search
menu
آمریکا keyboard_arrow_down close

آمریکا

label
رزرو هتل

درباره آمریکا

کشور پیشرفته و قدرتمند آمریکا، سومین کشور پر جمعیت جهان است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام این کشور در قرن‌ها پیش از روی اسم جهانگردی ایتالیایی (آمریگو ویسپوچی) برداشته شده است. این کشور که به انگلیسی United State Of America و به اختصار USA خوانده می‌شود مساحتی برابر با ۸/۳ میلیون مایل مربع داشته و جمعیتی بالغ بر ۳۳۰ میلیون در آن زندگی می‌کنند. این آمار مربوط به سال ۲۰۲۰ بوده و گزارش به نسبت دسته اولی به نظر می‌رسد. ایالات متحده آمریکا متشکل از ۵۰ ایالت است که اجزای آن را پنج سرزمین خود مختار، یک حوزه فدرال و مجموعه‌ای از جزایر پراکنده تشکیل داده‌اند. کشور آمریکا شهرهای زیادی دارد و هر یک از آن‌ها ویژگی‌های آب و هوایی، کیفیت زندگی و مناطق گردشگری خاص خودش را دارا است. همان‌طور که می‌دانید پایتخت شهر آمریکا واشینگتن دی سی بوده و از پر جمعیت‌ترین شهرهای آن می‌توان به نیویورک که در ایالت نیویورک وجود دارد اشاره کرد. اگر قصد سفر به این کشور را دارید می‌توانید با خرید بلیط پرواز خارجی اوقاتی خوش و متفاوتی را تجربه کنید. سفر به آمریکا لحظاتی متفاوت را در آلبوم خاطراتتان ثبت می‌کند.
آمریکا

زبان، واحد پول و دین مردم آمریکا


احتمالاً شما هم زبان رسمی کشور آمریکا را زبان انگلیسی می‌دانید اما باید بگوییم که حوزه فدرال این کشور، زبان انگلیسی زبان رسمی نیست اما در بعضی قوانین ثبت شده مثل شرایط اعطای تابعیت آمریکا، زبان انگلیسی را به صورت پیش فرض در نظر می‌گیرند. جالب است بدانید حدود ۸۰ درصد از آمریکایی‌ها انگلیسی را به عنوان زبان مادری می‌شناسند اما فراگیری زبان اسپانیایی نیز به خاطر رایج بودن آن در آمریکا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به عبارتی زبان اسپانیایی را در زبان دوم دانسته و فضایی را برای آموزش آن به کودکان ایجاد کرده‌اند. از دیگر زبان‌های رایج در کشور آمریکا می‌توان به زبان فرانسوی، آلاسکا، هاوایی، زبان سورا، زبان ساموآیی اشاره داشت. واحد پول این کشور دلار آمریکا (USD) بوده و دین اکثریت مردم مسیحیت گزارش شده است. البته ۲۸ درصد جامعه آماری بی دین بوده و ۶ درصد هم مذهب‌های دیگر را برای خود انتخاب کرده‌ بودند. ناگفته نماند یک درصد از جمعیت هم ترجیح داده‌اند که دینشان را نگویند و پاسخ این سؤال را ندادند!

شهرها و ایالات آمریکا


کشور آمریکا، کشوری پهناور و بزرگ بوده و از ۵۰ ایالت تشکیل شده است اما می‌خواهیم معرفی شهرها و مناطق مختلف آمریکا را با بزرگ‌ترین و پر جمعیت‌ترین شهر آمریکا شروع کنیم. همان‌طور که در پاراگراف‌های قبل گفته شد شهر نیویورک واقع در منطقه آتلانتیک با جمعیت حدود ۲۰ میلیون نفر مقام اول را در کلان‌های آمریکا به دست آورده است. از دیگر کلان شهرهای آمریکا می‌توان از لس آنجلس، شیکاگو، منطقه دالاس فورت وورت، فیلادلفیا، بوستون، سان فرانسیسکو، ریور ساید، سن برناردینو، دیترویت و سیتل نام برد. ناگفته نماند شهر سن دیگو و شهر سن خوزه از دیگر شهرهای مهم آمریکا هستند که در تقسیمات کشوری در ایالت کالیفرنیا قرار گرفته‌اند. خوب است بدانید که واشینگتن دی سی جزو هیچ یک از ایالات آمریکا نبوده و بخشی خود مختار در کلمبیا به حساب می‌آید. ناحیه کلمبیا در سال ۱۷۹۰ برای تأسیس مرکز آمریکا (واشینگتن دی سی) در نظر گرفته شد و تا به حال وظیفه نگهداری از پایتخت آمریکا را بر عهده داشته است.
آمریکا

