search
menu

کلیساهای باتومی

[ پنهان کردن ]
چرا باید از کلیساهای شهر باتومی بازدید کنیم؟
زمان بازدید از کلیساهای باتومی
کلیسا سنت باربارا (St Barbara’s Church)
کلیسای جامع مادر مقدس (Holy Mother Virgins Nativity Cathedarl)
کلیسای ارمنی (Armenian Apostolic Church)
کلیسای یونانی سنت نیکلاس (Church of St. Nicholas )

چرا باید از کلیساهای شهر باتومی بازدید کنیم؟


شهر باتومی، شهر کوچکی در کشور گرجستان است که سالانه مسافران و توریست های زیادی با خرید بلیط هواپیما و سفر به گرجستان بازدید از این شهر زیبای ساحلی را در اولویت سفرشان قرار می دهند. باتومی، شهری در کنار دریای سیاه با معماری مدرن دارای ساختمان ها و فضای شهری جذابی است که می تواند گردشگران را سرگرم کند. با این حال، جذابیت شهر باتومی فقط به جاذبه های مدرن خلاصه نمی شود بلکه جالب اینجاست که این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای منطقه قفقاز محسوب می شود تا حدی که قدمت این شهر به سال های پیش از تولد مسیح بر می گردد.
کلیساهای باتومی
باتومی شهری برای سفرهای خانوادگی و مجردی است، اگر از زندگی روزمره خسته شده اید و به دنبال جایی هستید تا چند روزی به آرامش برسید، سفر به باتومی گزینه ایده‌آلی است. مورد جالب توجه اینست که برای سفر به این شهر نیازی به گرفتن ویزا ندارید، پیشنهاد ما اینست تا در سفرتان به باتومی بازدید از مکان ها و جاذبه های تاریخی را در اولویت قرار دهید؛ در این مقاله نیز قصد داریم تا کلیساهای زیبای شهر باتومی را برای تاریخ دوستان معرفی کنیم، زیرا بازدید از کلیساها و صومعه های قدیمی علاقه مندان خاص خود را دارد و Batumi Churches & Catherdrals جزو آثار باستانی‌ و قدیمی شهر محسوب می شوند.

زمان بازدید از کلیساهای باتومی


در حالت کل کلیساهای باتومی در طول روز باز هستند و می توانید از به صورت رایگان از این کلیساها بازدید کنید، فقط توجه داشته باشید که مراسم مناجات در شنبه ها ساعت ۱۶ و یکشنبه ها ساعت ۹ صبح برگزار می شود، بغیر از این ساعت ها به راحتی می توانید مراجعه کنید.

کلیسا سنت باربارا (St Barbara’s Church)


سنت باربارا به عنوان کلیسایی کوچک در مکان بیمارستان سابق ارتش در سال ۱۸۸۸ میلادی به دستور امپراتور اسکندر سوم ساخته شده است. این کلیسا نیز مانند دیگر کلیساها در زمان حکومت شوروی تعطیل شد و در نهایت در سال ۱۹۹۷ بازگشایی گردید. با اینکه این کلیسا کوچک است، اما ارزش تماشا را دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب و دسترسی آسان همواره مورد توجه توریست ها و حتی اهالی قرار می گیرد.
کلیساهای باتومی

کلیسای جامع مادر مقدس (Holy Mother Virgins Nativity Cathedarl)


کلیسایی زیبا و با شکوه به نام کلیسای جامع مادر مقدس یا کلیسای کاتولیک جزو ارزشمندترین جاذبه های گردشگری باتومی محسوب می شود. این کلیسا در سال های ۱۸۹۸ تا ۱۹۰۳ برای کاتولیک ها ساخته شده است و امروزه با ظاهری ارتودوکسی دارای دو برج دوقلوی بلند و پنجره های شیشه ای رنگی است که توجه همگان را به سوی خود جذب می کند. در داخل کلیسا نقاشی های بسیار زیبایی کشیده شده اند. با توجه به این که در قرن نوزدهم هیچ کلیسای کاتولیکی در باتومی وجود نداشت، تاریخچه ساخت این کلیسا به زمان سلطه روسیه برمی گردد که مذهب خیلی از افراد کاتولیک بوده است.
بعد از پیوستن گرجستان به اتحاد جماهیر شوروی نیز این کلیسا توسط دولت مصادره شد و در امور اداری و اقتصادی مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه بعد از مدت ها دوباره به جایگاه اصلی خود بازگشت و عملیات مرمت کلیسا آغاز گردید و امروزه جزو زیباترین و معدودترین جاذبه های مذهبی این شهر محسوب می شود. این کلیسای زیبا بر روی کوهی با همین نام قرار دارد و توجه گردشگران خارجی را به سمت خود جلب می کند. همچنین سالانه توریست های زیادی از این کلیسا بازدید می کنند و به دلیل قرارگیری آن بر روی تپه امکان تماشای مناظر زیبای شهر باتومی از ارتفاعات بسیار جذاب است. در نظر داشته باشید حتی اگر مسیحی یا مذهبی نیستید، باز هم از این کلیسا بازدید کنید.
کلیساهای باتومی

کلیسای ارمنی (Armenian Apostolic Church)


کلیسای ارمنی به عنوان کلیسایی چوبی در سال ۱۸۷۳ ساخته شد، اما چندین سال بعد تخریب گردید و به کلیسای سنگی تبدیل شد. کلیسای جدید با کمک های مردمی ساخته می شد که در دوران حکومت شوروی تعطیل گردید و این کلیسا با تغییر کاربری از تخریب در امان ماند که در نهایت در سال ۱۹۹۲ کلیسای ارمنی باری دیگر بازگشایی شد. حتما در سفرتان به شهر باتومی از این کلیسای زیبا بازدید داشته باشید.
کلیساهای باتومی

کلیسای یونانی سنت نیکلاس (Church of St. Nicholas )


یونانی ها در سال ۱۸۶۵ معبدی احداث کردند، این معبد علاوه بر اینکه ساختمانی فرهنگی بود، به عنوان محل زندگی جامعه یونانی باتومی نیز محسوب می شد تا اینکه در اوایل قرن بیستم، یونانیان این کلیسا را با نمادهای سنت نیکلاس، ماریا و سنت جورج تطهیر کردند و امروزه این کلیسا قدمتی ۱۵۰ ساله جزو یکی از جاذبه های شهر باتومی محسوب می شود.
مورد جالب توجه در مورد این کلیسا ساخته شدن آن بدون زنگ است که بعدها نیروهای روسی به این کلیسا زنگ نیز اضافه کردند و از کلیسای سنت نیکولاس به عنوان مدرسه آواز مذهبی استفاده گردید، سپس برای مدتی به طور کامل بسته شد، اما بعد از بیست سال مورد مرمت قرار گرفت و بازگشایی شد. همچنین تا پیش از ساخت کلیسای مریم مقدس، این کلیسا به عنوان کلیسای اسقفی شناخته شده بود. در فضای داخلی این کلیسا نیز نقاشی هایی آبی رنگ همراه با بوی عود و شمع های روشن خواهید دید، فقط توجه داشته باشید که عکاسی در فضای داخلی این کلیسا ممنوع هست.
کلیساهای باتومی
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است