search
menu

شهربازی متاتسمیندا تفلیس

[ پنهان کردن ]
شهربازی متاتسمیندا تفلیس
چرا بازدید از شهر بازی متاتسمیندا را پیشنهاد می کنیم؟
تاریخچه شهربازی متاتسمیندا
معماری شهربازی متاتسمیندا
در شهربازی متاتسمیندا از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟
چگونه به شهربازی متاتسمیندا برویم؟
در نزدیکی شهربازی متاتسمیندا از چه جاذبه های دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی شهربازی متاتسمیندا برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به شهربازی متاتسمیندا هستند؟

شهربازی متاتسمیندا تفلیس


شهربازی متاتسمیندا تفلیس یکی از جاذبه های طبیعی-تفریحی پایتخت گرجستان است که علاوه بر طبیعت زیبا و تفریحات آن، چشم‌اندازی زیبا بر شهر تفلیس دارد. تفلیس، پایتخت زیبای گرجستان، جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی دارد و سالانه گردشگران بی شماری را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. هر کدام از جاذبه های تفلیس نماد فرهنگ و تاریخ شهر هستند و بازدید از آن ها در آب و هوای معتدل و مساعد تفلیس بسیار لذت بخش است. یکی از جاذبه های معروف و هیجان انگیز تفلیس پارک و شهربازی متاتسمیندا است. شاید تصور خیلی ها از شهربازی چند وسیله هیجان انگیز کوچک و بزرگ باشد که شبیه اکثر شهربازی های دنیا است. اما شهربازی متاتسمیندا تنها یک شهربازی نیست، بلکه یک پارک با جاذبه های تاریخی و تفریحی است و بازدید کنندگان در متاتسمیندا علاوه بر شادی و هیجان، از چندین جاذبه دیگر نیز بازدید خواهند کرد. پس می‌توانید با بلیط هواپیما تفلیس به این شهر زیبا سفر کنید و از شهربازی متاتسمیندا هم لذت ببرید.

چرا بازدید از شهر بازی متاتسمیندا را پیشنهاد می کنیم؟


پارک و شهربازی متاتسمیندا از جمله جاذبه های زیبا و پرهیجانی است که با بازدید از آن با یک تیر دو نشان خواهید زد. زیرا می توانید در ساعات اولیه مراجعه به این پارک ابتدا به بخش مهیج شهربازی بروید و نهایت هیجان و شادی را تجربه کنید. سپس برای استراحت و غذاخوری به یکی از کافه ها یا رستوران های پارک بروید و در نهایت در بخش های مختلف و خوش منظره متاتسمیندا به پیاده روی بپردازید. پارک و شهربازی متاتسمیندا در ارتفاع ۷۰۰ متری شهر تفلیس، یعنی بلندترین منطقه شهر قرار دارد و نزدیک مرکز شهر قرار دارد. به روش های مختلف مانند استفاده از اتوبوس و تاکسی می توانید به بازدید از پارک متاتسمیندا بروید.
شهربازی متاتسمیندا تفلیس
شهربازی متاتسمیندا در این پارک واقع شده و دارای ۲۵ بازی متنوع و مهیج است. این بازی ها به سه بخش هیجانی، خانوادگی و کودک تقسیم شده اند تا همه افراد، کوچک و بزرگ، در این شهربازی سرگرم شوند و هیجان را تجربه کنند. وسعت پارک و شهربازی متاتسمیندا ۱۰۰ هکتار است و قدمت آن به بیش از ۱۰۰ سال می رسد. کسانی که در سفر به تفلیس به دنبال هیجان و سرگرم شدن هستند، می توانند به شهربازی متاتسمیندا که مشهورترین پارک موضوعی تفلیس است، بروند و با خیال آسوده و اطمینان از دستگاه ها و بازی های آن استفاده کنند. زیرا متاتسمیندا در انجمن بین المللی شهربازی ها (IAAPA) عضویت دارد و تمام کارکنان آن حرفه ای و متخصص هستند و به طور مرتب دستگاه ها را کنترل و تطابق آن ها را با شاخص های استاندارد جهانی بررسی می کنند. به همین دلیل است که بازدید از این شهربازی و پارک آن در هر برنامه سفر تفلیس وجود دارد.

