search
menu

معرفی مسیرهای گردشگری کشور

[ پنهان کردن ]
معرفی مسیرهای گردشگری عمومی ایران
مسیر سرسبز شمال ایران
مسیر شمال غربی ایران
مسیر غربی ایران
مسیر شمال شرقی ایران
مسیر مرکزی ایران
مسیر جنوب ایران
مسیر جنوب غربی ایران
مسیر جنوب شرقی ایران
تا به حال فکر کرده‌اید که بهترین مسیرهای گردشگری ایران کدامند؟ کدام شهرها در اولویت گردشگران ایرانی و خارجی قرار دارند؟ ایران با داشتن پیشینه تاریخی فراوان شهرهای زیادی را در خود جای داده که هرکدام داستان‌های منحصر به فرد خود را برای گردشگران تعریف می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی مسیرهای گردشگری پرطرفدار ایران بپردازیم و آن‌ها را به شما معرفی کنیم. فراموش نکنید که تمام ایران باشکوهمان دیدنی است و هیچ استانی را نمی‌توان نادیده گرفت.

معرفی مسیرهای گردشگری عمومی ایران


ایران سرزمینی پهناور است که هر نقطه آن می‌تواند یک مقصد گردشگری باشد. از جنگل‌های شمال گرفته تا دریای جنوب! از بیابان‌های شرق ایران گرفته تا کوهستان‌های سر به فلک کشیده غرب! همگی با زیبایی و جذابیت خود جان می‌دهند برای ماجراجویی و کشف ناشناخته‌ها. حتما می‌دانید که مسیر شمال یکی از بهترین مسیرهای گردشگری ایران شناخته می‌شود با جنگل‌ها و طبیعت بکر خود آرامش را به گردشگرانش هدیه می‌دهد. گشت و گذار در جنگل و قدم زدن در کنار دریا یکی از زیبایی‌های این مسیر است که هوش از سر هر گردشگری می‌برد. شنا، دوچرخه سواری، جنگل‌نوردی و ریلکس کردن از جمله کارهایی است که با خیال راحت می‌توان در شمال ایران انجام داد. مسیر شمال غربی نیز از دیگر مسیرهایی است که به دلیل وجود چشمه‌های آب معدنی مورد توجه مسافرانی قرار می‌گیرد که می‌خواهند سلامتشان را باز پس گیرند. جاذبه‌های تاریخی و طبیعت رویایی شمال غرب دلیل اصلی مسافران به این خطه است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در مسیر غربی نیز گردشگران به بازدید از دیدنی‌های سرزمین‌های کردنشین می‌پردازند و غرق در زیبایی‌هایی آن منطقه می‌شوند. کوهنوردی، طبیعت‌گردی، غارنوردی و حتی خرید از مناطق مرزی اصلی‌ترین دلیلی است که غرب ایران را مورد توجه قرار داده است. مسیر شمال شرقی، مسیر مرکزی ایران، مسیر جنوب، مسیر جنوب غرب و مسیر جنوب شرقی از دیگر مسیرهای پرطرفدار ایرانند که مورد بازدید مسافران ایرانی و خارجی بسیاری قرار می‌گیرند و در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.
معرفی مسیرهای گردشگری کشور

مسیر سرسبز شمال ایران


اگر شیفته جاذبه‌های شمال ایران هستید، این مسیر می‌تواند بسیار برایتان خاطره‌انگیز باشد. در این تور از رامسر، لاهیجان، رشت و بندر انزلی بازدید می‌شود و که مشهورترین شهرهای این منطقه‌اند. تجربه قدم زدن در بازارهای رشت، گشت و گذار در مزارع چای لاهیجان و تفریح در رامسر را شاید در هیچ مسیر دیگری تجربه نکنید. ناگفته نماند که روستاها و شهرهای کوچک استان‌های شمالی نیز پر جاذبه‌اند. روستاها به دلیل داشتن طبیعت بکر، هوای پاک و مناظر رویایی جایی عالی برای فرار از هیاهو شهر به شمار می‌آیند که توصیه می‌کنیم که حتما در برنامه سفر خود قرار دهید. از بهترین جاهای دیدنی شمال می‌توان به تالاب انزلی، قلعه رودخان، روستای ماسوله، نمک آبرود و غیره اشاره کرد جز پر بازدیدترین‌ها به شمار می‌آیند. اگر هم دوست دارید تا در منطقه‌ایی ییلاقی و خوش آب و هوا کمپ زده و از مه صبحگاهی لذت ببرید، پیشنها ما به شما دهکده فیلبند است. جایی که به عنوان یکی از زیباترین روستاهای ایران شناخته می‌شود و حتی در وسط تابستان نیز می‌توانید از خنکای هوا لذت ببرید. فیلبند که جز شهرستان بابل است، زمستان‌های سردی دارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که فصل تابستان را برای سفر به آن انتخاب کنید. وجود چشم‌اندازهای خارق‌العاده فیلبند شما را وسوسه می‌کند تا بیشتر در این منطقه ییلاق بمانید و از بودن در آنجا لذت ببرید. به همین دلیل همواره به مسافران توصیه می‌کنیم که در این سفر دوربین عکاسی خود را فراموش نکنند و تصاویری خاطره‌انگیز را به ثبت برسانند.
معرفی مسیرهای گردشگری کشور

