search
menu

باغ وحش تفلیس

[ پنهان کردن ]
درباره باغ وحش تفلیس
چرا بازدید از باغ وحش تفلیس پیشنهاد می‌شود؟
تاریخچه باغ وحش تفلیس
احیای مجدد باغ وحش تفلیس و مشکلی بزرگ‌تر
در باغ وحش تفلیس چه کنیم؟
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از باغ وحش تفلیس چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از باغ وحش تفلیس چه زمانی است؟
چگونه به باغ وحش تفلیس برویم؟
در نزدیکی باغ وحش تفلیس از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی باغ وحش تفلیس برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران‌ ها و غذاخوری هایی نزدیک به باغ وحش تفلیس هستند؟

درباره باغ وحش تفلیس


قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین و دوست داشتنی‌ترین باغ وحش کشور گرجستان با انبوهی از زیبایی‌های طبیعی و چشم نواز با نام باغ وحش تفلیس شناخته می‌شود. این باغ وحش که در وسط شهر تفلیس واقع شده، به خاطر موقعیت جغرافیایی و محیطی که در اختیار دارد، توجه عده زیادی از گردشگران را به خود جلب می‌کند. البته ارزان بودن بلیط ورودیه باغ وحش تفلیس نیز دلیل دیگری برای رغبت گردشگران به بازدید از آن به حساب می‌آید. باغ وحش تفلیس جزو مکان‌های پربازدید این شهر بوده و مطمئنا برای شما هم جذابیت فراوانی خواهد داشت.پس با خرید اینترنتی بلیط هواپیما به پایتخت گرجستان سفر کنید و به باغ وحش شهر تفلیس هم سر بزنید.

چرا بازدید از باغ وحش تفلیس پیشنهاد می‌شود؟


• باغ وحش تفلیس قدیمی‌ترین و بزرگترین باغ وحش کشور گرجستان است.
• این باغ حیوانات گوناگونی را به همراه تفریحات متنوع در خود جای داده است.
• موقعیت مکانی باغ وحش تفلیس در این شهر بسیار عالی بوده و دسترسی به آن با استفاده از گزینه‌های مختلف امکان پذیر است.
باغ وحش تفلیس

تاریخچه باغ وحش تفلیس


قدمت باغ وحش تفلیس اندکی از یک قرن کمتر است. در واقع، این باغ وحش در سال ۱۹۲۷ میلادی توسط عده‌ای پژوهشگران روسی و گرجی تاسیس شد. این باغ وحش در دهه ۷۰ میلادی بیشترین پیشرفت را داشت. به طوری که تعداد حیوانات داخل آن به ۱۰۰۰ و تعداد بازدیدکنندگانش به یک باره به ۵۰۰ هزار نفر رسید.اما بعد از فروپاشی شوروی سابق در دهه ۹۰ میلادی و آسیب‌های اقتصادی به وجود آمده، باغ وحش تفلیس با مشکلات بسیار زیادی روبرو شد. به طوری که طبق گزارشات ارائه شده، بیش از نیمی از حیوانات باغ وحش بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳ بر اثر سرما و گرسنگی تلف شدند.

احیای مجدد باغ وحش تفلیس و مشکلی بزرگ‌تر


پس از پشت سر گذاشتن دهه ۹۰ میلادی، باغ وحش تفلیس از شروع قرن جدید، به صورت ویژه‌ احیا شد. تا جایی که حتی یک آکواریوم بسیار زیبا و بزرگ نیز برای اولین بار در آن نصب گردید. اما طوفان ۱۴ ژوئن سال ۲۰۱۵ دوباره ضربات سهمگینی بر این باغ وحش وارد کرد. بر اثر این طوفان، تعداد زیادی از حیوانات باغ وحش به کام مرگ کشانده شدند. در همین حال، تعداد زیادی از حیوانات از جمله شیرها و کرگدن‌ها به خیابان‌های شهر گریختند. برخی از آنها دوباره به باغ وحش بازگردانده شدند اما برخی دیگر به خاطر حفظ امنیت با شلیک گلوله کشته شدند. همچنین این طوفان بخش‌های بسیار زیادی از باغ وحش تفلیس را از بین برد. جالب است بدانید که قبل از این اتفاق، وسعت باغ وحش ۱۲۰ هکتار بود و تنوع گونه‌های حیوانی در آن به عدد ۳۰۰ می‌رسید. اما اتفاقات به وجود آمده سبب از بین رفتن نیمی از حیوانات شد.
باغ وحش تفلیس

