search
menu

حمام های سلطنتی تفلیس

[ پنهان کردن ]
حمام های سلطنتی تفلیس
چرا بازدید از حمام های سلطنتی تفلیس پیشهاد می شود؟
تاریخچه حمام های سلطنتی تفلیس
معماری حمام های سلطنتی تفلیس
در حمام های سلطنتی از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟
چگونه به حمام های سلطنتی تفلیس برویم؟
در نزدیکی حمام های سلطنتی تفلیس از چه جاهای دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیک حمام های سلطنتی تفلیس وجود دارد؟
چه رستوران ها و نزدیک هایی نزدیک به خانه مشروطه تبریز هستند؟

حمام های سلطنتی تفلیس


تفلیس، پایتخت گرجستان، با ۵.۱ میلیون جمعیت در در جنوب شرق اروپا قرار دارد. نام تفلیس (Tbilisi) ریشه در کلمه گرجی (Tbili) به معنای گرم دارد و به آب گرم های فراوان تفلیس اشاره می کند. از سالیان بسیار دور در تفلیس حمام های گوگردی وجود داشتند و مردم همواره از آن ها استفاده می کردند. هم اکنون، حمام های سلطنتی تفلیس که همان حمام های گوگردی هستند، به یکی از جاذبه های گرم و پرطرفدار تفلیس تبدیل شده اند. گردشگرانی که از سراسر جهان به تفلیس سفر می کنند، مشتاق بازدید از حمام های سلطنتی هستند و دوست دارند با خواص این حمام ها آشنا شده و ازآن ها بهره مند شوند.
پس اگر با خرید بلیط هواپیما تفلیس به این شهر تاریخی سفر کردید فراموش نکنید سری هم به این حوضچه ‌های درمانی بزنید. حمام های سلطنتی تفلیس علاوه بر خاصیت درمانی، ارزش تاریخی نیز دارند. بازدید از معماری تاریخی حمام های سلطنتی برای گردشگران جذاب است.
حمام های سلطنتی تفلیس

چرا بازدید از حمام های سلطنتی تفلیس پیشهاد می شود؟


حمام های سلطنتی تفلیس شامل حمام های گوگردی هستند که جزو محبوب ترین جاذبه های تفلیس می باشند. آب حمام های سلطنتی و گوگردی از منابع طبیعی چون چشمه های آب گرم تفلیس تامین می گردد و خواص درمانی زیادی دارد. گردشگرانی که به بازدید از حمام های سلطنتی می آیند، علاوه بر تفریح، از خاصیت درمانی آب حمام برای درمان بیماری هایی چون درد مفاصل و رماتیسم بهره مند می شوند. حمام های سلطنتی (گوگردی، سولفور) سقف های گنبدی دارند و بخش مرکزی شان از شیشه تشکیل شده است.
نور و روشنایی حمام از این شیشه تامین می شود و باعث متمایز شدن شکل بنا از بیرون می شود. به طوری که از بیرون به راحتی می توان بنای حمام را از شیشه میان سقف گنبدی شکل تشخیص داد. حمام های گوگردی زیادی در گذشته در تفلیس ساخته شده اند و اکثرا در منطقه توریستی آبانتونی قرار دارند. مردم محلی تفلیس برای تفریح و استراحت، و یا برگزاری مهمانی های شام رسمی به حمام های سلطنتی می روند. الکساندر پوشکین، شاعر و نویسنده روسی، یکی از افراد معروفی بود که به حمام های سلطنتی رفته بود و درباره تجربه اش نوشته بود که در تفلیس قطعا با چیزی لوکس تر از حمام های سطلنتی روبرو نخواهم شد. حمام های سلطنتی در شهر قدیمی هستند و گنبدهای متمایزی دارند. خدماتی چون ماساژ و سونا همچون اسپاهای باستانی در حمام ها ارائه می گردند. بوی گوگرد در تمام فضای این حمام ها کاملا احساس می شود.
حمام های سلطنتی تفلیس