مسیر شمال غربی ایران


یکی دیگر از بهترین مسیرهای گردشگری ایران شمال غرب است؛ می‌پرسید چرا؟ دلیلش واضح است، طبیعت آرامشبخش آنجا حتی در بین گردشگران خارجی هم طرفدار دارد. لازم به یادآوری است که تبریز، سرعین، آستارا، خلخال و حتی زنجان از جمله اصلی‌ترین شهرهایی است که در سفر به شمال غربی ایران می‌بینید. شمال غرب ایران دو ویژگی مهم دارد؛ یکی طبیعت دلربا و دیگر تاریخ غنی! در آنجا هم می‌توانید بناهای قدیمی از سلسله‌های گذشته را ببینید و هم در دل طبیعت گشت و گذار کنید. حتی تصور اینکه در کنار ائل گلی قدم بزنید و یا در طبیعت دل‌انگیز خلخال چادر بزنید نیز می‌تواند حال و هوایتان را عوض کند. یکی از کارهایی که گردشگران در سفر به شمال غرب انجام می‌دهند، کمپ زدن در دشت‌های هموار آن است. شب‌ها آسمان صاف و پر ستاره این منطقه جان می‌دهد برای دور آتش نشستن و تماشای زیبایی‌های آسمان. دور هم جمع شدن با دوستانتان و شنیدن داستان‌ها و افسانه‌ها را در طبیعت شمال غرب ایران تجربه کنید و مطمئن باشید که خاطره‌ساز خواهد شد. فراموش نکنید که در این سفر خرید سوغات محلی و شیرینی‌های خوشمزه مثل نوقا و باقلوا را به خاطر بسپارید و با چمدانی پر از یادگاری‌های نفیس به خانه برگردید.

مسیر غربی ایران


یکی دیگر از مسیرهای گردشگری عمومی ایران سفر به غرب سرزمین دوست‌داشتنیمان است. جایی که مردمان کرد در آنجا ساکنند و با فرهنگ ناب و طبیعت بکر خود گردشگران را جادو می‌کند. سنندج یکی از زیبا‌ترین شهرهایی است که در این مسیر می‌بینید و با گشت و گذار در طبیعت بکر آن از آلودگی شهرهای بزرگ دور می‌شوید. عمارت آصف، پارک آبیدر، دریاچه سد قشلاق و عمارت خسرو آباد از جمله دیدنی های سنندج شناخته می‌شوند از آن‌ها بازدید می‌کنید. همچنین می‌توانید با قدم زدن در کنار دریاچه زریوار از هوای تازه آنجا لذت ببرید و در کنار دریاچه خود را به یک ماهی کباب لذیذ مهمان کنید. اما زیبایی‌های مسیر غرب ایران تنها به استان کردستان نیست و کرمانشاه با آن تاریخچه باشکوهش را نباید از قلم انداخت. بیستون اثر ثبت جهانی شده این استان، طاق بستان، غار قوری قلعه، مجسمه هرکول و سراب صحنه از جمله اصلی‌ترین دیدنی های کرمانشاه است که بازدید از آن‌ها باید حتما در برنامه‌تا باشد. همچنین توصیه می‌کنیم که به دیدن تکیه معاون الملک بروید و در کنار نقاشی دیواری‌های باشکوه انجا عکس یادگاری بگیرید. در آخر فراموش نکنید که با خرید سوغات کرمانشاه مثل شیرینی کاک با دستانی پر به منزل برگردید.
معرفی مسیرهای گردشگری کشور

