search
menu

پل صلح تفلیس

[ پنهان کردن ]
درباره پل صلح تفلیس
چرا بازدید از پل صلح تفلیس را پیشنهاد می کنیم؟
تاریخچه پل صلح تفلیس
معماری پل صلح تفلیس
چگونه به پل صلح تفلیس برویم؟
از چه جاذبه های دیگری در نزدیکی پل صلح تفلیس می توان بازدید کرد؟
چه هتل های نزدیک پل صلح تفلیس برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران هایی نزدیک به پل صلح تفلیس وجود دارند؟

درباره پل صلح تفلیس


پل صلح (Bridge of Peace)، یکی از جدیدترین و مدرن ترین سازه های تفلیس، پایتخت گرجستان است که در سال های اخیر با استقبال بی نظیر گردشگران روبرو شده و یکی از نمادهای مهم و اصلی شهر به حساب می آید. گرجستان با پیشرفت هایی که در چند سال اخیر داشته و به احتمال بسیار قوی در آینده نیز خواهد داشت، به یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان و به خصوص برای ایرانیان تبدیل شده است. در سال های اخیر شاهد سفر ایرانیان زیادی به گرجستان و تفلیس هستیم. معمولا کسانی که به تفلیس سفر می کنند، در گشت و گذار و بازدید از شهر حتما از مقابل پل صلح عبور می کنند. از بلندی های اطراف شهر گرفته تا جاذبه های مرکز شهر، پل صلح تفلیس به چشم می خورد. به همین پل صلح در هر برنامه سفر تفلیس جای می‌گیرد.

چرا بازدید از پل صلح تفلیس را پیشنهاد می کنیم؟


پل صلح، اولین سازه مدرنی است که پس از جنگ سرد در تفلیس ساخته شد و طراحی آن به دست معمار معروف ایتالیایی «میشله دی لوچی» صورت گرفت. این جاذبه زیبا و پرطرفدار تفلیس به روی رود کورا بنا نهاده شده و شیشه و فولاد در ساخت و طراحی آن به کار رفته است. این شیشه ها و فولادهای آبی رنگ به روی رودخانه آبی بسیار زیبا و چشمگیر هستند و امکان ندارد عاشق این پل زیبا نشوید. پل صلح، مسیر پارک ریکه و خیابان اریکل دوم را به یکدیگر متصل کرده است. مسافران می توانند به روی پل صلح بروند، عکس های یادگاری و سراسرنما (پانورامیک) زیبایی بگیرند و از طریق پل در یک طرف در مسیر پارک ها قدم بزنند و در طرف دیگر در کافه های تفلیس به استراحت بپردازند یا از بازارهایش خرید کنند.
پل صلح تفلیس
جالب است بدانید که پل صلح دقیقا از ۹۰ دقیقه قبل از غروب تا ۹۰ دقیقه بعد از طلوع خورشید توسط رشته های متعدد ال ای دی (LED) نور افشانی می شود و در تاریکی همچون نگینی باشکوه در شهر می درخشد. این سیستم نورپردازی ۴ حالت مختلف دارد و به نوبت پشت سر هم پل را روشن کرده و فضای جذاب و شگفت انگیزی می آفرینند. گاه ال ای دی ها به صورت موج گونه نورافشانی می کنند و همراه با موج های رودخانه به رقص می‌پردازند که منظره فوق العاده زیبایی به وجود می آید. دو عدد باند نوری نیز در ابتدا و انتهای پل وجود دارند که حرکت کرده و در وسط پل به یکدیگر می رسند و این روند را تکرار کرده و صحنه زیبایی تشکیل می دهند.
حرکت نورهای پل صلح بسیار زیاد و متنوع هستند و با جذابیتی که دارند، پل را به جاذبه شگفت انگیزتری تبدیل می کنند. نورها در حالت سوم از خط بیرونی سقف شروع به روشن شدن می کنند، و پس از آن که سقف کاملا روشن شد، نور کم کم تا تاریکی کاهش می یابد. در حالت چهارم نیز، چراغ های ال ای دی به صورت رندوم در حالت های متفاوت چشمک می زنند، و جالب است که در داخل پیاده روی پل نیز تعداد زیادی چراغ های ال ای دی کم مصرف با ۲۴۰ سنسور حرکتی در ریل های شیشه ای تعبیه شده اند و با عبور عابران روشن و خاموش می شوند. این نور افشانی فوق العاده در پل صلح، جذبه و شگفتی پل را چندین برابر می کند. پل صلح درمجموع مجهز به ۶۰۵۰ عدد لامپ ال ای دی است.