تاریخچه حمام های سلطنتی تفلیس


تفلیس، به دلیل داشتن چشمه های آب گرم، حمام های زیادی از گذشته دارد که آبشان را از چشمه های گوگردی تامین می کنند. درجه حرارت آب چمشه ها ۳۸ الی ۴۰ درجه است. این آب ها برای سلامتی مفاصل و بیماری رماتیسم بسیار مفید هستند. مردم تفلیس از همان دیرباز به استحمام در این حمام های سولفوری علاقه مند شدند و نه تنها برای حمام، بلکه برای تفریح و معاشرت نیز به حمام ها می رفتند. راویان ازدواج دختران دم بخت را به حمام ها می آوردند و جشن های مختلفی برگزار می کردند تا دختران در این جشن ها دیده شوند و همسر آینده خود را پیدا کنند.
گاه معاشرت مردم در حمام های سلطنتی از شب تا صبح طول می کشید. حمام های سولفوری که بین قرن های ۱۷ تا ۱۹ ساخته شده اند، قدیمی ترین آن ها حمام ایراکلی بود که خانواده سلطنتی و شاهرادگان در قرن ۱۶ مالک آن بودند. زمانی که الکساندر دوما به قفقاز سفر کرد و به بازدید از حمام های سولفور رفت، از تجربه استحمام در این حمام ها بسیار هیجان زده شد. الکساندر پوشکین نیز در سال ۱۸۲۹ درباره حمام های سلطنتی گفته بود که تا پیش از این چنین حمام سولفور باشکوهی نه در روسیه و نه در ترکیه، ندیده بوده است. اگر شما هم دوست دارید این همه زیبایی را از نزدیک ببینید با خرید بلیط هواپیما به تفلیس سفر کنید تا قبل از آن حتما راهنمای سفر به تفلیس را مطالعه کنید تا از بهترین جاذبه‌‌ها و مراکز خرید این شهر مطلع شوید.
حمام های سلطنتی تفلیس

معماری حمام های سلطنتی تفلیس


سبک معماری حمام های سلطنتی تفلیس، شرقی کلاسیک است که بین قرون ۱۷ الی ۱۹ ساخته شدند. ضخامت ساختمان حمام ها کم است و سقف ایشان به شکل گنبد نیم دایره با دهانه شیشه ای می باشد که درست در مرکز سقف قرار دارد. این پنجره های شیشه ای به منظور روشنایی فضای داخل حمام در سقف تعبیه شده اند. در طی سالیان دراز حمام های سلطنتی تفلیس چندین بار تخریب شده و مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته اند و در حال حاضر با تغییرات معماری کوچکی که در قرن ۱۹ به رویشان اعمال گردید، همچنان پابرجا هستند و به حیات خود ادامه می دهند. همچنین، جزو برترین جاذبه های گردشگری تفلیس هستند.

در حمام های سلطنتی از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟


از آن جایی که اکثر حمام های سلطنتی در یک منطقه قرار دارند، می توانید در بازدید از حمام های سلطنتی به یکی از زیباترین آن ها، یعنی حمام سولفور Orbeliani بروید. در دو طرف این حمام مناره قرار دارد و نمایش با کاشی کاری آبی مزین شده است. این حمام در بین مردم حلی به حمام آبی معروف است. تمیزی و نظافت حمام در حد عالی است و دیوارهایش ترکیبی از موزاییک سبز و کاشی های سفید است. حمام های دیگری که می توانید بازدید کنید، Zubalov، Bebutov، State، Sumbatov هستند. نام تمام حمام های تفلیس از نام صاحبانشان گرفته شده است. حتی یکی از حمام های معروف تفلیس در محله ارتاجالای، حمام شاه عباس نامیده می شود و به سبک دوره صفوی ساخته شده است.
حمام های سلطنتی تفلیس که در بین گردشگران و مردم محلی محبوب هستند، در دو نوع عمومی و خصوصی با وان های پر از آب سولفوریک گرم به افراد ارائه می گردد. می تونید با پرداخت هزینه بیشتر از حمام خصوصی استفاده کنید و تنها با یک ساعت خوابیدن داخل آب سولفوریک بیماری ها را از بدنتان دفع نمایید. خدمات ماساژ نیز در حمام ها ارائه می گردند.
بهترین زمانی که استفاده از حمام های گرم سلطنتی می چسبد، فصل زمستان است. زیرا رفتن از فضای سرد به محیط گرم بسیار دلنشین و لذت بخش است. در حال حاضر ۱۵ حمام گوگرد در تفلیس وجود دارد که همه مشخصات یکسانی دارند و تنها در تعداد اتاق های خصوصی باهم متفاوت هستند. حواستان باشد در بازدید از حمام ها لوازم جانبی استحمام ازجمله دمپایی و حوله همراه خود داشته باشید. البته تمامی ملزومات در حمام ها ارائه می شوند اما، یک بار مصرف نیستند. خانم ها و آقایان در حمام بایستی لباس های مخصوص بپوشند، اما در اتاق های خصوصی می توانند بدون لباس هم باشند.
حمام های سلطنتی تفلیس