مسیر شمال شرقی ایران


مگر می‌شود از بهترین مسیرهای گردشگری ایران سخن گفت و حرفی از شمال شرق به میان نباشد؟ مشهد، نیشابور، بجنورد، ساری، گرگان، دامغان، سمنان و گرمسار از جمله شهرهایی به شمار می‌آیند که در مسیر شمال شرقی مورد بازدید قرار می‌گیرند. این مسیر که یکی از محبوب‌ترین مسیرهای گردشگری ایران شناخته می‌شود که دلیل آن وجود بارگاه امام هشتم شیعیان است. مشهد پرطرفدارتریم مقصد در شمال شرق ایران محسوب می‌شود که در تمام فصول سال میزبان زائران ایرانی و خارجی است. به همین دلیل همیشه در اوج شلوغی به سر می‌برد. ناگفته نماند که دیدنی های مشهد نیز کم نیستند. پارک کوهسنگی، خانه ملک، هفت حوض، شاندیز و بازار رضا از جمله اصلی‌ای جاذبه‌های این شهر شمرده می‌شوند. در ادامه در این تور از جاذبه‌هایی مثل آرامگاه خیام و عطار، چشمه‌های باداب سورت، میدان ساعت، پارک جنگلی نهار خوران، دروازه ارگ سمنان و غیره بازدید می‌کنید و با تاریخ این گوشه از سرزمینمان بیشتر آشنا خواهید شد. به خاطر بسپارید که فصل بهار و پاییز بهترین زمان سفر به شمال شرق ایران است. اکنون شاید این سوال برایتان به وجود که در سفر به شمال شرق چه سوغاتی بخریم؟ فراموش نکنید که بدون خرید زرشک و زعفران استان خراسان را ترک نکنید. همچنین در سفر به استان گرگان می‌توانید به خرید نان زنجبیلی و زیور آلات دست ساز بپردازید و عزیزانتان را خوشحال کنید.

مسیر مرکزی ایران


اصفهان، کاشان، یزد و شیراز نیز از اصلی‌ترین مسیرهای گردشگری ایران است که مورد توجه توریست‌های خارجی نیز قرار می‌گیرد. این مسیر که بازدید از مهم‌ترین آثار تاریخی را در خود جای داده اهمیت فراوان دارد و شما را به روزهای دور و باشکوه سرزمینمان ایران می‌برد. تجربه اقامت در هتل سنتی در کاشان و ماجراجویی در عمارت‌های دلنواز قدیمی، درشکه سواری در میدان نقش جهان اصفهان و یا قدم زدن در بافت تاریخی شهر یزد چیزی است که هر مسافری شیفته آن است. همچنین قدم زدن در بازارهای سنتی آنجا چیزی است که حسابی حال و هوایتان را عوض می‌کند. در ادامه سفر حتما باید به شیراز هم بروید و در باغ‌های آن گردش کنید. باغ‌های شیراز خود همچون بهشت برین می‌مانند که میزبان مسافرانند و آن‌ها را مدهوش می‌کنند. بوی نارنج و گل‌های تازه، هوای پاک و از همه مهم‌تر بناهای تاریخی ویژگی‌های اصلی شیرازند که حسابی توریست‌ها را سر ذوق می‌آورند. ناگفته نماند که در استان فارس جاذبه‌های طبیعی بسیاری نیز وجود دارد که مورد توجه طبیعت‌گردها قرار می‌گیرند. از میان آن‌ها می‌توان به روستای قلات، تنگه هایقر، تنگه رغز، پارک ملی بمو، تنگ بستانک و آبشار فدامی اشاره کرد که تجربه‌ای نو را برایتان رقم می‌زنند. پیشنهاد ما به شما این است که فصل بهار را برای سفر به مناطق مرکزی ایران انتخاب کنید و از آب و هوای مطلوب آنجا لذت ببرید.
معرفی مسیرهای گردشگری کشور

