search
menu

صومعه جواری تفلیس

[ پنهان کردن ]
درباره صومعه جواری تفلیس
چرا بازدید از صومعه جواری پیشنهاد می شود؟
تاریخچه
معماری صومعه جواری
زمان پیشنهادی بازدید از صومعه جواری چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از صومعه جواری چه زمانی است؟
چگونه به صومعه جواری برویم؟
در نزدیکی صومعه جواری از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی صومعه جواری برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به صومعه جواری هستند؟

درباره صومعه جواری تفلیس


صومعه یا کلیسای جواری (Jvari Monastery of Mtskheta) از کلیساهای قدیمی گرجستان و جزو جاذبه های تاریخی این کشور است که قدمت آن به قرن ششم میلادی می‌رسد. این صومعه در شرق گرجستان بر روی قطعه سنگی ساخته شده که چشم انداز فوق العاده ای به شهر دارد. پس با بلاگ سفرمارکت، بازار مجازی بلیط هواپیما همراه باشید تا بیشتر این جاذبه تاریخی آشنا شویم.

چرا بازدید از صومعه جواری پیشنهاد می شود؟


• قدمت طولانی صومعه جواری
• موقعیت خاص صومعه جواری
• این صومعه جزو میراث جهانی یونسکو است
• گشت و گذار در طبیعت اطراف صومعه تجربه ای خاطره انگیز برایتان رقم خواهد زد.
صومعه جواری تفلیس

تاریخچه


صومعه جواری یکی از بناهای تاریخی و مذهبی در گرجستان است. جواری در زبان گرجی به معنای صلیب است و این نام را به خاطر ماجرایی که سال ها قبل اتفاق افتاد به آن داده اند. طبق گفته ها و روایات قدیمی، اوایل قرن چهارم، یک مبلغ مسیحی زن به نام سنت نینو، پادشاه میریان سوم را به مسیحیت دعوت و او را مسیحی کرد. پس از این کار، سنت نینو صلیب بزرگی از چوب را ساخته و در بنای بت پرستان گذاشت.
گفته می شود که این صلیب معجزات فراوانی نشان داده و به همین دلیل مومنان و زائران فراوانی با هدف زیارت و بازدید از این صلیب راهی قفقاز می شدند. پس از مدتی در سال ۵۴۵ و در زمان پادشاهی گوارام اول، کلیسای کوچکی به نام کلیسای کوچک جواری در محل صلیب چوبی ساخته شد. این کلیسای کوچک را هنوز هم می توان در شمال کلیسای اصلی دید. اما این کلیسای کوچک نیازهای معنوی زائران روز افزون آن منطقه را برآورده نمی کرد و در نتیجه بین سال های ۵۹۰ تا ۶۰۵ در دوارن حکومت پسر گوارام، اریسمتاواری استپانوس اول، کلیسای بزرگ جواری ساخته شد.
نام سازندگان اصل کلیسا را میتوان در کتیبه صومعه جواری مشاهده کرد. در قرن دهم، این کلیسا مورد هجوم اعراب قرار گرفت با این حال توانست با کمی مرمت و بازسازی مجددا سرپا شود. اهمیت مجموعه جواری با گذشت زمان بیشتر شد و در نهایت در سال ۱۹۹۴ به همراه چند اثر تاریخی دیگر جزو فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.
صومعه جواری تفلیس

معماری صومعه جواری


صومعه جواری در شرق گرجستان روی لبه صخره ای بزرگ قرار گرفته به نحوی که انگار از دل کوه رشد کرده. این صومعه نمونه زیبایی از رابطه انسان با طبیعت است. صومعه جواری دو ورودی دارد که یکی در سمت شمال و دیگری در جنوب قرار گرفته است. صومعه جواری به شکل صلیبی ساخته شده که بازوانش از شرق به غرب کشیده شده و در محراب قوسی شکل کلیسا به یکدیگر می رسند. صومعه جواری از اولین نمونه کلیساهای چهار ضلعی است که دارای چهار طاقچه هستند. بین چهار محراب کلیسا طاقچه های استوانه ای مانندی قرار دارند که به سمت فضای اصلی کلیسا باز می شوند. انتقال از گوشه های مربع شکل دیوارها به سمت سرستون های گنبد از طریق سه ردیف سه کنج انجام گرفته که در زمان خودش پیشرفت و دستاورد بزرگ معماری به شمار می رود.

زمان پیشنهادی بازدید از صومعه جواری چه قدر است؟


صومعه جواری گذشته از معماری زیبا و قدمتی طولانی که دارد، در طبیعتی زیبا قرار گرفته و از آنجا که بر روی قله ساخته شده چشم انداز بسیار زیبایی از شهر و اطراف را نیز خواهید داشت. می توانید ۱ تا ۲ ساعت را در این صومعه سپری کرده و غرق در منظره پیش رو شده و عکس های زیبایی برای آلبوم عکس و یا اینستاگرام خود بگیرید.

فصل مناسب برای بازدید از صومعه جواری چه زمانی است؟


صومعه جواری جاذبه ای زیبا در گرجستان است و گرجستان کشوری است که در تمامی فصول می توان به آن سفر کرد حتی در زمستان! با این حال شاید بهتر است در فصل زمستان به گرجستان سفر نکنید مگر آنکه قصد شرکت در جشنواره ها و ورزش های زمستانی را داشته باشید. در کل بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تفلیس و سفر به گرجستان و بازدید از صومعه جواری ماه های می، ژوئن یا سپتامبر است که هوا نه گرمای فراوان و نه سرمای شدیدی دارد و امکان لذت بردن از طبیعت اطراف جواری را در هوایی دلپذیر و معتدل خواهید داشت.

چگونه به صومعه جواری برویم؟


صومعه جواری در شهر متسختا گرجستان قرار دارد و آدرس دقیق آن به این صورت است: گرجستان، شهر متسختا، بزرگراه تفلیس- سنالی- لسلییدزه، کمربندی تفلیس، خروجی زاهسی- صومعه جواری. برای آشنایی با حمل و نقل عمومی در شهر تفلیس، مقاله راهنمای سفر به تفلیس را بخوانید.
صومعه جواری تفلیس

در نزدیکی صومعه جواری از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


کلیسای سوتیتسخولی متسختا: ۱۲٫۳ کیلومتر
قلعه ببریس تسیخه: ۱۳٫۷ کیلومتر
یادبود تاریخ گرجستان: ۱۸٫۸ کیلومتر
صومعه زدزدانی: ۲۱ کیلومتر
صومعه شیو مگویمه: ۲۳٫۷ کیلومتر
پارک متاتسمیندا: ۳۱٫۴ کیومتر

چه هتل هایی در نزدیکی صومعه جواری برای اقامت وجود دارد؟


هتل اوچا: ۱۱٫۶ کیلومتر
هتل گینو متسختا: ۱۲٫۲ کیلومتر
هتل آکیدو: ۱۲٫۵ کیلومتر
هتل پانورامیک خدی: ۱۲٫۶ کیلومتر
هتل ماگدالنا: ۱۲٫۷ کیلومتر
برای آشنایی بیشتر با هتل های تفلیس و آگاهی از امکانات و خدمات آنها، به وبلاگ سفرمارکت سر بزنید.

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به صومعه جواری هستند؟


رستوران سوسامورا: ۱۰ کیلومتر
رستوران چک- این گاردن: ۱۲ کیلومتر
کافه تاتین: ۱۲٫۶ کیلومتر
رستوران اولد متسختا: ۱۲٫۸ کیلومتر
رستوران الیاندره: ۱۲٫۸ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است