومی


موزه باستان شناسی باتومی: ۱.۶ کیلومتر
کلیسای جامع مادر مقدس ما: ۲.۵ کیلومتر
بلوار باتومی: ۲.۵ کیلومتر
مجسمه علی و نینو: ۳.۱ کیلومتر
باغ گیاه شناسی باتومی: ۱۲.۱ کیلومتر

هتل‌های نزدیک به دولفیناریوم باتومی


هتل پارک: ۷۵۰ متر
هتل شراتون باتومی: ۹۰۰ متر
هتل لوکسور: ۱ کیلومتر
هتل هیلتون باتومی: ۱.۲ کیلومتر
هتل رادیسان بلو: ۱.۹ کیلومتر

رستوران‌های نزدیک به دولفیناریوم باتومی


رستوران دلیریا: ۱.۶ کیلومتر
رستوران لورجی سوفرا: ۱.۷ کیلومتر
رستوران مونیچ: ۲.۱ کیلومتر
رستوران رویال تاج محل: ۲.۵ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است