مسیر جنوب ایران


بندر عباس، قشم و حتی کیش از جمله اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در جنوب ایران شمرده می‌شوند که محبوب مسافران زیادی‌اند. دلیل اصلی محبوبیت جنوب ایران آب‌های نیلگون خلیج فارس که با شفافیت و زیبایی خیره‌کننده‌اش آرامش را به افراد هدیه می‌دهد. همچنین دره ستاره‌ها، جنگل‌های حرا، تفریحات آبی و خرید از مراکز تجاری متنوع همگی از جمله جذابیت‌های این منطقه است که باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا کند. شما در آنجا می‌توانید بهترین اجناس را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید و تخفیف ویژه بگیرید. همچنین سواحل آنجا دارای پلاژهای ویژه شنا برای بانوان و آقایان بوده که حسابی طرفدار دارند. پس اگر به دنبال جایی هستید که با لذت فراوان تنی به آب بزنید، جنوب ایران می‌تواند انتخاب خوبی باشد. فراموش نکنید که جنوب ایران به دلیل گرمای زیاد نمی‌تواند مقصد خوبی برای سفرهای تابستانی باشد. اگر تا به حال به جنوب ایران سفر نکرده‌اید، پیشنهاد ما به شما این است که در نیمه دوم سال با خرید بلیط هواپیما ارزان راهی این منطقه شوید و از تک تک لحظاتتان لذت ببرید.

مسیر جنوب غربی ایران


یکی دیگر از بهترین مسیرهای گردشگری ایران در نیمه دوم سال فصل بهار و استان خوزستان است. شهرهای شوشتر، دزفول، آبادان و اهواز اصلی‌ترین مقاصدند که هرکدام با جذابیت‌های ناب خود شگفت‌زده‌تان می‌کنند. بازدید از سازه‌های آبی شوشتر، طبیعت بکر دزفول و شهیون و خرید از بازارهای آبادان همگی جز برنامه سفر جنوب غرب ایرانند که مورد استقبال مسافران قرار می‌گیرند. در این سفر می‌توانید در نخلستان‌های آبادان قدم بزنید و یا در کنار شط ماهیگیری کنید. همچنین سردشت دزفول با آن کوه‌های سر به فلک کشیده و دشت‌های هوارش جایی عالی برای کوهنوردی محسوب می‌شوند. اگر هم می‌خواهید با تاریخ باشکوه ایران در زمان ساسانی و قبل از آن آشنا شوید، دیدن شوش و شوشتر را در برنامه سفرتان جای دهید و شگفتی‌های جالبی ببینید.

مسیر جنوب شرقی ایران


وقتی حرف از جنوب شرق ایران به میان می‌آید همه ما یاد چابهار و درک می‌افتیم! جایی که مثل بهشت پنهان است و شاید حتی باور نکنید که همچین زیبایی‌هایی در این منطقه از ایران وجود دارد. سواحل دلفریب خلیج فارس و مردم مهمان‌نواز این خطه شما را عاشق این منطقه می‌کند و وسوسه می‌شوید تا دوباره به آنجا سفر کنید. تماشای دریای آبی، آسمان صاف، کشتی‌های بزرگ و کوچک در کنار بیابان‌های بی آب و علف چیزی است که شاید در هیچ جای دیگر ایران دیده نشود. لذا حتما در سفر به استان سیستان و بلوچستان دوربین عکاسیتان را همراه ببرید. همچنین به یاد داشته باشید که در جوار مردم محلی طعم غذاهای محلی این منطقه مثل آبگوشت زابلی، املت سوزی و پکوره را بچشید و لذت ببرید. اگر تا به حال از جنوب شرق ایران دیدن نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم که با تهیه بلیط هواپیما و قطار به اسانی خود را به آنجا برسانید و از تک تک لحظاتتان لذت ببرید. به
کلام آخر
بهترین مسیرهای گردشگری ایران را در این مقاله به شما معرفی کردیم تا بتوانید برای سفرهای خود بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشید. ناگفته نماند که تمام استان‌های ایران زیبایی دلفریبی دارند که نمی‌توان نادیده‌شان گرفت. اگر تا به حال از گوشه و کنار سرزمین قشنگمان دیدن نکرده‌اید، وقت را بیش از این از دست ندهید و راهی سفری مهیج شوید و عالی‌ترین لحظات را سپری کنید. به خاطر بسپارید که سفر مارکت در کنار شماست تا با ارائه بلیط هواپیما و تورهای متنوع بهترین گزینه‌های سفر را در پیش رویتان قرار دهد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است