search
menu

باغ های شیراز

[ پنهان کردن ]
باغ ارم شیراز
باغ دلگشا شیراز
باغ نارنجستان قوام
باغ جهان نما شیراز
باغ نظر شیراز
باغ هفت تنان شیراز
شیراز و استان فارس به سبب آب و هوای خاص و همچنین فرهنگ معماری خاصی که به نظر می‌رسد از دوران پیش از اسلام در آن ریشه داشته است، باغ‌های شهری متعددی با سبک باغ ایرانی دارد. این باغ‌ها هم چشم‌نواز و زیبا هستند و هم از منظر گیاه‌شناسی اهمیت زیادی دارند.
در این نوشته با برخی از باغ‌های مشهور شیراز آشنا می‌شویم:

باغ ارم شیراز


باغ ارم را شاید بتوان معروف‌ترین باغ شیراز دانست. این باغ و ساختمان‌های آن در دوره‌های مختلف به تدریج تکمیل شده و به سبب تنوع بالای گیاهانی که در آن وجود دارد، اکنون به عنوان یک باغ گیاه شناسی هم مورد استفاده است.
باغ های شیراز

باغ دلگشا شیراز


شکل‌گیری باغ دلگشا به دوره ساسانیان بازمی‌گردد و معماری ویژه کاخ‌های ساسانی را می‌توان در آن دید. آبی که در باغ دلگشا جاری است توسط قناتی که باغ آرامگاه سعدی را آبیاری می‌کند، تامین می‌شود.

باغ نارنجستان قوام


باغ نارنجستان بخشی از مجموعه تاریخی بزرگتری به نام قوام است که توسط قوام الملک و فرزندانش که والی فارس بوده‌اند به تدریج ساخته شده و توسعه پیدا کرده است. اکنون بخشی از باغ نارنجستان تبدیل به موزه‌ای با آثار اهدایی از موسسه پروفسور آرتور پوپ شده است.

باغ جهان نما شیراز


باغ جهان نما را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های شیراز دانست که در دوران اسلامی ساخته شده است و توسعه و گسترش آن به دوره کریمخان زند و پس از او بازمی‌گردد. باغ جهان نما در بخش شمالی شیراز و در نزدیکی ورودی این شهر زیبا است.
باغ های شیراز

باغ نظر شیراز


باغ نظر شیراز از جمله باغ‌های شیراز است که توسط کریمخان زند ساخته شده و آرامگاه او نیز هست. اکنون از این باغ به عنوان موزه پارس استفاده می‌شود. این ساختمان هشت ضلعی در ابتدا به عنوان محل دیدار کریمخان با میهمانان خارجی ساخته شده بود.

باغ هفت تنان شیراز


باغ هفت تنان همانطور که از نامش پیداست در اصل مکان یادبود شماری از عارفان اهل فارس بوده است و اهالی شیراز به آن به عنوان یک مکان زیارتی نگاه می‌کنند.
برای آشنایی بیشتر با دیگر دیدنی های شهر شیراز و چگونگی سفر به این شهر، مقاله راهنمای سفر به شیراز را بخوانید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است