search
menu
چابهار keyboard_arrow_down close

چابهار

hotel
هتل های چابهار ۱۲

درباره چابهار

چابهار از شهرهای بندری ایران در استان سیستان و بلوچستان و تنها بندر ایران است که در کنار اقیانوس قرار دارد و به همین دلیل از مناطق آزادی تجاری ایران به شمار می‌رود. چابهار که در کنار اقیانوس هند جای گرفته، از دیرباز محل تجارت دریایی ایران در بخش جنوب شرقی بوده و امروزه هم محل پهلوگرفتن کشتی‌های اقیانوس‌پیما است. چابهار که به نام چهاربهار هم نامیده می‌شود، این عنوان را به سبب هوای مطبوع و همیشه دلپذیرش در اختیار دارد.

تاریخچه چابهار


چابهار از دیرباز به عنوان یک بندرگاه مورد استفاده بوده است. آثار تاریخی از قلعه‌های دوره اشکانی و ساسانی مانند قلعه پیروز از این جمله هستند. چابهار حتی با کشورها و مناطق مختلف عربی مانند مسقط عمان از دیرباز در ارتباط بوده است. انگلیسی ها در دوره‌هایی تلاش کردند اقتدار حکومت وقت ایران بر منطقه را کاهش داده و بر آن مسلط شوند. اما حکومت قاجاریه توانست شورش‌های با تحریک انگلیس را سرکوب کند.
چابهار

جاهای دیدنی چابهار


چابهار منطقه‌ای است که به سبب هم‌نشینی با اقیانوس از یک طرف و بیابان‌های جنوب ایران از سوی دیگر، دارای طبیعتی منحصر به فرد است. کوه‌های مینیاتوری، تالاب لیپار، غارهای بان مسیتی و کوه های گل افشان از جمله جاذبه های طبیعی شگفت انگیز چابهار هستند. همچنین مسجد جامع دزک در شرق سراوان، مسجد جامع تیس، قلعه پیروز گت و خلیج گواتر از مکان های تاریخی چابهار به شمار می‌روند.

زمان مناسب برای سفر به چابهار


همانطور که گفتیم چابهار معتدل‌ترین بندر و شهر جنوبی ایران است. اما باز به عنوان یک شهر جنوبی، در پاییز و زمستان، دمای مطبوع با رطوبت کمتر دارد.

غذاهای چابهار


چابهار به عنوان یک شهر بندری و گرمسیر دارای سبک غذایی مخصوص به خود است. غذاهای مخصوص چابهار خوراک تخلان، کباب دودی تباهگ و بت ماش (دمپختک) هستند.
چابهار

فرودگاه چابهار


فرودگاه اصلی بندر چابهار، فرودگاه بین المللی کنارک –چابهار است که پروازهای اصلی این منطقه را بر عهده دارد. فرودگاه کنارک در ۴۹ کیلومتری غرب چابهار و در شهرستان کنارک جای گرفته است.


دیدنی های چابهار