search
menu

پارک و رصدخانه گریفیث لس آنجلس

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از پارک و رصدخانه گریفیث لس آنجلس پیشنهاد می‌شود؟
پارک و رصدخانه گریفیث کجاست؟
تاریخچه احداث رصدخانه گریفیث
دیدنی‌های پارک و رصدخانه گریفیث
جاذبه‌های گردشگری پارک گریفیث
رستوران‌ و کافی‌شاپ در نزدیکی رصدخانه گریفیث
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از رصدخانه گریفیث چقدر است؟
آیا پارک و رصدخانه گریفیث مکانی کودک پسند است؟
فصل مناسب برای بازدید از پارک و رصدخانه گریفیث چه زمانی است؟
چگونه به پارک و رصدخانه گریفیث برویم؟
در نزدیکی پارک و رصدخانه گریفیث از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟
چه هتل‌هایی در نزدیکی پارک و رصدخانه گریفیث برای اقامت وجود دارد؟
شمار دیدنی‌ها در دیار ملائکه‌ی لس آنجلس، در پایتخت تفریحی جهان، مکانی که قلب صنعت موسیقی و فیلم‌سازی ایالات متحده شناخته می‌شود، بسیار زیاد است؛ اما فقط یک نقطه در عرصه‌ی پهناور این بهشت رنگارنگ، ذهن‌های کنجکاو و ژرف‌نگر را در کشف رازهای نهفته‌ی کاخ آفرینش یاری خواهد رساند: رصدخانه گریفیث لس آنجلس (Griffith Observatory) در سفری کم‌هزینه شما را به پهنه‌ی بی‌کران آسمان و جهان ستارگان و اجرام کیهانی خواهد برد و در بازدیدی کوتاه به شمار زیادی از بنیادی‌ترین پرسش‌های هستی‌گرایانه شما پاسخی شایسته خواهد داد. این مطلب به معرفی پارک و رصدخانه گریفیث لس آنجلس اختصاص یافته است تا راهنمای جامعی باشد برای کسانی که قصد رزرو آنلاین بلیط هواپیما لس آنجلس و بازدید از این مقصد تماشایی را در سر دارند.
پارک و رصدخانه گریفیث لس آنجلس

چرا بازدید از پارک و رصدخانه گریفیث لس آنجلس پیشنهاد می‌شود؟


• از روش‌هایی مبتکرانه و تجهیزاتی بسیار پیشرفته‌ برای آموزش مبانی علم نجوم و ستاره‌شناسی استفاده می‌کند.
• محل فیلم‌برداری برخی از برترین فیلم‌های هالیوودی نظیر نابودگر، لالا لند، فرشتگان چارلی، تبدیل شوندگان و شورش بی‌دلیل با هنرنمایی جیمز دین فقید بوده است.
• چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از خط افق مرکز شهر لس آنجلس را به معرض نمایش گذاشته است.
• بازدید از رصدخانه گریفیث رایگان است.

پارک و رصدخانه گریفیث کجاست؟


رصدخانه گریفیث در دامنه‌ی جنوبی تپه‌های هالیوود واقع در قلب شهر لس آنجلس قرار گرفته است. موقعیت مکانی عالی این رصدخانه باعث شده است که به بخش بزرگی از مرکز لس آنجلس در بخش جنوب شرقی و اقیانوس آرام در جنوب غربی خود اشراف داشته باشد و چشم‌انداز مسحورکننده و شگفت‌انگیزی را پیشکش دیدگان گردشگران کند. در بخش جنوبی این رصدخانه نیز منطقه‌ی سینمایی پرآوازه‌ی هالیوود با نشان بزرگ خود که نماد فرهنگی ایالات متحده‌ آمریکا در کالیفرنیا و کوه‌های سانتامونیکا محسوب می‌شود، جلوه‌گری می‌کند و به پس‌زمینه‌ی تصاویر ثبت شده‌ی گردشگران برفراز ارتفاعات رصدخانه‌ی گریفیث زینت می‌بخشد.