تاریخچه شهربازی متاتسمیندا


در سال ۱۹۳۰ دولت شوروری پارک متاتسمیندا را در تفلیس احداث کرد. در آن زمان ها نیز، پارک متاتسمیندا سومین جاذبه پربازدید اتحاد جماهیر شوروی بود. کشور گرجستان در گذشته بخشی از اتحاد جماهیر شوروری بود و از این رو احداث چنین پارکی افتخار بزرگی برای تفلیس و گرجستان به حساب می آمد. سالیان سال پارک متاتسمیندا از زمان احداث به یک شکل ثابت قرار داشت و گردشگران و بازدید کنندگان زیادی از آن بازدید می کردند. تا این که یک بیلیونر معروف گرجی به نام بدری پاتارکاتسویشلی (Badri Patarkatsishvili) و همسرش اینا گوداودزه (Inna Gudavadze) در سال ۲۰۰۱، تصمیم گرفتند تغییراتی را در پارک معروف شهر به وجود بیاورند و به جذابیت آن بیفزایند. این بیلیونر طی یک اقدام خیرخواهانه پارک متاتسمیندا را خریداری کرد و پروژه های عمرانی چون ایستگاه تلویزیونی ایمدی (Imedi TV) را به راه انداخت. در بازدید از پارک دکل بلند این ایستگاه را خواهید دید که در بلندترین نقطه پارک و شهر قرار گرفته است.

معماری شهربازی متاتسمیندا


پارک و شهربازی متاتسمیندا به روی کوه متاتسمیندا به روی تپه ای مرتفع قرار گرفته است. این پارک عظیم بخش مرکزی تا غرب شهر تفلیس را در اختیار خود قرار داده است و ۸۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. این در حالی است که خود شهر تفلیس ۴۳۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. دکل مخصوص تلویزیون که پیش تر درباره آن صحبت کردیم، با ارتفاع ۲۱۰ متر به روی تپه بلند واقع شده است و جزو برترین و پربازدیدترین جاذبه های تفلیس است. در ساخت پارک و شهربازی متاتسمیندا تمامی جوانب و شرایط برای رفاه، سرگرمی، هیجان و استراحت بازدید کنندگان ملاحظه گردیده و فراهم شده اند. شهربازی متاتسمیندا در بالای تپه قرار دارد و ۱ کیلومتر مربع از مساحت کل پارک را به خود اختصاص داده است.
شهربازی متاتسمیندا تفلیس

در شهربازی متاتسمیندا از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟


چرخ و فلک بزرگ شهربازی متاتسمیندا با ارتفاع ۸۰ متر در بین بلندترین چرخ و فلک های دنیا، در مکان پنجم جای گرفته است. هر دور این چرخ فلک حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد و از تمامی نقاط شهر مشاهده می شود. علاوه بر این، بلندترین رولر کستر (قطار شهربازی یا همان ترن هوایی) که در سراسر اروپا مشابه آن هرگز یافتنی نیست، در مسیر مارپیچ به طول ۶۰ متر و با سرعت زیاد در شهربازی متاتسمیندا تفلیس قرار دارد. چرخ و فلک و رولر کستر شهربازی متاتسمیندا خود از جاذبه های اصلی شهر تفلیس هستند. به طور کلی، در شهربازی متاتسمیندا حدود ۶۰ وسیله بازی و سرگرمی برای بازدید کنندگان و استفاده عموم تعبیه شده اند.
در ایام بهار و تابستان فضای سبز پارک متاتسمیندا بسیار زیبا و چشم نواز است. با قطاری که در پارک وجود دارد می توانید از بخش های مختلف متاتسمیندا دیدن کنید. هیچ هزینه و بلیط ورودی برای داخل شدن به پارک و شهربازی متاتسمیندا دریافت نمی شود. تنها در صورت استفاده از امکانات تفریحی موظف به تهیه بلیط جداگانه از گیشه بلیط فروشی هستید. ترن های مخصوصی برای رفت و آمد بازدید کنندگان از مناطق شیب دار پارک در نظر گرفته شده اند که بسیار جالب هستند و پیشنهاد می کنیم حتما امتحان کنید.
در شهربازی متاتسمیندا می توانید از چرخ و فلک، ترن هوایی، ماشین اختاپوس، سینما سه بعدی، تاب های برقی، قایق سواری، کارتینگ، قلعه ارواح، رفتینگ در سرسره آبی، موتور چهار چرخ سواری، درخت رقصان، ماشین های کوبنده، قایق بانک، قطار خوشحال، بازی های کامپیوتری استفاده کنید و از پارک ژوراسیک و سرزمین چوبی نیز بازدید نمایید. همچنین، استفاده از قطارها در پارک رایگان بوده و علاوه بر این می توانید برای استراحت و رفع خستگی به رستوران ها و کافی شاپ های پارک متاتسمیندا مراجعه کنید.
در پارک متاتسمیندا، پس از استفاده از امکانات تفریحی می توانید از دیگر جاذبه های پارک نیز دیدن کنید. پانتئون متاتسمیندا، آرامگاه بسیار مشهوری است که اکثر افراد معروف و سرشناس گرجی در آن به خاک سپرده شده اند. این افراد معمولا هنرمندان، نویسندگان، شاعران، محققان و قهرمانان ملی گرجستان هستند. پیکر اولین فرد سرشناس که در این آرامگاه مدفون شد، متعلق به نویسنده، سیاستمدار، هنرمند و آهنگساز مشهور روسی به نام الکساندر گریبایدوف (Alexander Griboyedov) بود. در قسمتی از پارک همچون بلوار هالیوود، ستاره تعدادی از هنرمندان به روی زمین حک شده اند.
کلیسای سنت دیوید(St. David Church) یکی دیگر از جاذبه های پارک متاتسمیندا است. این کلیسا به روی دامنه های کوه متاتسمیندا واقع شده و سالیان پیش به افتخار فردی به نام دیوید در تفلیس و متاتسمیندا تاسیس گردیده است. این کلیسا یکی از پایه های مسیحیت در گرجستان به حساب می آید.
رستوران متاتسمیندا نیز، مکان فوق العاده ای برای رفع خستگی و خوردن غذاهای گرجی است. فضای داخلی رستوران بسیار زیبا و دلچسب بوده و انرژی از دست رفته شما در شهر بازی را شارژ می کند.