تاریخچه پل صلح تفلیس


پل صلح تفلیس، به روی رودخانه کورا (Kura River)، پلی برای گذر عابرین پیاده در شهر تفلیس، پایتخت کشور تاریخی و پهناور گرجستان است. پل صلح با طول ۱۵۰ متر و با معماری مدرن و امروزی اش دو طرف شهر تفلیس را به یکدیگر مرتبط کرده است. پل صلح در سال ۲۰۱۰ با طراحی معمار معروف Michele De Lucchi افتتاح گردید. با ساخته شدن این پل، تفلیس حال و هوای مدرنیته به خود گرفت و از آن جو نوستالژیک و تاریخی تا حدودی فاصله گرفت. کمی پیش تر درباره نورافشانی فوق العاده زیبای پل صلح صحبت کردیم که هر گردشگر و بازدید کننده ای را مجذوب خود می کند. «مارتیناود»، طراح نورهای پل صلح جلوه نورها را «زندگی و صلح میان مردم» توصیف می کند. او با بررسی پیام های مورس و بررسی شکل شمیکال جدول مندلیف و فرم بدن انسان این نورافشانی ها را به شکل معنادار و زیبا طراحی کرده و موفق شد در سال ۲۰۱۲ نام پل صلح را میان ۱۳ سازه و مکان برتر دنیا قرار دهد. هدف از ساخت پل صلح، پیوند بخش قدیمی تفلیس با بخش جدید آن بود و به نوعی به "سرود صلح و زندگی" بین مردم مشهور شده است.
پل صلح تفلیس
پل صلح در هر زمان از روز، به خصوص به هنگام غروب و طلوع خورشید بسیار تماشایی است و بهترین فرصت برای گرفتن عکس های زیبا، هنری و یادگاری است. همچنین، از روی پل صلح بسیاری از جاذبه های دیگر چون قلعه ناریکالا، کلیسای متخی، مجسمه واختانگ، کاخ ریاست جمهوری و پل باراتاشویلی دیده می شوند. معمار معروف ایتالیایی به قدری ماهرانه پل صلح را طراحی کرده است که در صورت دقت به اطراف، هماهنگی و شباهت معماری خاص و جالبی را میان پل و بناهای اطراف مشاهده خواهید کرد. هنگامی که به روی پل صلح می ایستید، در یک طرف چرخ و فلک، در یک طرف مجسمه کارتلیس ددا و در طرفی دیگر کلیسای جامع سامبا را خواهید دید. یک سوی پل به بازار قدیمی تفلیس و سوی دیگرش به پل فواره های آب و مجمسه پیانو می رسد. هر شب رقص آب این فواره ها همراه با پخش موسیقی کلاسیک برگزار می شود که بسیار تماشایی است.
برای رسیدن به تفلیس و بازدید از زیبایی‌های آن کافی است بلیط هواپیما مورد نظرتان را خریداری و به این شهر زیبا سفر کنید.

معماری پل صلح تفلیس


پل صلح تفلیس، دارای قوس زیبایی است که نورهای الکتریکی به کار رفته در آن شکوه و زیبایی پل را دوچندان می کنند و فضای رمانتیکی به وجود می آورند. در هوای تاریک، با روشن شدن چراغ های پل صلح و شروع نور افشانی ها، تصویر زیبای پل به روی رودخانه کورا منعکس می شود و توجه همه را به خود جلب می کند. پل صلح از شیشه و فولاد ساخته شده است و از آن جایی که ظاهر مدرن و امروزی دارد، پارادوکس جذابی در شهر تفلیس ایجاد کرده است. زیرا که معماری خانه های اطراف پل همه قدیمی هستند و وجود پل صلح ترکیب خارق العاده ای در بافت شهر ایجاد کرده است.
معمار معروف ایتالیایی پل صلح را به اشکال مختلف و عجیب هندسی طراحی کرده و ذوق هنری و ذکاوت در آن می درخشد. ساخت پل صلح علاوه بر مرتبط کردن دو بخش قدیمی و جدید شهر تفلیس از روی رودخانه کورا، یک جاذبه گردشگری محبوب و پرطرفدار نیز به وجود آورد. به طور ی که اگر در سفر به تفلیس به روی پل صلح بروید، با تعداد زیادی گردشگر از کشورهای مختلف جهان روبرو خواهید شد که روی پل مشغول عکاسی هستند. پس اگر با بلیط هواپیما تفلیس به این شهر سفر کردید، شما هم از روی این پل عکس های یادگاری بگیرید.
پل صلح تفلیس