تاریخچه احداث رصدخانه گریفیث


رصدخانه گریفیث توسط فرد نیکوکاری به نام گریفیث جی گریفیث (Griffith Jenkins Griffith) در سال ۱۹۳۵ احداث گردید. او اعتقاد داشت که دانش به ویژه علم نجوم صرفاً نباید در انحصار ستاره‌شناسان باشد و مردم عادی نیز باید به تجهیزات ستاره‌شناسی برای تماشای کیهان دسترسی داشته باشند و از دستاوردهای این حوزه از علوم طبیعی نیز مطلع گردند. گریفیث برای تحقق این ایده تصمیم گرفت که زمین دوازده هزار کیلومتری خود در لس آنجلس را وقف این کار کند. او در وصیت‌نامه خود بودجه‌ی کلانی را به ساخت رصدخانه گریفیث اختصاص داد و مدیر احداث، محل ساخت و ویژگی‌های رصدخانه را مشخص کرد. ساخت رصدخانه گریفیث در سال ۱۹۳۳ و با مشورت موسس اولین تلسکوپ نجومی در لس آنجلس آغاز گردید و دو سال بعد درب‌های رصدخانه‌ گریفیث برای همگان گشوده شد. گریفیث جی گریفیث اعتقاد داشت که اگر تمام انسان‌ها قادر باشند از دریچه‌ی تلسکوپ به آسمان نگاه کنند، جهان به جای متفاوتی تبدیل خواهد شد.
پارک و رصدخانه گریفیث لس آنجلس

دیدنی‌های پارک و رصدخانه گریفیث


برخی برای درک و شناخت جهان هستی و تماشای اجرام آسمانی به این پارک می‌روند و برخی دیگر برای ثبت تصاویری رؤیایی با پس‌زمینه‌ی دل‌فریبی از افق دیدنی لس آنجلس، اما گریفیث صرفاً مکانی برای تفریح و خوش‌گذرانی نیست، بلکه جایی است برای تمرین تواضع و فروتنی؛ نقطه‌ی کوچکی در نقشه‌ی بزرگ کالیفرنیا که ابعاد خُرد آدمی را در قیاس با فضای بی‌کران هستی به او یادآوری می‌کند و به مدت کوتاه حیات بشر و سهم اندک او در این کره‌ی خاکی ۴٫۵ میلیارد ساله طعنه می‌زند. اما چه دیدنی‌هایی در این پارک که جزء برترین جاهای دیدنی لس آنجلس محسوب می‌شود، در انتظار شماست؟ در ادامه با بخش‌های مختلف آموزشی و تفریحی پارک و رصدخانه گریفیث آشنا خواهید شد.

رصدخانه گریفیث: در این رصدخانه نمایش جالب، آموزنده و آگاهی‌بخشی برای شما تدارک دیده شده است تا به درک و شناخت شما از جهان هستی کمک شایانی کند. در این نمایش جذابِ دیداری شنیداری که توسط تجهیزاتی مدرن و پیشرفته به تصویر کشیده می‌شود، در سفری مجازی و هیجان‌انگیز به دل کهکشانی پرستاره می‌روید تا تماشاگر نحوه‌ی کارکرد جهان هستی و چگونگی تولد و مرگ ستارگان و ارتباط میان خورشید و سیاره‌های منظومه‌ی شمسی و فعل و انفعالات گرانشی مابین کهکشان‌ها باشید. محتوای این نمایش چنان جذاب است که کودکان و نوجوانان را سرگرم کرده و ذهن تشنه و کنجکاو آن‌ها را با حقایقی جذاب درباره‌ی جهان هستی سیراب می‌کند. بخش افلاک‌نمای رصدخانه مخصوص کسانی است که به آسمان پرستاره شب عشق می‌ورزند و دوست دارند رقص و درخشش این فانوس‌های فروزانِ صورت فلکی را با تلسکوپی ۱۲ اینچی و غول‌پیکر در فضای تاریک و بی‌کران گنبد کبود تماشاگر باشند.