چگونه به شهربازی متاتسمیندا برویم؟


برای رفتن به پارک و شهربازی متاتسمیندا ابتدا به مرکز شهر تفلیس بروید و از آن جا با استفاده از تاکسی، اتوبوس و یا قطار کابلی خود را به پارک برسانید. ساعات بازدید از شهربازی ۱۲:۰۰ ظهر الی ۲۳:۴۵ شب است. هیچ هزینه ورودی از شما دریافت نخواهد شد و تنها در صورت استفاده از دستگاه ها و بازی های تفریحی شهربازی بایستی مبلغی را بابت بلیط آن بازی تهیه کنید. برای آشنایی بیشتر با شهر تفلیس، مقاله راهنمای سفر به تفلیس را به شما توصیه می‌کنیم.
شهربازی متاتسمیندا تفلیس

در نزدیکی شهربازی متاتسمیندا از چه جاذبه های دیگری می توان بازدید کرد؟


از آن جایی که پارک کوهستانی متاتسمیندا از مرکز شهر فاصله خیلی زیادی ندارد، می توانید با استفاده از تاکسی از جاذبه های نزدیک دیگر نیز بازدید کنید.
فاصله شهربازی متاتسمیندا از:
مسیر مسابقه رانندگی ناهموار: ۱٫۴ کیلومتر
میدان آزادی: ۷٫۷ کیلومتر
تئاتر اپرا ملی گرجستان: ۸٫۶ کیلومتر
کلیسای سیونی تفلیس: ۸٫۶ کیلومتر
تئاتر روستاولی: ۸٫۴ کیلومتر
قلعه ناریکالا: ۸٫۹ کیلومتر
پل صلح: ۱۰٫۵ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی شهربازی متاتسمیندا برای اقامت وجود دارند؟


فاصله شهربازی متاتسمیندا از:
هتل تفلیس هاوس: ۶٫۴ کیلومتر
هتل آستوریا تفلیس: ۷٫۵ کیلومتر
هتل ایبیس استایلز تفلیس سنتر: ۷٫۷ کیلومتر
هتل گالری پالاس: ۸٫۴ کیلومتر
هتل سولوآکی: ۸٫۴ کیلومتر
هتل امپریال هاوس: ۸٫۸ کیلومتر
برای مطالعه درباره هتل ها و اقامتگاه های تفلیس و خرید اینترنتی بلیط هواپیما می‌توانید از سایت وبلاگ سفرمارکت بازدید کنید.

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به شهربازی متاتسمیندا هستند؟


فاصله شهربازی متاتسمیندا از:
رستوران ایرانی نایب تفلیس: ۷٫۷ کیلومتر
رستوران ساخلی: ۷٫۷ کیلومتر
رستوران ایرانی هزار و یک شب تفلیس: ۸٫۸ کیلومتر
رستوران شاندیز تفلیس، بهترین رستوران ایرانی گرجستان: ۹٫۱ کیلومتر
کلاب رستوران انرژی: ۹٫۸ کیلومتر
گالری رستوران ایرانی آب و آتش: ۱۰ کیلومتر
رستوران ماچاخلا: ۱۱٫۱ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است