search
menu

آکواریوم شارجه

[ پنهان کردن ]
درباره آکواریوم شارجه
چرا باید از آکواریوم شارجه بازدید کنیم؟
معرفی آکواریوم شارجه
تاریخچه آکواریوم شارجه
موجودات آکواریوم شارجه
امکانات آکواریوم شارجه
نحوه دسترسی به آکواریوم شارجه
ساعت و هزینه بازدید از آکواریوم شارجه
جاذبه های دیدنی نزدیک به آکواریوم شارجه
رستوران های نزدیک به آکواریوم شارجه
هتل های نزدیک آکواریوم شارجه

درباره آکواریوم شارجه


آکواریوم زیبای شهر شارجه همواره در طی سال مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. شارجه به عنوان سومین شهر بزرگ امارات متحده عربی است که هم در خلیج فارس و هم دریای عمان ساحل دارد. شهر شارجه به ارزانی معروف بوده و سرشار از جاذبه های گردشگری زیبا است، بر همین اساس خیلی از گردشگران سفر به این شهر را ترجیح داده و به خرید بلیط هواپیما اقدام می کنند. دسترسی به شارجه به دلیل قرارگیری در امتداد ساحل شمالی خلیج فارس در شبه جزیره عربستان برای ایرانی ها آسان است. شارجه در حوزه گردشگری و جذب توریست در بین شهرهای کشورهای عربی و جهان اسلام موفق بوده است. با اینکه شهر شارجه ویژگی های اسلامی و عربی خود را حفظ کرده و از لحاظ موقعیت جغرافیایی‌ و به خاطر خلیج فارس و دریای عمان در شرق و غرب خود مزایای زیادی کسب کرده است. بر همین اساس شهر شارجه به عنوان مراکز فعالیت‌ های اقتصادی و گردشگری امارات محسوب می شود. در شهر شارجه جاذبه های شگفت انگیزی برای سرگرم کردن بازدیدکنندگان وجود دارد، مانند مکان های توریستی، بازارهای سنتی، موزه ها، مراکز خرید و آکواریوم. در این مقاله می خواهیم آکواریوم شارجه را به شما معرفی کنیم تا در هنگام سفرتان حتما بازدید داشته باشید.

چرا باید از آکواریوم شارجه بازدید کنیم؟


آکواریوم شارجه مثل آکواریوم دبی یکی از زیباترین آکواریوم‌ های دنیا به شمار می رود.
آکواریوم شارجه دارای متنوع‌ ترین موجودات دریایی است.
با بازدید از اکواریوم شارجه می توانید جهان پنهان در عمق دریا و موجودات جذاب را کشف کنید.
آکواریوم شارجه شامل ماهی های سواحل و بندرهای شارجه است.
آکواریوم شارجه نشان دهنده جهان رنگی، پر رمز و راز و عمق زنده دریا است.
آکواریوم شارجه شامل انواع جانوارن دریایی مانند عروس دریایی، کوسه، طبیعت موجود در زیر آب مانند تپه های مرجانی، مانگروها و دیگر زیستگاه های آبزی است.
آکواریوم شارجه

معرفی آکواریوم شارجه


همان طور که اشاره شد شارجه به عنوان شهر کوچک دریایی در طی سال ها در تعامل با دریا بوده است و آکواریوم و موزه دریانوردی اهمیت دریا را در توسعه شهری شارجه نشان می دهد. مخصوصا برای بچه ها، آکواریوم جاذبه ای هیجان انگیز است تا چندین نوع موجودات زنده دریایی مانند کوسه ها، صخره های مرجانی و عروس های دریایی را از نزدیک تماشا کنند. در آکواریوم شارجه ماکت های مختلفی از قایق های قدیمی و ابزارآلات ماهیگیری را خواهید دید که همگی نقش بسزایی در دریا و صیادی داشته اند و همین ها سبب رشد و توسعه اقتصادی از لحاظ دریایی این شهر شده اند. در آکواریوم و موزه دریایی شارجه می توانید مجموعه ای از مرواریدهای درخشان، قدیمی ترین مروارید را تماشا کنید، همچنین می توانید یک کشتی بزرگ چوبی زیبا را ببینید که در بیرون از موزه لنگر انداخته است، این کشتی می تواند سوژه خوبی برای عکاسی تان باشد.
آکواریوم شارجه