مدار مبدل سیم پیچ تسلا: در این بخش با کارکرد نوسانگر فرکانس رادیویی تسلا آشنا خواهید شد. این مبدل در سال ۱۸۹۱ توسط نیکولاس تسلا ساخته شد تا ابزاری موثر در جهت تحقق اهداف بلندپروازانه و پیشبرد آزمایش‌های ابتکاری او در زمینه‌ی تولید اشعه ایکس، جریان متناوب فرکانس بالا، نورپردازی، برق درمانی و انتقال بی‌سیم انرژی الکتریکی باشد. نمونه‌ی مشابهی از این نوسانگر فرکانس رادیویی با تمامی جزئیات برای بازدیدکنندگان طراحی شده است تا نحوه‌ی کارکرد ساختار پیچیده‌ی این مدار آشکار گردد. با بازدید از این بخش می‌توانید شاهد لحظه‌ی نادری از پدیدار شدن آذرخشی مصنوعی در فضای رصدخانه باشید. صدای غرش برق فشار قوی ناشی از تخلیه بارهای الکتریکی و تماشای انتقال جریان الکتریکی بدون هیچ سیم و کابلی از طریق هوا قطعا برای هر گردشگری، به خصوص دوستداران فیلم فرانکشتاین تجربه‌ی ناب و هیجان‌انگیزی خواهد بود.

سیاره‌نمای ساموئل اوسچین: برای تماشای نمایشی خیره‌کننده از منظومه‌ی شمسی و آسمان شب باید سری به سیاره‌نمای ساموئل اوسچین (Samuel Oschin Planetarium) بزنید. اینجا مکانی است شبیه آمفی‌تئاتر با ۲۹۰ صندلی راحت و ویدئو پروژکتوری بسیار باکیفیت که تصاویری با وضوح بسیار بالا را بر سقف گنبدی افلاک‌نما به نمایش می‌گذارد. در این بخش با پرداخت هزینه‌ای نه چندان زیاد می‌توانید مطالب سودمند زیادی را در کلیپی ۹۰ دقیقه‌ای فرا گیرید و اطلاعات بسیار سودمندی را در زمینه‌ی نحوه‌ی چرخش سیارات در منظومه‌ی شمسی کسب نمایید.

راهروی گوتلیب: برای درک چگونگی حرکت خورشید، ماه و ستارگان و اینکه چطور گردش این اجرام آسمانی موجب پدید آمدن روز و شب می‌شوند، باید به راهروی شیشه‌ای ۴۵ متری گوتلیب (Gottlieb Transit Corridor) بروید تا بدانید چگونه می‌توانید اخترشناسی رصدی باشید و با بررسی حرکات اجرام آسمانی، محاسباتی ساده نظیر جرم زمین، فاصله‌ی سیارات از خورشید و زمان خورشیدگرفتگی و ماه‌گرفتگی را انجام دهید. این بخش از رصدخانه گریفیث هر روز ساعت ۱۲ ظهر و زمانی که خورشید برفراز خط نصف‌النهار رصدخانه قرار دارد، درب‌های خود را بروی بازدیدکنندگان می‌گشاید تا مفاهیم دشوار اخترشناسی را با نمایشی ساده و آموزنده به شیفتگان علم نجوم ارائه دهد.
پارک و رصدخانه گریفیث لس آنجلس