چگونه به پل صلح تفلیس برویم؟


معمولا در صورت سفر با تور مسافرتی تفلیس، راهنمای تور شما را به بازدید از جاذبه ها خواهد برد. اما اگر خودتان بخواهید به بازدید از پل صلح بروید، باید خودتان را به خیابان اصلی Zviad Gamsakhurdi Named Right Bank برسانید. معمولا حدود ۱۵ دقیقه زمان برای رسیدن به پل صلح از هر نقطه از مرکز شهر نیاز است. برای مطالعه بیشتر درباره حمل و نقل عمومی در تفلیس، مقاله راهنمای سفر به تفلیس را بخوانید.

از چه جاذبه های دیگری در نزدیکی پل صلح تفلیس می توان بازدید کرد؟


پل صلح نزدیک مرکز شهر است و به بسیاری از جاذبه های تفلیس دسترسی سریع و آسان دارد. شما می توانید با پای پیاده از بسیاری از جاذبه های اطراف پل صلح بازدید کنید.
فاصله پل صلح تفلیس از:
میدان آزادی: ۱٫۶ کیلومتر
قلعه ناریکالا: ۱٫۹ کیلومتر
کلیسای سیونی تفلیس: ۲٫۱ کیلومتر
باغ گیاه شناسی تفلیس: ۲٫۲ کیلومتر
تئاتر روستاولی: ۲٫۲ کیلومتر
تئاتر اپرا ملی گرجستان: ۲٫۴ کیلومتر
کلیسای جامع تثلیث: ۳٫۱ کیلومتر

چه هتل های نزدیک پل صلح تفلیس برای اقامت وجود دارند؟


اطراف پل صلح پر از هتل های گوناگون، با قیمت های متفاوت از ارزان تا گران قیمت، از معمولی تا لوکس است و مسافران می توانند با توجه به اولویت ها و نیازهای خود هتل مورد نظر خود را نزدیکی پل صلح تفلیس رزرو کنند و به مرکز شهر و اکثر جاذبه های شهر دسترسی آسان داشته باشند. ما تعدادی از هتل های مناسب تا لوکس را به شما معرفی می کنیم.
فاصله پل صلح تفلیس از:
هتل تفلیس پالاس: ۸۵۰ متر
هتل ماریوت: ۱٫۵ کیلومتر
هتل روستاولی: ۱٫۹ کیلومتر
هتل رادیسون بلو: ۲٫۳ کیلومتر
هتل کورتی یارد بای ماریوت: ۲٫۹ کیلومتر
هتل هالیدی: ۴٫۲ کیلومتر
هتل آپارت: ۵٫۵ کیلومتر
برای آشنایی با هتل های تفلیس به بخش ویژه هتل ها در بلاگ سفرمارکت سر بزنید.

چه رستوران هایی نزدیک به پل صلح تفلیس وجود دارند؟


از آن جایی که پل صلح به مرکز شهر بسیار نزدیک است، انواع رستوران ها را در اطراف این پل می توانید بیابید. در رستوران های گرجی می توانید از غذاهای محلی امتحان کنید، اما اگر نمی توانید خود را با غذاهای گرجی سازگار کنید، شاید باورتان نشود که در نزدیکی پل صلح تفلیس رستوران های ایرانی زیادی وجود دارند که غذاهای ایرانی لذیذ و با کیفیت به مهمانان ارائه می دهند. تعدادی از رستوران های نزدیک پل صلح تفلیس را به شما معرفی می کنیم.
فاصله پل صلح تفلیس از:
کلاب رستوران انرژی: ۱٫۳ کیلومتر
رستوران ایرانی هزار و یک شب تفلیس: ۲ کیلومتر
رستوران آکادمی لانژ: ۲ کیلومتر
رستوران گالری ایرانی آب و آتش: ۳ کیلومتر
رستوران ایرانی شاندیز: ۳٫۲ کیلومتر
رستوران ماچاخلا: ۳٫۴ کیلومتر
رستوران ایرانی نایب تفلیس گرجستان: ۳٫۹ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است