تاریخچه آکواریوم شارجه


برای بازدید از آکواریوم شارجه بدون اینکه پایتان خیس شود باید وارد یک قایق شوید تا به موجودات دریایی از ساحل غربی و شرقی امارات متحده عربی نزدیک شوید. آکواریوم شارجه شامل ۱۵۰ گونه مختلف دلقک ماهی، دلفریزه های دریایی، پرتوهای دریایی و کوسه های ریف است. این آکواریوم دارای مساحتی ۶۵۰۰ مترمربع در دو طبقه با ۲۰ آکواریوم و ۱.۸ میلیون لیتر آب در ژوئن سال ۲۰۰۶ افتتاح شده است. آکواریوم شارجه به عنوان یک فضای تفریحی و به منظور آشنایی گردشگران با زندگی دریایی و اهمیت آن ساخته شده است که در سال ۲۰۰۹ اداره موزه های شارجه تصمیم گرفت تا محلی برای ذخیره طبیعت دریایی دامنه آکواریوم ایجاد کند و در یک دهه گذشته، Sharjah Aquarium به عنوان یک زیستگاه امن برای زندگی دریایی شناخته شده است. در آکواریوم شارجه محیطی ایده آل برای رشد صخره های مرجانی و برای جلوگیری از شدت آلودگی دریایی و آسیب های زیست محیطی در آن گسترش داده شده است.
در آکواریوم شارجه، متخصصان برای حفاظت از محیط زیست دریایی تلاش می کنند. در آکواریوم شارجه می توانید انعکاس موجودات دریایی متنوع در محیط دریایی را مشاهده کنید. محیطی فریبنده در داخل آکواریوم با بیش از ۱۵۰ گونه مختلف شامل ماهیان تزیئنی، مرجان ها، کوسه ها، مارماهی ها، اسب های دریایی و ماهیان متنوع دریایی است. انواع موجودات دریایی در اندازه های مختلف در سواحل سنگی، صخره های مرجانی، تالاب ها در این آکواریوم جمع آوری شده اند. آکواریوم شارجه به عنوان اولین و بزرگترین مرکز آموزشی دولتی در امارات است و بازدید از این مکان به همه توریست ها و گردشگران توصیه می شود.
آکواریوم شارجه

موجودات آکواریوم شارجه


همچنین از سال ۲۰۰۹ از انواع موجودات دریایی محافطت می شود و آکواریوم شارجه به عنوان مکانی برای سکونتگاه امن برای رشد و پرورش ماهیان و محیط مناسب برای رشد مرجان ها است. در این آکواریوم به خاطر آلودگی هوا، طبیعت دریایی ایجاد کرده اند تا از آسیب های زیست محیطی و فعالیت های مضر مانند ماهیگیری بیش از حد، نشت نفت و احیای زمین جلوگیری شود و تعدادی ماهی و مرجان پس از تخریب زیستگاه اولیه شان همراه با نابودی بسیاری از جنگل ها یکی از مهمترین عوامل در حفاظت از محیط زیست دریایی هستند.
در آکواریوم شارجه فضایی دقیقا مشابه قایق برای بازدید کنندگان ایجاد کرده اند و برای نزدیک شدن به موجودات دریایی از ساحل غربی و شرقی امارات متحده عربی بروید و بدون اینکه پایتان خیس شود از موجودات دریایی بازدید کنید. انواع جانوارن دریایی مانند عروس دریایی، کوسه، انواع ماهی های بزرگ و کوچک در انواع رنگ های زیبا و دیدنی و طبیعت های زیر دریا مانند تپه های مرجانی، مانگروها و زیستگاه های آبزی محلی در این آکواریوم زیبا قابل مشاهده است.

امکانات آکواریوم شارجه


به غیر از موارد سرگرم کننده در آکواریوم شارجه چندین امکانات دیگری نیز برای بازدید کنندگان فراهم شده است، مانند اینترنت وای فای رایگان، دسترسی ویلچر برای گردشگران کهنسال و دارای معلولیت جسمانی، اتاق تعویض پوشک، کافه ای برای فروش تنقلات، نمازخانه، مغازه هدیه فروشی، آسانسور و سرویس بهداشتی.

نحوه دسترسی به آکواریوم شارجه


برای دسترسی به آکواریوم شارجه سه روش دارید: روش اول اتوبوس است که می توانید به ایستگاه الجبیل بروید. روش دیگر استفاده از تاکسی های شهری است که در همه نقاط شهر دسترسی خواهید داشت. روش سوم نیز استفاده از مترو است که ایستگاه القیاده نام دارد.
آکواریوم شارجه

ساعت و هزینه بازدید از آکواریوم شارجه


برای بازدید از آکواریوم شارجه می توانید همه روزه به جز یک شنبه ها از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب بروید. فقط توجه داشته باشید که جمعه ها از ساعت ۲ ظهر تا ۸ شب دایر است. برای بازدید از این آکواریوم باید بلیط ورودی تهیه کنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به آکواریوم شارجه


ساحل الخان شارجه: ۶۵۰ متر
بازار مرکزی شارجه: ۴.۵ کیلومتر
جزیره نور: ۵.۸ کیلومتر
موزه هنری شارجه: ۶ کیلومتر
موزه تمدن اسلامی شارجه: ۶.۱ کیلومتر

رستوران های نزدیک به آکواریوم شارجه


برگر آدرس: ۱.۴ کیلومتر
رستوران یمن ریف: ۲ کیلومتر
رستوران الغالی: ۲.۱ کیلومتر
رستوران الخان: ۲.۲ کیلومتر
رستوران رصیف: ۲.۳ کیلومتر
رستوران لوریس: ۲.۶ کیلومتر

هتل های نزدیک آکواریوم شارجه


هتل آپارتمان ستاره های امارات: ۷۰۰ متر
هتل تایم روبی: ۷۵۰ متر
هتل سامر لند: ۱.۴ کیلومتر
هتل ایوان: ۱.۵ کیلومتر
هتل البوستان: ۲.۱ کیلومتر
هتل ساحلی لولو: ۲.۷ کیلومتر
هتل گلدن تولیپ: ۴.۳ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است