پارک گریفیث: رصدخانه گریفیث، این بهشت دل‌فریب شیفتگان علم نجوم برای اغواگری بازدیدکنندگان صرفاً به زیبایی ستارگان و اجرام کیهانی بسنده نکرده است، بلکه در نمایشی تماشایی، پرده‌ای از شگفتی‌های طبیعت این کره‌ی خاکی را نیز به نمایش گذاشته است: پارک گریفیث با فضای سبزی به وسعتی بیش از ۱۷۰۰ هکتار و تنوع بالایی از گونه‌های گیاهی، بر ارزش و اهمیت محیط‌زیست در این تیله‌ی آبی‌رنگ که تنها منزلگاه و دارایی فعلی ما از جهان هستی بشمار می‌رود، صحه گذاشته است. پارک گریفیث نه‌تنها لقب بزرگ‌ترین پارک لس آنجلس را یدک می‌کشد، از ویژگی‌های توپوگرافی و جغرافیایی متمایزی برخوردار بوده و از این رو در شمار برترین پارک‌های ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. این پارک که در دامنه‌های شرقی کوه‌های پرابهت سانتامونیکا آشیانه کرده، از مناطق مختلفی با پوشش گیاهی متنوع و چشم‌اندازهایی کوهستانی و طبیعتی بکر و مثال‌زدنی تشکیل شده است. کوهنوردی، صخره‌نوردی، دوچرخه‌سواری، پیاده‌گردی، موتورسواری، چادر زنی و تماشای ستارگان پرنور زیر پرده‌ی سیاه آسمان شب، سیری در آثار هنری هنرمندان غربی با بازدید از موزه‌ی هنری آتری (Autry Museum of the American West)، گوش سپردن به نوای گوش‌نواز موسیقی غربی با شرکت در تئاتر یونانی (Greek Theatre)، گشت‌وگذار در غارهای مصنوعی برونسون (Bronson Caves) که محل ضبط برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های زیادی بوده است و در آخر تماشای اژدهای کومودو از نمایی نزدیک در باغ وحش و باغ گیاه‌شناسی لس آنجلس (Los Angeles Zoo & Botanical Garden) از جمله فعالیت‌های تفریحی گوناگونی است که پارک گریفیث به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

سالن تئاتر لئونارد نیموی: تئاتر لئونارد نیموی (Leonard Nimoy Theatre) با هدف ارتقای کیفیت بصری کلیپ‌های آموزشی رصدخانه گریفیث احداث گردید تا مکملی باشد برای تماشاخانه‌ی ساختمان اصلی رصدخانه. این سالن تئاتر که به بخش جدانشدنی برنامه‌های آموزشی مدارس تبدیل شده است، بر تجربه‌ی دیداری شنیداری عمق بخشیده و لذت تماشای کلیپ‌های آموزشی علم نجوم را دوچندان کرده است. ناگفته نماند که این سالن سالانه میزبان ده‌ها برنامه‌ی آموزشی و رویداد علمی رایگان درباره علم ستاره‌شناسی است و جزء مدرن‌ترین سالن‌های نمایش جهان محسوب می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری پارک گریفیث


گرچه در طی سال‌های گذشته، جاذبه‌های تفریحی پارک گریفیث توسعه یافته و امکانات رفاهی بی‌شماری بدان افزوده شده است، کماکان بخش زیادی از طبیعت و فضای دل‌انگیز این پارک، درست مانند صدها سال قبل و زمانی که سرخ‌پوستانی آمریکایی در مناطق مختلف آن سکونت داشتند، دست نخورده و محفوظ باقی مانده است. پارک گریفیث کنونی مملو از تفریحاتی خانواده محور و کودک پسند است؛ مکانی خوش‌منظره با جاذبه‌هایی فرهنگی و اماکنی آموزشی که فضای وسیعی را برای انجام فعالیت‌های تفریحی مختلفی نظیر اسب‌سواری، تنیس، شنا، بازی گلف، طبیعت‌گردی، چادر زنی و دوچرخه‌سواری به گردشگران و خریداران بلیط هواپیما خارجی ارائه می‌دهد. در این بخش با شماری از دیدنی‌های پارک گریفیث آشنا خواهید شد.
پارک و رصدخانه گریفیث لس آنجلس

