search
menu

موزه ملی گرجستان

[ پنهان کردن ]
درباره موزه ملی گرجستان
تاریخچه موزه ملی گرجستان
چگونگی تشکیل ملی گرجستان
آثار موجود در موزه ملی گرجستان
بیشتر در مورد موزه ملی گرجستان بدانیم
زمان پیشنهادی برای بازدید از موزه ملی گرجستان
چگونه به موزه ملی گرجستان برویم؟
جاذبه های گردشگری که می توانید بعد از بازدید موزه ملی گرجستان دیدن کنید
هتل های نزدیک به موزه ملی گرجستان برای اقامت گردشگران
رستوران های پیشنهادی نزدیک به موزه ملی گرجستان برای سرو غذا کدام ها هستند؟

درباره موزه ملی گرجستان


موزه ملی گرجستان در شهر تفلیس پایتخت این کشور همسایه شمالی ایران قرار دارد. می توان از تفلیس به عنوان شهری با فرهنگی غنی نام برد. بازدید از موزه های گرجستان می تواند یکی از برنامه های سفر به گرجستان باشد چرا که این موزه ها کلکسیونی از بهترین های تاریخ را به نمایش گذاشته اند که بسیار جالب و دیدنی است. اگر به دنبال به دست آوردن اطلاعاتی بیشتر و درکی عمیق تر از گذشته پویا این شهر هستید از موزه ملی گرجستان دیدن نمایید. موزه ای فوق العاده با ارائه آثار هنری بسیار چشمگیر که دیرینه برخی از آنها به هشت هزار سال پیش بازمی‌گردد. موزه ملی گرجستان جایی است که اطلاعات بیشتر و درکی عمیق تر از گذشته پویا تفلیس را می توانید پیدا کنید. موزه ملی گرجستان که از جاذبه های مهم گردشگری گرجستان محسوب می شود گنجینه ای بزرگ و عظیم با ارزش از دوران قاجاریه و هخامنشی ایران را نیز در خود گنجانده است. نقاشی های زیادی مربوط به هنرنمایی هنرمندان ایرانی را در معرض دید عموم قرار داده است. پس با خرید اینترنتی بلیط هواپیما به مقصد تفلیس، به این شهر زیبای گرجستان سفر و از موزه ملی این کشور دیدن کنید.

تاریخچه موزه ملی گرجستان


موزه ملی گرجستان در سال ۲۰۰۴ میلادی در شهر تفلیس برای بازدید گردشگران و عموم مردم برای شناخت و سفر در طول تاریخ افتتاح شد. جالب است بدانید که قدمت تشکیل نخستین گنجینه یا موزه گرجستان به ۱۹۰ سال پیش مربوط می شود. موزه ملی گرجستان در تفلیس و در خیابان معروف روستاولی واقع شده است. بهتر است بدانید که موزه ملی گرجستان با بیش از ۳ هزار شی گرانبها از برترین موزه های گرجستان و جاذبه های گردشگری تفلیس محسوب می گردد.
موزه ملی گرجستان

چگونگی تشکیل ملی گرجستان


بد نیست بدانید که موزه ملی گرجستان که از بزرگترین موزه های کشور گرجستان است از به هم پیوستن چندین موزه و گالری در تفلیس به وجود آمده است. موزه ملی گرجستان با گالری ها و سالن های مختلف سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند و آثار نفیس و ارزشمندی از دوران های مختلف تاریخی را به نمایش گذاشته است. هر چیزی که بیننده از یک موزه تاریخی انتظار داشته باشد شامل کتاب های قدیمی، آثار نفیس چوبی و شیشه ای و همچنین ابزار آلات جنگی در این موزه می توان پیدا کرد.

آثار موجود در موزه ملی گرجستان


در موزه ملی گرجستان؛ آثار با ارزشمند همچون تابلو های نقاشی دوره قاجار، قرآن های قدیمی، شمشیر، تابلو های نقاشی روی شیشه، ظروف فلزی با سبک های مختلف، سپر کلاه خود، آثار چوبی، فرش ها و پارچه های دست باف، قطعه کاشی های منقوش به طرح های اسلامی و ظروف شیشه ای و سنگی ساخت ایران وجود دارد که هر سال پذیرای تعداد زیادی گردشگر و بازدید کننده از کشور های مختلف سراسر جهان است. همچنین لازم به ذکر است که در موزه ملی گرجستان آثار گرانبهایی از هنرمندان اروپای شرقی و غربی، مجموعه های نفیسی از آثار هنر قرون وسطی مسیحی، مجموعه طلا و نقره و جواهرات با ارزش مربوط به سرزمین باستانی کولخیس و آثار مختلف روسیه و گرجستان که بر جذابیت هر چه بیشتر این موزه افزوده است را مشاهده خواهید کرد.
موزه ملی گرجستان

بیشتر در مورد موزه ملی گرجستان بدانیم


همانطور که گفتیم در موزه ملی گرجستان برای علاقه مندان به تاریخ اشیای با ارزشی از دوران هخامنشی تا دوره معاصر وجود دارد که رفتن به این موزه برایشان بسیار جذاب خواهد بود. از مهمترین دلایل وجود آثار ایرانی بسیار زیادی مربوط به دوره قاجاریه این است که بخش وسیعی از کشور گرجستان و شهر تفلیس که در دوران قاجار از نواحی شمالی ایران محسوب می شد طی عهدنامه گلستان، منطقه قفقاز که شامل بخش وسیعی از گرجستان هم بود از ایران جدا و به خاک روسیه پیوست. شایان ذکر است که در طبقه دوم موزه ملی گرجستان سالن بزرگی به نقاشی های زیبای هنرمندان توانا و نام آور ایرانی دوره قاجاریه اختصاص داده شده است که بسیار زیبا و جالب توجه هستند. به دلیل همه این ویژگی ها است که بازدید از این موزه پای ثابت برنامه سفر تفلیس به شمار می‌رود.

زمان پیشنهادی برای بازدید از موزه ملی گرجستان


بهترین فصل برای خرید بلیط هواپیما تفلیس و به سفر به این شهر، بهار و تابستان است. زمان پیشنهادی برای یک موزه مجهز و بزرگ مانند موزه ملی گرجستان، دست کم ۲ ساعت است.

چگونه به موزه ملی گرجستان برویم؟


موزه ملی گرجستان در خیابان مشهور روستاولی قرار دارد که از مبدان آزادی آغاز و به سمت شمال شهر حرکت می‌کند. بنابراین دسترسی به آن بسیار آسان است. برای آنکه از اتوبوس یا تاکسی در تفلیس استفاده کنید، مقاله راهنمای سفر به تفلیس را مطالعه کنید.
موزه ملی گرجستان

جاذبه های گردشگری که می توانید بعد از بازدید موزه ملی گرجستان دیدن کنید


میدان آزادی تفلیس: ۸۰۰ متر
پل صلح تفلیس: ۱ کیلومتر
باغ ملی گیاه شناسی تفلیس: ۲٫۴ کیلومتر
کلیساس جامع تثلیث تفلیس: ۲٫۴ کیلومتر
پارک متاتسمیندا تفلیس: ۸٫۳ کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه ملی گرجستان برای اقامت گردشگران


هتل تفلیس
هتل پوشکین
هتل سیتادینس آپارت
هتل بک پارس
هتل پوینت

رستوران های پیشنهادی نزدیک به موزه ملی گرجستان برای سرو غذا کدام ها هستند؟


رستوران کیچن
رستوران سونا
رستوران ساخلی
رستوران فورک
رستوران وینوتل
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است