جاذبه‌های گردشگری آمریکا


کشور آمریکا با توجه به وسعت و تنوع ایالات خود جاذبه‌های گردشگری متعدد و زیبایی دارد که هر چقدر هم زمان صرف بازدید از آن‌ها کنید دیدنی‌های آن تمام نخواهد شد. از جاذبه‌های گردشگری آمریکا می‌توان به موزه گوگنهایم واقع در ایالت نیویورک، پارک استس در ایالت کلرادو، پاگودا و باغ شرقی ایالت ویرجینیا، مرکز اسلامی واشنگتن دی سی در منطقه کلمبیا، خانه مورس مایزر در ویرجینیا، شهربازی والت دیسنی در ایالت فلوریدا، پارک ملی کوه رالی در ایالت کلرادو، موزه نئون در ایالت نوادا، ساحل ویلوبی واقع در ایالت ویرجینیا، غارهای سونورا در ایالت تگزاس، مرکز تجاری وان ورلد در ایالت نیویورک، آبشار نیاگارا در ایالت نیویورک، رود می سی سی پی در ایالت لوئیزیانا، کاخ سفید در منطقه کلمبیا و کلی جاهای دیدنی دیگر اشاره کرد. هر یک از جاذبه‌های گردشگری در آمریکا، یک منطقه مهم در دنیا به شمار رفته و با تهیه بلیط هواپیما آمریکا می‌توانید از این مناطق معروف بازدید کنید. از جاذبه‌های گردشگری مهم دیگر کشور آمریکا می‌توان از گورستان هواپیما، سنترال پارک، میدان تایمز نیویورک، پارک ژوراسیک یونیورسال استودیوز هالیوود، دره مرگ کالیفرنیا، پل بروکلین نیویورک، دریاچه میشیگان و دهانه آتش‌فشانی یلو استون نام برد.

موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی آمریکا


همان‌طور که قابل پیش بینی است همه جای این کشور آب و هوایی یکسان ندارد و با توجه به پراکندگی جغرافیایی آن شاهد تفاوت اقلیم در بخش شمالی، جنوبی و آمریکای مرکزی هستیم. آمریکای شمالی به علت قرارگیری در مجاورت اقیانوس آرام، هوایی مرطوب و دریایی دارد. آب و هوا در بخش شمالی آمریکا در تمامی فصول ملایم و معتدل است. اما در بخش جنوبی آمریکا آب و هوایی صحرایی و خشک را تجربه خواهیم کرد. تابستان‌هایی با میانگین دمای بالا و زمستان‌هایی نه چندان سرد اقلیم آب و هوایی آمریکای جنوبی را تشکیل می‌دهد. در آمریکای مرکزی آب و هوای معتدلی را داریم. اکثر مواقع آسمان صاف بوده و وزش باد ملایمی در جریان است. در این بخش از آمریکا درجه هوا به ندرت به زیر صفر می‌رسد. به طور کلی آب و هوای کشور آمریکا را به صورت میانگین گرم و مرطوب می‌شناسیم که برخی نواحی خشک و در برخی مناطق دیگر نیمه استوایی است.
آمریکا

غذاهای معروف آمریکایی‌ها


خیلی از غذاها و خوراکی‌های لذیذی که در رستوران‌های ما طبخ شده و بسیار همه گیر هم شده‌اند غذاهایی با رسپی مخصوص آمریکایی‌هاست. به عنوان مثال استیک، باربیکیو و چیز برگر آمریکایی از غذاهایی هستند که در دنیا طرفداران زیادی دارد. همان‌طور که می‌دانید در کشور پیشرفته آمریکا از هر نژاد و ملیتی که به ذهنتان می‌رسد زندگی می‌کنند. همین موضوع هم باعث شده که آشپزی در آمریکا متنوع و خاص باشد. البته بعضی غذاهای آمریکایی هم وجود دارد که کمتر شناخته شده باشد. غذاهایی با نام‌های خوراک مار زنگی، پاستای گولاش آمریکایی، پیتزای نیویورکی، گامبو و ... که طرفدارانش در همان کشور آمریکا خلاصه شده‌اند.

دیدنی های آمریکا