موزه آتری: این موزه با هدف کشف روایت‌های مختلفی از زندگی و نگرش مردم چند فرهنگی و چندملیتی غرب آمریکا احداث گردیده است. موزه آتری (Autry Museum of the American West) با ارائه محدوده‌ی وسیعی از گالری‌هایی سرگرم‌کننده و رویدادهایی عمومی و برنامه‌هایی آموزشی نظیر سخنرانی‌ها، تئاترها و جشنواره‌ها قصد دارد که پلی ارتباطی میان زمان حال و گذشته برقرار کند تا آینده‌ای روشن براساس نقاط اشتراک فرهنگی ساکنان غرب آمریکا خلق نماید. بیش از ۵۰۰ قطعه اثر هنری و صنایع دستی که بخش بزرگی از مجموعه‌ی ارزشمند موزه‌ی جنوب غرب آمریکا را شامل می‌شود، در این موزه به معرض نمایش بازدیدکنندگان گذاشته شده است.

غارهای برونسون: برخی حفره‌های زیرزمینی کارلزبد در نیو مکزیکو را برترین غار ایالات متحده می‌دانند و برخی دیگر غار ماموت در کنتاکی را، اما اگر از طرفداران فیلم‌های هالیوودی بپرسید قطعا غارهای برونسون (Bronson Caves) را به عنوان برترین و محبوب‌ترین غارهای ایالات متحده به شما معرفی می‌کنند. دلیل این امر نیز کاملا واضح است: تونل‌های مصنوعی برونسون محل فیلم‌برداری صدها فیلم و برنامه‌ی تلویزیونی آمریکایی بوده است. این غارها در بخش جنوب غربی پارک گریفیث و در نزدیکی پایانه‌ی شمالی بزرگراه کنیون درایو (Canyon Drive) قرار گرفته است. این غارهای مصنوعی محصول حفاری کارگران شرکت یونیون راک در پی فرآیند استخراج سنگ در سال ۱۹۰۳ هستند. گفتنی است عملیات بهره‌برداری از معادن سنگ این منطقه حدود بیست سال بعد متوقف گردید و این حفره‌ها به حال خود رها شدند. بعدها از این غارها برای ضبط برخی سکانس‌های فیلم‌هایی نظیر جویندگان اثر جان فورد، بر دشت مرتفع بتاز اثر سم پکینپا، افق گمشده اثر فرانک کاپرا و صدها عنوان دیگر استفاده گردید.

تئاتر یونانی: عاشقان موسیقی با نام این مکان بیگانه نیستند؛ تئاتر یونانی پارک گریفیث تاکنون پذیرای مقدم موسیقیدانان نامداری نظیر التون جان و فرانک سیناترا بوده و از اجرای بزرگانی نظیر بروس اسپرینگستین و کارلوس سانتانا میزبانی کرده است. سالن روباز تئاتر یونانی (Greek Theatre) یکی از کهن‌ترین تئاترها و محبوب‌ترین اماکن برگزاری کنسرت‌های موسیقی در ایالات متحده محسوب می‌شود و افتخار میزبانی از برخی خوانندگان پرطرفدار ایرانی را نیز در کارنامه‌ی خود به ثبت رسانده است. جالب است بدانید که این سالن تئاتر ۸۰ ساله از ۵۸۷۰ صندلی تشکیل گردیده و به سبک و سیاق معماری تئاتر یونان باستان طراحی شده است.

اسب چرخان پارک گریفیث: بیش از هفتاد سال است که کاروسل گریفیث، اسباب خنده، تفریح و هیجان خانواده‌های آمریکایی را در پارک گریفیث فراهم کرده است. این چرخ و فلک یا اسب چرخان که در مرکز پارک، بین ورودی لوس فلیز و باغ وحش لس آنجلس قرار گرفته، از ۶۸ اسب فلزی تشکیل شده‌ است که با موسیقی بسیار زیبایی به طول افقی دور مرکزی می‌چرخند و شادی و هیجان را به بازدیدکنندگان پارک تزریق می‌کنند.