چگونه به حمام های سلطنتی تفلیس برویم؟


حمام های سلطنتی تفلیس در خیابان آبانو (Abano) و نزدیک ایستگاه متروی آولاباری واقع شده اند. این خیابان به قلعه ناریکالا نیز نزدیک است. می توانید با استفاده از مترو یا سایر وسایل نقلیه خود را به حمام های سلطنتی تفلیس برسانید. گرچه، پیدا کردن حوضچه های سولفور در تفلیس کار سختی نیست. زیرا اگر در بخش قدیمی تفلیس بگردید، با دیدن سقف های گنبدی شکل حمام ها را شناسایی خواهید کرد.

در نزدیکی حمام های سلطنتی تفلیس از چه جاهای دیگری می توان بازدید کرد؟


از آن جایی که حمام های سلطنتی تفلیس در بخش قدیمی شهر واقع شده اند، به بسیاری از جاذبه های گردشگری محبوب نزدیک هستند و بازدید کنندگان می توانند علاوه بر حمام های سلطنتی، از دیگر جاذبه های نزدیک نیز بازدید کنند.
فاصله حمام های سلطنتی تفلیس از:
کلیسای جامع سنت جورج: ۲۸۰ متر
باغ مطالعات گیاه شناسی تفلیس: ۴۰۰ متر
قلعه ناریکالا: ۵۰۰ متر
کلیسای متخی: ۷۰۰ متر
پل صلح: ۷۰۰ متر

چه هتل هایی در نزدیک حمام های سلطنتی تفلیس وجود دارد؟


فاصله حمام های سلطنتی تفلیس از:
هتل ۴ ستاره Tiflis Palace: فاصله ۵۱ متر
هتل ۴ ستاره Mercure Tbilisi Old Town: فاصله ۱۹۰ متر
هتل ۳ ستاره Apartmenti Gomi 17: فاصله ۵۰۰ متر
هتل ۴ ستاره Velvet Hotel: فاصله ۹۰۰ متر
هتل ۳ ستاره Kalasi: فاصله ۱ کیلومتر
هتل ۵ ستاره Marriott: فاصله ۳ کیلومتر
هتل ۵ ستاره The Biltmore Tbilisi Hotel: فاصله ۳.۵ کیلومتر

چه رستوران ها و نزدیک هایی نزدیک به خانه مشروطه تبریز هستند؟


شاید باورتان نشود، ولی در نزدیکی حمام های سلطنتی تفلیس رستوران های ایرانی متعددی وجود دارند که می توانید از غذاهای لذیذ ایرانی در آن ها امتحان کرده و لذت ببرید. رستوران های گرجی نیز در مسافت کمی از حمام های سلطنتی قرار دارند که در صورت تمایل می توانید از غذاهای محلی گرجستان در آن ها امتحان کنید.
فاصله حمام های سلطنتی تفلیس از:
رستوران گرجی Schuchmann: فاصله ۵۵۰ متر
کلاب رستوران گرجی انرژی: ۹۰۰ متر
رستوران ایرانی هزار و یک شب: ۱ کیلومتر
رستوران آکادمی لانژ: ۳.۴ کیلومتر
رستوران ایرانی نایب تفلیس گرجستان: ۳.۵ کیلومتر
رستوران ایرانی شاندیز: ۴.۵ کیلومتر
رستوران گرجی ماچاخلا: ۴.۷ کیلومتر
رستوران گالری ایرانی آب و آتش: ۴.۷ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است