در باغ وحش تفلیس چه کنیم؟


امروزه با تلاش مسئولان باغ وحش تفلیس دوباره حیوانات بسیار زیادی از سرتاسر جهان در این باغ وحش جمع آوری شده‌اند. بنابراین شما می‌توانید قناری‌، شیر، گورخر، فیل، طاووس و بسیاری از حیوانات دیگر را در فضای این باغ مورد بازدید قرار دهید. پس از این کار شما فرصت لذت بردن از بانجی جامپینگ را در دست خواهید داشت. سپس بازی‌های هیجان انگیز در یک خانه چوبی مثل پرتاب توپ تنیس به سمت هدف یا شلیک گلوله و گرفتن جایزه شما را به شدت سرگرم خواهند کرد. جالب است بدانید که در قسمتی از باغ وحش، هنرمندانی وجود دارند که تنها با چند دقیقه نگاه به شما، چهره‌تان را می‌توانند نقاشی کنند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از باغ وحش تفلیس چه قدر است؟


با پرداخت هزینه ورودی شما می‌توانید وارد این باغ وحش معروف شوید و حدود ۲ تا ۳ ساعت از زمان سفر خود را به تماشای زیبایی‌های این مکان اختصاص دهید.

فصل مناسب برای بازدید از باغ وحش تفلیس چه زمانی است؟


باغ وحش تفلیس در تمام روزهای سال دایر بوده و درهای آن بر روی بازدیدکنندگان باز است. اما برای تجربه لحظات جذاب‌تر و به یاد ماندنی‌تر، پیشنهاد می‌شود که فصل تابستان را برای بازدید از این باغ وحش انتخاب نمایید. زیرا در سرما، معمولا باغ وحش پوشیده از برف بوده و شما نمی‌توانید به راحتی در نقاط مختلف آن قدم بزنید. پس در نیمه نخست سال بلیط هواپیما تفلیس را خریداری و از این شهر زیبا بازدید کنید.

چگونه به باغ وحش تفلیس برویم؟


دسترسی به باغ وحش تفلیس با استفاده از اتوبوس‌های و ون‌های داخل شهری بسیار آسان است. در حقیقت، تمامی وسایل نقلیه که از میدان قهرمانان تفلیس عبور می‌کنند، در مقابل این باغ وحش توقف خواهند کرد. زیرا این مکان درست جنب میدان قهرمانان واقع شده است. نیازی به ذکر این موضوع نیست که استفاده از تاکسی‌ هم می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای دسترسی به باغ وحش تفلیس خواهد بود. برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره سفر به تفلیس، مقاله راهنمای سفر به تفلیس را مطالعه کنید.
باغ وحش تفلیس

در نزدیکی باغ وحش تفلیس از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


کاخ هنر: ۳ دقیقه با خودرو
استادیوم دینامو آرنا: ۴ دقیقه با خودرو
پارک ورا: ۴ دقیقه با خودرو
پارک مزیوری: ۶ دقیقه با خودرو
پارک واکه: ۸ دقیقه با خودرو

چه هتل هایی در نزدیکی باغ وحش تفلیس برای اقامت وجود دارد؟


هتل هالیدی این: ۲ دقیقه با خودرو
هتل آمری پلازا: ۳ دقیقه با خودرو
هتل گرین کوئین بوتیک: ۵ دقیقه با خودرو
هتل سپیها: ۵ دقیقه با خودرو
هتل لیفرنت: ۸ دقیقه با خودرو

چه رستوران‌ ها و غذاخوری هایی نزدیک به باغ وحش تفلیس هستند؟


رستوران رویال: ۶ دقیقه با خودرو
رستوران پانوراما: ۷ دقیقه با خودرو
رستوران سایکو سوشی بار: ۹ دقیقه با خودرو
رستوران سورمونی : ۱۰ دقیقه با خودرو
رستوران سئول: ۱۱ دقیقه با خودرو
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است