رستوران‌ و کافی‌شاپ در نزدیکی رصدخانه گریفیث


بر طبق قوانین رصدخانه گریفیث، همراه بردن هرگونه مواد غذایی به داخل محوطه رصدخانه غیرمجاز است. در داخل رصدخانه و در بخش «انتهای جهان» کافی‌شاپی به نام کفه (Café) وجود دارد که انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و غذاهای فست فود را در اندک زمانی برای شما مهیا می‌کند. طبق نظرات گردشگران، کیفیت خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های این کافی‌شاپ بسیار رضایت‌بخش است و با قیمتی منصفانه به بازدیدکنندگان عرضه می‌گردد. کلوچه، سالاد، ساندویچ هات داگ، سوپ، ماکارونی، چیپس و مافین براونی از جمله میان‌وعده‌های لذیذی است که شما می‌توانید از کافی‌شاپ کفه سفارش دهید و بیرون از محوطه کافی‌شاپ و در هنگام تماشای نمای کم‌نظیری از لس آنجلس و نشان هالیوود میل کنید. اگر قصد دارید خود را به یک وعده‌ غذای کامل ایتالیایی دعوت کنید، به رستوران لیدل دومز (Little Dom’s) که در بخش تحتانی تپه‌ی پارک قرار گرفته است، سری بزنید تا از فضای باصفا و دل‌نواز و کیفیت عالی خدمات‌رسانی و غذاهای رنگارنگ و لذیذ رستوران مستفیض شوید.
پارک و رصدخانه گریفیث لس آنجلس

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از رصدخانه گریفیث چقدر است؟


گریفیث فقید در وصیت‌نامه خود عنوان کرده بود که بازدید از رصدخانه باید برای همگان رایگان باشد که چنین نیز هست، بدین معنا که نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای برای ورود به محوطه رصدخانه نیست؛ اما برای تماشای نمایش‌های پربار و علمی این رصدخانه و بازدید از افلاک‌نمای شگفت‌انگیز و بخش‌های دیدنی گوناگون آن باید هزینه‌ی نه‌چندان زیادی را (۳ تا ۷ دلار) بپردازید.
زمان پیشنهادی بازدید از پارک و رصدخانه گریفیث چیزی حدود چهار ساعت است؛ چنانچه قصد دارید از تمام بخش‌های پارک دیدن فرمایید و در فضای پهناور پارک به گشت‌وگذار و کمپ زنی و طبیعت‌گردی بپردازید، باید حداقل یک روز کامل از زمان خود را به بازدید از این جاذبه اختصاص دهید. ناگفته نماند که بازدید از رصدخانه گریفیث و تماشای نمایش‌ها و اسلایدهای آموزشی جذاب آن به دو ساعت زمان نیاز دارد.

آیا پارک و رصدخانه گریفیث مکانی کودک پسند است؟


حقیقت این است که برخی بخش‌های رصدخانه گریفیث چندان برای کودکان مناسب و جذاب نیست، اما پارک گریفیث می‌تواند جذابیت‌های زیادی برای خردسالان داشته باشد. به عنوان مثال موزه‌ی تراول تاون (Travel Town) می‌تواند ساعت‌ها کودکان را سرگرم خود کند. اینجا آسایشگاه لوکوموتیوهای بخار بازنشسته و خودروهای از کار افتاده و بی‌خطر برای کودکان است. در محیط آموزشی تفریحی این مکان، کودکان می‌توانند خود را مهندسی مبتکر تصور کرده و در جهت راه‌اندازی این ماشین‌های زهوار در رفته تلاش کنند. طبیعت‌گردی، کمپ زنی، بازدید از باغ وحش و گشت‌وگذار در باغ گیاه‌شناسی لس آنجلس از دیگر فعالیت‌های تفریحی جذابی است که برای کودکان در این مکان فراهم آمده است.

فصل مناسب برای بازدید از پارک و رصدخانه گریفیث چه زمانی است؟


گرچه پارک و رصدخانه گریفیث در تمام فصول سال باز است، تماشای طبیعت دل‌فریب پارک در فصل تابستان و پاییز می‌تواند تجربه‌ی متفاوتی را برای بازدیدکنندگان رقم بزند. ناگفته نماند که رصدخانه گریفیث برخلاف پارک گریفیث، مکانی سرپوشیده است و بازدید از آن در فصل زمستان نیز تفاوت چندانی با دیگر فصول سال ندارد، زیرا امکانات سرمایشی گرمایشی مناسبی در محوطه‌ی رصدخانه برای بازدیدکنندگان تعبیه شده است. اما در مورد ساعت مناسب برای بازدید از پارک و رصدخانه باید گفت که صبح روزهای کاری، زمانی که جمعیت بازدیدکننده به حداقل میزان خود می‌رسد، بهترین زمان برای گشت‌وگذار در پارک و رصدخانه گریفیث بشمار می‌رود. البته ناگفته نماند که نمای مسحورکننده‌ی لس آنجلس و آسمان پرستاره گریفیث در شب‌ها چنان خارق‌العاده و مبهوت‌کننده است که یافتن پارکینگ را در شب‌ها به چالشی دشوار برای بازدیدکنندگان مبدل می‌کند.

چگونه به پارک و رصدخانه گریفیث برویم؟


چنانچه با رزرو تور مسافرتی رهسپار رصدخانه گریفیث شدید، نیازی نیست نگران حمل و نقل خود باشید، اما اگر قصد داشتید انفرادی راهی پارک گریفیث شوید، چندین گزینه را در پیش روی دارید:
خودروی شخصی: برای دستیابی به پارک گریفیث باید به به بلوار لوس فلیز (Los Feliz Blvd) حرکت کنید و از آنجا از طریق یکی از ورودی‌های فرن دل، هیل هورست و ورمونت (Fern Dell, Hillhurst, or Vermont) وارد پارک شوید. چنانچه مسیر دره ورمونت (Vermont Canyon) را برای حرکت بسوی پارک انتخاب کنید، از تونل فیلم «بازگشت به آینده» گذر خواهید کرد.
پارک و رصدخانه گریفیث لس آنجلس

اتوبوس: ایستگاه اتوبوس سانست/ورمونت (Sunset/Vermont) که در شمال شرقی تقاطع ورمونت اند سانست قرار گرفته است، شما را بسوی رصدخانه خواهد برد. گزینه دیگر سوار شدن به اتوبوس رصدخانه در تئاتر یونانی پارک است.
متروباس ۹۶ لس آنجلس: متروباس ۹۶ گرچه مستقیم به سوی رصدخانه حرکت نمی‌کند، اما از انتهای بخش شرقی پارک گریفیث می‌گذرد و در نقاط مختلفی در داخل پارک نظیر پارکلاین (Parkline) و رایدشیر (Rideshare) که محل قرارگیری ون‌های رفت و برگشت رصدخانه است، توقف می‌کند.


در نزدیکی پارک و رصدخانه گریفیث از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟


پیاده‌رو مشاهیر هالیوود: ۲ کیلومتر
موزه میراث هالیوود: ۴ کیلومتر
استودیوی فیلم‌سازی برادران وارنر: ۴٫۸ کیلومتر
استودیوی یونیورسال هالیوود: ۶ کیلومتر
پارک الیسیان: ۷٫۸ کیلومتر

چه هتل‌هایی در نزدیکی پارک و رصدخانه گریفیث برای اقامت وجود دارد؟


اقامتگاه کوزی هالیوود گت اوی: ۱٫۱ کیلومتر
اقامتگاه د کالیفرنیا هالیوود: ۱٫۲ کیلومتر
اقامتگاه هالیوود هیلز هومستی: ۱٫۴ کیلومتر
اقامتگاه کینگزلی کورتیارد اپارتمنت: ۱٫۷ کیلومتر
اقامتگاه د پراسپکنت هالیوود: ۳٫۵ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است